Вчера писах тук, че творческият процес няма нищо общо с политиканствуването, но според някои глави гениалните композитори са представители на масони, аристокрация, буржоазия и т.н. Абе, аланкоолу, що не си гледате политстрастното дърдорене, ами се бъркате в музиковедството. Пак отбелязвам, че Бах, Моцарт, Бетовен и пр. не са изразители на политически настроения, а преди всичко са гениални композитори.Естествено, че е трабвало да се изхранват по някакъв начин, та са били на служба към имперските структури. Но едва ли това е повлияло на творчеството им. |
Born Много са ти сбъркани понятията. Великите композитори, както и другите хора на изкуството, науката, са имали политически пристрастия и са гои отразявали в произведенията. Явно не си чел ни една от биографиите им. Прочети биографията на Еетовен или от Ромен Роланд или от Едуард Ерио. Там тези неща са описани. Не само Моцарт ( масон) и Бетховен (бил е следен от полицията), но Фредерик Шопен - написал Революционния Етюд след потушението на полското възстание, Рихард вагнер - участвал в революцията през 1848г. в Дрезден и затова изгнаник от Саксония (тогава пише операта Риенци), а по-късно изразител на романтичния немски национализъм, като идеализира старата немска история - Лоенгрин, Танхойзер, Майстерзингерите, Пръстена на Небелунгите - тази идеализация е свързана със стремежите на германците към обединение. Въобще, както и другите хора на изкуството композиторите са изразявали духа и политическите процеси на времето. Чети момче - то сляпото окато прави. |
BORN, Аз НЕ прочетох и НЕ видях тук някой да е казал, че Бах и Моцарт, например, НЕ са "гениални композитори"! Ти на кого опонираш?! А какво пречи на един "гениален композитор" да бъде и придворен/на някой монарх или аристократ/ или принаемен / на някой богат буржоа/ и да им пише, по поръчка, ГЕНИАЛНИ музикални произведения- но, разбира се, НЕ на тема антифеодална или пролетарска Революция, защото ще загуби поръчката и парите?!? Мъдрите хора отдавна са го казали и ти го знаеш, че: "Който плаща, той поръчва музиката!"- и тя трябва да е по вкуса и интереса на Поръчващия-Плащащия! А и да НЕ замравяме факта, че тези творби са се изпълнявали в места /обикновено в дворци и палати/, където обикновените хора са нямали достъп- което означава, че тази гениална музика НЕ е била предназнаена за обикновените хора, а само за "необикновените", нали!!! Затова върви реч тук, а НЕ за /не/гениалността на Бах или Моцарт!!! |
16 век-това е века на духовен прелом за да настъпи духовен прелом.Отговорът на църквата е в завземането на ключови позиции , в МОНОПОЛИЗИРАНЕ и КОНТРОЛИРАНЕ на образованието и познанието. Това също е условно , защото много ярка и видима става истерия и перверзията обхванала аристократите и духовниците.И преди този момент тя е съществувала и не е отминала такива видни личности като Чеко д, Асколи , Лучилио Ванини Николай Коперник, Андрей Везалий , на по-следващи етапи Томазо Кампанела , Джордано Бруно Галилео Галилей. Тази истерия с нищо не и помага , само става все по перверзна и жестока. Папа Пий 9 през 1864 година ще посочи. , , АНАТЕМА на този , който каже-папата може и трябва да се примири с ПРОГРЕСА , либерализма и съвременната ЦИВИЛИЗАЦИЯ. Самият Бах е творил по поръчка на църквата , слушал е с очите на аристокрацията , виждал ги е нещата точно от такива позиция.Музиката му това отразява , паниката в която е изпаднала тази отиваща си ретроградна аристокрация.Много добре е усетил ТЪТЕНА на тълпата , така както и днес някой добре го усещат. Въображението и разсъдъка , в болшинството от случай са били врагове , не са били съюзници.Срамно е да се признае , но това е обективната истина.Богатото въображение при много от творческите личности е било платено , купено и подплатено от предстоящото и детрониране.Въображението им се е намирало в много голям разрив със здравият разум?Това е необорим факт? |
