тука се говори за нато за разширяване и за афганистан значи ще приемат афганистан в нато |
Нема накъде Туркя ке слуша, оти , че има милионна Кюрдска държава и загуба на 35% от новата турска империя. Че слушат чичко Сам и оро, че играят и зъби ще стискат. |
Да кажат асан, небол, отчаяният швед мерт и сите други каймаками, оти туркие не дава аскер да тепа талибана. Нали туркие била главна сила на натото? |
Meto ot Interneto Те са вече на тръстиката, отговора малко по-късно, тъкмо поемат наряда. А може ида пропуснат с отговора. |
Тая май кюрдин я гонил и май я догонил. Чичко ти Сам си отива и кат си оди са моли на Аскера да му пази задника, а Аскера си остава в С.Ирак, също като в С.Кипър. И сакън дан стани чудо и твоите брадчеди кюрдите да подгонят Турците и тия 70 милиона да хукнат към Балканите. Ко ши праите, само пенционери останахте и зъби нямате да остискате. Ей за това ” туркие не драпа за ЕС” защото Новата Турска Империя идва лека полека ... Натиснете тук Защото Аскерът на Туркие си е за Туркие. Белким и на комитаджията му се изясни, ама не вярвам с тая нискокапацитетна дискета. |
Още един посран турски империалист. След Първата световна имахте късмет, че Великите сили не ви довършиха, ама този път май няма да има прошка. Нещастник. Кой ще ти даде да правиш война в Европа, бе, кретен? |
Да, Турция изглежда е обречена на разпадане. Не, че е лошо де, ама дано да стане по-кротичко, без жертви. Анадола - на арабите, кюрдистан - на кюрдите, малко на арменците, като извинение за геноцида, а в останалата част близо до Европа - една светска държава, която, ако слуша, ще я приемем и в ЕС. |
Туркие ке падне, а popangelov? Що не гепиш ташаците на коча, а...и те аха-аха да паднат. За радост на душата на серсеми-новоизлюпени политолози. |
Ами... като четеш романа "Сняг" на Орхан Памук (писан 1999-2001, издаден 2002) наистина изглежда, че Турция май ще се дезинтегрира етнически и ще се ислямизира отдолу нагоре все повече. Прозападния й елит ще става все по-слаб и ще се крепи с все повече насилие. Сега го препрочитам. Памук обяснява упадъка на градеца Карс с това, че вече няма СССР, няма чужд по-цивилизован капитал (като по време на руската окупация 1877-1918) и трансгранична търговия. Сега Турция на изток граничи с малки и бедни страни, които за голяма търговия не стават, но внос на хубави жени още дават, и които гледат към ЕС, а не към Турция. Граничи и с Иран и арабите, които са в постоянен стопански и културен упадък. На запад Турция граничи с ЕС, който няма изгледи да я приеме, а комуникациите на ЕС с Русия вече я заобикалят. Стремглаво растящото население на Турция е заплаха, а не повод за гордост. То иска един милион нови работни места всяка година, а като няма - воала един милион потенциални нови ислямисти и сред тях хиляди потенциални терористи всяка година. Проблема на Турция е цивилизационен - османците превзеха Цариград, както някога германците - Рим. Но германците възприеха римската култура, в Италия и др. южна Европа се претопиха и езиково в местните романоезични народи, а в северна Европа наложиха езика си, но също приеха римската религия, писменост и книжовен език. А турците нито се претопиха, нито приеха културата на покорената Източна римска империя. Те носеха вече културата на Мека и Медина, според Ататюрк - културата не бедуините. Българите също са стар европейски народ, отрязал си парче от Източната римска империя и също стремил се да превземе Цариград (добре, че не е успял), но в 9-10 в. империята още имала силни ресурси на изток, каквито отдавна нямала в 15 в. В 1912 г. взимането на Цариград от българите и ликвидирането на османското присъствие в Европа било напълно достижимо военнотехнически, но ненужно и опасно за България, и амбицията на Фердинанд й донесла само беди. Каква е разликата между българите в 7-9 в. и османците в 14 в.? Едните сключили равноправен съюз с местното мнозинство, приели религията на империята - и на Европа, но създали своя писменост и книжовен език на основата на говора на мнозинството, пък оставили своето етническо име, което се наложило естествено първо на територията, после на населението и накрая и като име на езика, и политическа традиция. В резултат още в 9-10 в. възникнал нов самобитен европейски етнос, обединил особеностите на няколко по-стари етноса в ново качество. Османците разрушили културното наследство на империята и донесли в Европа бедуинската култура и халифата. Потискали християните, а единството на правоверните виждали само като религиозно единство, нямали развита представа за етническото. А враждата на Европа с исляма имала вече вековни традиции - от 8 в. насам. Българите имали голям военен принос в спирането на ислямското нашествие в Европа в 8 в. и така допълнително се идентифицирали като европейци. След премахването на халифата светската република Турция се опитала да компенсира пропуснатото - наложила ново етническо име, но без естествения процес на етническа хомогенизация, станал в България в 9-10 в., приели нова азбука - но