според мен, реакцията на правителството ни спрямо творбата трябваше да е в едно изречение: "Всеки има право на лош вкус". |
С т и г а , б е В о ц и . П р и г о ж и н и а з г о з н а м д о р и . О н о д е т о м ъ ч е л д а о б я с н и з а щ о с н е ж и н к и т е с а б а ш т а к и в а к а к в и т о с а , п е п е р у д к а т а с к р и л ц а т а и к а т а к л и з м и т е , к а к с т а в а т о б л а ц и т е и в р е м е т о с е п р о м е н я и д р у г и в а т а к и в а р а б о т и . З а щ о х о р а т а г л а с у в а т т а к а и л и о н а к а и л и з а щ о и з в е д н ъ ж с у м а т и н а р о д с е ю р в а к а т о о в ц е п о н а н а д о л н и щ е т о . |
Поради работата си имам стотици (а може и да са хиляди) снимки на клозети ма ти какво работиш иначе си напълно прав - вместо да си почисти кочината, българчето почва да врещи, задето са я видели другите |
Второ на второ - истинското изкуство, даже и модерно (виж Пикасо и неговата "Герника" би трябвало да има гражданска и хуманистична позиция. На този чешки дебил Черни гражданската позиция е да омаскари България. Това има особено място, когато това представяне става в един европейски център като в ЕК в Брюксел. Друг е въпросът ако това е негова творба в някаква си негова изложба. Това е било представяне на държави, а съвсем не изложба на чисто изкуство. Трето на трето все пак условието е било всяка страна да се представя от неин художник, а дебилът лъгал, като използвал фиктивно българско име. Така, че въпросните художници дето са подписали подписката, барабар с авторът на матриалчето са напълно на сбъркани позиции. Нека въпросните художници си рисуват каквото си искат и да си го представят на техни изложби, но тук парадигмата е различна и съвсем правилно и е задължено българското правителство да реагира. |
С подобни размишления, какво е искал да каже художникът, как го е казал, що е това ентропия, модерно изкуство и пр. никога няма да стигнем до същественото. Ще се повторя, но когато българинът се изправи пред крайната необходимост да свърши нещо, той започва да философства, да се оправдава, да обяснява защо не може да стане, да се прави на недосетлив и каквото се сетите. В България хората не правят нищо, те са заети да обясняват защо това не може да стане. Пълно потвърждение на това е картината на чеха, който в най-прав текс каза /и с това накефи де що е европейски ръководител/, че в България всичко е кенеф. Няма оправия. Батак до шия. Гомна до шия. Няма област, та и най-малката област, където може да се цитира за пример. Всички опити на ЕС да мръднат прогреса в някаква посока, било в политика, било в правото, било в икономиката, в културата, в каквото и да е, всичко опира на камък. Дай им само европейски фондове да ги окрадат и повече не ги търси. Та това е посланието на художника към българите, най-голямата обида в прав текст, та дано се засрамят, дано изровят отнякъде капка достойнство, дано направят някакво усилие да докажат, че художникът не е прав. Вместо това, т.е. вместо българинът да направи някакво усилие, някакво движение, някакво действие в правилната посока, започва едно безкрайно философстване, ама чакай, то такова е съвременното изкуство, художникът така, ЕС онака, такива тоалетни има и в Италия, тоалетната и здравето, водещите тенденции в тоалетностроенето показват, че светът се движи към нашата тоалетна и ние не трябва да се срамуваме, а да се гордеем, че сме изпреварили всички останали в начините, по които се облекчаваме. Хората от ЕС правят отчаян опит да събудят в нас съзидателното начало и стават свидетели на философски упражнения в стил "Чичовци" по Вазов. Затова, пригответе се да бъдете наричани с всякакви кенефски имена в близките десетилетия от останалите европейски народи. И да знаете, че ще ги носите с гордост тези красни имена, като Рачко Пръдлето. |