Г-н К. ясно е написал, че не за този концерт е искал да разкаже.И тук за пореден път се забелязват два впечатляващи момента, които са характерни за българския колективен ум.Един път, начинът по който се поднася проблемът наистина е разводнен, темата не се пипа в центъра, липсва фокусираност на изказа.Второто, което е също толкова важно, е, че обсъждането на написаното е също разфокусирано, което пък говори, че или написаното не е прочетено бавно, без да се бърза, и да бъде обмислено, което е също непростимо, или че пък това хаотично говорене си е чисто и просто мисловния потенциал на българина.Г-н К. една от големите причини за това, за което искате да разсъждавате е, че българинът е плиткоумен и това го доказва самият този разговор.Ако е пил ракия и се е включил в този разговор, това също е доказателство.Един си говори за слънцето, други как композиторът е пръднал на улицата.Както говорим, така и хвърляме боклука от десетия етаж.С една и съща глава ги правим работите. |
Много ги обичам такива , те единствено са разбрали , другите са галоши??? Аз мисля , че никой не трябва да се съгласява с тази литературна екзистенциалистика , която много прилича на религиозната и дори е изведена чрез нея. Тълпата , безумният народ е изцелен , като го натикаш в най малко два въображаеми свята , ЗЕМЯТА и РАЯ , ЗЕМЯТА и АДА , Рая на Земята и Ада на Земята. Дали за народа , безумието или антиобществените прояви , ще обясняват неговата Голгота , няма значение.Важното е , че го има СПАСИТЕЛЯ..И още по важно е другото-НАРОДА сам да си е виновен?Няма обективни и закономерни неща , има го виновният народ , самоорганизирал се в тълпа? Доста пресилен и преувеличен и този високопарен подход , при който пише за страстите на Матея , а основното от Матея е забравено. Времената на , , Илиада” , когато героите , първо се съветват с боговете и след това правят разпореденото от боговете, герой като автоматизирани роботи от боговете , тези времена вече са нефелни Въобще играта на богове и хора , това вече е театър , който повече няма да се играе.Залите на този театър се изпразват и затова сами си го играят театъра -боговете , сами са си публика и сами се обявяват за спасители , най вероятно на себе си?. |
Времената на Илиада може да са минали, ама Терситовци има още _______________________ Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват? |
... Още шумеше единствен хунвейбинът, неумерен във думи, който в душата си въдеше разни слова непристойни, дързостно все предизвикваше свади без повод с царете, стига това да разсмива събраните много аргийци. |
... Още шумеше единствен хунвейбинът, неумерен във думи???? Боже, Боже , Бог да пази България-от ХУНВЕЙБИНИ По хитро обаче е това което прави църквата , нали пак е великден ..Снема обвинението от своите жертви и от себе си, след много години и дори векове , някой ще ги провъзгласява за светии-примерно Жана д, Арк , на други ще ги погребва неколкократно , огромно мнозинство просто ще са превърнати в камара от кости , за тях остава забравата.И дори отново ще иска да бъде новият носител на етиката и морала. Няма я печално известната инквизиция , , няма ги приблизително 2000 години мракобесие , няма я вече дори АНАТЕМАТА на ПРОГРЕСА и ЦИВИЛИЗАЦИЯТА , става борец за ПРОГРЕС и ЦИВИЛИЗОВАНО развитие` дори ще премести , , свободата “ на изследванията в лоното на религията Ще дойде 1936 година и ВАТИКАНА ще си създаде специална академия на науките и изгради цяла мрежа от институти и университети, а те наготово ще ги приспособяват научните открития и дори ще им правят теологични интерпретации.Това ще бъде отказа от ерата на инквизицията , от един многовековен период забраняващ дори МИСЛЕНЕТО. Само сложната и богата барокова музика ще продължава да звучи , вече в университетите????? И ще , , догонва Иисус в пътя му към Голгота” , не хората по тяхната голгота , а спасителя в неговата Голгота?? Който разбира от логика , ще каже , при това положение, голготата на спасителя е излишна? Този мръсен и непочтен ХУНВЕЙБИН , дето се възмущава от литературните екзистенции , който в душата си въдеше разни слова непристойни, дързостно все предизвикваше свади без повод с царете, стига това да разсмива събраните много аргийци. Така ли беше Ахил Пелеев Еаков-нали това си написал??? Христос ще възкръсне , заради Голготата на хората.В това съм убеден. Останете си със здраве и понякога нещо смислено пишете , вместо хули?? Аз си запазвам надеждата , че великден ще има и народа няма да го наричат ТЪЛПА ?? |
