Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
За повечето българи бедността се увеличава
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:34 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
Top Gun
20 Авг 2008 06:13
Мнения: 5,874
От: Bulgaria
А със социалните помощи - "благоденства"
XYZxyz
20 Авг 2008 09:18
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda

Как така се е промъкнала такава информация? Обикновено няма разбивки по етноси и възрасти. Е, все пак не са дали и абсолютни числа, а само проценти, но и това все е нещо.
FL
20 Авг 2008 09:40
Мнения: 6,942
От: Canada
Затова пък печалбите на олимпийската Мафия се увеличават.
Apolitichen
20 Авг 2008 09:56
Мнения: 9,749
От: Bulgaria
Намаляване на бедността при децата и възрастните е една от основните цели на правителството. Към 2010 г. е планирано нивото на бедност за страната да не бъде по-високо от 15%,
поради което броят на децата и възрастните ще бъде сведен до 15% от населението, защото по закон децата не могат да забогатеят, а възрастните пак по закон държавата ги държи бедни с 35% "заместване на дохода" при пенсиите, като непрекъснато се стреми да им влоши положението с "привилегии" за военни, прокурори, предсрочно пенсиониране, инвалидно "третиране", "безплатни" здравни осигуровки, ВИП обслужване на някои за сметка на останалите и куп други "масларовски" инициативи за усвояване едномилиардния бюджет на министерството.
Апропо, даването на привилегия на дадена прослойка не е ли дискриминация към останалите? Или целта е колкото се може повече привилегии, повече обществено напрежение, задълбочаваща се дискриминация, безконтролно усвояване на обществени средства?
Netspider
20 Авг 2008 10:20
Мнения: 2,960
От: Australia
Това са глупости. Много е важно, от изключителна важност е да се дадът повече кредити. Партията трябва да остане на власт и трябва да се следва следната стратегия: Кредитите дадени от банките с позволението на правителсвото и БНБ да са възможно най много, по простата причина да ПРЕДОТВРАТИ СЛЕДВАЩОТО ПАЛЕНЕ на жълтите павета.
Така основната трудоспособна част от населението е превърнато в крепостен селянин собственост на богатите банки/феодали (с чийто пари са напълнени банките) и не смее да излезе на жълтите павета че ще му дигнат лихвата и ше остане гол и бос. Затова го е страх от най малката нестабилност и стиска зъби.
Netspider
20 Авг 2008 10:20
Мнения: 2,960
От: Australia
Повече няма да се повтаря зимата когато хората излизаха на площада нападаха парламента. Тгава нямаше кредити, нямаше от къде да земат $$$ на заем за да оцелеят. И гладът ги изкарва. А сега за да оцелеят, да заповядат 1 бърз кредит и готово. После няма да им е виновен парламента а банката. Само дето след палежите на парламента никой не отиде в затвора, а ако някой почне да пали банка или не си върне кредите... опааа отива у затвора. Няма 6-5. Смее ли някой вместо парламента да тръгне да троши банка а?
Netspider
20 Авг 2008 10:21
Мнения: 2,960
От: Australia
А парите в въпросните кредити са земати от западните банки но на 2 пъти по ниска лихва разбира се. Джон и Хосе плащаха 3-4% а нашия Пурко 6-7% и му раправят колко розов е живота му с тия нови кредити.
Само дето ако на Джон и Хосе им дадът кредита на % на който нашия Пурко го зима ще извадят гилотините на площадите и ще видите ефективни присъди от средновековието в 21 век
XYZxyz
20 Авг 2008 10:22
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
През 2007 г. без социалните плащания бедни биха били 40.5% от населението, пише още в документа.

