Финалът ми хареса И като истински европеец отвръща на жалбите: Баси, един ваш селянин да постъпи граждански! [/quote] |
“текстовете трябва да бъдат първо прочетени.” – и след това хитричко “между другото” се разказва разказа! Умно, г-н Денков! |
Защото току-виж сме се приближили към нейната по-добра половина - протестираща, солидарна с бедния, защитаваща човека, с когото живееш, наказваща надутия чиновник, когото издържаш. Аз пък в Андрешко виждам нещо друго - противенето и омразата към закони и правила, когато се отнасят за нас. Но обикновено е съчетано с голямо дуднене защо другите не спазват законите. А после с чудене що сме на този хал и кой ще ни оправи. _______________________ Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват? |
Тази статия не е за Андрешко, а за Александър Йорданов знамето на българската дИмУкрация. Разбира се, че Андрешко може да се разглежда като протест срещу онази държава и нейното устройство, което изисква плащания, а не е осигурила условия за тяхното плащане- достойна работа срещу дойстойно заплащане. Този разказ е много актуален и сега, когато ни върнаха към онази буржоазна държава. |
Моят приятел "Бай Станойчо Комерс" ООД ми разправя оня ден, че след като влязат в сила Ясните и Справедливи Европейски Правила, данъци ше се плащат кой колко сака и кога сака. |
Манрико ! Добре, че съм далеч от ученическата възраст, инак такава тема щях да спретна за "Андрешко" в абсолютен противовес с левичарските догми. Двойката не ми мърдаше. "Защото току-виж сме се приближили към нейната по-добра половина - протестираща, солидарна с бедния, защитаваща човека, с когото живееш, наказваща надутия чиновник, когото издържаш." Интересно, защо левите се мислят за по-добрата половина от човечеството? За това, че е солидарна с бедния? Ами в разказа същият този беден, вместо да работи за да изхрани децата си (никой не го е карал насила да създава семейство и деца, щом не е годен да се грижи за тях!) лентяйства и пиянства по цял ден (от сиромашия, разбира се). Хайде да не ровим из трорчеството на българските писатели, защото ще намерим безброй примери на сравнително заможни хора, докарани до просешка тояга от пиене. Левите обвиняват за всичко обществото, за това че еди кой си нямал шанс в живота. Защо не погледнат тези, които са "имали шанс"? В много случаи шансовете са били еднакви, въпросът е кой как се е възползвал от тях. В резултат на лявото мислене се създава прослойка на вечните безработни, дундуркани и отглеждани от обществото без шансове за интеграция. Както казваше един западен журналист "страдащи от синдрома на остра мотивационна недостатъчност", демек мързел. Кой знае защо левите виждат начина за оправяне на обществото в протестите. Не ни харесва някоя реформа и хоп... протести на улицата. Ама че била необходима, няма значение, щом не е изгидна за моментните ни интереси - хайде на улицата. Къде бяха прехвалените французи за да протестират срещу безобразията на младежите в гетата? Ама щом не е против правителството, ЕС или САЩ няма смисъл от протести. Има още много какво да се напише по темата за личната отговорност на човека за съдбата му, но ще спра дотук. Само ще припомня, че на много велики хора биографиите започват така: "Роден в бедно семейство..." |
свободата е знание и информираност, пиенето след тежък физически труд не е пиене от мъка, че не получаваш шанс поради образователно ниво, лакомията е извънмерна алчност, а паричките радост след труд |
Стига с тоя тъп брюксел! Чак и Елин Пелин ръгнахте да мерите с ирупейцки аршин?!? Е ли бил Андрешко ирупеец и е не бил?!? Елин Пелин е класика, брюксел - чиновническо блато! |
