Натиснете тук как се става звезда |
Финландската "Металика" са, разбира се, "Апокалиптика". Сериозно класическо образование в консерваторията "Сибелиус", събират се, за да изпълняват кавъри на "Металика", на които са върли фенове, особеното е, че ги изпълняват на виолончело. После тръгват по собствен път, имат издадени много албуми, последният през 2008 г. Световно известни. Натиснете тук |
Напук ана старите нафталинени муцуни , намерели сгода да ги покажат пателевизията , на мен песента ми харесва и никак не ме Ентересува къде сиго завира аврамов! |
латифундиста от бургас говорил хубавини за себе си, та цяла нощ не спал... добре е човек да е в хармония със себе си |
прочее, финландците са създали колоси на музиката и сцената, по които цел свет се равнява: 1. братята Юкка Натиснете тук 2. ленинградские ковбои Натиснете тук за глухите препоръчвам 'третия прешлен' |
Малко уточнения: Сан до Кан - Майкъл Крету,"мъжът Енигма", е румънец, женен е за Сандра - която също се превърна в германски музикален проект, при това доста успешен и доколкото знам живее в Испания в момента. Групата "Сигнал" започна да издава хубави неща след "реюниона" т.е. след като се събра отново макар и в попроменен състав.Преди това бяха читалищна група със захаросани детски песнички облечени в "мелъди рок" форма - нещо средно между "Юрая Хийп" и "Смоуки" много яко бутана от продуцента си Стефан Широков.Това беше много нашумяла тема на времето засегната във филма "Оркестър без име" и песента на Тодор Колев "Жалба за младост". ФСБ - поради практиката си да свирят в Скандинавие бяха се "нарапали" с тамошната музика.Музиката им беше силно повлияна от исландската група "Мецофорте" (гостували и в София), както и от споменатите вече американци "Тото". |
Норвежците също са дали нещо на света Цъкни тука |
Total[/b ]:...Обратковците отдавана са доказали, че талантът, уменията и качеството са нищо, когато става дума за пряко сравнение с "нормалните"... Друже, нямам симпатии към педалите, ама никак.Стига да са на поне педя разстояние от мен, но не си прав с извода си!Какво ще кажеш за таланта на Фреди, на Елтън, на Джорж Майкъл и пр. и пр... |
Преди 10-ти ноември, всеки български изпълнител си имаше модел на подражание.За Сигнал и ФСБ стана вече дума.Митко Щерев и Диана Експрес взаимстваха от Дийп Пърпъл, Щурците от Бийтълс.Силвия Кацарова се правеше на Тина Търнър, Борис Годжунов на Том Джонс и т.н. т.е. всеки си беше намерил "нишата" в която да се развива.Крадеше се постоянно от западната музика и много композиции се представяха като "авторски".На други пък направо им се лепеше български текст (особено показателни в това отношение бяха Мими Иванова и Развигор) и направо заминаваха в радиото или по телевизията.Конюктурата беше такава, че никой от Запад не можеше да дойде и да претендира за авторски права, и доста хора си се изживяваха като композитори, автори и изпълнители съвсем безпроблемно. Това нещо се подсилваше и от държавата която беше вкарала задължителни квоти във всичките средства за масова информация за изпълнение на около 80% българска музика, 15% от соц страните (най-вече съветска) и около 5% "преводна" т.е. западна с български текст и изпълнена от роден изпълнител или група. |
След като падна желязната завеса, палачинката взе да се обръща.Вече отвсякъде зазвучаха западни песни, започнаха да идват световно известни групи и българските изпълнители изпаднаха във вакум.При на практика спрени всякакви средства за култура и особено за музика всеки се спасяваше поединично.Кой по кръчмите на Запад, кой почна с друго да се занимава и така за период около 10 години.След това обаче, започна да се чувства нужда от по-индентична музика (не чалга), която да седи по-близо до местното население и започна събиране на стари групи, появяване на познати лица.Създаде се "ретро" течение и започнаха да се слушат старите български неща.Това нещо съвпадна с кризата (продължаваща и сега) в световната музика и нейната комерсиализация и компютъризация. И тук е скрит ключът за бараката според мен.Старите изпълнители имаха добри "модели"!!!Младите просто няма откъде да гледат и на какво да се научат... |
Изкриви се и линията на мислене в изкуствата и особено в музиката.Младите вече не искат свирят и пеят с часове в къщи, всеки ден и то по някаква методика.Всеки у тях си затананиква с радиото, и като го направи 3 пъти и иска вече сцена, телевизия, че и Евровизия.Гледах го и въпросния "човек-глас".Не отговаря на моите представи нито за човек, нито за глас.Вместо да седне у тях, да викне някой вокален педагог, да поразпее ниския си регистър, който е много мътен, да поработи върху "микса" си (зоната между глас и фалцет, която при големите певци не се усеща и звучи изравнено) където направо шепне, както и върху самият фалцет където е неубедителен и интервалите са му грешни, неща които говорят за липса на вокална техника или по-лошо за липса на муз. слух, той взел да говори за Шон Пен и т.н.Ами не вярвам и да е толкова скъпо, ами иди при някой доказан песнописец, Митко Щерев ли, Маричков ли, Влади Тотев ли, Диомов и т.н. да ти напише една СМИСЛЕНА песен, после иди при един аранжор да ти я облече в каквато искаш муз. форма, и ако си кадърен ще пробиеш, ако не - поне няма да се излагаш.... |
Караваджо, аз ЛИЧНО съм я виждал по телевизията.Даже я анонсираха така... Нещо да кажеш?? Ще искам пари за просвещаване май..... „Лудо влюбена жена” - нов албум на Силвия Кацарова Наричат я българската Тина Търнър. Тя наистина притежава страст, енергия и мощен специфичен глас, за да я сравняват с голямата певица. Но всички знаят, че в България това е само и единствено Силвия Кацарова. Натиснете тук Редактирано от - E6 на 25/2/2009 г/ 15:18:24 |
Евалларка колеги! Цели седем страници обсъждате "пцолютно" сериозно...несериозните неща. Голям дерт, голяма работа.. Е, хайде тогаз да плеснем с ръце, да се прегърнем и да запеем: "Да строим живота нов, със др.Димитров!" |
Пиволей Червецович Бира демонстрира изключително богата музикална култура. Аферим и за Юка брос и за Ленинградские ковбои & Хора на Червената армия |
Още едно уточнение-Жо Дасен не е французин, а е роден в братско Ню Джърси. Братята италианци имаха и те един такъв от Бронкс, но му забравих името. |
Според мен възприемането на дадена музика като хубава или лоша е субективно и зависи от много неща – възраст, моментно състояние на духа, компания, и т.н. Преди 25–30 години харесвах Дийп Пърпъл, Цепелин, Пинк Флойд, Куийн и донякъде Щурците, а от “песньовките" за момчето, което говори с морето или си отива, ме жващаше уртикария. Сега обаче ми харесват, напомнят ми за едно отминало време и за страната, където съм се родил. По–зрелите форумци сигурно ще ме разберат. Като пътувам обичам да слушам Апокалиптика, Линкин Парк или Блак Лейбъл Сосайати, като ставам рано сутрин – Еминем, като си лягам вечер предпочитам клавирните изпълнения на Ланг Ланг (Лист или Рахманинов). Като сме на маса с приятели – разбира се стари градски песни. Единствената музика, която не можа да ми хареса е чалгата. Има определени изпълнители, които са слушаеми след третия шот, ака като им видя муцуните или телесата ми се отщява. Та така. |