Ламбо, Ламбо, стана тая като оная в вица за "Вчера пих с Дон Нуцо", Ламбо, Ламбо защо не ................... Приятелю, дослука с така наречените "социалисти"- води до много, много тежък МОРАЛЕН МАХМУРЛУК - а понякога е и с фатален изход - примери много, няма смисъл да изреждам. |
Т.н. "култура" при комунистите е пропаганда и промиване на мозъци! Вреди на обществото.Гнездо е на некадърници и паразити. Министерството на т.н. култура да се закрие. Комунягата министър да се изрита.Стига е развращавал българският дух. |
То за циците и нуцето е правилно - води до махмурлук и нещо още по ..така Но лото не е - това са пари, много пари Не за спорта разбира се Въпросът е за кого? Тъй че докато не се намери правилният отговор, няма да има и лото Компренде ... |
Майор ДеянуФФФ, 'ми нали вие прибирахте парички от по "На всеки сантиметър" и СЕГА пак плачеш за пари. Погледни си обкръжението, пък тогава циври... |
Не си спомням Стефан Данаилов да е хленчел за пари - т.е. да вземат от народа и да дадат нему НЕЗАВИСОМО от това какво и как го прави. Хленчещите кутуртрегери да се хващат на работа. |
"не ме е страх от министъра на културата, а от културата на министъра" Въпрос от "Минута е много": Кой български министър е неграмотен и пише "збогом"? а. министърът на здравеопазването б. министърът транспорта в. министърът на културата позналият печели DVD с филма "На всеки километър неграмотници" |
От край време на културата се е гледало като на доведеното дете в къщата.Подмятат го всички, а му дават каквото остане от бюджета и ако има нещо въобще! *** Абсолютно наложително е да се дефинира какво точно се разбира под културни дейности, подпомагани от държавата. Единствено Министерството на Ламбо до момента няма някаква краткосрочна/дългосрочна стратегия, на базата на която да се набележат приоритети и да се заложат за фининансиране от бюджета напред в годините. *** Книгоиздаването е частно от 17 години. Авторите печатат сами. Който го купуват- печели. Некъдърните отпадат и продължават да се боричкат за държавна субсидия, ревейки, че се погубва истинската литература. Кой може да каже коя точно е тя? *** Филмопроизводството - също, но поради скъпото осъществяване и некадърните сценаристи/режисьори/актьори - българските филми въобще не се гледат. Най- много да спечелят някоя награда в Алма Ата. В България за съжаление има три до пет мастити филмаджийски групи, които се въртят през две години за субсидия.От тях не може да се очаква нищо ново. *** Театрите се съвзеха и започнаха да печелят сами донякъде. Проблемите при тях са подръжката на скъпата материална база и ограничения репертоар. *** Музикалното изкуство е истински проблем, защото поколението което ръководи жанра сега, е израснало в епохата на "Нова българска музика" - когато пари се развадаха на калпак и на най-некадърните. Онези, които наистина правят нещо - композитори и изпълнители, отдавна са на Запад. Тук са само некадърните и недоволните. Там управия няма! *** Държавните галерии карат на мускули. Експозициите им не се попълват от години. Малките частни галерии ги изтласкаха катко центрове на културния живот. Художниците и скулптурите връзват добре от поръчки в чужбина. *** Музеите могат да се спасят само ако се привържат като вагончета към местни туризъм. *** Раздават се самоцелни награди по повод и без повод. Ще изквичите, когато видите кои ще спечелят Наградата на София по жанрове след месец!!! *** Творческите съюзи сега представляват само ръководствата си и се издържат от наеми. За подпомагане на творци и дума не може да става. На всичкото отгоре - във всеки бранш са по два-три. *** Естрадата изчезна. На път са попът и рокът. Чалгата успя да затвори финансово кръга и е номер едно. Така и трябва! Който не го купуват - умира! *** Проблемът в управлението на културните процеси и в това, че за ръководители се слагат не мениджъри, а творци - даказа ли се или не. Спомете си пълното недоразумение Абрашев и жена му. За Ламбо - какво да говорим. Докато на културния продукт не се погледне като на стока културата ще пропада още повече. |
Общинските сектори "Култура" са още по-зле. В повечето градове културата и просветата са в едно направление по структура. На пръв поглед - нищо лошо! Само дето образованието отдавна се е отказало от възпитателната си функция в училищата - също общински. Поради липса на пари! И понеже просветата има приоритет пред културата, обикнвенно целия ресор се ръководи от някоя учителка. Е, за каква култура можем да говорим в общините!? Правят се измислени прояви и чествания, на които присъстват само неколцина, а парите се прибират по утвърдени схеми. *** С измененията на закона за читалищата те се превърнаха в нещо като еднолични търговци на общинска дотация. Само в София има над 130 читалища, като реална работа от тях вършат едва десетина-данадесет. *** Паметниците на културата - архитектурни и художествени, са оставени на произвола. Причината е прозаична - земята под тях струва повече от самия "паметник". *** Културно-историческото наследство - археологическите разкопки, може да се спаси единтвено, ако влезе в маршрутите на туристическите дестинации. |
