Денков се улайни този път.Дали по същия начин улайнява и студентите си? Покрай заниманията с немска философия и той е прихванал немските комплекси- няма нации, националности и национална история.Няма и холокост над угнетените. |
Същото, което се изказах за другия писач по темата важи и тука. Димитре, пиле нихилистко, ако беше Грък и пишеше такива глупости в техен вестник щяха да те пребият с камъни. Това, че ти си мижатурка и нихилист си е твой проблем не се опитвай да промиваш мозъци, че им писна на хората от безродници като тебе. |
Ааа, не така. Ся просто сме във времената, когато на мода са кафявите гащи. Начи, имало едно време един стар морски вълк, пират. И когато ги подгонела корвета, като ги поразпарчедисала от топовен гърмел и нещата опирали до бой с предизвестен край по мачтите, пиратът се провиквал: - Я ми донесете червената риза! Обличал я и -о чудо-мигом се втурвал като лъв и увличал останалите пирати. За нула време вземали корветата на абордаж. На другия ден-галеон насреща им. Ами ся? -Я ми донесете пак червената риза! Нападат го, пак на абордаж, плячка, ром..- Един голобрад юнга на пет рома се осмелил да го пита: - Абе капитане, каква е тази червена риза, та винаги като я облечеш става чудо и побеждаваме? - Ами нося я за да повдигам духа ви. Когато ме ранят, да не се шашкате и да продължавате да се биете като лъвове. Добре ама, след няколко дни насреща им - испанската армада. Идва юнгата, целия жълт от страх. Пита капитана: - Ка-ка-ка-кап-капитане, да нося ли-ли червената ри-риза? - Не, но ми донеси кафявите панталони... Редактирано от - Зе Мария на 28/4/2007 г/ 01:25:01 |
Ало, редакцията, нямате ли някой/я достоен журналист/ка, които да имат национална гордост, чест и човешко достойнство и да напишат един достоен отговор и анализ? |
Kotka .............. Нямат брато. Всички са слуги на някого. Пишат за да угодят и да гепат хонорара. Чат пат има и проблясъци, но истинския, независим журналист е изчезнал.......... За 5 лева ще продадат и майките си. Такива са...... |
Kotka :Димитре, пиле нихилистко, ако беше Грък и пишеше такива глупости в техен вестник щяха да те пребият с камъни. Това, че ти си мижатурка и нихилист си е твой проблем не се опитвай да промиваш мозъци, че им писна на хората от безродници като тебе. А, то комай костадинката се е превърнала на кotka ... |
Лулчев! Много подходящо заглавие за матриалчето на Денков! Уцелил го е точно за неговото екскрементче. |
От онзи ден искам да ви задам един въпрос. След като в историческата наука нищо не подлежи на съмнение и интерпретация и колчем някой се осмели да напише нещо различно от това в академичните издания, веднага заклеймяват, какво значи учен-историк?! Какво значи историческа наука?! За какво данъкоплатецът издържа научни изследвания в рамките на тази наука?! Не е ли по-добре НС да гласува закон - каквото е открито досега, това е бг история. Слагаме я в музеите и произвеждаме музейни работници и учители, които препредават откритото и това е. А историческият факултет се превръща в Министерство на истината за миналото и край. Тогава ще има спокойствие и Б.Д. няма да се явява в шоуто на Слави, за да се ядосва публично. Редактирано от - Calina Malina на 28/4/2007 г/ 11:42:22 |
историята памет е, и наука за за поука, времето щом изучава, всяко събитие се случва защото, научния фалшификатор с парчета история може да сглоби чудовище, значи подход, гледна точка за смисъла трябва и това тоталитаризъм не е, а научен метод за смисъла на битието |
Много пушилка се вдигна около този проект. Основна теза на защитниците на проекта е тази за свободата на научното изследване (т.е., за свободата да се подлагат на съмнение "официално приетите" факти и теории, както и да се атакуват и рушат насадените в общественото съзнание "митове и легенди". Като следствие от тази теза произтича изводът за ретроградността и закостенялостта на тези, които са против този (и подобни) изследователски проекти - защото по такъв начин се отрича както свободата в науката, така и въобще възможността да изкажеш собствено мнение, различно от "официално приетото". Аргументите на Денков и на Илчев днес са в тази насока; опитът на Дичев беше в същата насока, но доста по-неумело поднесен. Във всички тези случаи авторите се борят за свободата на научното изследване, но пропускат да кажат как точно става легитимирането на резултатите на едно научно изследване у нас - а то става най-бързо не чрез научни спорове, дискусии в авторитетни списания или чрез прословутия citation index на изследването - не, много по-банално: ако дадено изследване получи официална подкрепа. В един случай това ще е съответното ресорно министерство, в друг - Академията на науките, в по-предишно времена беше достатъчно да се ангажира Политбюро на ЦК