Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
За българите свободата е по-важна от равенството
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:27 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
hamalin
24 Мар 2009 00:18
Мнения: 1,752
От: Bulgaria
от любляна нагоре са европейците, колкото и тъжно да ни е
сто пъти глаголи *реализирам* и нито един път българското, щото не е европейско, щото е грозно
имало опити да се разгадае националния ни манталитет:дрън-дрън бабината:манталитет, нека първо да го преведем на езика си, за да сме наясно за какво е разговорката
имало пасивност и апатия, да, сигурно е така, а че преди това я има селяндурщината и гък не обелваме
Medovina
24 Мар 2009 00:30
Мнения: 704
От: Bulgaria
Много добре казано!
Професора имах предвид.

Редактирано от - Medovina на 24/3/2009 г/ 01:18:00

bestbuy
24 Мар 2009 02:23
Мнения: 1,169
От: Canada
Този "професор" е най-тъжното недоразумение попадало на Министерското кресло като Министър на образованието.
Колко си е говорил с него Ф2Ф - знае за каква неадекватност иде реч.
paragraph39
24 Мар 2009 02:32
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
Професоре,
ДемоИЗМАМВАцията-ДемоОГРАБВАцията-ДемоОСР Ацията българска НЯМА нищо общо с европейската и световната Демокрация!
Демокрация е когато Управляваните управляват Управляващите!/Р39/ В България Управляващите са управлявани от други Управляващи/или от Чужбина, или от родни олигарси, мафиоти, "обръчисти", "кръговисти", "съзвездисти" и т.н./, а НЕ са управлявани от управлявания от тях български Народ! Да припомня, че за 20 години "Демокрация", Управляващите НЕ дадоха на Народа си дори и един-единствен Референдум- нито за новата Конституция, нито за НАТО, нито за ЕС, нито за каквото и да било! Отделно, че го оскотиха, омизериха, обезвериха, озвериха...Народа си!


Редактирано от - paragraph39 на 24/3/2009 г/ 09:30:23

Medovina
24 Мар 2009 02:55
Мнения: 704
От: Bulgaria
Не го помня като министър, но бил автор на лозунга "Времето е наше". Биографията му е достойна: Натиснете тук
Само дето е писал Емил Дюркем не мога да му простя

Редактирано от - Medovina на 24/3/2009 г/ 02:57:29

XGan4ev
24 Мар 2009 03:48
Мнения: 1,530
От: Bulgaria
Аз мисля че е точно обратното - равенството пред закона е това което прави човека да се чувства свободен или още когато си съгласен със даден закон той не ограничава свободата ти и се чувстваш свободен.
Светло Пиво
24 Мар 2009 04:10
Мнения: 2,124
От: Bulgaria
Съгласен съм с XGan4ev. А професора .... ... професори много, под път и над път......
sashkata ot dupniza
24 Мар 2009 06:55
Мнения: 566
От: Bulgaria
По някога чета първо коментарите, после статията (ако заслужава).Браво на X Gan4ev!!!Нямам свободното време на Беронов да слушам Гошо Фотев.
voivodata
24 Мар 2009 08:54
Мнения: 3,135
От: Bulgaria
Защо Андрешко , почти винаги се дава за отрицателен пример? Какво лошо е направил? Заебал е един бирник(данъчен)в блатото, ами че там е мястото на всички данъчни!!!!!!
Nickolas
24 Мар 2009 09:22
Мнения: 8,500
От: Bulgaria
Значи не му давали да следва, пък после му дали да прави аспирантура. Държавна сигурност искала, ама на! Университетът настоял и човекът останал. Браво на университета. Аз го познавам същия университет по-иначе, от други случаи, от случаи в които нямаше направени компромиси. Идва ми на ум случаят на Жерминал Чивиков, който също е професор сега, но трябваше да се изнесе чак в Лайден. Него като студент го изключваха 3 - 4 пъти. Същите. И така и не му дадоха да завърши в НеРеБе-то.
Пък тоя щот бил много умен го оставили и не го изключили! Че и аспирантура! Това на кого? На нас ли? Айде на село!


Редактирано от - Nickolas на 24/3/2009 г/ 09:30:08

Real Life
24 Мар 2009 10:20
Мнения: 1,438
От: Bulgaria
Ще цитирам пак Вебер - понякога трябва да се повярва в невъзможното. Иначе нищо не се променя.




Не знам друг народ, който да вярва в невъзможното повече от нас: в светло бъдеще с традиционната пасивност, в помощта отвън, която "ще ни оправи", в нов барак със стари к..ви и т.н.

Вярно, промени има, но не е ясно дали са в насоката, за която говори професора.
Бай Илия
24 Мар 2009 10:34
Мнения: 2,234
От: Bulgaria
"Това са изпитани ценности. Европа е родината на универсалните права и свободи на човека, на модерната демокрация. Други нейни ценности са солидарността, доверието в институциите и между хората, плурализмът, свободата на инициативата, еманципацията на жените, отношението към различните етнически групи и др. Равенството на всички пред закона също е фундаментална европейска ценност."

Браво! Не знаех какви са европейските ценности, но сега вече знам. Професор Фотев ми отвори очите.
Еманципацията на жените е много широко понятие.
Солидарност имахме и при социализма, само че беше социалистическа и на трудещите се.
Плурализъм е нова дума.
Отношението към различните етнически групи е много стара тема.
Универсални права и свободи на човека са общи приказки.
Доверието в институциите и равенство на всички пред закона - това да. Към тези ценности трябва да се стремим и имаме още мнооого да учим.

