bm, че регионът е нестабилен, е ясно. ако човек се зарови в историята, ще му стане ясно и що -- и ролята на западните държави ич не е за подценяване. конретната тема обаче е може ли човекът от йемен да покаже историческа справка за насилието на религиозна основа в ирак между 1900 и 1990, понеже той твърди, че "исламистите" в Ирак и още много държави, ислямистки групировки се борят за надмощие от десетилетия. |
Пентагонът е консуматор на петрол №1 в света Майкъл Т. Клеър* ...Шестнайсет US-галона са над 60 литра петрол. Толкова консумира ежедневно всеки американски войник в Ирак и Афганистан. Прави го или директно - използвайки джипове, камиони, танкове и хеликоптери, или индиректно, като се обади за удар от въздуха.... ................ Натиснете тук |
Чувал ли си за Черния имам-главният мюфтия на Ерусалим, дето е водил кръстоносни походи срещу евреи и сунити с подкрепата на нацистите?Кой уби Насър и по-късно Саддат?Ако не помниш бяха фундаменталистки настроени офицери.И повтарям:Не става дума само за религиозно, а също и за междуетническо насилие , и междуплеменни войни. |
ако става дума за Гамал Абдел Насър, той доколкото знам е умрел от сърдечен удар. Анвар Садат са го очушкали, обаче тия и двамата са от Египет, а не от Ирак, а и Садат не е бил баш светец... А и Йерусалим също е (на първо четене поне) леко извън темата за ирак |
На bm1914 експлоудъра му експлодирал като сунитска бомба на шиитски пазар. Жертви за съжаление няма. Виновник - САЩ. Невинна жертва на еврейско-комунарската пропаганда-алкайда. Публично обявената цел на ислямистите е унищожаване на "западната" (разбирай християнската) цивилизация понеже: 1. Единствена е в състояние да спре световната мюсюлманска експанзия и създаването на световен халифат. 2. Дава заразителен пример за подражание на мюсюлманските младежи. Ако това продължава, рано или късно желанието за лична свобода ще надделее над идеологическите мотиви и ислямските държави ще станат светски. Естествения човешкия дух, желание за свобода и за ЛИЧНА изява е принципно несъвместим с мюсюлманските стереотипи. Ако се замислите, доброволния самоубийствен атентат е именно резултат на невъзможност за друг вид ЛИЧНА изява, а не на израз групово идеологическо мотивирано поведение. * Абсолютно същите причини поради които бившите комунистически режими се бореха със "западното влияние". Светът не се е променил. * Ислямът е несъстоятелен да постигне тези цели със сила. Несъстоятелен е и със идеология. Остава единствено да се въздейства на "общественото" мнение с цел отслабване на врага преди опита за силова промяна. Как се въздейства на обществено мнение се знае - чрез заплахи, шумни атентати и представяне на убиеца за герой или за жертва. * Дори само като се прочетат изказванията тук се вижда чии интереси обслужват атентатите. Не е в интерес на САЩ цамбурко, змея, Чавес, комунистите, антиглобалистите и всички останали "свободолюбви" организации да громят денонощно политиката им и да оправдават нелицеприятните действия на приятелчетата си чрез нея - но разултата е точно такъв. Следователно, в интерес на САЩ е да се спрат погромите над мирни жители, а в интерес на алкайда е да продължават. За съжаление, ислямските сили взимат явно надмощие в този аспект от противопоставянето. Което се и очаква - няма да вземат надмощие в някоя мирна инициатива или съзидателно действие, я!. Девиците чакат унищожителите. Съзиданието е оставено за баламурниците и бъдещите роби. |
Да вземем да отговорим на simo. Другите не си заслужават усилието даже. Господинът успешно се прави на хамав - материали в интернет колкото щеш, а аз не съм справочник. Да не говорим че един от най-ярките примери беше споменат вече - избиването на цели села кюрди от властта, държана от суни. Да набравим една разборка: 1. Властта се държи от една определена религиозна група - суните (а не е споделена от всички иракчани) 2. Налага се да се потушават въстания на кюрди - забележете, обединена не по политически, а по етнически признак група. Странно, защо ли една определена етническа група възстава срещу властта? Какво ли общо имат един с друг тези хора? За симо остава аритметиката: 1+2=? Малко е мястото и времето да разясняваме историята и процесите в целия Близък Изток. За домашно, симо и други желаещи могат да проучат кой срещу кого в ливанската гражданска война, що е то "ислямски братя", защо наскоро забраниха на религиозни партии да влизат в парламента (египетския), какво е станало през "черния септември" и дори кой кого коли в Дарфур. Виртуалното пространство е безбрежно, приятно плуване! |
Ама защо да се връщаме до черния септември, след като "аргументите" са пред нас и са пресни като розова пържолка? Кой завзе ивицата Газа преди месец и кой се е барикадирал в Червената Джамия as we speak? Или трябва да чакаме, докато съвсем дадем фира като Коста? Апропо, една прясна новина от Египет. Моментният скандал там е историята с един трансвестит (не твърде често-срещано явление в Египет, но пък в Иран е доста), завършил мъжки колеж и подложил се на операцийката клъц-клъц. Сега пичът/ката иска да продължи образованието си в... женски колеж. Обаче онези от колежа викат "Йок! Не при нас!". Работата е че въпросният колеж принадлежи към традиционна вътрешно-египетска религиозна полу-автономия, в която е прието да се слуша думата на мюфтията. Спорът стигнал до съд, който постановил - човекът е жена, не-атеистка, мюсюлманка и има нужните тапии, следователно отговаря на приемните изисквания на колежа и трябва да го приемат. Обаче мюфтията се опъва - смяната на пола е намеса в божественото сътворение, забранено, греховно, не-ислямско деяние и т.н. И това е само едно примерче от противопоставянието между светска власт, ислям и местни традиции. Ако Костас слушка, утре ще му разкажа и за обрязването на девойки в Египет (хирургическо отстраняване на клитора) |
диньо, диньо ... убаво си написал, ама ногу добре избегваш въпроса -- кога са се били през последните 100 години в ирак "исламисти" на религиозна основа както сега. с боя по кюрдите случаят е същият както в турция, и по същата причина; много общо с ислама там нема. другата част от болнавото бръщолене ще го пропусна, щото нема отношение към въпроса. |