Много обичам да ми пеят на страстен библейски немски език, но останалото ми звучи като автопародия. „Представяте ли си сега Matthaeus Passion да вземе да се "обобщи" и да стане всенароден, великденски? А забравеният музикален светец Йохан Себастиан Бах да кара мало и голямо да припява на чист народен език "O Mensch, bewein dein' Suende gross," …?” Представих си го и искрено се разсмях. Защото ако мало и голямо вземе да припява на немски, Кьосев ще трябва да пропее на български, за да се отличи с нещо от плебеите, които назидава. Писачът бленува за една солидарност на привилегированите, за социума на джентълменския клуб, където 500 души се събират по лична покана и дори не усеща, колко комично е това. Нищо чудно. Кьосев е от онези, които си оплетоха кошницата в прехода, ругаейки всичко социално, а сега гледам, че и най-върлите седесари-ентелектюели плагиатстват предупреждения от в. „Дума” от времето на Стефан Продев. Да, ама тогава бяха предупреждения а сега са след дъжд качулка. Ами тогава да бяхте порицавали тази варварщина, която впоследствие възтържествува, вместо да я рекламирате като „раждане на българския индивидуализъм”. Щяхте да си подмокрите малко кариерките, но да постъпите по отговорен към обществото начин. Да, немците – леви и десни - дават на обществото и затова получават повече, а вие само взимахте и сега имате трохи. Ами карайте си в задръстванията и сред боклуците и се дивете на читатели, които питат комунист ли е Бах... |
Това феновете на класическата музика, са особена порода хора, а от опит знам, че да слушаш на живо тази музика е насравнимо и от най - съвършенните дискове, долби , стерео и прочие съвременни и не толкова записващи и възпроизвеждащи средства, а инък репортерките, са за това, а сигур и от тези 400-500 слушатели доста си изхФърлят "остатъците от биосъществуването" си през балкона в някой си квартал бил той Младост, Толстой или Възраждане...Апропо преди години присъствувах в читалището на Провадия, на заключителния концерт ма младите таланти от музикалния фестивал Светослав Обретенов...Отидох по задължение, с известна досада, дори с главоболие...В края на концерта нищо от това не беше останало... |
Кьосев е от онези, които си оплетоха кошницата в прехода, ругаейки всичко социално На това му се казва приказване наизуст, освен дето е и абсолютна клевета. Поне един факт в подкрепа на твърденията си можеш ли да дадеш? |
Доколкото аз разчетох есето, то наистина е продължение на основната тема за социалността от преди няколко дена. И посочва един начин страстите да се култивират, оценностят и да създадат самоорганизирана общност. Нищо против до тук. Даже наистина си заслужава да получи публичност. Но всички форми на социалност все пак са във времето и пространството. В есето по съседство се тревожат за това, че се дават стотици хиляди левове , за да се закриват училища в Бг. И се надяват, мечтаят си за самоорганизиране на такива общности, които ще запазят самите основания на духовността ни. Защото безродна култура няма. Та в нашия си роден контекст вълненията на една ограничена група от хора няма как да предизвикат идеи за Български Великден. Аналогията между мероприятието на "Баховото общество" и делото на Й.Груев е насилена и няма защо да се търсят изкуствени причини за невъзможността на първата да се превърне във всенародна акция. |