Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Преброяване на небанковите финанси
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:36 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
Пенка от Прокатния
20 Юли 2009 08:31
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Вече половин ден и никой не взема отношение по дописката...
Да кажа аз тогава: финансист ли е - под ножа. Без значение банков или небанков. И това ми отношение ще е дотогава докато не бъдат забранени кредитите за КРАЙНО потребление (ипотеки, лизинги, потребителски заеми). Или ограничени до максимум едногодишен доход на кредитополучателя. А банкери, финансисти и пр. паплач да се хващат с финансиране на производството и бизнеса. И да придадат смисъл на парите като капитал и средство за (въз)производство, а не като инструмент за спекулации. Много е лесно да хванеш физическо лице, дето само смъртта може да отърве от дълга. Я хванете бизнеса да ви видим що за лихвари сте...



____________________________
Спортът е опиум за народите!
BullDog
20 Юли 2009 08:52
Мнения: 184
От: Bulgaria
Пенке, твоята идея за частния кредит я знаем.
Съжалявам, че трябва да ти го кажа, но ... тази идея е тъпа.
Не я повтаряй и я забрави, щото се излагаш.
Пазарът не търпи вакум, щом нещо изчезне или бъде забранено, моментално ще се появи заместител. Може заместителят да е незаконен - лихварство "на черно".

А след миналоседмичния калай, дето "изяде" господина Хърсев, тази седмица е "коригирал траекториятa". И е заорал в едни теми, дето май са интересни само на него.

Та затова ... Нема коментари ....
"СЕГА му е времетo" Хърсев да бъде пенЦиониран и да се даде колонката на някой, който има какво да каже.


Редактирано от - BullDog на 20/7/2009 г/ 08:55:21

Angel Kandiloto
20 Юли 2009 09:29
Мнения: 3,829
От: Burkina Faso
Опитва се да дава акъл , джанъм , ама никой не потегля , понеже са надошли едни дето акъл си имат доста , но нямат пари и го удрят на патриотизъм !!!
Ще видим до кога ще издържат !! Щото парите напират ....!!!
Пенка от Прокатния
20 Юли 2009 09:31
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Благодаря за обратната връзка, Булдог. Да, вероятно прекалявам. Но! И на мен ми се струва прекалено цената на едно жилище да е 10, 15 и нагоре годишни заплати при положение, че реалната себестойност е не повече от 1-2 годишни заплати (без земята). И ключова причина за това е кредитирането. Не единствена разбира се, има и други: ограниченията на градоустройствените планове и регулациите, високите данъци и такси, спекулациите и липсата на инфраструктура. Но кредитирането с нищо не помага за разрешаване на тези проблеми. Напротив - действа като усилвател и надува и без това надутите от останалите фактори цени. И затова така... Ако ти обаче имаш други идеи или виждаш други причини, моля, с радост ще ги чуя?!



____________________________
Спортът е опиум за народите!
Пенка от Прокатния
20 Юли 2009 10:29
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Апропо Булдог, изопачаването на идеята ми за "кредита за КРАЙНО потребление" в "идея за частния кредит" (според теб) говори, че или не съм разбрана (и трябва още да разяснявам) или за предубеденост (съзнателна или подсъзнателна) от твоя страна. Кое от двете е, Булдог?? (Защото между "крайно потребление" и "частен" кредит разликата е голяма, а приликата минимална.)

