Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
ЧЕЗ брани до последно 3-месечното отчитане
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:36 Предишна Страница 2 от 2 1 2
шуменско пиво
20 Яну 2009 13:06
Мнения: 3,617
От: Angola
Прави сте и за Бентли-то, и за мушенгиите на монополистите. Аз обаче си мисля за простотията навсякъде около нас. Преди малко писах в другата тема - за рецептите. Позволявам си да разкажа и тук някакъв опит, който действа. Проверено е! От години! Не знам защо толкова много хора са се вторачили в проблема с дву- или три-месечното отчитане. Има едно много леко и безупречно решение. Достатъчно е да се даде възможност на всеки сам да си засича потреблението в някакъв период, например от 1 до 10 число и после да подава тия данни на централата им. Дали по телефон (кол-ценър), дали по Нета, дали на определени места, напр. в пощите, както е за водата или по някакъв друг начин. После те ви пращат фактурата за подадената консумация, плащате си я на банкомата или по другите познати вече начини и толкова. Нека да си засичат ако щат и на шестия месец. Вие ще си плащате всеки месец реално потребеното.
шуменско пиво
20 Яну 2009 13:07
Мнения: 3,617
От: Angola
Стига да не се хитрува, естествено! Но, който се опита да хитрува, т.е. да подава неверни данни, с цел например да отложи плащането тоя месец, ще бъде санкциониран после с коригираната сметка, ако е имало повишение. Обратният вариант - подаване на завишени сметки с цел да се изпревари евентуално повишение също са в полза на продавача, защото ще събира предварително повече пари. А кой би се отказал от авансово плащане? Внимателният и непредубеден анализ ще покаже на всеки, че съм прав. Само дето все пак живеем на Балканите, а тук за съжаление "такова животно нема"! А после ревем що ни омаскарили като "кенефа на Европа"! Не че оня чех не е за бой, де!
XYZxyz
20 Яну 2009 13:47
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Щом е на база на прогноза, всяко такова плащане е по принцип вредно. Имаше някакъв смисъл до преди 20 години, когато нямаше такова местене на хора, а и цените бяха няколко пъти по-малки. Сега какво става с тока, а и с парното? Прекалено много са случаите, когато прогнозата е напълно нереална. Преместило се семейството някъде за няколко години, но плаща сметки според прогнозата, а потребление няма и скоро няма да има, за да навакса. Да се ходи по ЧЕЗ-ове, Топлофикации, топлинните счетоводители, за водата и а не знам какво си още си е чиста загуба на време. Просто си трябва ежемесечно отчитане, поне на това, за което измерването е извън апартамента. Сега какво се получава? В общия случай винаги сме надплатили и трябва да ни се връща някаква сума, но това изисква да си пенсионер и да имаш време да се разправяш, а които все още не сме, просто кредитираме безлихвено монополиста, понякога с доста много, примерно над 1000 лева за парно, над 500 лева за ток и т.н.
XYZxyz
20 Яну 2009 13:50
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda

По принцип може да се прави отчитане веднъж на три месеца, но ако и плащането е веднъж на три месеца. Щом така било по-изгодно на ЧЕЗ ..., ама не щат, явно обичат да гушкат нашите парички.
hamer
20 Яну 2009 13:56
Мнения: 10,867
От: Bulgaria
А защо на никого не прави впечатление, че ЧЕЗ не изпълнява нареждане на ДКЕВР, не изпълнява договора си за приватизация, защото не прави почти никакви инвестиции и т.н.... А всички се впускат в коментар дали едномесечното или тримесечното е за предпочитане? Нали е напълно ясно, че за да настояват толкова, да приемат глоби и санкции, значи, че на ЧЕЗ му е на далавера тримесечното отчитане и не е продиктувано от грижа за потребителите или е по-изгодно за тях.
шуменско пиво
20 Яну 2009 14:15
Мнения: 3,617
От: Angola
Хамър, естествено че е на сметка. Иначе за какъв дявол ще го предлага? Проблема изобщо не е там! Опитах се по-горе да ви покажа, че е възможно интересите на двете страни да са защитени. Живея в такава система от години и изобщо не ми пречи отчитането на два или три месеца. Плащаме си точно толкова, колкото сме потребявали! Даже не знам на какъв период отчитат! Само ако сме отсъствали, напр. по време на отуските, ни начисляват потребление на база същия месец от предходните години! Това е основното, а не има ли интерес енергийната компания или няма! Вие въртите, сучите, все се занимавате с незначителни подробности! Това имам предвид като говоря за балканските ни нагласи!
XYZxyz
20 Яну 2009 14:24
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
За българските условия самоотчета не е добро решение. Поне половината от отчитащите се ще имат проблеми да засекат показанията на електромера. Ако това е по селата или по къщи, там болшинството са стари хора, които трудно виждат. После - къде да си дадат данните? Те интернет рядко имат и т.н. За София и по-голямите градове, електромерите са в табла, за които ключ има не всеки. Второ често не знаеш даже кой ти е електромера, а и са сложени така че пак да имаш проблем с разчитането на цифрите, особено ако не си добре с зрението /очилата не винаги помагат/. Трето, остава проблема как да си дадеш данните - не всеки е с интернет.
В крайна сметка си има много просто решение - плащане според периода на отчитане, без междинни плащания.
Heat
20 Яну 2009 15:03
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
А защо на никого не прави впечатление, че ЧЕЗ не изпълнява нареждане на ДКЕВР, не изпълнява договора си за приватизация, защото не прави почти никакви инвестиции и т.н....

