Сeдeнето по турски, в поза лотос или върху стъпало на крак е много по-здравословно за тялото, особено за гръбначния стълб . |
хм... да пробваме да се изразим иначе... извеждането на седалищните умения като цивилизационен скок е квинтесенцията на това историко-културно есе... |
и все пак... да казваме, че не е важно върху какво се сяда, а да акцентираме върху постигането на културна седалищност (като такава) и след това да квалифицираме тази непридирчивост (простете русизма) като "изправена култура" е изумително... |
Поддържам напълно призива за името Перперек. Не сакаме гръчки. Авторът ми харесва, когато не пише врели некипели по непривични му въпроси като "бомбардировките над Сърбия". Пожелавам му да разшири малко кръгозора, като включи и материал от западни изследвания върху български археол. обекти, който често попада в центъра на съвременни научни дискусии на запад. Например - спора между привържениците на Мария Гимбутас и Колин Ренфрю за староевропейската култура, индоевропейците и мястото на Варненския некропол. |
"археологическа находка предизвика оживление в горещините ... ... и приглушено хихикане " Аха, и тва е само началото! На път са и може би скоро ще открият затрилата се през хилядолетията легендарна "Само*бачка с педали". Е тогава к'во хихикане ще падне от някои кратуни... * Той затва и бат Милчо слага по едно "Ха-Ха" на края на всеки постинг; щото знае колко хубави неща го чакат и какво хихикане ще падне когато археолозите открият оригиналният патент, класика в "хихикането". Редактирано от - garamel на 26/7/2007 г/ 05:07:30 |
Това е медицински стол . На него първескините са сядали всеки ден по четири часа , три месеца преди раждане . Да имат голямо разкритие при раждане. Другото ми обяснение е по-вулгарно и няма да го кажа. Само ще загатна , че стола е червен и с фалос по средата и е служил за измъчване на политически противници. |
Епохата не е безписмена, просто, траките ги е мързяло да се абят за нещо, според тях, несъществено. С тяхната, един вид джихадистка светопредстава, те смятали земния си път само като излишна и прекалено дълга прелюдия към вечния мързел и безкрайните оргии в "истинския" отвъден свят... и съответно са били много усърдни в опитите да го съкратят в пиене, любене и безсмислени и безпоследствени битки.. |
Тези, които налагат разпространеното днес название, са раждани, разбира се, в Порфирната зала и са учили, разбира се, в Магнаурата, Статията е страхотна и много точна. * Но едно нещо не мога да разбера - при огромного си уважение към археолога Овчаров - защо все фалоси и утроби му се намират из Родопите. Имали шанс това в Татул да не е всъщност утроба, както и този стол да не е с... фалос? |
Страхотно добър въпрос си задал, Yantar, браво и на автора за изключително издържаната и поднесена статия; според мен на Овчаров му се привиждат навсякъде, където копне, пу**и и к***ве щото е от школата на Фол, а в представите на последния тракийското общество му се е провиждало като обществото на късния соц, в който е живял; цинизма, аморалността и разврата, характеризиращ късния социализъм, Фол ги е приписвал на тракийското общество, което е изучавал. Безделието и соц оргиите на социалстическите веломожи, на които Фол без съмнение е бил свидетел, са го правели да си преставя живота и привичките на тракийските веломожи по същия начин, т.е. колективен разврат, безделие и безсрамие; Овчаров без съмнение е повлиян от Фол във визията си и от там представата му за тракийския живот като един безкраен соц разврат, където всичко живо по цял ден се е*е колективно с подръчни материали; за мен част от работите на Фол са свидетелство са навиците по времето на соца, а не по времето на траките.... |
