Колко е тактичен само тов. Ламбовски да казва, че Борат се харесвал само на западняците. И на нашенци се харесва. Пък! И нищо лошо нема в тая работа, аман от вкиснати ентелектуалци! |
Това Още смешки от "Борат": малоумни евангелисти в своя църква пеят химни за Исус Христос. щеше да е смешно ако "малоумните евангелисти" бяха малцинство в САЩ а те са мнозинство и си избират президент по тяхна лика-прилика. |
Мани, и аз се набутах 8 и пеесе да гледам топ-тъпнята на годината... Ама и Бойко си нема работа и седнал да праска анализи на откровени дебилизми. Прав си, вулканични колега, това е незабравима сцена. Дори и на три ракии неможеш си я махна от съзнанието... |
Не знам по-идиотски филм от тоя. Добре, че е Казахткан, а не България, щяхме да пискаме както когато разбрахме, че използвали химна ни за тъп американски екшън, но щеше да е 100 пъти по-зле. |
британски хумор, традиционна сатира, цивилизацията през погледа на глупака, канон от времето на волтер и монтескьо, или нов швейк, смехът е спонтанен в повечето време, двусмисленост, предразсъдъци, политическа коректност са осмяни здраво, не обижда никой, достатъчно несериозно е действието, за мене е запомнящо се здраво забавление |
Много слабо днес, колега Ламбовски. Филмът "Борат" много ми хареса. Не ми беше познат комедиантът, но децата са го гледали по ТВ от три години. Филмът е и сбор от стари циркаджийски скечове/гегове, но и нещо повече. Много е смешен филмът. Смях се почти без спиране. Гледах го в кварталното кино на Трето авеню м/у 86-та и 87-ма ул., в белия буржоазен Йорквил, сред публика с висше образование и всички мислими снобски претенции. Хората се заливаха от смях. Освен смешен, филмът излиза накрая и лиричен, и хуманен, по едно време двойката смешни герои определено ни заприличва на Дон Кихот и Санчо - не само физически. Няма що-годе образован зрител, който да мисли, че това на филма е истинския Казахстан. И да се кефи колко тъпи били казахстанците. Напротив, образованият американски зрител приема филма най-вече като подигравка с Америка (Коен е англичанин) - с расизма, с евангелизма, реднековщината, джингоизма, мачизма, феминизма. Как публиката на родеото постепенно си промени "атитюда", или как продавача на оръжие му даде пищов "да се пази от евреите"... Всички тия сцени са документални, или "мокументар-ни" по американски - хората са снимани без да знаят, че ги снимат за игрално кино, или изобщо не знаят, че ги снимат, и играят себе си. Догадките на Ламбовски колко задръстени били западняците от политкоректност и следене на падежите на ценните им бумаги са глупост на квадрат. Хората се едни и същи навсякъде, знаят мъдрите или поне патилите. Накрая, съгласен съм, че ако Борат беше българин, щях да изпитвам смесени чувства. Добре, че не е избрал България - заключихме със сина ми. |
А на мен филма ми хареса. Точно колкото сме се смели някога на Бени Хилс, толкова се смях и сега. Борбата на голи космати мъже задминава мистър Бийн в хотела. Майтапа е на гърба на американците. А казахстанската връзка е за добиване на скандална популярност. |
"Гледах го в кварталното кино на Трето авеню м/у 86-та и 87-ма ул., в белия буржоазен Йорквил, сред публика с висше образование и всички мислими снобски претенции" Драго ми става че поне някои са попаднали в края на краищата е естествената си среда.. |
Песента в началото на филма, Чшайе Шукарие (трябва да значи захарно момиче) е циганска, знаем я от "На всеки километър" в изпълнение на покойната Пепа Николова. В началото на демокрацията имаше цигански фестивал и конкурс за Мис Чшайе Шукарие в София. Сигурно я знаят всички балкански цигани. Кадрите от "Казахстан" бяха снимани в циганска махала (разбрахме - в Румъния), но не че се различава по нещо от сестрите си в България или къде да е на Балканите. |
Бойко благодаря. Убеди ме да не гледам филма. Мм-дааа, има разлика между висше образование и клутура. Е, в крайна сметка разбираемо е - още от деца американците биват възпитавани от най-мощното училище - филмовата индустрия. В общи линии, няма детска анимация създадена в сащ без поне едно яко оригване, изпърдяване и просташки хумор. |
Ако самият Саша Коен беше казахстанец - ок! Но той не е, въпреки че спокойно би могъл да мине и за пакистанец или за дълъг дравид от юга на Индустан. Не може така да се гавриш с хората. Да направи филм за народа, към който той принадлежи, и да се посмеем тогава отново. Алеко осмя бае Ганя, а не кир Агностис или Мехмед ага. И аз се смях, особено на химна, от който стана ясно, че Казахстан е № 1 в света по износ на калай (което пък ме подсети за оназ книжка на Божо Д. ), ама на моменти си беше гадно. Разбирам, че се гъбарка с американците, ама има и други начини.... |
Коен е евреин, a най-голямата гавра на филма е с евреите. Хората, с които гледахме, сигурно са поне половината евреи, полягаха от смях на "еврейските" моменти като The Running of the Jew. Ето нещо от един блог: In the recent Borat movie, the most edgy scene is apparently the "running of the Jew." This scenario played itself out in real life, however, after an Israeli soccer team won a match against Paris Saint-German. A mob of up to 300 attackers chased four French Jews screaming "Death to the Jew." The four ran in different directions and one Jew was cornered alongside a black plainclothes police officer who had bravely come to his aid. When his tear gas failed to dissuade the attackers, he fired one warning shot in the air, which apparently hit two of the mob, later resulting in the death of one. Или когато Борат научи, че стопани на къщата са евреи Сигурно Коен има и нещо руско, а се гаври и с руския акцент и с кирилицата - по доста смешен начин. |
Не знам дали авторът е гледал филма, ама е срамота да бърка съдържанието. Защото той твърди, че Борат си купил пищов, а всъщност не му дадоха, понеже не е американски гражданин или постоянно пребиваващ. Затова си купи мечка да го пази. И казва, че е крал песни от филми на Костурица. Само, че на края на филма беше изреден един дълъг списък на ползувани песни. Това не се прави, когато се крадат песни. Наивно е да се твърди, че Борат се подиграва само с ROW. Според мен той най-много се подиграва с Америка. Но как се възприема филмът е въпрос на интелигентност. |
Аз мисля, че повечето хора, които не харесват филма се индетифицират с нещо от филма.И на мен ми би било обидно, ако беше избрал България, но в интерес на истината много от показаните неща във филма ги има бол в България.Става въпрос за манталитет като цяло. А освен това намирам филма за доста провокативен и умен.Един пример -показано е по философски, че евреите не са толкова зли или опасни както ги представят в някои държави или както ги възприемат някои хора. Навсякъде има умни и интелигентни хора, а също така глупави и импотентни в мисленето.Боико Ламбовски олекотява позицията си като стереотипира англосаксонския гражданин.По този начин тои стои много неизискан интелектуално в сравнение със Саша Коен. |