Ох, аман от разбирачи. Нямало нищо свястно в България, всичко било кенеф. Ами стойте си там и не коментирайте, нали сте на доброто място. Ще ми се да ви видя реакциите на "творческата" провокация на автор, когато на изложба непредизвикано се изхрачи на лицето! |
Не знам защо се опитват да свържат две различни неща и да представят едното за другото. Има право на свободен творчески изказ има и правото да не се харесва някакво творчество. Нормалната среда в случая не може да ти натрапи това, което не харесваш или считаш за обидно за себе си или държавата ти. Има изложба, която не харесваш - не ходиш там. В случая обаче имаме натрапване на турския кенеф и то официално - от председателството на ЕС. Тук ние сме лишени от свободния избор, който при други условия бихме имали. Не е лошо все пак тези дето протестират да се замислят все пак за какво протестират. Редактирано от - XYZxyz на 23/1/2009 г/ 13:46:30 |
И един пасаж копиран от Наблюдател - как директорът на Чешката национална галерия Професор Милан Книжак коментира изложбата Ентропия. А това е, което няма нищо общо със свободата на творческия изказ! |
Какъв творчески изказ бе, човек? Ако те нарекат "Кенефа", това творчество ли е? Вие се хванахте да търсите творчеството там, където го няма и където авторът няма претенции да го има. Казват ви- България е един турски кенеф и нищо повече! Дали ще ви го кажат с думи, дали с картина, все тая. нито поезия може да търсите, нито художествено творчество. Въпросът е- кенеф ли е България, или не е? Според Su-38 България не е кенеф. Значи всичко е наред, няма за какво да се вълнувате. |
Живота като върховна БОЖЕСТВЕНА ценност , като най великото творение и сътворение .Човека като божествено средство , реализиращо живота на богоподобното същество , единственото същество разбиращо и можещо да ТЪРСИ и развива смисъла на живота , можещо да твори , можещо да реализира тази върховна божествена ценност. Човека като мяра и мярка за всичко.Това е космическо , , енергийно” ниво за интелекта . Няма да посочвам дневната дажба храна на един човек , като енергия , за да функционира машинката на живота..Който иска да я намери и прочете.Ако тя е изходната позиция , Блатото трябва да се интерпретира като АД , като концлагер , като по страшно от Дахау и Освиенцим , като ново върхово фашизирано постижение . Вместо този реален поглед , човешки поглед , някакъв извратеняк , предлага КЕНЕФЕН поглед и това е повод за дебати-дебати за кенефа , а не за кенефената форма на интелекта на голяма част от интелигенцията.. Жалко , долнопробно низко и мерзавско е пресъздаването на интелекта от т.н.творческа интелигенция.Това по страшно от животинското ниво , с което като се сблъскаш моментално се омърсяваш, е дало повод за творческа интерпретация. Низост след низост , гадост след гадост , това ангажира съзнанието на хората , естествено само на тези които могат да се построят в тълпите , които простащината ежедневно се стреми да формира , построява и употреби. Кенефената позиция на творческата интелигенция , кенефеният интелект , чисто и просто е част от КУПЕНИЯТ интелект , на слугинският интелект.Коремно центрованите хора на друго не са способни. С едно изречение.Това е низост , за низки и извратени типове , нормалните просто плюят и отминават-с отвращение. |
Ето, от кабинката подаде глава още един клозетен ентусиаст- Караваджо. Художник-стенописец. Украсява и врати. |
Su38, "...в България почти нищо не е наред..." е най-оптимистичният доклад, за който съм чувал. Ще рече, че все пак има нещо, което е наред. Ако се поразровим, дали ще можем да го открием туй нещо? |
Съгласен съм, че Германия не е свастика. Затова и германците не се обиждат. А нашенци се обиждат, защото България е..... Какво е България, Su38? В интерес на истината, повечето българи са съгласни с констатацията на чеха. |