Не че траките са били кой знае каква стока - бях попанднал на един античен гръцки документ, според който, при траките, ако единия от родителите починел, другия безцеремонно продавал децата си в робсво, защото и без друго нямало да може да се грижи за тях сам; животът по време на траките не ще да е бил кой знае колко лесен... Виж, за славяните колективния разврат е по-вероятен; тия май са живели в общества на матриархата, феминистични, от там и историческата им недисциплинираност и криволичене - бях чел едно напълно сериозно изследване на тема защо "чичо" и "дядо" в славянските езици звучат по подобен начин; извода на изследването беше, че античните славяни са познавали само роднините си по майчина линия, защото бащата винаги е бил неизвестен, децата са ги отглеждали колективно и всеки член на племето по мъжка линия е бил "дядя", т.е. евентуален роднина; интересното е, че в интернет циркулират тракийски речници, написани от сериозни учени (не са българи) поне според речниците тракийските думи не се различават кой-знае колко от славянските и всичките ми бяха разбираеми - запомнил съм, че тракийскта дума за "бяло" е "бело" т.е. езикът изобщо не звучи непознато.... Интересното е е че славянската материална култура си има паралелите в неолитна мала азия, а тракийската май няма; в едно неолитно селище до това, което сега се нарича Коня в Турция (6-9 хиляди години пр.н.е.) са открити десетки недвусмислено сексуални играчки, в сравнение с които столчето е самата невинност; има обаче някаква аналогия, следите на тази култура обаче водят чак към кушитското царство в сегашна Индия и към така наречениете Тorcharians в сегашен китай, унищожени по=късно от китайците, откриха торчарианските мумии с руси коси и сини очи преди няколко години; и кушитите и торчарците са живели в общества, доминирани от жени царици като при славянските племена; оттам и военната им слабост в крайна сметка, та тва столче може да е както тракийско, така и славянско, ако изобщо има някаква разлика по това време... |
Той Иван Петрински е много смешен - Да не Перперикон, ами - Перперек, което е турско име. Да не е с византийска наставка, ами с турска. Кое е по-добре, бе Петрински? Ами няма прабългарско наименование тая руина. По-стара е от прабългарите. Примерно, и аз като българин, не се чувствам прабългарин, а славянин и трак. |
И яс некям гръчки! Перперек, Перперек! Дали е турско или не не-нам-койо-си окончанение не ме интересува. Местните (и българи, и турци) му викат Перперек. Yantar |
Това е тракийска играчка от тип Лего.Издатината на стола е за да се закрепи съответното човече от комплекта. |
Бащинството има значнение най-вече заради издръжката и наследството. Днес пак вървим към матриархат (аз нямам нищо против), като една по-широка от биологичните родители група се чувства задължена да се грижи за децата - и кой точно е биологичния баща не е много важно. |
Ако тази "мебел" с издатината в нейната среда бъде сметната за интронизиран фалос, за пореден път може да се обобщи, че поне в това отношение траките не са се отличавали особено от останалите древни народи, и особено от онези, които населявали земите около морето в средата на земята. Във втора книга на Историята си Херодот, както знаем, описва Египет и египтяните, техните обичаи и култове. Когато стига до почитането на Дионис, отделя няколко страници на фалическите обичаи и шествия в Египет и на различията между елинските и египетските. Различието основно е, че в Елада е имало и драматически празници и състезания, а при египтяните - не. По-малкото различие е, че в египетските фалически шествия били носени статуи с големина един лакът... е, прочете си го сами, да не преразказвам всичко. След това Херодот се мъчи над нерешимия спор дали фалическите шествия дошли при египтяните от елините, които преди тях така почитали Дионис, или както елините, така и египтяните взели този основен ритуал в култа към Дионис от финикийците. Разбира се, фалопочитанието е част от култа не само към Дионис, но и към Хермес. Малко по-нататък в същата книга Херодот се мъчи над още по-нерешимия спор от кого елините са се научили да правят статуи на Хермес с изправен член, като не може да повярва, че това те пък може да са го взели от египтяните. Според него първи по този начин са изобразявали Хермес пеласгите, а пък от тях това усвоили атиняните, след това - всички останали елини, и чак след това така започнали да почитат Хермес и в Египет. Още по-нататък, вече в пета книга, когато разказва за траките много и най-интересни неща, Херодот отбелязва, че те почитат много няколко известни божества, но че най-много от всички царете им почитат Хермес. Така че тази новооткрита