Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Религията може да се учи задължително от I до IV клас
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:401 « Предишна Страница 11 от 20 9 10 11 12 13 Следваща »
К
15 Яну 2008 16:23
Мнения: 1,258
От: USA
Чудя се дали също ще се размишлява върху екзистенциални въпроси като например "Кой създаде бог?"? Несъмнено един първолак ще има чудесен отговор за този въпрос...
Filosofa
15 Яну 2008 16:24
Мнения: 1,376
От: Bulgaria
Ще се върна към 21ч. Да видя колко Вяра, Надежда и Любов сте събрали за това време.
И не пипайте нашите деца.... Учете си Вашите на теология....
ВеселякУ
15 Яну 2008 16:25
Мнения: 406
От: Bulgaria
.... само пътищата към него са различни. И проявленията.
Един личен въпрос Сиби. Какъв е Христос?
Cusa
15 Яну 2008 16:26
Мнения: 64
От: Bulgaria
Драги vs,
смятах да ти възразя с аргументи, но като видях какво прилагателно си употребил по отношение на един достоен човек, се отказах.
Дано имаш по-впечатляващо CV от неговото.
Сибила
15 Яну 2008 16:27
Мнения: 15,613
От: Bulgaria
Разбира се, че е най-добре да се съобразят с мнението на Църквата.

Ама при толкова много войнстващи атеисти, решили са отнякъде да започнат с нещо, което атеистите ще преглътнат някак си.

Като няма риба - и ракът е риба.

Пък после, дето викаше баба ми - ухото, веднъж пробито, белки се отвори и повече за Божието слово.

Въпросът е да се намерят добри преподаватели.
Това е големият въпрос - няма ги още.

Редактирано от - Сибила на 15/1/2008 г/ 16:29:42

Cruella de Vil
15 Яну 2008 16:29
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Сиби,
Не, не мисля че човек със свободна воля, намерил пътя към вярата или възпитан с нея спазва морала от страх от наказание. Малкото дете обаче може да възприеме нещата буквално, така както го проповядва религията.
Cusa,
Цялата тази дискусия се води за правото на избор на родителите и на детето. Моралът и етиката могат да се изучават и по друг начин чрез примери от живота, а не чрез религиозните притчи. Който иска религиозно обучение е свободен да го получи свободно избираемо без да задължава и другите да следват неговите виждания.
ВеселякУ
15 Яну 2008 16:29
Мнения: 406
От: Bulgaria
Най добрия преподавател ще да е атеиста. Защото иначе всеки ще дърпа чергата към себе си.
Iezuit
15 Яну 2008 16:31
Мнения: 17,521
От: Pitcairn
Мдаа, атеистите войнстващи, обаче единственото, което искат, е да няма задължителни часове по религия/вероучение. Нито един досега не каза "забранете часовете по религия.
А верващите са благи и човеколюбиви, и поради това искат задължителни часове по религия, дори за родители, които не искат децата им да посещават такова нящо, задължителни дори и детето да не иска.
Bacho Ilia
15 Яну 2008 16:31
Мнения: 1,359
От: Bulgaria
Да, Cusa - смятам, че си наивен и го доказа. Направо е смешно да вадиш по време на спор - "Използвана литература", "Индекс на термините"...ми да беше ги резюмирал и да раздадеш по едно копие на всеки. Или целта е била по прозаична видите ли "владеем френски и английски", ни сме ний кои да е. Хубави книжки, друг е въпроса с какви очи си чел и какво си разбрал. П.С. - Нищо нихилистично няма в предложенията ми...поне имам предложения, нали? Или да си обясняваме етимологията на "нихилизъм, а?" Мисля - не, ЕнтЕлигЕнт го докарваш...ама наивен. Съдба!
К
15 Яну 2008 16:33
Мнения: 1,258
От: USA
Куза, нямаш ли си свои аргументи та ти трябват чужди? Единственото на което се опират защитниците на тезата за религия в училище е да се направят децата морални. Което отвсякъде не издържа критика, защото
а) моралът не е бил на висота, когато е имало вероучение
б) преполага, че религиозните хора са по-морални от атеисти/агностици, което е расистко предположение (в разрез с идеята за смирение между другото) и което няма никакви основи в реалността (за сведение- статистиката за престъпността сред атеисти и религиозни)
в) моралът е много размито понятие (както вече някой спомена), като пример сексът при ескимосите
Сибила
15 Яну 2008 16:34
Мнения: 15,613
От: Bulgaria


