Малко да поограмотя софийските ентелктуалци да не се изказват неподготвени. Първо на първо не е "кенеф", а клекало. Продава се във всяка санитария, дори и в София. Между половин и един милион от нашето народонаселение продължават да го използват. Кенефа е друго. Кенефа се казва на къщичката и обикновено няма вода и има само дъски или дупка в циментовата плоча. Като се напълни хората го местят на друго място в двора, обикновено отдалечено от къщата. От нашто село една баба навремето като и умряло дядото младите я взели в апартамента в града за през зимата да не е сама. Да, ама тя изтраяла два-три дена и се върнала. Питали я комшийките: "Що се върна ма бульо Цено? Да не се скара с младите нещо?" "Мани, мани то там в града не е живот! Тия гражданя дето ядат, там серат! Не мога я изтрай аз таз мръсота!" Иначе, поздравления за чеха. Много правят инсталации, ама не на всеки се отдава да успее с провокацията. Нашите власти, разбира се и ентелектуалците С глупавата си реакция нашенските ентелектуалци и чугунени управляващи глави естествено се прочуха и станаха пак за смях. Дали има някоя друга европейска държава да е викала посланика чешки да му иска обяснение? Все едно от Форин офиса в Лондона да извикат посланика и му държат сметка защо е премахнал Великата Британия от картата и как може такова нещо и веднага да я слага в инсталацията. Или пък министъра на Анджела Меркел да иска писмени обяснения защо така са подредени магистралите, а не онака и на какво прилича това? |
Турците имет една поговорка която казва: На българина акъла му идва когато го гонят или когато клекне да сере |
И мисля, че е неправилно да се казва тоалетна, клозет или кенеф. Българите си имаме хубава и изпълнена със съдържание дума- НУЖНИК |
И когато ебе чужда булка - му идва акъла /освен сранто и гоненето/. Един от моите работници ми я казва на турски поговорката. А иначе си е българин |
Това, че са ни "изтипосали" като тоалетна да не ни смущава, защото нищо не се е променило от детските спомени на чешкия артист; напротив, в годините на "псевдодемокрацията", тоалетната става все по-голяма и мръсна...!? А, това, че Бойко се ядосва... да осъзнае факта, че никой го не "чини" и "пет пари у Европата за назе"!!! |
не случайно един мустакат жоро преди годинки по телевизиите плюваше в кратуните да не гледаме тъпо: за какви тоалетни и за какви цукала става дума там в брюксел един народ без отвлечената, абстрактна колективна мисловност, няма как да да откъсне мисълта си от конкретния обект: няма как и му личи по всичко умни сме, но не съвсем... |
Бях написал на Mars Attack един текст по повод турската тоалетна Натиснете тук, в който акцентът беше, че не е работа нито на чешката държава да се прави на арт-критик като продуцира (плаща на) някой си Давид Черни, най-малко използвайки щукналото му за политически послания (било то хумористични, сатирични, сериозни, tongue in cheek и т.н.), нито пък на българската държава да се прави на арт-критик като взема позиция относно художествените стойности на въпросното щукване на Давид Черни. Не защото има турска тоалетна или нещо друго приемливо или неприемливо в даден проект, а зашото не е работа на никоя държава да бъде меценат на нечии художествени хрумвания и да ги използва за идеологическите си цели. Нали това беше проблемът прз комунизма по отношение на изкуството—ползването му като идеологическо оръжие. Разбира се, наблюдаваното е рецидив на омразата, която Чехия питае към нас след танковете ни в 1968 г. Чешкото правителство не се е забавило да се възползва от председателството си, за да ни го припомни. Очевидно подсказаното (не вярвам Черни да е експерт по българските политически цветове) преливане на червени, сини и жълти тръби символизира това, че същите с танковете се правят на други в България, а и мястото им, където трябва да се оттекат е показано недвусмислено. Някаква идеологическа плесница е целяло чешкото правителство, комисионирайки инсталацията. Изкуство, ползвано за идеологически цели и за раздаване на плесници на такива дето са си същите, въпреки че се правят на други. Напомня им се да си знаят мястото и да не се правят на ударени. Аз бях привърженик на безкрайната свобода на твореца, докато не се появи изложбата на оня австриец с обработената плът на човешки кадаври представени като произведение на изкуството. Това гнусно нещо срази завинаги чувството ми за неограничен полет в творчеството. Все пак има някаква граница. Не само онази граница на мярата дето всеки естет се старае да не пресича. Границата е и в ползването от правителствата на изкуството за идеологически цели, колкото и да мога да разбера продължаващата неприязън у чехите към окупатора. Тук въпросът не е само до неприемливото ползване от една държава на творба като идеологическо оръжие, но и изобщо до уж трошене на стереотипи от страна председателстваща ЕС чрез всъщност отново натяквайки ги. Детинско разчистване на сметките. Знам, че натриването на носа на съвременните нови-стари управляващи в България ще допадне на някои и в България, но рамификациите от подобно натриване, струва ми се, са по широки и по-нежелателни отколкото тесногръдият реваншизъм, който може да е по вкуса на някои и у нас. Има неща с които не трябва да си играем, като крием субсидирани инсинуации зад уж творческа свобода, особено когато председателстваме ЕС и това е то, което трябва да се каже на чехите. |
тоя вид тоалетни са много полезни защото рефлекса за срането сработва само ако си клекнал докато тоалетните чинии развиват рефлекса да ти се сере и когато си седнал на стол независимо къде се намираш седнал на президентски стол в ресторант на стадион и така нааък |
Винаги съм уважавал братята чехи ама тази път се изложиха като кифладжии , aко бях заядлив бих поръчал рисунката характеризираща Чехия в ЕС да бъде -" кленал Швейк, в лявата ръка държи полско гейско знаме в дясната "Пилзнер", на паркинга при немската автострада в български кенеф до колене в холандска вода ". Глупаво , нали - е да ама е "арт", модерно и съвременно |
"Аз бях привърженик на безкрайната свобода на твореца, докато не се появи изложбата на оня австриец с обработената плът на човешки кадаври представени като произведение на изкуството. " Биволе, какви са тези човешки кадаври? Я, разкажи нещо повече за това... |
Енчо, ако иска нека Чичо Фичо разкаже. До скоро цял Манхатън беше облепен с постери за изложбата. Някакъв си намерил начин да импрегнира мъртва човешка плът с пластмаса, което я предпазва от разлагане и така изработил, да речем, бягащ скелет с развяващи се меса, както и разни други отвратителни неща. Не ми се говори за това. |
Както е казано -всяко идиотско деяние, намира своето философско оправдание, и "българинът"М.Новаков го и намерил."Браво " на него! |
В т.нар. проектче на кенефния драскач има два дразнещи по европейски факта-България е ТУРСКА тоалетна (не българска) и българските и др. художници не съществуват. Ще изтраем мръсен, но наш си кенеф, някак си. Това е първото. Второто е, че чехчето е гушнало 50 000 ЕВРО за проекта, извършвайки нарушение, считащо се за особено мръсно в ЕС-фалшифициране на лични данни. Той отдавна трябваше да е в панделата за това. Корупция ли? нашите са мъничета в сравнение с тоя мащаб. |
. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Boatswain Spyder |
. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Boatswain Spyder |