"Металът е уникална чалга в рокмузиката! Некъв лумпен пролетариат маа глави като парен чук. Въобше пълна трагедия. Е има и единични добри парчета, но остраналото е за боклука." *** ЗИП взе ми думите от устата. Аз бих дори казал че не си спомням дори единични добри парчета. В мЕтала няма нито музика, нито текст, нито дори техника. Металът е точна противоположнист на хард рока и блус-рока. Докато за ZZ-top, например би било обида да изсвирят една нота два пъти, металиците просто гепват един рефрен и го повтарят докато има кой да ги слуша. Аз бих продължил списъка и на други чалга-течения в съвременната "музика", но не виждам смисъл след като форумците намериха и този път начин да кръстосат шпаги сал да се покажат колко назнайват... |
Доста години си вадех хляба с тази пущина и според скромното ми мнение, истинският метъл, както и истинският пънк, имат единични проблясъци а останалото е пълнеж и еднообразие.Рокът е уникално съчетание от един куп различни музикални течения.Във него има всичко: блус, класика, кънтри, блу-грас, латино, бритиш фолк, шансон какво ли не...А също и фолк от световната съкровищница.Едни от най-добрите албуми на Пол Саймън са доказателство за това. Ритъмът е в основата на всичко.Пулсацията определя и емоционалното въздействие на музиката.Целият свят, а и животът ни в частност е определен от вечният ритъм.Нашият personal metronome, сърцето, е част от космическият beat...Добрият рок е точно това - карфица в сърцето... |
Много чичковци на моите годинки се изказаха, но нито един не спомена една група, дала определението "супер-група".чудно ми е, че Даскала не каза нищо за това, а той определено има познания...Групата е Крийм, естествено.1968 г. след "Good Bay Cream" Никола Караклаич от радио Белград, предаването "Вечер с радиото" каза : е те това беше музика!! Беше понеделник 21:30 часа ...Още помня думите му, както и интонацията - той беше ценител.... Редактирано от - ivo kunchev на 25/10/2009 г/ 08:12:14 |
Бългериън, ако знаеш как ме изкефи с триото на дядо Дюк!!Малко са десетопръстните магьосници като него. Няколко пъти през този нещастен отрязък от време - моят живот, ми се е случвало сърцето ми да прескочи един такт.В този миг човек изпитва една лекота, едно освобождение почти еуфорично състояние...Когато дядо Дюк удари клавиша малко преди или малко след силното време усещането е почти същото...Всеки един истински уникален музикант умее да прави това. Както всеки истински писател или художник, естествено...Другите сме пълнеж.Което не е срамно или обидно.Просто си вършим работата...Така е то... |
Нито жанрът, нито времето, нито инструментите, нито децибелите имат каквото и да било значение за Музиката. МУЗИКА се прави от МОЖЕЩИ МУЗИКАНТИ. ТОЧКА. Другото е дразнещ шум. Както винаги неможещите са повече и по напористи. Наздраве! |
Иво, само за протокола...Никола Караклайч почваше точно в 9 с "Добро вечер и как сте?" Бичеше ценни неща и половината бяха изгрявашите по това време техни "Биело дугме", "Смакт" и т.н. |
Аверче, точно така и после продължаваше с "световните музикални новини".И ти си бил залепен до транзисторът в понеделник вечер, както разбирам... |
OIO - разликата на ФСБ с Маричков и Щурците е, че ФСБ винаги са казвали и изписвали, че "След 10 години" е чужда композиция. "Щурците" все забравяха. Иначе и ФСБ са си далече от нещата, ксоито ме интересуват. |
Ами...друго просто нямаше. Естествено и Метронома. ББС тук-там и ВиОЕй. Късите вълни бяха ужасен сорс за музика, особено за ВЕФ-а ми Между другото слушах с удоволствие Радио Люксембург, правя го и сега от http://delicast.com/radio/Luxembourg/Radi o_Luxembourg |
По същото това време( приключването на Крийм) имаше още една много интересна група "Смол фейсис".Стийв Мариот беше фронтмен.Те бяха един вид предшественици на Дженензис и Мерилиън.Много интересна група, изпреварила времето си... Да не се бърка с "Фейсис" на Род... |
колкото повече чета тая вечна тема толкова повече празноти ми се отварят. няма да изреждам моята лична класация обаче чувствителната ми душа се натъжава когато незалсужено се пропускат базисни групи - ; Tears - 2112 ; а като се върна към интервюто - едно мъчно ми става проследявайки редица мнения след това във връзка с човека и отговорите му. но това е защото не съм свикнала и невър уил само едно ще кажа - Фънки е музикант. |