Прави впечатление естествено. Интересното е че не се отива на съд. Изглежда никоя от страните не иска да вади скелетите от гардеробите на другата.
bakalin
20 Яну 2009 15:50
Мнения: 546
От: Bulgaria
Хи-хи
Не е проблема кога и как да се отчита!!!!
Просто го афишират, за да се скрият едни други далаверки и да не се поставят едни други въпросчета.
Та, другарки и другари.
Не е виновен само ЧЕЗ с неговите 67%, а и Мин. на икономиката и енергетиката с 33%.
За неизпълнение на нареждане на съответен орган, съгласно Закона за енергетика и Наредбата за Лицензиране ЯСНО И ТОЧНО е дефинирано - ОТНЕМАНЕ НА ЛИЦЕНЗИЯ.
И понеже дрОгарите от ЧЕЗ имат 2 - едната за разпределение, другата за снабдаване, я ДКЕВР да им отнема тази за снабдяване.
По този начин ЧЕЗ ще трябва да доставят ел.енергия до клиентите, но не могат да фактурират и съответно да искат пари за СТОКАТА ел.енергия.
Апропо ЧЕЗ Снабдяване няма собсвеност върху мрежата и това води до обявяване на процедура за нов СНАБДИТЕЛ.
По този начин се прави ЗАКОННА национализация.
И не ми казвайте че фантазирам. Унгарците вече направиха гореописаната процедура. А познайте кого изгониха.
И братята макета в момента въртят същият номер на ЕВН в Македония.

----------------------------------------- -------------------

Ако изборите можеха да променят нещо - отдавна да са ги забранили
шуменско пиво
20 Яну 2009 17:40
Мнения: 3,617
От: Angola
Хиксе, прав си за проблемите и аз ги знам прекрасно. Но все пак ние разсъждаваме как да стане по-добре, по-лесно, по-удобно и т.н. Без при това едната страна да е губеща. Тогава всичко се проваля и това е напълно нормално. Колкото до техническите подробности: как и къде ще си даваш данните, как са устроени таблата и пр. това са наистина подробности. Както смениха таблата и електромерите без да питат никого, така могат да ги променят отново тъй, че да е удобно на хората. И не е нужно всеки да има ключ. Най-малкото от гледна точка на безопасността!
шуменско пиво
20 Яну 2009 17:41
Мнения: 3,617
От: Angola
Какви са решенията които аз познавам? Вече съм писал по тая тема, ама нейсе. Първо, тук няма висене по разни гишета и безумно чакане по разни опашки. За плащане или за някакъв документ! Няма! На нищо! Изобщо не знам къде е Енергото! Контактите ми с тях са чрез посредничеството на други. Като ти пущат тока трябва да сключиш договр с тях за доставка, нали? Е, тук са дали тия функции на една книжарница в центъра на града ни! Собственика е отделил едно кътче, сложили са нещо като висока масичка в цветовете и рекламните им знаци и са инсталирали един компютър. Очевидно с пряка връзка със сървърите им. Едно приятно момиче те обслужва, попълва каквото трябва, заявява каквото искаш, (всичко това на комптура) и ... толкова.
шуменско пиво
20 Яну 2009 17:42
Мнения: 3,617
От: Angola
Обикновено не се плаща нищо за тая част от услугата. Техниците идват в уречения ден и час, свършват си работата и си заминават. По пощата получаваш фактурата, плащаш я и готово. Плащането може да стане: 1.От банкомат. Най-удобно и без губене на време! 2.С чек, по пощата. 3.Пак по пощата, с пощенски запис, 4.По Интернет. 5.По банков път с превод. Най-накрая, ако искаш да видиш оная мацка - на место в оная книжарница. Но, май никой не ходи да плаща на место.
zlobarcheto
20 Яну 2009 17:55
Мнения: 949
От: Bulgaria
Поредното доказателство в какъв разграден двор живеем.
Вместо да се развали договора с ЧЕЗ, ДКЕВР стои и се прави на ощипана г-ца. ЧЕЗ не можел да се справи с едномесечното отчитане. Ами, хубаво, нека тогава по вериагта сложат някой който може. И бездруго ЧЕз са някакви тъпи дистрибутори, не ни произвеждат тока.
А и просто си представям как в родната им страна ЧЕз си вее байряка по тоя начин. Нищо че са държавна компания. Всъщност, това е един нов вид рекет-изнудвани от чужда държавна компания.
шуменско пиво
20 Яну 2009 18:30
Мнения: 3,617
От: Angola
Поне половината от отчитащите се ще имат проблеми да засекат показанията на електромера.... После - къде да си дадат данните?

Айде сега! Чак да не могат да си запишат три-четири цифри?! Къде да ги дадат? Ами, може да е кметството, може да е пощата, читалището, ако щат и на попа да ги дават. Или на ходжата! Все ще се намери начин. Ако има желание да се свърши нещо, а не да се търсят оправдания. Как по света са намерили? Далеч съм от каквато и да е заблуда, че моите примери са най-добрите или единствени и неповторими. Просто разказвам неща с които се срещам всеки ден и виждам, че работят. И то - безупречно! А в същото време подобни неща са огромен препъникамък у нас. Защо? Е, това е въпросът!
редник
20 Яну 2009 19:25
Мнения: 9,547
От: Bulgaria
ЧЕЗ се оляха достатъчно, а това, че не изпълняват разпореждане на държавата, е основание за прекратяване на договора с тях... Докога ще търпим - малко ни беше тоалетната... Сега съобщиха по новините, че не е демонтирана, въпреки протеста на държавата, а само е покрита с черен плат - очевАдно не ни зачитат, а ние траем и държавата им и ЧЕЗ да ни унижават...
Добави мнение   Мнения:36 Предишна Страница 2 от 2 1 2