Благодаря, Генек! Хубав клип. Все пак, последният фотос с хлебаря- бизнесмен на преден план беше неуместен. |
из .....Беседи с Кришнамурти..... Човек и общество Вървяхме по многолюдна улица. Тротоарите бяха натежели от хорската маса, а нашите ноздри изпълнени с мириса изпускан от автомобили и автобуси. Магазините демонстрираха множество скъпи и евтини вещи. Небето беше бледо-сребристо, и когато излязохме от оживлението на улицата, в парка се оказа много приятно. Тръгнахме във вътрешността му и седнахме. Той говореше, че тази държава, с нейната милитаризация и законодателство, поглъща човека като индивидуалност почти навсякъде и че поколението на държавата сега е заело мястото на поколението на Бога. В болшинството страни държавата е проникнала в личния живот на своите граждани. Казвали им какво да четат и как да мислят. Държавата шпионирала своите граждани, наглеждайки ги от високо, продължила функцията на църквата. Тя станала нова религия. Преди човекът бил роб на църквата, а сега станал роб на държавата. До преди църквата, а сега държавата контролират образованието му, и никоя от тях не е бивала заинтересована от освобождението на човека. Какво е отношението на човека към обществото? Очевидно, обществото съществува за човека, а не обратното. Обществото съществува за благото на човека. То съществува, за да даде свобода на индивида, за да има възможност да пробуди у себе си най-висшия интелект. Такъв интелект – не е просто култивиране на техники или знания, той трябва да се съприкосновява с оная творческа действителност, която не е даденост за повърхностен ум. Интелекта – това не е съвкупен резултат, а свобода от прогресивното постигане и успеха. Интелекта никога не се намира в бездействие, него не бива да го откопираш и сложиш в стандарт и, следователно, не бива да се преподава. Интелекта трябва да се намира на свобода. Колективната воля и нейното проявление, което е обществото, не дава на индивида такава свобода, тъй като обществото, бидейки не живо същество, се намира вечно в статика. Обществото е съставното, търсеното заедно за удобство на човека. То няма никакво собствено независимо устройство. Хора могат да завземат общество, да го ръководят, да го формират, да тиранстват над него в зависимост от психологичното им състояние. Но обществото – не е стопанин на човека. То може да влияе върху него, но човека винаги го руши. Конфликта между човека и обществото съществува, защото самият човек е в конфликт със себе си. А конфликт произлиза между онова, което е неподвижно, и онова, което е живо. Обществото – е външен израз на човека. Конфликта между човека и обществото е конфликт между него самия. Този конфликт, отвътре и отвън, ще съществува вечно, докато не се пробуди най-висшия интелект. Ние сме социални обекти, тъй както и индивиди, ние сме граждани, тъй както и хора, и в мъката и в удоволствието. Ако искаме мир, сме длъжни да разберем, какво значи „правилно отношение между човек и гражданин”. Естествено, държавата би предпочела, да сме изцяло и напълно граждани, но това е глупост на правителствата. Самите ние бихме предпочели да предадем човека във властта на гражданина, защото да си гражданин е по лесно, отколкото да бъдеш човек. Да бъдеш добър гражданин – значи да функционираш ефективно в пределите от норми на дадено общество. От гражданина се изискват продуктивност и спазване на нормите, доколкото те го закаляват и го правят безжалостен. След това той е способен да пренесе човека в жертва на гражданина. Добрият гражданин не е обезателно и добър човек. Но добрият човек е длъжен да бъде законо-послушен гражданин, и не само в някакво едно общество или страна. Доколкото той преди всичко е добър човек, неговите действия няма да са антиобществени, той няма да тръгне срещу другите. Той ще живее в сътрудничество с другите добри хора. Той няма да търси авторитет, доколкото за него няма никакви авторитети. Той ще е способен на продуктивна дейност без жестокост. Гражданина ще се опитва да пренесе човека в жертва, но човека, търсещ най-висшите знания, естествено, ще избегне глупостта на гражданина. По такъв начин, държавата ще се опълчи против добрия човек, човека с интелект. Но такъв човек е свободен от всякакви правителства и държави. Интелектуалният човек създава добро общество. А добрият гражданин не полага начало на общество, в което ще се появи човек с