Всеки местен феодал има "бели петна" в миналото, но много светло бъдеще За белите петна може да се съглася, но за " светлото бъдеще " не съм съгласна. На Господ в работите да не се бъркаме! |
за автора http://www.investor.bg/?cat=107&id=58859 |
Систова не ставай смешна с преводаческите си неспособности..."Принчипе", било принц видите ли има ли такава българска дума?, а и как си обясняваш що туй принц само царски син от приказките ли ?!, но т, ва не е важното, статията е добра като реализъм, и к, во от това, трябва ни друго...държава, която не търпи подобни феодали?! |
Кой знай защо СТИ СЪ УБЪРКАЛИ , или нас искате да объркате, амЪ сте умешали /умишлено/ местният феодал с НАЗНАЧЕНИЯТ КАПИТАЛИСТ. Накратко първата част от статията е „ТОПЛО” , втората Е МИНУС. А сте го омешали за да скриете феодалът зад „капиталистът” Назначеният капиталист може да го гръмнат, фалират, РАКират и т.н. прелести, каквито на феодалът не могат/или почти не могат/ да му се случат, СЕГАшни другаре! |
Това е сегашната система на обществото в България. Тя е уникална. Официално се нарича "демокрация и свободна пазарна икономика", а неофициално може да бъде определена като феодален капитализъм или като капиталистически феодализъм. |
Той е църковен настоятел. Дарява и пари за църквата. Ето защо по време на празници неговото име се споменава заедно с имената на светците. ... трета ще дари за позлатяване на едно от кубетата на местната църква. Та да палят миряните свещи за негово здраве и да благославят делата му. Мдааа... Изглежда старият опиум - религията, още не се е предала съвсем на новия опиум - спорта. Което ме навежда на мисълта, че г-н Илия Вълков е пропуснал ролята на местния феодал в спонсорирането на местния футболен отбор. ____________________________ Спортът е опиум за народите! |
Всеки местен феодал има "бели петна" в миналото, но много светло бъдеще Не бих казал.Първо не са феодали, а са куманизи. Куманизите освен да краднат друго не могат. Та за какво "бъдеще" става дума? |
Куманизите = феодалите си имат КРАЛСТВО ! КуманизЪмът е измислен в кралството за да не може да се получи справедливо и благоденстващо общество, за което понастоящем следят туземните местни феодали |
Милият автор е приложил терминологично клише . У нас няма "феодали" , тъй като те нямат нищо общо със светлото капиталистическо бъдеще на страната . България днес , е територия от карибски тип от времето на 18-ти век . Като такава , тя принадлежи на ЛАТИФУНДИСТИТЕ - първите субекти на капиталистически производствени отношения и държавност , в условията на късния феодализъм . Другото в общия ни живот е , само "паркетна демокрация" а ла Гиньо Ганевщина , вместо реална система на демократично общуване , според длъжността ни пред историческото време , в което биваме . Какво да се прави - съдба ... Редактирано от - beagle на 20/9/2009 г/ 00:21:57 |
Sistova1 [Златен] 19.9.2009 г. 08:48:21 Книгата на Макиавели не е "владетелят" а "Принцът". Да , " Принцът" е. Но това е терминът на Макиавели за владетел , монарх. |
Статията е хубаво написана , но след като я прочетеш ще те е страх и срам да направиш дарение за деца - ще те помислят или за педофил , или за феодал , но никога за нормален човек ! |
Не виждам за какво спорите. Ако е за заглавието на "Принцът" - въпросът не е принципно важен. Получи се игра на думи. Каламбур. |
А няма ли резон , Владетелят да се схваща в превода , като Принципат . Все пак , възгледите на Макиавели са своеобразна "транскрипция" на политическата система и управленска практика на Рим , век-два преди Христос и отнесена към нейната действителност през късното Средновековие . Ако няма съществени възражения , чини се , тази подтема и сама отпада , при все натрапващия се "перфекционизъм" у някой от Фор-умниците . Споделям това , за мир поне по дребните въпроси ... |