култова находка съвсем оправдано може да се превърне в предмет на разгорещени научни спорове, дисертации и хабилитации - част от чий култ е била, на Дионис или на Хермес? И какво като е била част от култа на Дионис или на Хермес, или и на двата? В това отношение при траките няма нищо оригинално. Точно в този предмет интересното е, че издатината (ако тя изобщо е фалос) е свързана с предмет, а не с антропоморфна статуя или фигура, каквито има със стотици из десетки археологически музеи в нашия район и в някои от най-добрите световни музеи. Най-интересното, според мен, при траките е, че те са вярвали, че смъртта е път към обезсмъртяването и затова най-много са почитали Залмоксис (или Гебелеизис). За това Херодот разказва в четвърта книга. А най-интересното и поучителното от разказаното от него за траките е в началото на Пета книга: От всички хора най-голям е тракийският народ - разбира се, след индийците; и ако ги управляваше един човек и бяха единодушни, биха били непобедими и далеч най-силни от всички народи по мое мнение. Но това е непреодолимо и невъзможно за тях и никога няма да стане; затова са и слаби. цитира се преводът на Петър Димитров от изданието на ДИНИ, С., 1990, с. 71 Редактирано от - Една размишляваща на 26/7/2007 г/ 17:50:17 |
Това е дедото на днешния вибратор. А може и да е стол на управленец от "средния ешелон". Щото често едното навеждане не стига. Няма да е зле да им направят по едно такова столче и в Парламента. Може рязко да се повиши кворума в залата. |
Тъкмо ще се промени системата за гласуване. Вместо да ръчкат с чужди електронни карти ще заравят лице в чуждия стол |
Димитър Стоянов:Преведете договорите на ЕС на български ...Друг въпрос, поставен от Стоянов и Слави Бинев, е идеята правителството да бъде задължено да води политика в рамките на Европейския съюз, според предварително утвърдени от българския парламент позиции. Такава система съществува в някои от страните-членки на Съюза като Обединеното кралство и Финландия. Това е единственият начин да се гарантира, че правителството на дадена държава действа в съответствие с волята на гражданите, подчерта Стоянов. От АТАКА смятаме, че именно такава трябва да бъде практиката в България, за да се запази максимална част от държавния суверенитет в ръцете на националния парламент, добави евродепутатът.- Натиснете тук |
Ери, здрасти. Гимбутас в наше време е феминистката глашатайка на "матриархата", по-точно на полово равноправната, със значителна роля на жените, миролюбива и артистична староевропейска енеолитна култура - преди идването на конните мачовци - индоевропейците от степите на Дон в 4-тото хилядолетие пр.н.е. (The Civilization of the Goddess, 1991). Тя работеше главно Източна Европа (преди 1990) и зависеше от благоволението на соц. археолози, които бяха чели Енгелс за матриархата (който пък харесвал модния тогава швейцарски антрополог Бахофен). Гимбутас наскоро получи потвърждение от генетиката - един от "основните компоненти" на Л. Кавали-Сфорца показа разпространение, много подобно на нейното хипотетично разселване на индоевропейците. Въпреки това феминистката мода и идеята за матриархата имат много сериозни критици и сега. "Цивилизацията на богинята" се отличавала с многото статуетки на Великата богиня майка (Вилендорфски венери) в гробовете, равенство по разкоша или бедността на погребенията и липса на изявени войнствени и мачо символи. Такива феминистки са у нас погребенията в Дуранкулак - "българската Троя" (и Девня) - до три керамични венери в един гроб. Но Варна - от същата староевропейска култура и време (4600-4200 пр.н.е.) - има погребан възрастен мъж - в най-богатия гроб - с каменна брадва с дръжка, облепена със златен лист, със златни плочки във форма на бик и със златно калъфче на пениса (има злато и по други важни органи - очи, ръце). Първия елитен самец в Европа. Това е било голям конфуз за Гимбутас и тя е прекарала много време да го разнищи - напълно добросъвестно и с голяма ерудиция както винаги. Сега се смята, че варненския некропол е местна изработка и че е имал голямо влияние върху развитието на металургията и погребалните обичаи в голям район до Волга, земите на палеоиндоевропейците. |