италянските вълци изпотръшкаха стадото българи а културния министър заработва пари от същите италиянски вълци |
А бе то тази работа не е като онази ... , да щипеш дамите по меките задни части и да им казваш " Ауууу, ама ти знаеш ли какви хубави очи имаш". |
"На всеки километър", между впрочем, е не културата, а халтурата. Така че - Збогом на културата, да си се оправя самичка. И така май наистина ще й е по-добре. |
На мен ми харесва бат Серго, работи без да вдига шум около себе си, не се забърква в скандали, не краде като колегите си. таланта си еталант, па и космонафт да го туриш, пак ще се оправи!! |
*****
Редактирано от - bot на 13/6/2007 г/ 11:43:03 |
До plamen44. Не се пише "космонафт", а "космонавт". Май сте си лика прилика с твоя бат Серго - министър "збогом". |
Самият шеф на дирекция "Театър, вариететно и цирково изкуство" Красимира Филипова признава, че министерството не прави художествен одит, поради което при разпределянето на субсидиите се използва показателят "брой зрители". Идеята на експертите в МК да поканят независими експерти, които да оценят качествата на всеки театър, още не е видяла бял свят. Чета и се чудя дали да плача или да се смея. Какво означава "художествен одит" и работа на едно министерство ли е да го прави? Какви ще са тези "независими експерти" и от кой ще са независими след като ще бъдат поканени от министерството. Това ми напомня за онези комисии които навремето пътуваха из страната и раздаваха звания по чл. 9 и компетентно се произнасяха за художествените качества на продукцията, но това е друга тема. През последните години кой ли не се опита да реформира българския театър и все нещо не се получаваше. Най напред самите театри се самореформираха като непосредствено след десети ноември 89 г. изгониха най-големите си звезди( сиреч пенсионираха ги с цел да се освободят места и да се направят икономии) и след време разбрали, че са им нужни ги поканиха на граждански договори срещу хонорари надвишаващи в пъти жалките им заплати. Последва втора реформа според която театрите минаваха на смесено финасиране на принципа 50-30-20 или 70-20-10. Това е съотношението на участие на държава, община и собствени приходи...после имаше и други "реформи" докато се стигна до сегашното положение. Какъв е основният проблем? Закон за театъра има от 50 и някоя си година, който всъщност е преписан от "Декрет театралного дело", автор на който е самият.......Вл. Илич Ленин. Същноста на този декрет се състои в основата, че театърът е ДЪРЖАВЕН, СТАЦИОНАРЕН, РЕПЕРТОАРЕН, ЦЕНЗУРИРАН!!!! Колкото и реформи да се правят нашият театър продължава да е такъв какъвто ни го е завещал Вл.Илич и това така защото не може да се реформира нещо което е генерално сбъркано и което не отговаря на съвременната действителност. Какво значи ДЪРЖАВЕН театър? Къде го има това? Навсякъде по света има театри които се подпомагат от държавата, но само се подпомагат, а самите те са акционерни дружества. У нас има 28 провинциални театри някои от които отстоят на 20-30 до 50 км един от друг. Плевен- Ловеч, Монтана- Враца и т.н. Попаднах преди време на едно интервю с някакъв англичанин-експерт по култура в ЕК. Той каза много ясно, че ако искаме да сме потребители на изкуство трябва да станем мобилни. Във всеки един театър у нас се наливат пари, на директорите хич не им пука какво ще поставят и кой ще поставя. Важното е да се отчете някаква дейност за да си запазят статута. Има случаи в провинцията където една пиеса се репетира два месеца и струва няколко десетки хиляди лева и в крайна сметка се играе два пъти!!!!!!! Така просто не може да продължава и онези от министерството да помислят за законодателни промени, а не за одити и независими експерти. Мит е, че при намаляване или отпадане на данъците за фирми спонсориращи изкуството ще се получи едва ли не наплив на желаещи да си дадът паричките. Мой приятел бизнесмен веднъж ми каза - "Какво от това, че ще ми намалеят данъците? Аз плащам заплати по големи от тази на Ст. Днаилов на счетоводители чиято единствена работа е да мислят как въобще да не плащам данъци." Така, че призовавам "мастера" да се огледа и ослуша, да се освободи от всичките хрантутници в министерството които за 15 години не са свършили работа за 5 лева, да види как го правят хората и да го направи и у нас. |
Явно авторката не е доволна от Министър Данаилов, но и тя не знае защо "вярно има известен напредък, ама...", "зако на меценатството се направи, ама...", "срокът за стратегията е края на тази година, ама защо не е вече написана?"(сигурно логиката е, че с министър от въпросната партия всички планове трябва да се преизпълняват ). "Министерството на културата освен това продължава да отпуска пари без сериозен анализ за качеството на творческия продукт" Какъв е този анализ на качеството и кой и как ще го прави? Някакъв критик? Това с анализа на качеството на творческия продукт не идва ли като практика от онези 45 години? Сигурно анализът ще го прави някой нов Пантелей Зарев, който ще търси "върховете в изкуството на капиталистическия реализъм" Критиката на Морфов вече я чухме - после се оказа, че министерството на него е дало най-много пари |