____________________________
Спортът е опиум за народите!

Редактирано от - Пенка от Прокатния на 20/7/2009 г/ 10:31:33

armani
20 Юли 2009 11:01
Мнения: 329
От: Bulgaria
Имаше една доста добра книжка, мисля се казваше "История на парите". Там темата предложена от Хърсев е доста добре анализирана. Аз лично съм против тезата за лицензирането. Регистрация - ОК, ама лицензирането е лошо. Виж - законова регулация - може, но с мярка. Който е решил да се финансира с небанкови средства, го е решил заради високия си риск, нормално е да попадне в ръцете на такива, които са склонни да поемат точно такъв риск. Ако ги лицензираме, ще ги пропъдим, което е лошо за пазара.
Пенке - и преди съм ти казвал че си комунист (изповядваш такива идеи), пак ще го повторя. Грешиш много - кредита е стока като всички други, и се отпуска с цел печалба на кредитодателя, а не за "развитие на обществото". Саламът също. Даже свирките на гарата са с цел печалба, а не сваляне на напрежението на зидаро-мазачите на път за вкъщи :-). Другото скъпа си е комунстическата теза "дайте да дадем" и пр. щуротии, ефекта от които ние, в изт. европа познаваме много добре. Купи си един апартамент (сега е добър момент) накрая и мирясай. За 2 годишна заплата - има къщи по околософийските села. Ако искаш в София, ще трябва да се понапънеш, алтернативно - да си качиш дохода. Не се обиждай, но с тезите си едва ли ще свалиш лихвите и цените на имотите. Не ти оспорвам правото да имаш ултралеви убеждения, но развитието на икономическата наука сочи, че те са по-скоро контрапродуктивни за обществото, деморализиращи и в крайна сметка вредни. Преориентирай се към ценностите на социалдемокрацията, ще имаш и лична изгода, доколкото ще разбираш процесите в света по-лесно и точно. Успешен ден ти желая.
XYZxyz
20 Юли 2009 11:17
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Нещо не разбрах. Защо тази статия не излезе през 1997 година, когато "сините" са нанесли удара по небанковия сектор? Както се казва в статията
В хаоса на 1997 г. банковото лоби нанесе, със съдействието на Международния валутен фонд и с бездействието на ттоку-що взелото властта правителство, здрав удар на небанковия сектор.
mooner
20 Юли 2009 11:53
Мнения: 314
От: Bulgaria
Всеки реве, та се къса, че има "Н" на брой разрешителни режими, които пречат на бизнеса. Но когато отпадне който и да е от тях, всички реват, че така потребителя остава незащитен. Може да напълниш 10 вестника с такива статии.
Пенка от Прокатния
20 Юли 2009 13:46
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Армани,
Благодаря за съветите. Няма да се възползвам, но благодаря все пак. Не за друго, а защото НЕ си прав. Кредита НЕ Е стока като всяка друга. Най-малкото защото предлагането му се регулира централизирано (от централните банки) и като така НЕ Е предмет на "нормалната" пазарна (само)регулация (колкото и тя да е изкривена). Т.е. с регулирането на паричната маса в обращение, количеството кредити и лихвите по тях, централните банки се явяват надпазарен механизъм. И всичко останало е повече или по-малко функция на този механизъм. Ако това не ти е ясно, най-приятелски те съветвам да се поограмотиш. Прочее, леви, десни или ултратакива убеждения тук нямат почва. Ако политиката е дясна, то следва да се остави пазара (включително финансовия) да се саморегулира. Което значи да се премахне ролята и влиянието на централните банки и останалите регулации (включително върху земята)...

...Или ако искам да се заяждам, аз пък мога да кажа, че всеки, който държи на тази роля (на централните банки) е ултраляв, защото това на практика представлява една централизирана, планова система, от която зависи всичко и всички!