Точно така си е, както го прочетох. Това е пост"комунистическата" ни реалност. Историята се пообрка малко, защото според теорията след зрелия социализъм трябваше да настъпи конунизъмо, но практиката се оказа друго нещо. След Ч5 години социалистически въздох за партийните и комсомолските секретари настъпи "комунизъма", а за останалите си остана феодалният строй, но модерен такъв. Наричат го "демокрация" за по-големо благозвучие. Ако се тегли накрая чертата - може да се рече, че не само никой не е спечелил, а че всички са загубили (ако, че има дебили, които още не го осъзнават :-). Така, че и тази "демокрация" се оказа едно недоношче и нямаше как да не е, като се видят (при)носителите й. За светлото бъдеще - не знам... май ще бъде отложено, но този път за всички... Да не забравя да река, докато имам все още тази възможност :-), че Местните феодали имат "бели петна" не само в миналото, а и в много други области, но това е споменато вече по-горе... |
...Може би да напомни на феодалите - "Човек и добре да живее, умира..."! И нищо не взема със себе си _____________________________________ _________________________________________ Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> |
Много добре написан материал - изключително точен и крайно актуален. Точно поради това е и много значим. Навремето Торстен Веблен беше написал фундаменталния си труд Теория за класата със свободно време: икономически анализ на институциите (Theory of the laisure class). Някои преводи на заглавието са : Теория за фините хора . Та там Веблен, когото считали като един вид Карл Маркс за САЩ (друг е въпросът, дали това е коректна оценка!), обяснява как и защо се институционализира господстващата класа в едно общество. Накратко (бърз превод на първите изречения от увода на книгата му):Институцията на класата със свободно време може да бъде открита в най-добре развита форма при варварските култури в по-напреднала фаза; като например във феодална Европа или феодална Япония. В такива общности разликата между класите може да се види твърде ясно.; и характерната особеност с най-шокираща икономическа значимост при тези класови различия е поддържаното различие в характерните занимания между различните класи. Горните класи са традиционно освободени или изключени от производствени занимания и са заделени за определени дейности, които имат определена степен на почест. Главното измежду тези почтени занимания във всяка феодална общност е военното дело; а обикновено свещенническата служба следва след военното дело. Ако варварското общество не е особено военолюбиво, свещенническата служба може да е на предно място, следвана о тази на военното дело. На Веблен се гледа като на един от тейковците на институционализма в икономиката. Подходът му е еволюционен и в днешно време се тачи доста от социоикономическото направление (в България би трябвало да има чептър на международното общество за развитие на социоикономиката). Но е интерсна релацията към/с Маркс. След като Карл прочел книгата на Франсоа Берние Пътешествия из империята на Могулите: 1656-1668 н.е. , той започнал да си размишлява за социално-икономическите форми, които предшествали капиталистическия начин на производство. Тези текстове бяха преведени у нас през 1980те години, но не са видели май бял свят да руски през ерата на СССР. Та там Маркс констатира че господстващата класа на капитала не единствената с начина си на производство. Има и азиатски начин на производство, където земята е собственост на един феодал и всъщност частна собственост няма. И този начин на производсво също поддържа социоикономически една държава и една господстваща класа и май че не се отличвал особено от европейския капитализъм - щото пак ставало присвояване да принадена стойност, но през общността като цяло. Както и да е, важното и лошото за България е, че тя затъна - при напъните да стане модерна пазарна икономика с демократична политическа система и либерално общество - между класата на Веблен и азиатския начин на производство на Маркс. Затова давам такава висока оценка на материала! Като допълнени е хубаво да се види и филма на Фронтал21 Крепостта-убежище Лихтенщайн за това как и през 2009 г. съвременните феодали (в т.ч. и нашенските) си перат парите в центъра на Европа - Натиснете тук .Копие от книгата на Веблен на английски може да се намери в интернет без проблем - ако някои счита, че е хубаво да има превод и на български, не ка се обади. |