Може би затова напоследък се твърди, че културното министерство се е превърнало в бивш окръжен съвет за култура, който се занимава основно с организиране на тържества, юбилеи и изложби. Ха добрутро. Пък и какво друго да се очаква от хора, които тъкмо по този начин си представят функционирането на това министерство? Ламбо не само, че нищо не направи, ами унищожи и някои от малкото смислени неща, направени преди него - например националните центрове за изкуствата. Къде беше министерството на културата, когато книгоиздателите искаха нулев ДДС върху книгата? Защо законът за меценатството е нефункционален? Тези хора там трябва да бъдат притиснати да си вършат работата. |
"....без сериозен анализ за качеството на творческия продукт!" За какъв сериозен анализ може да става дума? Опитайте да се свържете с някой от новосъздадения отдел (дирекция?) "Културни политики и стратегии" (или както там се казва, защото от централата на МК не знаят!). Ми, тези хора не ходят на работа! Чака се само да се направят областните планове за икономическо развитие и от тях да се вземе главата за култура, за да се "скалъпи" някаква стратегия. Но там тултурата е поставена в така наречения третичен сектор - обслужващ предимно туризма. *** Относно качеството на културния продукт - сега проявите се финансират на принципа на приятелските кръгове. Вижте качеството на филмите! Те се правят на ниво 80-те години, а "социалистическия реализъм" е заменен с капиталистически такъв! Няма нито една песен от филм от последните години, която да е станала хит, като "кълнем се" навремето. А парите, които се харчат са повече отколкото навремето. Същото е положението с парите на направление "Музика" - дават се на кръга около Пламен Джуров - който е съветник на Ламбо. Същият е влязъл и под кожата на Столична община, чрез поставени (и назначени от негжо лица там!). Цица и от там! Незнам как се приема класическата музика в чужбина, но при нас - поне в Софиа, има публика от около 300 постоянни фена, които трудно запълват зала "България". Подобна е картинката и с изобразителните изкуства. НХГ е под ръководното влияние на една прононсирана алкохоличка - бившата зам. министърка Бисера Йосифова. Тя върти на пръста си цялата администрация, че и СГХГ. В момента българската култура е паднала на читалищно самодейно ниво. Двата съюза на читалищните дейци в момента воюват помежду си безпощадно. Естествено - за пари! Командировки под формата на участия в разни фолклорни фестивали по чужбина - това единствената им цел! Министерството няма политика по отношение на книгите. Там всичко е комерсиализирано до безобразие. Центърът, който се занимава с насърчаване на книгоиздовонето работе на приятелски принцип. Например миналата година най много пари бяха дадени на Мирослава Кортенска за книгата "България - европейски измерения", а тя продаде целия тираж на Столичната градска библиотека!!! И добре направи, защото едва ли някой в Бълария би поставил тази книга на нощното си шкавче... Изобщо... мила родна картинка и обръчи от приятели, любовници, любимци и бегли познати, които се бият в гърдите, че са култур-трегери. *** Между другото - Днес и утре в НДК има семинар по тези въпроси, но за съжаление - при закрити врати, което означава, че чиновниците сами ще си предлагат и гласуват решенията. |
Сакън, Силве! Плюй в пазва и се моли бае ти Серго да си дебелее на воля и да не извършва излишна дейност. Щото как си я представяш тая работа "да формират политики, да чертаят дългосрочни планове за развитието на културата или пък да контролират изкъсо подчинените си структури“. Ше има "Збогом Колтура!", 9:16, долби-стерео. |
Точно това беше целта когато го назначиха за министър - разчита се на неговата популярност и авторитет, които вече 2 години не се изчерпват, въпреки нищоправенето и не "безпокои" непрекъснато правителството с финансови претенции. Ако хората на изкуството не надигнат глас, авторитетът му ще стигне до края на мандата. Но с това ще свърши и политическата му кариена. |
никога не е късно да станеш за резил. затова се казва всяка жаба да си знае гьола - щото сума ти талантливи и способни хора на изкуството, медицината, науката и прочие се изложиха в политиката Редактирано от - Pavlik Morozov на 14/6/2007 г/ 02:01:05 |
Културата още чака своя майор Деянов Това е така защото пък от своя страна майора си чака културата. Deadlock, както се казва. |
Художествен одит е нещо като социалент одит. По принцип, тези неща не са лоши, стига наистина да има култура и съответно социална сфера. А не само размахване на помощи за асоциални елементи. |