Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Учителската стачка свършва във вторник
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:350 « Предишна Страница 4 от 18 2 3 4 5 6 Следваща »
Кириак Стефчоолу
27 Окт 2007 15:28
Мнения: 3,836
От: 0
"Svetlina
Струва ми се, че тук някои бъркат правото на стачка със задължение да се стачкува?"
Едва ли. Просто са по-наясно с историята и знаят мръсни думи като "стачкоизменник", "мекере" и др. такива. По памет - "На гъсока и на пуяка ще им се обещае, че на тях лично ще им се подобри храната и ето ти тебе болшинство, ето ти народно доверие." - Нушич.
total
27 Окт 2007 15:41
Мнения: 1,319
От: Bulgaria
Няма нужда от законови текстове. Това си е част от клаузата за лоялност във всеки нормален трудов договор. Нормално работодателя да знае, ако извършваш допълнителна дейност, ако не си назначен за постоянно при него, а не само като временен контрактор.

Клаузата за лоялност именно затова е "клауза за лоялност" - с подписването на трудовия си договор автоматически декларираш приемането й.В общия случай - никакви допълнителни декларации не са изискуеми!
От този ред излизат специфичните дейности - отбрана, разузнаване, секретни производства, изследвания и пр..
Не е нормално работодателят да знае какво правиш в свободното си време, освен в случаите, когато правомощията му са завишени по описаните по-горе съображения.В стандартните ситуации прерогативите на принсипала са ограничени до времето на упражняване на трудовите задължения.
Предлаганата мярка е явно дискриминационна и цели две неща:
първо - упражняване на допълнителна психологическа преса над и без това изтормозените образователни хамстери.
второ - за пореден път да прехвърли проблема от болната на здравата глава, като убеди окончателно общественото мнение, че даскалите, а не администрацията на МФ са отговорни за ненормалната ситуация с облагането на частните уроци!
При добра воля - въпросната "норма" ще бъде опукана в съда без особени усилия!
syvorov
27 Окт 2007 15:42
Мнения: 30
От: Bulgaria
янтра, лекарите ако са искали да не им се плащат жълти стотинки за нощните дежурства , да се бяха вдигнали заедно с учителите.Ако бяха го направили нямаше да може малоумника Доган да обижда БЪЛГАРИТЕ.
Господа, защо позволяваме на един малоумник да плещи глупости за БЪЛГАРСКИТЕ учители?Навярно защото не сме единни.След като на циганина Доган не му харесват БЪЛГАРСКИТЕ учители да си отива в Турция, но там никой няма да го търпи.Доносника , този който дори не може да говори добре БЪЛГАРСКИ тръгнал да дава оценка на БЪЛГАРСКИТЕ учители.Къде си народе БЪЛГАРСКИ, къде сте политици, къде сте РОДОЛЮБЦИ???ГЛАСУВАЙ ТЕ ВСИЧКИ ЗА ДА ИЗМЕТЕМ ЦИГАНИНА ДОГАН ОТ ВЛАСТТА И ОТ БЪЛГАРИЯ!!!!!
Кириак Стефчоолу
27 Окт 2007 15:45
Мнения: 3,836
От: 0
"Нели
Ама моля ви се, защо само 113 учители са подали оставка? Смятам, че всичките трябва да си я подадат, а след това да бъдат назначавани с конкурси, на общо основание"
Правилно! Първи от конкурсните въпроси трябва да бъде: "Участва ли в стачката и ако да, какво правиш тука?"
Кириак Стефчоолу
27 Окт 2007 15:55
Мнения: 3,836
От: 0
"Aknaton
[Златен]
от Spain

Общо мнения: 675
Добър ход на министера!
На пролет като сиктердосат
50% от мързеливите даскали
и затворят 200 порутени
училища всичко ще си дойде
на мястото.
Уволнените даскали да се
извозят с кушет вагони до
Златна Панега и да започнат
немедленно работа в завод
"Братски труд". По 12 часа
на ден, на 3 смени да
произвеждат капачки за
буркани."
Звучи твърде познато. А черквите да се превърнат в складове, за да е пълна картинката, по т. Бронштейн? И що да не произвеждат цимент?
Кириак Стефчоолу
27 Окт 2007 15:56
Мнения: 3,836
От: 0
Defender of the Faith,
Коя точно вяра защитаваш?
Кириак Стефчоолу
27 Окт 2007 15:59
Мнения: 3,836
От: 0
"Старшината
Коментарът на старшината: синдикалните курви клекнаха - нищо ново .. ако стачните комитети одобрят "споразумението" - жална им майка на учителите ... това е!"
Съвсем точно!
botev 1912
27 Окт 2007 16:03
Мнения: 480
От: Bulgaria
Ако учителите приемат това "увеличение" си заслужават мизерното съществуване. А синдикатите е време да бъдат масово напуснати и да се създаде нова организация защитаваща съсловието в трудови спорове
Кириак Стефчоолу
27 Окт 2007 16:16
Мнения: 3,836
От: 0
Гледам, сума народ се е загрижил за данъци от частни уроци. Хайде да посмятаме: 150 хил учителя по 35 часа седмично (ще им остава време само за спане и ходене до тоалетната) по 10 лева на час по 52 седмици годишно (никакви отпуски и глезотии!) са равни на 2, 73 милиарда лева годишен приход. Грубо - 600 млн данъци.
Някой да знае какви са декларираните приходи от хазарта?
А някой да знае защо хазартът се облага с такъв данък?
проф. дървингов
27 Окт 2007 16:30
Мнения: 14,308
От: Bulgaria
Кирияк, ама хич не си прав - преди няколко дни пуснах една проста сметчица, повтарям я пак специално за теб:
Сметката е силно консервативна и се прави при следните хипотези:
1) учителят дава частни уроци само 10 месеца и то само през уикенда;
2) учителят обучава само по двама ученика на ден;
3) продуктът, предлаган от учителя е търсен = той получава 20 лева на човекочас;
---
10 месеца х 4 уикенда = 80 уикенда
80 уикенда х 2 ученика = 160 ученикочаса
160 часа х 20 лева = 3200 лева
3200 лева : 12 месеца = около 260 лева
---
Ако приемем, че часовете, учениците и месеците са повече (което е възможно и реално) месечната сума се увеличава - всеки да си сметне сам;
---