Гозамбо, разбира се, че има неща, които са добри. Както идиотщини има и навсякъде, включително и в новата ти родина (не знам къде е и не ме интересува, извинявам се, ако си в България, но начинът на писане ми говори, че си навън). Има много хора, които са читави и които се опитват да правят нещо, макар за това да не се пише по вестниците. Но заради това да се оплюват всички хора - малко тъпичко ми се вижда. А ти точно това правиш. |
, , В интерес на истината, повечето българи са съгласни с констатацията на чеха.” В логиката това се нарича , аргумент от публиката , аргумент извлечен от тълпата , или просташки аргумент. Той нето е верен , нито съществува , но дава възможност , за просташка аргументация и просташко защитаване на тезата. При интелекта , , количеството” няма никакво значение , дори е противопоказно.В единична позиция са били горените по кладите , тези на които са рязани главите , чупени костите , но те са се оказали прави , а не тълпите , не простаците.тези единици са преборили простащината и аргументите на тълпите , именно с ИНТЕЛЕКТА и чрез интелекта. --------------- В живота е така.Един простак винаги може да намери тълпа от простаци , които да се построят като армия зад него.Демокрацията затова е преуспяваща форма на организиране на обществото, защото се позиционира върху простащината , която е най агресивната форма на интелекта.Това един реален интелект , в условията на това животинско общество , е не възможно да го постигне. Свестните ги считат за луди , глупака вредом всеки почита. Глупак и простак са синоними и би трябвало да се употребява реалната думичка-простак или идиот. --------------- Прочетох час от писаниците на Gozambo и в такъв момент се чудя , за какво му е било нужно на този Бог , да дарява човека с разум , когато е съществувала и продължава да съществува и формата на откаченият разум , на разума на човека от тълпата и на тълпата. |
Ако става дума за изкуство - то позволява много гледни точки и различни мнения. От хвалба до хула. Така че - който не харесва "инсталацията" е в пълното си право да я отрича. Отделен въпрос е дали това е изкуство. Разбрахме от всякакви знайни /в повечето случаи - познати като добри съпрузи и приятели, не като художници/ културтрегери, че това било едва ли не връх на културата. Защото предизвиквало стрес, изненада. Отделен въпрос е, че мошеничеството при неизпълнението на договора и прилапването неьзаконно на сумата, също било с цел потрес за публиката. /Обираш банката, а полицията те освобождава, защото си искал да предизвикаш морала и демонстрираш твое виждане?/. Стрес предизвикват не само подобни неща, а и едно ла*но на килима или улицата. Това изкуство ли е? И съвсем отделен въпрос е дали изцепки за привличане на вниманието са изкуство. Художниците, които умеят да пресъздават света, го пресъздават. Които не умеят - инсталират. Както те 'виждали" реалността. Макар някои специалисти верднага биха ги прибрали при двамата Наполеоновци и Юлий Цезар. Който може - създава. Който не може - потресава. Моето мнение? Това не е изкуство. Предизвикателство към нортмалния разум с претенции за коректив, простащина, изгъзица, но не изкуство. Впрочем, едно яко пр*дване в официална зала също би потресло хората. Както и стана. Особено при хумора и сатирата трябва да се движи човек по много, много тънка линия - направо острие. Та смехът да не се превърне в дебелащина, шегата в грубост, иронията в обида. Както е станало тук. Що се отнася до мазохистите, съгласни, че родината ни е кенеф - защо не хванат малко маркуча и те, пък да поизмият? Защото не е цапано от един или едни - и те са участвали яката. Или поне да не драскат запетайки по стената. Редактирано от - генек на 23/1/2009 г/ 11:23:28 |
Пръво на пръво според най-новите разбирания ЕНТРОПИЯТА е следствие на детерминистичния хаос, тя може да се разглежда, като мярка на самоорганизацията (виж Пригожин). Марксе оти така го игнорира Болцман. Те ората му изписували формулата за ентропията на надгробниот му камик, ти дигаш кокалите на Пригожин. |