Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Суперкомпютър ще помага на БАН и университетите
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:59 Предишна Страница 3 от 3 1 2 3
Геновева
10 Сеп 2008 18:09
Мнения: 24,361
От: Bulgaria
Значи това нещо не е под егидата на БАН изобщо. БАН много даже си точи лигите в нея да са суперкомпютрите, щото нали, пълно с центрове, световни мрежи, алабала. Но събитията особено в последната година я лишиха от доверието на управляващите, и определено показаха, че не е надежден партньор за дебелите работи във високите технологии, след като не може да си разчисти дори собственото дворче. По по тази причина тук не виждам нито споменати, нито запечатани на снимка лицата, които се смятат за корифеите на изчислителната техника на БАН (е, с изключение на посоченото от мен лице на снимката, но то винаги си е било по-близко до изпълнителната власт, отколкото до научните структури, макар и част от тях). Това си е чисто държавна инициатива и държавна собственост, и в държавно разпореждане. Сега кой там ще се нарежда да смята, е въпрос друг.
katana
10 Сеп 2008 18:15
Мнения: 923
От: Bulgaria
БАН си има много кусури. Както и целокупната територия БГ (пиша територия щото ние държава си немаме). Ама никаде не видех инфо че БАН са поръчали машината. По-скоро ми се чини че името на БАН се използва в случая като параван. Тоя комп па макар и супер никаква работа не може да върши без съответния софтуер, който е предполагам 10 пъти по-скъп от желязото и за който нищо не се споменава. Сигурно леко са пропуснали да го купят, така малко, нали разбираш, щото то може и по-късно де, например, нали.
veritas
10 Сеп 2008 18:21
Мнения: 1,777
От: Bulgaria
Бил Гейтс беше казал:
"Когато в една добре действаща система се въвеждат нови технологии, компютри ect. - системата започва да действа още по-добре. Когато обаче тия неща се въвеждат в зле действаща система с проблеми - проблемите се увеличават."
katana
10 Сеп 2008 18:29
Мнения: 923
От: Bulgaria
И не разбрах що селянията тука се е възбудила пак толкова срещу БАН. Явно са прочели само добре направеното с цел манипулация заглавие. БАН често са употребявани от власта с точно такава цел но не ми е известно да са ползвали някакви съществени изгоди от това. Не е са рядко случаите, когато останлите все още там и нещо можещи да правят учени сами да си плащат изследванията. Било то някакви измервания, било то машинно време за изчисления.
Gan(ю)гоТрий
10 Сеп 2008 18:33
Мнения: 20,679
От: Bulgaria
След като ще купуваме супер курвети(стелт) редно е "да си купим" и суперкомпютър - важно е да се усвоят излишните милиарди. Това, че за "купувачите" въпросните изделия се явяват нещо като сувенири е оправдано с оглед повишеното самочуствие на нацията като водеща сила..
Геновева
10 Сеп 2008 18:34
Мнения: 24,361
От: Bulgaria
ми няма да турят заглавие -
Суперкомпютър ще помага на тройната коалиция, я!!
nekoisi
10 Сеп 2008 18:38
Мнения: 31
От: Bulgaria
Въпросният суперкомпютър излиза достатъчно евтино. Да се надяваме, че все пак има специалисти (със своите си задачи) на които той ще е от полза. А множеството коментари за пореден път доказва 'нивото на българина'.
ruff
10 Сеп 2008 18:52
Мнения: 3,415
От: Bulgaria
nekoisi,
щом си в състояние да определиш нивото на аудиторията, вероятно си наясно как се оценява компютър. Би ли изяснил по какъв начин определи, че е "достатъчно евтино"?
nekoisi
10 Сеп 2008 19:07
Мнения: 31
От: Bulgaria
Да. Например по това, че разходите по този суперкомпютър са по-малки отколкото десетки хиляди лумпени българи (съжалявам за нарицателното, но така мисля) да си купуват с не особено големите заплати всевъзможни скъпи вносни джунджурии (GSM-и и пр.).
Друг е въпросът за комисионните, и това че наистина компютър от подобен клас за България е малко като "на гол тумбак - чифте пищови". Остава само да се надяваме за неговата ефективна и полезна употреба.
morehappyman
10 Сеп 2008 19:12
Мнения: 2,666
От: Austria
Не знам що, ама много ми мирише на хамериканска работа тая работа.
Те нали си имат навика като им трябва база в некоя страна, да и позволят тя да си я купи, построи, и поддържа
Сиреч, хамериканците явно още имат нужда от 5-6 такива дзвера за техните си ракетки.
БарНет
10 Сеп 2008 19:16
Мнения: 560
От: Bulgaria
XGan4ev

Проблема не е в самата обработката на информацията а във формулирането на задачите. Проблема също идва от това че поради неправилна формулировка много хора симулират моделите си на принципа на пробите и грешките а това удължава многократно времето.