Cruella и Manriko, МАЙ ЗА ВАС СЕ ОТНАСЯ, ЧЕ ПЪРВО ТРЯБВА ДА ПРОЧЕТЕТЕ РАЗКАЗА. И сетне да забравите какво е дуднала другарката по български, а да се замислите. Най-напред - това е един човек в един момент. Какво е държавата за Андрешко? Той й плаща, плаща си лечението, плаща учението на децата, отива войник да мре за държавата...А в колата е нейният предстваител. Който го обижда, прави мръсни намеци за жена му, заканва се с прословутия руски камшик...И на чия страна ще е Андрешко? Какво е направил срещу държавата? Освен, че е спрял за този момент кефа на представителя й? Защото онзи се е заточил отрано как ще секвестира зрънцето, как ще покаже на селянията кой е тука господарят! Круела, за левите абсолютно не е прав, но за всичко друго Денков - И още нещо. Чия е държавата? Система за служене на гражданите. Кого обслужва? Ами всякакви Йордановци /завършил полувисшето за детски учителки в Шумен/, Райчевци, Колевци, Първановци, Станишевци и останалата сган. То и Райчев го изманипулира образа на Андрешко, защото като новобогаташ от старата номенклатура не му допадаше. Манрико, видя ли пак розовите слончета? |
Напоследък препрочитам разказите на Чудомир и двата тома на Иван Хаджийски. Ако човек вникне достатъчно в написаното, ще разбере, че по това време (20-30 години на миналия век) въпреки всичките кусури е имало държава - например за престъпления извършителите са били изпращани в затвора и не е имало престъпници с по 20-тина висящи дела на свобода. Данъците също са били много по-приемливи от сегашните като процент от заработеното (не визирам времето на войните!). Казвам това и базирайки се на спомените на дядо ми и баба ми, които като средни земеделци са издържали двама ученика и студента в София. Обаче всичко е постигнато с много труд и постоянство. |
в чиста физиология светлина умерен алкохол след тежък труд е съдодилатация и необразуване на анаеробни продукти от уморените мускули, подобно работата на чист въздух на открито позволява ядене на хляб без напълняване, бонуси на селския живот, и акциз върху ракийката им нарушава естественото право на труд 30 литра за 365 вечери, по колко капки се падат |
Ха, ами нали анрешковци са на власт... Проблемът е в блатото. Там са и двамата...Е, единият оцелява по андрешковски, а другият ще го сменят на следващите избори Културата вода не става и каквито лидери си излъчат общностите такава попара ще сърбат... За промяна няма и да говорим... От културното блатото излизат или андрешковци или бирници колкото и да разбъркваме тинята... Този път, госпожи и господа, виновен няма...И Андрешко, и Стойне и бирникът имат трески за дялкане, но както и съвременната ни демокрация живеят заедно без да се обичат... и теглят каруцата като орел, рак и щука |
И статията хубава И форумците чудесни, Нареждам се в редиците на тия , за които Андрешко е по-добрия представител на държавата ни , нежели охранения бюрократ на уж официалната власт, |
Андрешко - търговец???? в. Стандарт: Пуснаха трюфели на цената на стар опел Олио от магарешки бодил и кралски коняк за 1596 лв. предлагат за празниците Екзотични деликатеси с главозамайващи цени стряскат клиентите на МЕТРО преди празниците. Хората цъкат с език пред пластмасовите тарелки, в които са опаковани трюфели. Кило от белите струва 5038, 80 лв. Черните са на доста по-"скромната" цена от 1678, 80 лв. Друга топоферта е черният хайвер от есетра. За 30 грама от него ще трябва да платите 384 лв. Ако нямате възможност да си доставите удоволствие на такава цена, но сте почитател на морските дарове, може да изберете живи стриди от Франция за 15 лв./кг или бланширани скариди за 36 лв. Сред предложенията има щатски варени омари за 30 лв. и на доста по-поносими цени - всякакви видове сьомги и сьомгови пъстърви. Празничната трапеза се допълва с различни видове австрийски, италиански и френски сирена и месни деликатеси - прошуто и други шунки. Скъпарските глезотии се допълват с олио от магарешки бодил, което струва 10, 31 лв. за половинлитрова бутилка, зехтин от трюфели и ябълкови оцети с различни есенции. Деликатесите вървят с изтънчени и не по-евтини питиета. Кралският коняк "Луи ХIII" на "Реми Мартин" е 1596 лв. за бутилка от 700 г. Бутилка "Дом Периньон" за 258 лв. върви в комплект с две чаши. Невена Мирчева |