висок интелект. Конфликта между гражданина и човека е неизбежен, ако преобладава гражданина. И всяко общество, което преднамерено унижава човека е обречено. Съгласие между гражданина и човека се появява само тогава, когато психологичният процес в човека е разбиран. Държавата, съществуващото общество са заинтересовани не от вътрешния мир на човека, а само от външната му изява, в гражданин. Те може да отрицават вътрешния човек, но той винаги ще надделява външното, нарушавайки ловко разработените за гражданина планове. Държавата жертва настоящето за бъдещето, и вечно съхранява себе си за бъдещето. Като съществено важно тя преценява бъдещето, а не настоящето. Но за човека с висок интелект настоящето, „днес”, а не „утре”-то са от най-важно значение. Онова, което е днес, може да се разбере само след изчезването на „утре”-то. Разбирането на това, което е, води до преобразуване в непосредствено настояще. Именно такова преобразуване има по-съществено значение, а не онова, как да примирим гражданина с човека. Когато такова преобразуване се получи, конфликта между човека и гражданина приключва. .....И ... ТОВА Е.... [/b] |
г-н Фотон християнството е в основата на днешната ни цивилизация - ерго човешка, а не някаква нехуманоидна. А това че днес много и много човеци са се отрекли от принципите на любовта, състраданието, взаимопомощта и солидарността е друг въпрос. Както и че американската държава е създадена от бащите основатели, заложили тези принципи. И както казвате сам Вие днес отказали се от тях стигайки само до ракламност и суета. |
Ashiata мили , Тежко ти е позоваването ... Но очевидно не сещаш , че като го туряш пред идеята СИ , така и времето НИ спираш ... Има една "тънка ревизия" ... Ние сме във времето и то е наше ... Но само и доколкото , сме част от него ... Не се ли случат и двете условия , дори и с най-добрите си чувства към великата страна , тъжна пародия на Индия ще се окажем ... Просто , няма да се задържим във времето ... Иначе , добре е и сам да сетиш това ... |
г-н Фотон християнството е в основата на днешната ни цивилизация Ай, ай, каква веронетърпимост, несъзнаелна, вярвам. А кое е в основата на християнството, бе Пики? Или Вехтият завет не е част от Светото писание? Ами гръцката и римската цивилизации? Те пък са се надстроили над египетската и ония неизброимите от Междуречието... Най-старият законов кодекс кой е? На Хамурапи! Авраам откъде е родом? От Ур, днешен Ирак! Апостол Павел, башмайсторът на башхристиянството -Католицизма, той от днешна Сирия! И айде де не ви разправям всичко, дето трябва да сте го учили в отделенията... |
3 Март е празника на руската агентура и на предателите затлъстяли от грабежа и привилегиите които придобиха от дълггодишната руска окупация и терор. |
VOCю Нашите кютуци след Девети не повториха грешката на Ленин. Изтрепаха всичко читаво и сега се чудим що сме такива говеда. Е VOCьо ако можеш да ми кажеш едно свястно име дето е изтрепано ( е сигурно има някой друг) след 9 септември 1944г., ама аз веднага се сещам за много преди тази дата - Румянцев, Хербс, Гео Милев, авиоконструктура Агов (дядо на днешния дИмУкрат), Стамболийски, Вапцаров - все цвета на нашата поезия и култура - има и много други.По-голямата част от земеделските ръководители са избити след 9-юнския превратt 1923г. и последвалотоп го възстание. Почти всички са били избити беЗ да бъдат съдени, с изключение май на Вапцаров. |
кое е в основата на християнството...? Или Вехтият завет не е част от Светото писание? ... Ами гръцката и римската цивилизации? Те пък са се надстроили над египетската и ония неизброимите от Междуречието... Най-старият законов кодекс кой е? На Хамурапи! Явно от тези древни цивилизации сме наследили закона на Хамурапи "око да око, зъб за зъб"... Да днес те са общочовешки ценности! |
Мръксоле , че царската власт е трепала изобщо не е извинение да се трепе и след свалянето И. . Освен това при царя политически партии си е имало и след 9 септември 1944 са си участвали в избори и са се опитвали да водят политически живот. Докато накрая комунягите не удушиха всичко до стрък и кога команизмо се гътна немаше жив опозицинер ( да не говорим за партия ) та се наложи спешно да си сглобяват опозиция от кьораво и кьопаво ( и ниско мръсно седерас ). Па псле се чудите що сте за смех на кокошките. Ми квато Партията - такива и рожбите И. Те така те. |