Непосветен
27 Окт 2007 16:49
Мнения: 5
От: Bulgaria
Нели, Виолета, Болярчето и особено Манрико! (моля пропуснатите да ме извинят) Просто ми доставихте естетическо удоволствие. Цитатът от Оскар Уайлд, показва че под "под слънцето нищо ново" - в България нещата не са доста по-различни от тези в много страни по света - по отношение на това, кой за какво става. Точно кризата беше на път да се разреши правилно - всички си подават оставките и след това се назначава нужният брой според броя на учениците - и готово! Но нечии нерви не издържаха. Впечатлен съм от прямотата на Доган, единствен от тези на върха си позволява да каже "Царят е гол!", вместо да се разтапя в стил "Я тебя уважаю!". Вярно е, че като възпитан човек, явно от куртоязия, е завишил процента на можещите
Явно от присъстващите поне 50 процента са "учители под прикритие", като уважаемата Аранита, която брои препинателните знаци и правописа, на тези, чието мнение не и допада, вместо да излага аргументи. Но, както се казва, кой за каквото е учил. Виж, фамилиарниченето "дарлинг" определено не ми харесва - то е точно в стил Янка Такева.
Pametnik
27 Окт 2007 17:05
Мнения: 9
От: Bulgaria
Много хора се изказват или без да са мислили, или без да са подготвени. Съвсем нормално е да се изисква декларирането на частни уроци пред директорите, защото в повечето случаи има сблъсък на интереси. Учителите дават частни уроци било на свои ученици, било на ученици на свои колеги, които им ги "препоръчват".
Но основният проблем с частните уроци са т.нар. "килийни училища", където уроци в някой специално пригоден за целта апартамент вземат по 10-15 деца едновременно, като таксата е между 20 и 30 лева, понякога и по-голяма. Техните "учители" ги готвят за кандидат-студентски или кандидат-гимназиални изпити. Обикновено курсът продължава цяла година по веднъж или два пъти седмично. Естествено "учителите" са пряко свързани с изпитните комисии в университетите и си делят с тях част от приходите. Помислете само за какви пари става дума. Но такива "учители" са нищожна част от учителството.
UNIVERS
27 Окт 2007 17:06
Мнения: 5,614
От: Bulgaria
Непосветен,
точно си избрал своя "ник".
И "тъпанар" да беше си избрал- пак щеше да ти приляга.
Такива като теб са аморфната среда, която обяснява защо всичко това се случи за 18 години в България.ПФУ!
paragraph39
27 Окт 2007 17:09
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
ВИОЛЕТА,
/:/ "Праграф, вярно ли е, че при 10 дни ефективна стачка си губиш точката за пенсиониране?
Въобще как стоят нещата за здравните и пенсионните осигуровки при стачка? "
......................................... ......................................... .....................................
НЕ съм запознат в подробности на тази трудовоправна и осигурителна материя!
paragraph39
27 Окт 2007 17:27
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
БОЛЯРЧЕТО,
/:/ "Параграфе, ...Да! Много против. Нестачкуващите учат учениците, че хората са различни и могат да постъпват различно според собствената си съвест/принципи/разбирания, щом като не нарушават законите. Учат ги да имат широк мироглед и да търсят различни начини за решаването на даден проблем, а не да бъдат едностранчиви..."
......................................... ......................................... .....................................
За твое сведение, Стачката е КРАЙНО конституционно и законово Средство за "защита на социално-икономическите интереси на работниците и служителите" !!! Сиреч, за да се стигне до Стачка, задължително, по закон, се преминава през НЕкрайните" Средства за "защита на социално-икономическите интереси на работниците и служителите"!!!
Впрочем, за да се стигне до Стачка, се ГЛАСУВА в Колектива и Решението се взема с Мнозинство! НЕстачкуващите учители, всъщност, учат БЪДЕЩИТЕ "работници и служители" да НЕ се възползват от конституционното им Право на Стачка! Това си е, параксланс, ПОДАРЪК за управляващите и за Работодателите- те пари и друго дават да НЯМА стачкуващи и протестиращи за по-високи заплати и да има НЕжелаещи/тези, които НЕ стачкуват и НЕ протестират, нали?!/ за по-високи заплати!!!
Освен това, НЕстачкуващите учители дават ЛОШ пример/учат!/ бъдещото поколение на България на НЕсолидарност, Подмазвачество, Използвачество- сиреч, ДРУГ да стачкува за по-високи заплати, а те, след като Стачката на стачкуващите успее, да получат и НЕстачкувалите по-високите Заплати- НАГОТОВО, без скачане и мръзнене по площадите, без предизвикване на Гнева на началниците, без лишаване от заплати за времето на Стачката и т.н.!!! Да, стачкуването НЕ е задължително-ДОБРОВОЛНО е!- но е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО учителят да бъде етичен, коректен, ВИСОКО морален, солидарен, отговорен пред бъдещето на Нацията и даващ ПОЛОЖИТЕЛЕН пример пред младото поколение на България, и прочие! КАЗАХ!