Остава да се надяване че и извън компютърните задачи.... ще се насочат СтанАшефковчета към....ПРАВИЛНО ФОРМУЛИРАНЕ НА ПРИОРИТЕТИТЕ НА ДЪРЖАВАТА !!! ( ЧЕ ДА СПРЕ ИЗТИЧАНЕТО НА ВРЕМЕТО И НЕРВИТЕ НА ХОРАТА... ОТ ПУСТО В ПРАЗНО)




XGan4ev
10 Сеп 2008 20:04
Мнения: 1,530
От: Bulgaria
БарНет, съгласен съм за необходимостта от правилна фурмолировка на приоритетите на държавата !

Аз обаче съм престанал да се надявам че СтанАшефковчета ще го направят. Не знам дали могат но със сигурност не искат ! Ново качество ни трябва !
malinas
10 Сеп 2008 20:25
Мнения: 1,374
От: Bulgaria

Съвсем навреме за да се смятат комисионните и рушветите с голяма бързина и в перспектива.Иначе не се знае дали няма да пропуснат некоя далаверка.Края на мандата наближава и трябва да се смъкне каквото може от гърба на хората.
ruff
10 Сеп 2008 20:59
Мнения: 3,415
От: Bulgaria
nekoisi,
това, което си написал е наистина забавно. Става за политинформация. Все се надяван да е нещо от рода на съотношение производителност/цена напр., а не да се прави сметка как хората харчат собствените си пари. А тук става въпрос за ДЪРЖАВНИ пари. За кой обществен проект е изгодна цената на този (СПЕЦИАЛИЗИРАН) компютър? А колко изгодно е да купиш нещо, дето не ти трябва?
БарНет
10 Сеп 2008 21:04
Мнения: 560
От: Bulgaria
Не подсенявай шпионските ми информатори, моля !

Ето ти и доказателдтво за "правилно организирани приоритети"

"Между 1000 и 3000 българки годишно са извеждани в чужбина с цел проституция, съобщи пред Дарик радио Добромир Дочев, началник на сектор „Борба с трафика на хора” към Дирекцията за борба с организираната и тежка престъпност в Криминална полиция. Той допълни, че според данни на полицията, минимума пари, който сводниците искат от една проститутка в чужбина, е 500 евро на ден. "

Тази информасия е заложена вече в новия компютър за да изчисли ежегодните приходи, които СтанАшефовчетата ще спечелят ако организират .... износ на "жриси на любовта" в Китай ! Тъй като там има---5 мъже на една жена..... очертава се Стахановски резултати при работа там!


А като се има впредвид че китайсите печелят поне колкото европейсите (бедните де)..... компа щял скоро да каже доколко удачна ще е нази финасова инисиатива с "братската комунистическа власт в Китай"!!!





The Spy
10 Сеп 2008 21:13
Мнения: 7,400
От: United Kingdom
Не, всички сте в грешка! IBM e наш "роден" СеСеСеРейски кампютер и ще изчислява всичко в новата световна валюта - радная рубля.
АйБиЕм е рожба на Съветската мисъл, която изпревари западната такава с хилядолетия - в миналото.
nekoisi
10 Сеп 2008 21:32
Мнения: 31
От: Bulgaria
По всяка вероятност въпросният компютър е струвал не повече от 5 млн. лева (без да броим комисионните, може би стотици хиляди). Това е горе-долу колкото един съвременен танк, или около 5000 съвременни PC конфигурации. А всъшност (за тези които не знаят) въпросният 'супер-комп' грубо казано е едно подобие на множество PC-та свързани в мрежа за постигане на по-добра производителност.
Не става въпрос за "жълти стотинки" разбира се, и (отново разбира се) експлоатацията на подобен компютър у нас трябва да е свързана с достатъчно сериозна научна дейност, т.е от една страна компютрите остаряват бързо, а от друга стои въпросът дали тези бюджетни (държавни) средства не биха били по-полезни за преки разходи за нещо друго (здравеопазване и т.под. примерно).
DexterLB
14 Фев 2010 18:15
Мнения: 1
От: Bulgaria
Дават ли го под наем? Искам да си rend-вам frame-овете от blender на него, вместо за 1 час за 1 секунда



Човеците са тъпи. Българите - двойно повече от останалите човеци
Добави мнение   Мнения:59 Предишна Страница 3 от 3 1 2 3