Крю, всяка вечер по Нешънъл Джеографик вървят дълги и много интересни серии за търкуванието на Библейските и Евангелски текстове.

Снощи минаха сериите за "Откровението".

Не е възможно да бъде преразказано.
Всички ние още се учим, толкова много пропуснахме поради грижите на партията-майка.
Doctora
15 Яну 2008 16:35
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Бих предпочел родителите и учителите на всички деца да спазват десетте Божи заповеди. Това е и най-доброто им преподаване - чрез личния пример. А те сами ще търсят своя път към Храма...
Елисавета
15 Яну 2008 16:37
Мнения: 172
От: Bulgaria
Обаче сутринта при Бареков здравният министър проф. Гайдарски сподели, че е християнин-атеист, с което разби всичките ми представи за християнската религия и в частност за вероучението...
Бай Дан
15 Яну 2008 16:39
Мнения: 1,899
От: Bulgaria
Сибила,
С радост ще приветствам замяната на часа по религия с гледане на филмите от Нешънъл Джеографик !
Stupido
15 Яну 2008 16:48
Мнения: 2,907
От: Belgium
Iezuit за последния ти коментар...

а аз само ще се повторя с предния ми постинг - с верващ да спориш сеедно с телевизор...
Cruella de Vil
15 Яну 2008 16:51
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Сиби,
Съгласна съм с тебе за "грижите" на Партията-майка. Но след като няма ограничения за вяра и възгледи всеки наваксва пропуснатото според своето желание и възприятие на света. Хубаво е, когато се прави ненатрапчиво и не импаративно.
Сибила
15 Яну 2008 16:54
Мнения: 15,613
От: Bulgaria


Бай Дан, виж първо за какво иде реч, после го приветствай.

Или обратното.

Иначе ще изпаднеш в положението на партията майка, която громеше Солженицин без да го е чела.

Той, прочее, е дълбоко вярващ и носител на наградата "Темпълтън", редом с майка Тереза.

Всяка година наградата се връчва на личност, показала изключителна оригиналост в изследвания или открития, свързващи науката и религията.
vs
15 Яну 2008 16:55
Мнения: 860
От: Bulgaria
Бай Дан
Да погледнем заобикалящия ни свят. Не виждам нещо атеист, който да създава проблеми. Виж mr. Буш - християнин фундаменталист; Тов. Путин и той религиозен, за моллите да не говорим...
Сибила
15 Яну 2008 17:00
Мнения: 15,613
От: Bulgaria


Точно, Док,

Десетте Божи Заповеди.

Така се избягват разминаванията между различните съвести, Крю и още - постулати от рода на: не искам да ми правят това, което аз не им правя и обратното, защото тук не става въобще въпрос за лични предпочитания и хелиоцентризъм, при който слънцето е представено от собствения ти пъп за център.
Бай Дан
15 Яну 2008 17:02
Мнения: 1,899
От: Bulgaria
Сибила,
Разбери ме правилно! Не се заяждам с теб или някой друг.
Научнопопулярните филми са за предпочитане пред изучаването на текстове, писани преди хиляди години.
Религията и ВЯРАТА са полезни, когато практикуващия ги съзнава какво и защо го прави. Един ученик дори и в гимназиалните класове е трудно да възприеме що е това религия и ВЯРА.
Добави мнение   Мнения:401 « Предишна Страница 11 от 20 9 10 11 12 13 Следваща »