____________________________
Спортът е опиум за народите!
Весел
20 Юли 2009 14:09
Мнения: 1,476
От: Bulgaria
Един символичен пример. Бях на юг от тук, в Англия преди около 2-3 години и от другата страна на тази обширна площ имаше едно огромно стадо овце стотици овце, не съм виждал толкова много овце на едно място. Денят е приятен. После фермерът пристига с неговия камион със самосвал. Паркира си камиона. Слиза и кълна ви се дори не мисля, че мигна и си стоеше срещу клона. Една, две или три от овцете веднага реагират, вероятно заради клепачите му, защото отиват в желаната посока. Само след минути всички си тръгват. Стотици от тях следват първата. „Аз си имам моята работа. Правихме това вчера, ще го правим утре, значи и днес го правим”. А малкото борещи се, които наистина бяха малко, които не се подчиниха веднага на този начин на мислене нега го наречем „Бее”, те получиха допълнителна доза страх от стадното куче. „Джаф, джаф, джаф!” - „Добре, добре ще си трая”. Тази комбинация от „Бее”, и страхът, подкара това огромно стадо овце за смешно малко време. А аз си стоях там и се замислих, защото го правя от време на време. Сега гледам човешката раса. Ето така се прави. По този начин една шепа хора контролира масата, защото не става с танкове по улиците и войници по вратите. Хората са прекалено много.
Весел
20 Юли 2009 14:11
Мнения: 1,476
От: Bulgaria
Това е като да строиш стадото физически. Трябва ви по един човек за всяка овца. Трябва да го направиш чрез съзнанието. Или чрез страх, или чрез внушаване на хората да мислят по начина, по който ти искаш. Тези стотици овце бяха прибрани от един човек, мигащ от време на време и от едно евтино куче, раздаващо страх. Така става и с нас хората. Удивителна е степента, до която сме се отказали от нашата сила, нашата духовна сила.
Весел
20 Юли 2009 14:13
Мнения: 1,476
От: Bulgaria
Ние се охраняваме един друг. Това е като да има една килия, пълна със затворници и щом един от тях намери начин да избяга, всички други тичат да блокират изхода. Ние сме и затворниците и робите на това налагане както и охранителите, защото изглежда всеки се опитва да каже на другите кое е правилно и грешно, кое е морално и неморално, какво е подходящо за тях, какво трябва да направят, какво се налага да направят. И в резултат на това ние всъщност се манипулираме един друг без да го осъзнаваме. Вътре в тази комфортна зона се прилага невероятно манипулиране и индокриниране (втълпяване на идеи). Тази комфортна зона може да се опише като обществената арена. И погледнете медиите. Те са колективната полиция на комфортната зона за всеки, който напусне зоната публично.

alex_dilan
20 Юли 2009 14:22
Мнения: 23
От: Bulgaria
Не е точно така по отношение на заложните къщи. От февруари е в сила наредба за дейността им, чийто гратисен период изтича в края на август. Уредени са регистър на всички сделки на заложните къщи и ясна регламентация на дейността им.
Бранша се обедини в асоциация http://www.bazk.info.
Членовете поддържат вече национална база данни с нелоялни клиенти.
Весел
20 Юли 2009 14:27
Мнения: 1,476
От: Bulgaria
Алекс.... това цитатче е за тебе! После ...пак кажи квото казваш за заложните къщи (тоест ...незначителни и умишлено сложени за объркване "детайли"

Има няколко ключови техники за манипулиране на съзнанието, които са много много мощни инструменти за пропаганда. Най-ефективната и най-мощната, която се използва постоянно е тази, която аз наричам Проблем-Реакция-Решение. Тази направо е върхът! Това е една техника за манипулиране на съзнанието, която не само избягва опозицията на това, което е целта на манипулаторите, тя всъщност манипулира хората да направят, това което и без това манипулаторите искат да направят. И това се случва през цялото време. Веднъж щом проумееш как работи тази техника, гледаш новините и четеш вестниците по съвсем различен начин, защото я виждаш как се прилага пред очите ти.


.
Весел
20 Юли 2009 14:32
Мнения: 1,476
От: Bulgaria
......около 400 хиляди в Бразилия умират всяка година от болести, свързани с глада. И по времето когато погледнах цифрите, Бразилия беше вторият най-голям износител на храна в света! И парите, получени от този износ, огромна част от тях обслужваше лихва върху пари, които никога не са съществували. И както четох наскоро един бразилски служител заяви: „Повечето от парите, които представляват бразилския дълг, никога не са напускали компютърните системи на Уолстрийт.” О Господи, време е за Обрат!!! Защо не може правителствата да си печатат парите без лихва и да ги дават назаем на хората, без лихва, така че когато си купуваме къща да плащаме за една къща, а не за три? Така че да не се налага изкуствено да повишаваме цената на всичко, защото всеки има да обслужва лихва върху несъществуващи пари.