Войводо, Андрешко е един образ в две проявления - веднъж като селянин-кираджия-данъкоплатец и втори път като издигнал се над своите и станал бирник. Затова говорим за андрешковщина, защото е навсякъде.
Hauptmann
24 Мар 2009 10:53
Мнения: 8,010
От: Bulgaria
Дюркем е, защото е французин - въпреки немската си фамилия Дюркхайм
а Гого Фотев е пич
Zvezda
24 Мар 2009 11:03
Мнения: 67
От: Bulgaria
"Значителен процент от пълнолетното население поставя свободата като по-важно нещо от равенството. За 61.5% свободата е по-важна, а за 35.5% е обратното."

Така е, свободата преди всичко. Свобода да лъжеш, свобода да крадеш, свобода да убиваш, свобода да се развеждаш, колкото пъти пожелаеш.
Че има ли нещо по-хубаво от такава "свобода" в днешно време?!
Откъде накъде ще предпочетеш равенството пред свободата?!
Когато ако има що- годе някакво равенство, ще бъдеш принуден да се съобразяваш с реда и законите на държавата, в която живееш. Ще трябва да си честен, човечен, морален, да помислиш освен за собственото си благополучие и за ближния си. И както е казал Вапцаров "имам ли аз – то значи да има за теб, имаш ли ти – то значи да има безброя”, т.е мечтата на поета е била да има едно наистина справедливо разпределение на благата.
А мечтата на съвремения българин е, да забогатее, да има повече жени, коли и пари от съседа. За него това е свободата.
Evasion
24 Мар 2009 11:08
Мнения: 17,258
От: Korea, Democratic People's Republic of
XGan4ev:
Аз мисля че е точно обратното - равенството пред закона е това което прави човека да се чувства свободен

А Георги Фотев е от онзи тип "учени", дето много говорят, за да не кажат нищо. Просто защото няма какво да кажат...
dibo
24 Мар 2009 11:30
Мнения: 2,059
От: Bulgaria
Демокрация е когато Управляваните управляват Управляващите!/Р39/


Това е добро
tub
24 Мар 2009 12:37
Мнения: 1,267
От: Italy
Абе този номенклатурчик, как само си извърта задника по посоката на вятъра!
Е заради такива гйотферени не ми се ще да казвам, че съм българин...
StrikeEagle
24 Мар 2009 12:57
Мнения: 21,073
От: Bulgaria
СВОБОДАТА е по важна.
Real Life
24 Мар 2009 13:08
Мнения: 1,438
От: Bulgaria
А може ли да има свобода, без равенство пред закона?
Марко Ив. Тотев
24 Мар 2009 14:04
Мнения: 1,837
От: Bulgaria
Струва ми се, че "равенството" се възприема като на всеки "по равно", а не като равен старт, равни права, равни възможности.
Хората се раждат свободни, но не и равни. Един е висок, друг - нисък, трети пък - глупав. Дава им се справедлив и равен старт (на тези, които са в неравностойно положение, се дава подкрепа), после пистолетът гръмва, всички хукват и надбягването започва. Има победители и победени, първенци и изпадащи зад борда. Колкото по-модерно и богато е едно общество, толкова по-голяма подкрепа оказва на изоставащите, но пък не спъва можещите и успяващите.
***
За Андрешко - не знам защо е наистина толкова оплют, той е симпатичен момък, за разлика от бирника, който заплашва: "Съвсем се овълчихте вие, селяците...Камшик за вас, руски камшик!"
***
Друг литературен герой - Бай Ганьо - също е незаслужено облют и е превърнат в изтривалка за националните ни комплекси. А той - Ганьо - е един от нас - говори като нас, действа като нас, мъчи се с всички сили да успее - в случая да пробие на европейския пазар с гюловото масло. Цепи стотинката и яде сухия комат за да не си дава парите на немците (като повечето съвременни българи, озовали се в чужбина с командировъчни пари в джоба). Спътникът му (прототип е самият Алеко) няма ганьовите проблеми - той пътува за удоволствие да разгледа Европа или Америка и очевидно не му е проблем да отседне в хотел, да обядва в ресторан или да даде бакшиш на швейцара.
beagle
24 Мар 2009 15:06
Мнения: 20,732
От: Bulgaria
Тук е реч , за аксеологията на българския социологически феномен , през динамиката на неговата деятелна изява и общуване , в парадигмата на дефинираната като европски тип , съвременна ни ценностна система . Нищо странно в "ината" на Професора , той да бяга от архипредставите ни за себе , през Бай Ганя и Андрешко ... Баста ... И като обяснение и като оправдание за това , което трябва , а не го биваме ... А и очевадна ни е Длъжността , ние по "европски" да се сберем над проблемите си , по-скоро и доколкото , те стоят пред общото ни бъдеще , отколкото пред разпиляното ни в досущ свлачище , настояще време ... А тъкмо и настоящето на общия ни живот , всички се нуждае от силната ни критичната публичност , която днес , не само нямаме и не градим , но и престъпно "партизираме" зад решетките на партийните си канцеларии , кръчмите и домовете си ... Заглавието не подвежда ... Без Свобода и без Равенство никога няма да биваме , без ясното си взаимно доверие и Солидарност , да пазим европската им Мяра , в качеството на общия ни живот ... Днес я нямаме , че и категорично ...

Добави мнение   Мнения:27 Страница 1 от 2 1 2 Следваща