Редактирано от - paragraph39 на 27/10/2007 г/ 17:33:25

Непосветен
27 Окт 2007 17:36
Мнения: 5
От: Bulgaria
Уважаема необятна Universe (Вселена ),
По изящния ти стил разбирам, с че си от категорията "учител под прикритие". За какво ставаш - виж Оскар Уайлд. Аз съм инженер и наистина обичам точните неща.
Дали средата е аморфна или на кристали - сигурно има значение. Но знам, че хора които се скриват зад национализма и смятат, че като БЪЛГАРСКИ учители или каквито и да са други, но БЪЛГАРСКИ, никой няма право да си каже искреното мнение за тях, и че за тях всичко е позволено, просто много бъркат. Животът обаче е суров и накрая той слага точката на "и"-то. Накратко, според мен е без значение дали си турчин, руснак, американец, немец или дори и циганин, важното е да си свестен и да не ламтиш. Слава богу, такива има много и сред учителите, ако говорим сериозно. (Разбира се, не те включвам в това число, извинявай!).
paragraph39
27 Окт 2007 17:43
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
НЕПОСВЕТЕН,
ТОЧНО така!
Тези учители, които НЕ са стачкували за по-високи заплати, да НЕ ламтят за по-високи заплати/каквито НЕ са си искали и поискали чрез стачкуване!/, а да ги ОТКАЖАТ, ако такива по-високи заплати за учители стачкуващите за по-високи заплати учители успеят да СИ издействат и договорят!!!
За съкращаване на персонал при структурни промени/рИформи!/ НЕ е необходимо работещите да подават Оставки!- по Кодекса на труда това може да става и по решение на Ръководството/уволнение поради съкращение, в резултат на структурни промени/!!!

Редактирано от - paragraph39 на 27/10/2007 г/ 17:45:10

nesnaecht
27 Окт 2007 17:45
Мнения: 15,180
От: France
Проф. Дарвингов изчисленията ти са на база нула



saw
27 Окт 2007 18:10
Мнения: 839
От: Bulgaria
Параграфе, чета с интерес всичките ти мнения и в доста случай съм съгласен с теб, но не и в този с едно твое изказване малко по-нагоре, че в МОН всички трябва да бъдат уволнени. "Парашутисти" са само на ключовеите позиции. В МОН работят толкова много хора, вече повечето от които млади, които са си мнали през съвсем нормални и сериозни конкурси за позициите си. Познавам такива хроа, затова смея да го твърдя със сигурност. Хайде да не позволяваме недоволството ни към дадена фигура да се излива върху всички останали, които просто работят там и изпълняват задълженията си съвестно. Те с нищо не са ви виновни. А също така е хубаво и да се спомене, че заради учителската стачка доста от тях работят по няколко часа инзвънредно за да насмогнат със всички простотии около ситуацията.

Редактирано от - saw на 27/10/2007 г/ 18:13:08

UNIVERS
27 Окт 2007 18:23
Мнения: 5,614
От: Bulgaria
Ей, Непосветен,
ако ти си инж., то по-добре аз да съм Непосветен.
Толкова си инж., колкото и посветен....
Не ползвай термини, които не разбираш - такива като тебе, мили родни картинки на прехода, за да се правят на интересни, повтаряха като папагали изразни форми от спецслужбите, подхвърляни на медиите от тези, които имаха интерес да ги съсипят, га че си на мегдана.Резултата- яко блиндирани домове, парад на мутри, разграбено национално богатство.
И да не забравиш да се вземеш хапчетата.
Добави мнение   Мнения:350 « Предишна Страница 4 от 18 2 3 4 5 6 Следваща »