Весел
20 Юли 2009 14:36
Мнения: 1,476
От: Bulgaria
Но аз мисля, че сега сме в един период на огромна промяна. Един голям скок в човешката еволюция. И следователно една енергия на промяната разкрива всичко това. И голямата му сила - потайността се разкрива. Аз със сигурност не искам да се смята, че критикувам хората, за които говорих. А съм виждал хора, които са разследвали тази конспирация без духовната й част, обаче и които казват: „Да ги обесим. Да ги обесим.” - пълни глупости!!! Да, хората, замесени в тази манипулация, проявяват тяхното състояние на съществуване в този момент от тяхното вечно пътешествие. Те проявяват тяхната нагласа към живота и състоянието на съзнанието им. Но те също така, правят едно голямо изявление за нас и ние бихме сторили много добре, ако признаем това и се замислим за него. Не говоря за Карингтън и за Кисинджър и за Рокфелер с омраза или критика в сърцето си. Просто мисля, че е редно да знаем какво става, за да можем да спрем това.


Doctora
20 Юли 2009 14:51
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Пенке, Пенке
Ако кредитите не са стока (както тъпо и упорито твърдиш) ще обясниш ли защо се търгуват на финансовия пазар? Или защо могат да се застраховат? Чувала ли си например нещо за кредитния суап ?

Армани


А докторът по икономика пак се опитва да адвокатства на бандити.
bate Vladi
20 Юли 2009 15:07
Мнения: 524
От: Bulgaria
Всъщност така и не разбрах смисъла и идеята на статията, какво всъщност иска да каже автора?? Или просто е трябвало да запълни определен брой редове и думи??
Да кажа аз тогава: финансист ли е - под ножа. Без значение банков или небанков. И това ми отношение ще е дотогава докато не бъдат забранени кредитите за КРАЙНО потребление (ипотеки, лизинги, потребителски заеми). Или ограничени до максимум едногодишен доход на кредитополучателя. А банкери, финансисти и пр. паплач да се хващат с финансиране на производството и бизнеса. И да придадат смисъл на парите като капитал и средство за (въз)производство, а не като инструмент за спекулации. Много е лесно да хванеш физическо лице, дето само смъртта може да отърве от дълга. Я хванете бизнеса да ви видим що за лихвари сте...


И бой по гадните финансисти, дето искат да печелят пари продавайки пари; бой докато шават, а после ще се върнем към златните времена да си разменяме овце за кокошки
Весел
20 Юли 2009 15:07
Мнения: 1,476
От: Bulgaria
Докторе,
А ти чувал ли си .... (чел ли си) автора на копнатите тук от мен цитати???

Весел
20 Юли 2009 15:09
Мнения: 1,476
От: Bulgaria
Кой има полза ние да си купуваме три къщи и да живеем в една? Да погледнем въпроса от друга гледна точка. Да речем къщата струва 60 хиляди лири. Строителят, който всъщност построява къщата, той няма полза от това, че аз плащам за три къщи. На него му се плаща от тези 60 хиляди, тоест от цената на една къща. Човекът, който произвежда материалите, с които строителят построява къщата, на него също му се плаща от тези 60 хиляди. На практика на всеки, който участва в построяването на къщата, му се плаща от мен, купувайки една къща. Един единствен човек има полза от нас да си купуваме три къщи и понякога повече, за да живеем в една и това е човекът, който ни дава назаем несъществуващи пари и таксува лихва върху тях. И ние търпим това! И една шепа хора не може да контролира света? Ами когато се отказаваме от силата си до такава степен, това е фасулска работа.

Пенка от Прокатния
20 Юли 2009 15:17
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Доктора, чети (ме) внимателно и тогава пиши! Точните ми думи бяха:
Кредита НЕ Е стока като всяка друга.


И съм се аргументирала защо не е. Да повторя накратко: защото предлагането й на най-горно (макро) ниво зависи от централните банки. Т.е. от решението на една шепа хора, които могат когато си поискат да изсипят колкото пари си поискат на "пазара". Не обсъждам дали са независими (както пише в законите) или не. От там надолу, кредита има характеристиките на "стока", макар че ако се напъна и тук мога да намеря много разлики. Сега по-ясно ли е?



____________________________
Спортът е опиум за народите!
Добави мнение   Мнения:36 Страница 1 от 2 1 2 Следваща