Малечко! За съжеление културата не е приоритет. Или по-точно казано развитието на културата ще става под формата на съпътстващи проекти и в това няма нищо лошо. Отдавна съм казал, че начинът по който съществуват нашите културни институти е архаичен и намирисва на "зрял социализъм"! Сам казваш колко читалища има в София и колко наистина функционират, а знаеш ли как стои въпроса в страната? В малките общини освен кмета, даскала и попа на твърда заплата са и секретаря на читалището който в повечето случаи е и библиотекар. Тази длъжност се заема от жената на кмета или близка негова сродница, обикновено някоя тетка която по цял ден плете терлици и едиствената и работа е да получава вестниците сутрин. Какъв е ефекта от такива читалища....? Никакъв! Ами от 28-те държавни театри с огромни сгради строени като пантеони на комунистическата грандомания, за чието отопление през зимата само за времето на спектакъла са необходими няколко хиляди лева? Ами оперите, филхармониите и т.н. Всички те искат и се издържат от рехавия бюджет. Вярно, че получават малко, но това което вършат не струва и пет пари като продукт и в творчески и в пазарен план. Един английски експерт по въпросите на култулата каза навремето, че ако българите искат да са ползватели на културни продукти трябва да станат мобилни. Не може в Плевен, в Ловеч и в Габрово да има театри както в Сливен и Ямбол, както и във Враца, Монтана, Видин. Ще остане по един в регион, а жителите на съседните градове ако искат да гледат нещо ще пътуват. В последно време всички културтрегери са се раграчили за този пуст закон за меценатството. Смятат, че с приемането му над тях ще се изсипе дъжд от благини. Дрън, дрън. Приемането на такъв закон няма да промени нищо. Щяли да намалят данъците на фирмите...., но знаят ли те, че големите фирми и сега почти не плащат данъци? Знаят ли, че в тези фирми работят юристи и счетоводители които получават заплати в пъти по-високи от тази на министъра и чиято основна задача е да направят така, че чорбаджията да не плати нищо и то да го направят съвсем законно? Гай Цилний Меценат не е очаквал облаги когато е извършвал своята дейност Меценатството е вътрешна потребност, а не търговски акт. Не можеш да очакваш от някой със зеленчуков прякор, който от скоро е станал "честен бизнесмен" да дава пари за развитие и съхранение на духовното. Първо министъра трябва да си оправи къщичката и да проведе необходимите реформи, а после...може би след години когато се сменят едно-две поколения на днешните бизнесмени, може да се появят и истински ценители които с удоволствие ще дават парите си за изкуство и култура. |
Не може в Плевен, в Ловеч и в Габрово да има театри както в Сливен и Ямбол, както и във Враца, Монтана, Видин. Ще остане по един в регион, а жителите на съседните градове ако искат да гледат нещо ще пътуват. Уважяеми папарол, мисля грешите. Всичко е въпрос на потребности, а не на географско разположение и големина на града. Например, в Троян през 20-те години на м.в. е имало две театрални трупи. И само една театрална зала. Е, решават хората и построяват втора театрална зала с 300 места. Става дума за едно 4-5 хилядно градче. Колко ли театрални зали е имало по това време в столицата на ЕС Брюксел? |
Костадинка! Права сте, но аз говоря за сега, а не как е било или как ни се иска да бъде. Градовете ни са обезлюдени, младите хора ги няма или ако ги има не ходят на театър. Защо? Първо защото продукциите са под всякаква критика. Дават се малко пари на много театри и крайния резултат е случайност граничеща с долнопробна халтура. Сградите и салоните са занемарени и миришат на влага и мухъл, средствата не достигат и за това декорите са стари преправяни, лошо боядисани. Костюмите са вехти, а репертоарен план липсва. Същият се съставя на парче. Животът на един спектакъл е не е повече от 15 представления на база плюс още няколко в турне. Автопаркът е грохнал и често автобусите не могат да потеглят. Актьорите са лошо платени и немотивирани. Почти няма продажби на каса, а се разчита изцяло на организация и тъй като отминаха времената когато ученици, кашици и войници се водеха под строй, салоните са празни. За това и смятам, че не е рентабилно да се подържат с малко пари театри в градове които отстоят на по 30-40 км. един от друг, а по добре е да остане един в който да се вземе най-доброто от другите (и като техника и като човешки ресурс) и който да работи нормално. |
.. тук нямаме различия, папарол дори смятам, че не е необходимо изобщо да се поддържат театри в градове, където населението няма интерес от такъв род култура. Както и не смятам, че в някоя министерска канцелария некой требе да определя къде да има и да се поддържа театрален салон и трупа и къде не ... между другото, 20-те години на м.в. общините не са били по-богати от днес. Просто тогава не е имало БСП с плановата и култура |