Fantata, неправилна газировка, брат! Какви андрешковци - прочети разказа! Бирникът е на власт. С разни имена - ама е той! Нагъл, безочлив, простак и грубиян, считащ, че властта му се полага. И всичко събрано е за него. Което си е било така, и е така. Е 6, няма Стойне, има Станой. И не бъркай търгашите тарикати с жертвите на системата и държавата. Андрешко е човекът, цял живот тормозен от държавата. И не разбиращ защо, ама спазващ правилата. Но в един моимент му писва и ги нарушава. Обаче, обърнете вниумание - Андрешко не прави нищо за себе си! Прави го за ближния. Напомням - нито в десетте Божи заповеди, нито в Исусовите речи е казано "Обичай държавата!". А има Божа заповедд - обичай ближния!!! Което и прави Андрешко. За близжия поема рискове. Ние бихме ли го направили? безкористно? |
Генек, ти по-добре мен чети както трябва, че аз това дето го пишеш съм го писал след 7-ми клас Забавно, красиво, човешко и ирационално....Не ти ли се иска да е обратното - властта да работи за ближния, а Андрешко да спазва закона?...Това е рационалното. Ред му викат още. В Абурдистан, независимо от епохата, андрешковщината е блатото, а от калта на блатото или бирници или андрешковци излизат...и пак ирационалния Абсурдистан градят. |
Неее, блатото андрешковци не ражда. Още по-малко - нощното блато, каквото е в разказа на Елин Пелин. Защото е символ на неподвижност, ленност, егоизъм и скъперничество. Андрешко може да се роди от една мислеща природа: "- Дий, дий, господа! - и се замисли. Конете склисиха малко и също се замислиха. Господинът повдигна голямата яка на вълчия си кожух, потъна в него и също се замисли. На усамотеното дърво край пътя кацна врана с настръхнала перушина, залюля се на сухия клон, гракна унило, и също се замисли. И тъжното зимно време също бе замислено. По небето тежко и бавно лазеха и се разпокъсваха дебели, дрипави, влажни и мрачни зимни облаци, над които прозираха късове от също тъй замислено и студено синьо небе. Земята тънеше в кал и влага. Мъртви и покрусени се тъмнееха пръснатите пейзажи на села, речища, далечни гори и планини. По полето лъщяха големи локви, тъмни, студени и оцъклени като като мъртвешки очи" |
Брех, сполай ти, Калино! Замислена, мислеща, рационална и наблюдаваща отстрани природа... Не и пука каква ще е развръзката. Всичко си зависи от Андрешко и властта...И на света не му пука дали БГ ще е рационална или не... Просто наблюдава...замислено. А за раждането не е ясно...Андрешко ражда калпава власт, а калпавата власт ражда андрешко...и двечките са ирационалното блато. Сами го създават и то тях... Нещо като "всеки народ си заслужава управниците или оправниците" Но другата част се премълчава - всеки управник си заслужава народа Затова и избори има... |
Фантич, братче, само не ми разправяй, че в седми клас си разбирал неща, дето днес ги обсъждаме. Аз тогава пишех бележки на мацките, ще знаеш! Но - сериозно! Прочети пак за Андрешко, освежи си знанията. Защото в седми клас разказа не се чете, а учи! И ще усетиш как са ни лъгали ми се опитват да ни лъжат. Андрешко не е блато, Андрешко е нормален българин. И не печели нищо за себе си, а за приятеля, съселянина, сънародника. А държавата е именно този дебел, ояден и нагъл простак, дето се изживява като местен бог най-малкото. Калинке, картината е резултат от Елин Пелиновото перо. И всеки сам да мисли товеа природата ли е, алюзия, символ ли. Андрешко, впрочем, работи - не знаем защо е в града, ама не се връща ей тъй, празен, ами намира клиент и очаква да изкара нещо. След което изоставя очакванията си и помага на Станоя. Ей, момчето не е виновно, че ни набиваха главите как воювал с държавата. не воюва - просро се опълчва за момент. да не мислите, че той не плаща данъци? Съдията не идва за него. Но като гои нарочиха разни Йордановьци и Райчевци...О, кей? ? |