А с социалните плащания колко са били бедните, 40.1% ли?
Истината е, че бедността в България не трябва да се разглежда общо, а по етноси - българи, турци и цигани. В крайна сметка това опира и до демографска политика - не трябва по един и същи начин да се подпомага раждаемостта при различните етноси, а усилията трябва да се насочат към насърчаване на раждаемостта при етносите, при които има много ниска раждаемост и обратното - при етносите с прекалено висока раждаемост държавната политика трябва да бъде към насърчаване на намалението на раждаемостта. Ако това просто нещо не бъде разбрано, България ще изчезне като държава на българите.
XYZxyz
20 Авг 2008 10:25
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Netspider,
май е по-добре да не пишеш на тема банки.
Точно тези дето взеха кредити имаха полза от събитията през 1996-1997 година. Взеха кредити за милиони долари, а върнаха само хиляди.

Редактирано от - XYZxyz на 20/8/2008 г/ 10:41:00

Netspider
20 Авг 2008 11:04
Мнения: 2,960
От: Australia
Аз говоря за кредити от 2004 насам. За ония 98 не си прав. Хората не са зимали милиони. Определени спецялни хора само. И то с цел. 97-98 кажи на колко хора са се отпускали кредити? На Пурко даваха само ако имаш доказани имущство доход и ГАРАНТИ с $$$$. Което се обезсмисля, защото ти ако имаш имоти, коли богати родители/гаранти едва ли ще останеш на банка да разчиташ... Така че нищо общо няма с кредитите сега само срещу лична карта
егон
20 Авг 2008 11:26
Мнения: 31
От: Bulgaria
Коментар по темата

Натиснете тук
XYZxyz
20 Авг 2008 11:32
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda

Прав съм и още как и пак те съветвам - темата банки не е от силните ти страни.
*
Друго е интересно в този доклад - какво се счита за успех в него. Та според доклада, ако социалните помощи се увеличават, това било по-добро!!! Излиза, че според социалното министерство, ако всички минем само на социални помощи, това ще е върха, т.е. възможно най-доброто. Да де, ама откъде ще дойдат средствата за тези помощи? Очевидно е, че колкото сме по-добре, толкова повече хора няма да имат нужда от социални помощи и това всъщност трябва да е част държавната политика - ограничаване на помощите примерно чрез насърчаване на заетостта. Би могло да се отиде и към крайни мерки - спиране на всички социални помощи за всички и според мен това в крайна сметка ще доведе до по-добър живот за повече хора, вкл. и за най-бедните.
komar1
20 Авг 2008 11:55
Мнения: 7,007
От: Bulgaria
XYZ.за горното напълно си прав!! Тъпотия е Масларова да се хвали, че все повече хора взимат социални помощи. Новият министър на отбраната Цонев пък се хвали, че все повече ветерани от войните и военноинвалиди, които имат ниски доходи-те пенсии щели да ползват безплатно храна от столовите на армията и то ..на ротационен принцип.Днес един, утре друг. За хвалба според мен ще е новината, че все по-малко хора са опрели до социалните помощи, ама нито Масларова, нито Цонев могат да вденат това!!
XYZxyz
20 Авг 2008 11:59
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
В България вече от доста години непрекъснато се разтваря ножицата между бедни и богати, но новото от последните 10 години е, че се разтваря ножицата и сред небогатите. най-бедните стават още по-бедни, а на тези дето са на някакви ръководни длъжности заплатите им растат доста по-бързо. Ако примерно през 1999 година в една и съща фирма единия е взимал 200 лева, а прекия му началник е взимал 400 лева, то сега първия е на около 250 лева, а втория вече е на 2000-3000 лева заплата.
Netspider
20 Авг 2008 12:16
Мнения: 2,960
От: Australia
XYZxyz да не би и ти да си с кредит и да не си се похвалил? От банки разбирам достатъчно. Може би затова имам сметки тук там и въпреки че мога да зема кредит на много по ниски % от Пурковците в БГ до сега не съм се възползвал. Много ми е евтино просто да зимам такива
EZOP
20 Авг 2008 12:19
Мнения: 412
От: Bulgaria
Нека си припомним мотото:"След отчаянието идва гражданската война"!
Manrico
20 Авг 2008 12:21
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Ако примерно през 1999 година в една и съща фирма единия е взимал 200 лева, а прекия му началник е взимал 400 лева, то сега първия е на около 250 лева, а втория вече е на 2000-3000 лева заплата.
Дали са ти верни числата, не знам, но този пример показва, че най-накрая и у нас мениджърските способности почнаха да се ценят