на БКП със становище - и ето, "официалната позиция" по въпроса е променена. В разглеждания проект за Батак е заложен точно такъв опит - чрез включване на "необходимите" официални институции да се осигури една гарантирана легитимация на резултатите като "официална истина". Проектът, научаваме, е бил одобрен от Министерството на Културата, участието на БАН е предварително осигурено, експозицията ще е не другаде, а в самата Баташка църква - а пък (далеч не на последно място позначение) учебните програми ще се пренапишат в съответствие с резултатите на изследванията по този проект. Какво виждаме? Зад протестите на изследователите, че "не може един факт на миналото да е запазена територия само на историците" (което е вярно) се прави опит тази "запазена територия" да се превземе не с научен спор, а в обход - по административен път. Намесата на Президента и на Председателя на БАН е в този смисъл повече от логична - административни "хватки" могат да се борят най-успешно с други административни "хватки", но от по-високо ниво. Да, политическата намеса е факт - но трябва да се отчете, че и административният характер на науката и научната истина у нас (копиран от великата съветска страна, и останал в действие и до ден днешен) е също факт, и то на първо място политически (а не научен). Последствията от издигането на една научна теория чрез административни аргументи като "официално приета" са далече не на последно място политически (особено когато става дума за историята; който не вярва, може да се огледа назад по историята на Македонския въпрос). Да, добре би било да се "духа кашата" преди това, както отбелязва Денков, и да не се налагат смешни действия; но когато смешни и неадекватни действия на институциите са довели до насиране, то трябва не да се пръска с розово масло, ами да се изчисти насраното и да се смени бельото. И най-вече - да се помисли какво да се предприеме в бъдеще, за да не се стига така често до насиране. |
Историята като наука и историята като памет. Коя е истинската история - науката -нарисуваната , написаната от някой , пренаписваната през 50-100 години. Историята - памет - българин станал хайдутин, защото му харесвала ханъмка , защото му отнели детето , изнасилили жена му , българин спасил турчин , турчин спасил българин, фашист спасил партизанин, партизанин спасил фашист. Това не са ли хора , човешки животи , това не е ли история ? Паметта не иска някой да я анализира . Кое е мит? Кой прави историята ? Кой олайнява? Редактирано от - rorik на 28/4/2007 г/ 12:24:32 |
Имаше онази вечер в шоу-участието на Б.Д. един момент, който ме шокира. Обяснявайки реакцията си по проблема, той изтъкна "честта на пагона". Този "майтап" оставя впечатлението, че историческата наука е военизирана и това си е източник на гордост. Случайно изпуснатата фраза може разбира се да се възприеме като лоша шега, ама като отвори човек учебник по история, вижда, че майтапът е истина. Въпроси, доколкото ги има, касаят "кой", "кога", къде". Изворите - наши и чужди - подбрани така, че да имат еднозначно тълкуване. Такова историческо познание е уязвимо и обречено да реагира емоционално, а не рационално в ситуации като тази с "Митът Батак". Между другото, ако не са задължителните кандидат-студентски изпити по история за редица престижни университетски профили, ще стане ясно, че историята губи интереса на младите хора. Просто защото изисква основно зубрене. |
Адаш , На времето си измисляхме приключението , да ядем /не да крадем/ череши по чужди градини... Бой не сме си намирали... Ще викне някой , да не правим "весла" и туй то ... Та , подир поредното ни преяждане , до безкрай думах на едно от хлапетата , да не се опитва да пърди ... Твърдоглаво излезе и пред всички , буквално си оля гащите ... По-сетне , Дрисока , така му завикахме, все се оправдаваше , че поискал само да опита ... Явно , имал е съмнението си в Опита ... Гаче и при "чистата" ни наука се случва , да окепази вече провереното , в универсалната ни познавателна практика ... |
това улайняване насиране ли значи или изсиране на метеното? или мазане на лайна с пръст по стената много интересно какво е имал предвид Апостола |
Направете следния научен експеримент. Отивате в Гугълето и пишете "ивайло дичев фондация". Ще има да духате супата. Безродничеството е рядко доходен бизнес(не само лайнян, де) |
Основната причина да си улайнян или по-точно да си хронично насран е постоянното гледане в чуждата чиния и търсенето на "ония дето ми сраха у гащите"... Като примера в статията (всъщност заемащ половината й), как умело духали юдеите и как робоволно им плащали швабите до ден днешен. Ами обърни се, аджеба и виж, какъв дебел ти пари отзад, па може и ти инстинктивно да духнеш... Редактирано от - sega? на 29/4/2007 г/ 06:19:58 |