Съмнявам се че и Костовистите имат ама тяхната е стъпила на грешни основи като пещерен антикомунизъм, бясна русофобия, слагачество пред външни структури, конфронтация с Българската Православна Църква - все неща които трудно се продават |
Вrajtman, прочетох първите точки от програмата и спрях. Да ти кажа един трик, безплатно. Видиш ли написани неща с неясни и усукани изрази и думи които вместо български термини са изполвани чуждици -знай: явлението се казва "Димна завеса" . Целта, дали подсъзнателно или съзнателно, е да се скрие неяснотата или незнанието по дадена материя ( в редки случаи се касае за комплекс с цел оргиналничене и демонстрация на знание чрез използване на чуждици и усукани и изкилифирчени изрази). Така че, благодаря, няма да мога да издържа, най малко да ровя в речника си кво означава тая или оная дума. |
Гладиатор, не виждам нищо неясно и усукано. Още повече, че тази програма Натиснете тук е достатъчно подробна, ясна и конкретна. |
Вероятно имаш предвид това: ОСНОВЕН ВЪЗГЛЕД ЗА ОБЩЕСТВОТО - 1.Обществото e производно и се изгражда от безусловно по рождение свободни, равноправни, пълноправни и суверенни личности, над чиито права и свободна воля, никой друг индивид, колектив, организация или държавата няма и не може да има приоритет. - 2.Всеки колектив и неговите организации и структури, признаци и принципи на организиране и взаимодействие, произтичат единствено от правата, суверенитета и свободната воля на отделните съставящи ги личности и не могат да бъдат над тях и въпреки тях. - 3.Всяка обособена обществена структура има своите специфични характеристики, цели и интереси, производни на специфичните общи характеристики, цели и интереси на съставляващите ги личности. Доколкото спецификата и обособеността на една структура е налична, то тя следва да се признава и уважава. Колко чуждици има ? Коя е неразбираема ? Индивид ? Колектив ? Приоритет ? Принцип ? Суверенитет ? Специфични ? Май това са всичките употребени чуждици. Редактирано от - Brightman на 25/8/2009 г/ 16:37:50 |
И за сравнение Натиснете тук |
В. Лянча: "Проблемът с политиците ни не е, че те или повечето от тях са морални изроди, а че в един момент почват да управляват по изроден и извратен начин" Абе май че е, Лянча (здравей): какво нормално може да се очаква от политици, които са морални изроди (много точно определение си дал !) ? Само изроден начин на управление. Обратното би било абсурд, парадокс, и т.н. И лошото е в това, че даже нормални в началото политици, попаднали във властта, доста бързо "поемат" (попиват) нейните принципи и механизъм на действие и стават морални изроди, с всичките от това последствия. |
Brightman: "...не виждам нищо неясно и усукано." Ами например това: "3.Всяка обособена обществена структура има своите специфични характеристики, цели и интереси, производни на специфичните общи характеристики, цели и интереси на съставляващите ги личности. Доколкото спецификата и обособеността на една структура е налична, то тя следва да се признава и уважава." (особено последн. изречение) и това: "2.Релативизъм, плурализъм и несамоцелност на подходите и решенията." Какво значи думата релативизъм, а думата плурализъм тъй и не я разбрах, няма я в речника ми. и това; "4.Държавни грижи за преодоляване на факторите, които ограничават равния неограничен достъп до възможностите." Ако си мишлиш че тва написаното е за масова употреба.... В Под игото, спомняш ли си изпита. Там Вазов показа как едно нещо казано по един начин може никой да не го разбере (Кирияк Стефчов) а казано по нормален начин (Бойчо Огнянов) всеки го разбира |
Идеалът е абстракция за самоцелта на общия ни живот . Всяка общност на хора се стреми да го стига , осмисляйки своята , "историческа" идея за него . Идеята е интелектуално средство - за познаване , възприемане и оценка на Идеала , от всеки и по всички нива на общността , във времето й/му/им , на общуване с "другите". И докато Идеалът е в социалното "естество" на Човека , Идеята е негова практическа изява в системата му на общуване . Пътят към Идеала е осеян от битки между идеи . Най-остри те биват , когато наддделява идеята за връщане назад , в собствено "историческото" . В "идеен" план , България до неотдавна беше далеч пред Люксембург , но като някак , чрез погазване на "олимпийския принцип" в Историята - да си участвал , сиреч , да си "практикувал" в Нея . Затова и сега , Обществото й търпи вакуум/безвластие откъм точната си идея за устойчиво развитие . Условно ще се съглася с милия Автор , че "няма криза на идеите" , но ако го запитам , Коя сочи достоверната посока към Идеала , сигурен съм - ще премълчи . Съдя по последните редове на дописката . Да , ние сме в "идейна" криза , мили Авторе ... Тя вилнее отдавна в системата на политическото ни общуване , помитайки и партиите и техните лидери . Всички притеснения идат , че тя може да вкара Обществото в реална немощ , То да наложи потребното ни радикално преструктуриране в Модела на политическо общуване и отвори пътя ни към Идеала ... |