В края на 60-те една нова идея завладя световната рок сцена - психидели рок.Откъснати от света, чрез желязната комунистическа решетка, ние само подочувахме за това.Десетина години по-късно, малко по-малко информацията дойде.Никой не е в състояние да запуши устата на света.Първите неща на Кинг Кримсън ме изумиха.Вярно е , че и други музиканти по това време вкарваха какафонични моменти в песните си, но никой до този момент не бе използувал тази техника за основа на парчетата си.А малко по-късно, когато към Робърт Фрип се присъедини и Грег Лейк от Е.Л.П. нещата станаха наистина сериозни.По същото това време в Полският Културен Център в София излезе албума на Чеслав Ниемен "Катарзис", а малко по-късно и "Реквием за Ван Гог" на сборна формация от най-добрите полски музиканти в момента.Пазя си винилите и се гордея с колекцията... |
ето навъртяха се 250 и повече мнения и макар и ако се удари калема за съжаление се установява колко едностранно се е развивал нашата рок-килтура, не би казал разбира се че всичко е резултат на пропаганда и лоша информираност, има и вероятно друга по важна причина , но не това не е точно по темата.само за сравнение в другите Източно европейски държави с подобни режими като в България, рок културата се развиваше в нейната най широка музикална гама-от чалга и естрада до прогресивен и твърд рок, само нашата малка Родина и нейните меломани като че ли изостават с десетилетия и за най голямо съжаление няма никакъв/поне за мен /сигнал за някакво развитие, еволюция, прогрес и излизане от до болка познатият шаблон.най пресният пример е дешната “дискусия“ в която малко или много почти всеки вади някакви скрити информации за стари и отминали времена, правят се някакви безмисленни класации но в крайна сметка нещата се въртят най много около LZ, PF, DP, GFR, Heep, Queen, Sabbath, Beatles и още 2-3 оркестъра с които сме закърмени.говори се и се споменава онова хубаво време когато LZ направи I , III или Physical Graffiti , PF -The Dark Side.., DP-Fireball , Machine Head или Stormbringer, Queen- A Night At the Opera и т.н. и т.н. и т.н.20 години едни и същи рефрени , спомени и анализи.тук май е местото да спомена на госпожа ЗИП , че Paranoid или Blag Dog са точно толкова чалга колкото и Малка нощна мусика, ако не ми вярва на мен да се поитересува и пропочете малко литература, даже наскоро един пич направи дисертация по този въпрос сравнявайки Хеви метала с "Класическата мусика"..та репликата ми е насочена към тези експерти тук , които много вещо ни разкават своите пристратия подплатени с до болка познати пиеси.пичове, /ако има и дами същото се отнася и за тях/, и аз като проф.Bучков почвам да чета и не вярвам на учите си, спомевате за най големите Флойд, Хиип, Зеппелин, Куин и т.н. да не се повтарям, изтъквайки едва ли не че те са от А-то до Я-то на рока, върти се суче се и само някакви лични пристрастия които поне на мен говорят , че макар да сте слушали ако не малко , то поне твтрде недостатъчно рок мусика, то никак не е късно да започнете отначало, понеже както господин Фънки казва "нотитеее нотитее брато", как па никой от тези 200-250-260 изказали се не споменаха за легенди като:ELP, King Crimson, Genesis, Jethro Tull, Frank Zappa, Yes, Gong, Kansas, Tangerine Dream, Rush, Van der Graaf Gen., Gentle Giant, Renaissance, Nectar, Hawkwind, Magma, Triumvirat, Colosseum и т.н и т.н и т.н и т.н..все оркестри от онова време, и все от генре като PF...няма зсмисъл да продължавам с иброяване на хеви оркестри или на супер групи от 80-те -2000-те години като Marillion, UK, Asia, DT, , Queensryche, Camel, Pain of Salvation, Transatlantic, The Mars Volta, Shadow Gallery и .. и .. и ..примерно затова е малко смешна тази "дискусия"подплатена с класиции па даже и звуков матерял, и започвам наистина да си мислия че нещо в нас българите или не е заложено , или е променнено или сме баси промитите мозъци, 20 -30 години седим на едно място и прехвърляме от пусто в празно.не само в рок сферата p.s.Pink Floyd е също един от многбройните обичани от мен оркестри p.s.2 Мето, какво ме пита бе човек че забавих а си си изтрл поста, сори брато пиай пак ще ти отговоря -ако мога разбира се |
Ivo, Понеже темата е за рока, никой не говори за:- Бил Хейли, Eлвис, Чуби Чекер, Литъл Ричард, Фест Домино Джон Ленън, Гари Глитер, Джони Уинтер, Марк Фарнър, Стиви Рей Воон и мн. други. |
господин kunchev споменва полският център Ниемен , ELP обаче пропуска такива култуви оркестри като The Nice, Atomic Rooster или Procol Harum примерно , на които албумите също красяха щандовете му, макар тогава да не бяха високо ценени като винилно качество и на “БОРСАТА“ да не вървяха добре , но си бяха един допир със световната култура и добър прогресив..но не всекии маше Марантз или Накамичи |
Четейки дискусията, си мисля, че е сбъркано заглавието. Трябва да е Романтиката в пънка е само за пред хората. Както г-н Фънки е пънкаджия и фънкаджия, а също и чалгар, така и повечето пишат предимно за пънк. Пънкът е толкова част от хеви метъла, колкото и СДС от демокрацията. И не забравяйте - Натиснете тук и Натиснете тук |