Джакузи-опиум за масите. |
Унижение за един културен народ е да има "министерство на културата".Още по голямо унижение е да има за министър на "културата" такъв безсрамен и бездарен комуняга. |
Тревожно е, че представители на Министерството на културата, когато отидат в най стария български град Созопол, не проявяват интерес към Общинския музей и неговото развитие, а отиват на поклонение в съмнителната музейна креатура "Арнаутски". Общината взема пример от тях и вместо музея също поддържа частната фирма на Арнаутски. Защо ли? |
Министерството на културата няма никаква културна политика, за това се занимават с имоти. То както и другите има трима съвършено невнятни заместници, сред коитно автор на чалга текстове Надежда Захариева за ДПС. Да напомним и самозвания "народен професор" Божидар Димитров, който дава музея си за сватби на мутри. Най-лошото е, че в културната сфера сме точно толкова назад от Европа, колкото сме били в края на 19ти век. Вероятно най-добре това министерство просто да се закрие, може би ако се мине към центрове, НПО-та и местни структури поне нещо някъде може да се пръкне. Сега просто е срам. |
В министерство на културата от години се творят безумия, но този проблем е по-обширен и трябва да се погледне и от друг ъгъл. Кому е нужно съществуването на 28 провинциални държавни театри? На кой е потребно да има театри в градове като Перник който е на няколко км. от София или в Кюстендил, при положение, че съществува Държавен пътуващ театър който с по-голям ресурс може да "обгрижва" културно градовете около София. Ами театрите в градове като Сливен- Ямбол, Враца - Монтана, че и Видин, Плевен - Ловеч. Това са градове намиращи се на по 20-40 км. един от друг, но във всеки от тях има по една огромна театрална зала, (в някои случаи по-голяма и луксозна от тази на Народния), която гълта огромни средства като разход за подръжка и въпреки салоните от по 500-700 места рядко събират повече от 100-на зрители и то по 2-3 пъти месечно. Да, но тези тетатри съществуват и живуркат с някакъв щат от 5-10 местни актьори и са се превърнали като пристани на знайни и незнайни халтураджии. Дали не е време хората от МК да си зададът въпрос колко държавни театри има във Франция или в Англия например? По едни-два и те не са държавни в пълния смисъл на това понятие, а се подпомагат от държавата в определени моменти. Ясно е, че театъра е непечелившо предприятие и той се нуждае от дотатции, но в белите страни дотациите покриват една определена част от разходите и в никакъв случай там не може да се случи постановочните средства да са в пъти повече от приходите. Действат реални пазарни механизми и това е съвсем нормално. Направо се изприщвам като чуя, че някой си режисьор експерементирал и после дълбокомислено заявява, че не го итересува дали представлението се харесва на публиката, а важното било да се хареса на него!!! Абе байоо, като искаш да ескпериментираш, направи си една частна трупа, намери си спонсори или си заложи апартамента и експериментирай колкото ти душа иска, но да си играеш на творец в държавен театър и с държавни пари - но пасаран. Само в София има около десет театъра които или са напълно държавни и общински или по някакъв начин цицат чрез боклучави проекти от бюджета на МК. В тези театри на ведомост продължават да се водят стотици артисти, режисьори, сценографи и пр. повечето от които са ангажирани в едно-две представления и реално нямат и два месеца сумарно ангажименти, но заплатите им вървят, а през останалото време се бичи "кровавая хальтура". Решението е просто! Освен "Народния" щатни и държавни театри да има още в Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Враца или Видин, Плевен, В. Търново. Когато средствата се концетрират в тези трупи те спокойно ще могат да станат театри на определените региони. Който има потребност ще пътува както е по цял свят или ще чака да "дойдат при него" веднъж годишно. Сградите да станат многофункционални културни центрове, актувани към съответните общини в които чрез проект да се развива и театрална дейност от свободносформирани трупи и за определен период. И не на последно място трябва изборът на директори да се прецизира. Театрите трябва да започнат да се управляват съобразно действащите правила на пазарна икономика, а не както досега - като държавни от времето на Тодор Живков. |
Тракийци те т, ва е главното?! и Божо, в своето предаване памет "Тракийска"пардонье моа булгарска, нарече приятеля си Ламбо министер...Така е когато сме приятели, но все пак в Одрин има музей и ще има възстановена църква православна...! Кой го е направил досега...?!, Ходиха на Атон и нищо не направиха...Нейсе. |
За съжаление такива хора в българската администрация са на всеки километър! А колкото до театрите- залите могат да се използват достатъчно добре, ако се заеме някой с малко повече акъл с това. |
Бъдете внимателни с НИПК, защото това е институция, която винаги работи на два "стана" - по държавни /обществени/ и частни поръчки. И в този смисъл от край време се въртят пари, които влизат в определени джобове, разбира се! Там има и добри професионалисти, които не правят далавери, но и такива, които години наред "бичат" мангизи безпроблемно, още от времето на ченгето Тодор Кръстев! Каква култура, какви паметници, каква консервация... |
Забравен от бога край, но дал на България Захари Стоянов. Тепърва ще има да слушаме за този туристически рай. Там е новото Банско. |
Комунален капитализъм. А би могло НИПК, вместо да се занимава с далавери, да спасява сгради като къщата на Яблански, например. Навремето един архитект предлагаше да замеряме шефа на НИПК (г-н Угринов) с развалени яйца, за да разбере, че работата му е по необходимост свързана с дискомфорт, особено ако не я върши. Почвам сериозно да се замислям над това предложение. |
Брей и това прочетох, "комунален капитализъм" прилича ми на РейгЪномика, или на Економика "должна" быть економна?! Остарявате "момчета", тея новите са по МОЛовете, независимо к, во ще ги правят после, те ще бъдат на "нашите" години и ще се Усетят, че пак са ги прекрали..., но кои ?!демократите?, каманистите?, евреите, фашистите? Нейсе все някой ще им бъде виновен, но те никога...Малко са тези, които признават поражението си, да не кажа никой, като чета мемоарите дори на Чърчиль...Наздраве... |
Действията на Министерството на Културата са в пряка връзка с Културата на Министъра, затуй - Збогом...! |
Авторът на статията е забравил да спомене, че отскоро синът на Георги Угринов, Антон Угринов, е режисьор в Народния театър, не без протекциите на министър Данаилов. междувпрочем, двете семейства са доста близки. |
А защо не погледнем ситуацията с фирма Екса от друга гледна точка. Не е ли възможно Екса да печели толкова поръчки, защото се справя отлично с изпълнението на проектите!? Както е видно от сайта на фирмата, тя е специализирана и има дългогодишен опит в опазването и реставрацията на архитектурни паметници и определено има отношение към съхраняването на такива сгради и възвръщането им към нов живот с нови функции. Извод за това може да се направи от дългия списък с изпълнени реставрации на сгради паметници на културата, някои от които са: Парламента на Република България, Княжески дворец, Насърчителна банка АД - София, БНП Париба - София, централата на Хеброс банк в Пловдив, Банка Биохим на ул. “Иван Вазов” и ул. “Раковска”, София, клона на Булбанк на ул. “Калоян” София, Министерство на земеделието и горите, Българска академия на науките, Софийски нотариат, къщата-музей “Иван Вазов”, сградите на Булбанк в Русе и Варна, експонирането и реставрацията на римския амфитеатър “Арена ди Сердика” в центъра на София. Повечето от всички тези проекти са възложени от корпоративни или частни клиенти, дали добра оценка на възможностите на Екса в опазването на българските паметници на културата, видно и от препоръките и отзивите, публикувани в сайта на фирмата. |