не своя, а френската - и на практика нов книжовен език. Но реформата на Ататюрк в 20 в., макар дълбока и насилствена, не била нито толкова дълбока, нито най-вече - толкова успешна, колкото тази на св. цар Борис Покръстител в 9 в. От една страна, премахването на религията от обществения живот не приближи културно Турция до Европа, защото народа си остана ислямски, а християниските малцинства бяха избити и прогонени. От друга страна, преследването на народната религия отчужди народа от елита и направи щото всеки бъдещ народен протест с/у властта и авторитета, от социалистически до феминистки, да облича ислямски одежди - така беше и в Иран в началото на 70-те години. От трета страна, насърчаването на новотурския етнонационализъм като заместител на исляма за самоидентификация събуди национализмите и на другите мюсюлмански народи в Турция - както пише Памук, "едно време бяхме братя, а сега всеки вика: аз съм азери, аз съм кюрд, аз съм терекемианец, аз съм черкезин". Радио Тифлис (Тбилиси) и комунистите са виновни, че събудиха гордостта на народите и племената, казва Памуковият герой Сердар бей, издател на карския градски вестник. Този процес обрича Турция на необходимост от етнически гнет за запазване целостта й. Засега така е наистина и в Гърция и Румъния (да не говорим за БЮРМ), но постепенно в ЕС нещата ще се развиват и Турция все повече ще се превръща в еднствената тюрма на народите в Европа. Накрая, влиянието на Турция сред тюркоезичните народи в Европа и бившия СССР ще намалява. В 1989 г. у нас комунистическия режим рухна, настана криза, а Турция беше станала синоним на западна страна, с пазарна икономика, с интересни и евтини стоки, съюзник на Америка, чиито граждани пътуваха свободно на запад и живееха с милиони в западна Европа. Тогава за бълг. турци, а и за самите българи, Турция беше нещо привлекателно. Беше престижно си турчин. Емигрираха в Турция. Така е било и за азерите в СССР. Познавах един в Англия в 1993 г. и все хвалаше Турция как е западна, демократична, пазарна. Сега е обратното. България е член на ЕС, съюзник на САЩ. Българите са граждани на ЕС. БВП на България на глава пак е по-висок от турския (както впрочем винаги е било в ново време - с излючение на последните десетина упадъчни години на комунизма и началните 15-тина години мъки на прехода у нас) и ножицата отсега само ще расте. Българските мюсюлмани масово сменят имената на децата с български, когато заминават за чужбина или в големите градове да учат или работят. Кой бълг. гражданин ще гледа към Турция, когато цял ЕС е негов? Въпреки големите приказки на атакаджиите, само 3800 деца у нас учат сега в ислямски религиозни (неделни) училища и броят им намалява. В последните няколко години у нас се строят много повече църкви, отколкото джамии - в момента (началото на 2009) по данни на Варненско-преславския владика във вестниците само в неговата епархия (обл. Варна, Добрич, Шумен и Търговище) се строели 430 (словом: четиристотин и трийсет) нови български църкви. И за пореден път (след 1934, 1940-те и 1984 г.) варненския кмет назначава комисия за преименуване на местностите с небългарски имена в града във връзка с обсъждането на новия ОУП тази година. Досега такива преименувания в голяма степен не са имали успех, особено в 1984 г. (тогава Аладжа манастир стана по табелите Скален манастир), но сега изглежда, че е друго време. Има бурно стопанско развитие, самочувствието расте, много българи прииждат от други краища на страната и не владеят старата топонимия. |
Трудно понасям чича ви Фича, веднъж хвалебствени дитирамби за Османската кочина, днес различно, утре трето. |
"Каква е разликата между българите в 7-9 в. и османците в 14 в.? Едните сключили равноправен съюз с местното мнозинство, приели религията на империята - и на Европа, но създали своя писменост и книжовен език ..." основата на говора на мнозинството, пък оставили своето етническо име, Османците разрушили културното наследство на империята и донесли в Европа бедуинската култура и халифата. Потискали християните, а единството на правоверните виждали само като религиозно единство, нямали развита представа за етническото. А враждата на Европа с исляма имала вече вековни традиции - от 8 в. насам. Българите имали голям военен принос в спирането на ислямското нашествие в Европа в 8 в. и така допълнително се идентифицирали като европейци." --- Чиче, кръстим се от пет минути, каква метаморфоза Ама тва ти ли си, я провери дали некой атакистки шушлек като мене не ти е откраднал сайбърайдентитито? |
Хош гелдин Румели-ефенди, я ни разкажи за строителите на лунните пирамиди или други забавни истории. |
товариш, румелито ти пише верно "Аскерът на Туркие си е за Туркие". Ти кажи за кого си е българската войска днеска. |
Интересно ми беше кой ще се върже. Бай Хасан не издържа. Няма да се плашиш, Бай Хасане, няма да се разпадне Турция, е...може само малко, ама съвсем малко. Няма и да паднат на коча мъдете, така че можеш да ги пуснеш. Освен ако ти е приятно да си ги държиш, де... |