_______________________
And if I spend somebody else’s money on somebody else, I’m not concerned about how much it is, and I’m not concerned about what I get. And that’s government.
Milton Friedman, Fox News interview (May 2004)
Netspider
20 Авг 2008 12:30
Мнения: 2,960
От: Australia
това за ножицата е нормално. Когато страната се развива не по пътя на белите страни, а по Индо-Арабските. На балканите сега едва започва и е малко. Живот и здраве ще стане като Индо-Арабския модел. Заплатата на бедните чистачи, дето чистят тоалетните например е към 2 евро на месец. Заможните бизнесмени се возят в хамъри. Средно положение няма. Демек нямяма образован човек с бъдеще да чисти тоялетни. Просто защото ако се появи то е защото родителите му са богати да го пратят в училище, и след това да му дадат малък стартов капитал и така преди 30 трябва да е събрал за хамър. Ако нещо се обърка ще го кара на 40
Например в момента от извесно време насам се водят усилени спорове, и на политическо ниво, кой има право да ходи по улиците - асфалтираните. Кръговете на богатите плащат данъци за асфалта за да карат хамърите. Останалите милиони бедни с 2 до 30 Евро заплата не карат коли, и не плащат за асфалта НО ходят по улицата. Сега богатия слой иска да забрани на бедния въобще да стъпва на асфалтираните улици. В момента политиците се мъчат да го прокарат, но има проблем че международната общост ще реагира остро на това и се чудят как да го измислят.
Чудна ми индо-арабска соцялна картинка. Ако се беше позаинтересувал малко от света щеше да знаеш много повече и нямаше да се учудваш на нищо. Повярвай ми нищо уникално до сега няма и няма да се случи на балканите. Просто те са същите както много други места на тая планета, и ще стават същите както много подобни места по тая планета
OLDMAD
20 Авг 2008 13:41
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
За повечето българи бедността се увеличава ...
Долна манипулация!
Да бяхте погледнали поне статистиката...
Всичките ни налъми вече цъфнаа, сега ше чакаме и да вържат.
И тогаз такова лапане ше падне...
Ех, "Светло бъдЪще", да знаеш как те чакаме
XYZxyz
20 Авг 2008 14:12
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda

Manrico,
както винаги на тема заплати пак грешиш.
Естествено, че не става дума за ценене на мениджърски способности, а за съвсем други неща присъщи най-вече на мутрите, но не само на тях.
XYZxyz
20 Авг 2008 14:19
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Макар че правителството непрекъснато се хвали с повишаване благосъстоянието на българите, най-рисковите групи от населението драстично обедняват.

Тук препъникамъчето е кои са най-рисковите групи и дали изобщо трябва да има такова понятие. Циганите като цяло веднага са турнати в най-рисковите групи, даже има специални раздели за тях, а това е очевидна грешка. Циганите имат начин на живот много различен от всички останали етноси в България и съвсем не са изложени на никакъв риск съобразно техния традиционен начин на живот, даже бих казал, че сега си живеят доста по-добре от българите съобразно съответния начин на живот на българите и на циганите.

Според мен е крайно време държавата да "забрави" за хората, които не желаят да работят и ако изобщо се занимава с социални помощи, то да съсредоточи вниманието си само върху инвалидите и то не при всички случаи. Примерно, ако родителите съзнателно осакатят детето си, за да просят с него, то не следва да получават помощи за него.
Добави мнение   Мнения:34 Страница 1 от 2 1 2 Следваща