Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Кабинетът отчете като успехи имунитета на Станишев и горите на царя
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:47 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща
Pavlik Morozov
05 Ное 2009 13:51
Мнения: 15,811
От: Bulgaria
а ето ти и още една пречка някой управник да се опре на "народа" - народа не е нещо хомогенно и монолитно. примерно аз и ти - и двамата сме обикновени хора, а имаме толкова различни разбирания и интереси. е как може да се угоди и на двамата едновременно? нима бащицата е всевиждащ и всезнаещ, та научно да изчисли точното сечение на нашите желания и да ни го поднесе? ами интересите и рабиранията на другите 7 милиона българи?

най-доброто политическото представяне на индивида се постига чрез партийната система, при която гражданите хем се грижат за общите си интереси като съграждани в рамките на една държава, хем всеки е свободен да дръпне чергата към своето съсловие/етнос/вяра/регион ако другите са прекалено малобройни, разединени или разсеяни. и въобще хората по-лесно се кооперират за да посегнат на чуждото, отколкото за защита на общото. защитата на общото е с максимален икономически резултат 0, а когато посягаш на чуждото 0 е минималната печалба, това което получаваш при пълен неуспех. затова се казва най-добрата защита е нападението, демек който иска да опази своето най-добре да посегне на чуждото, та другите да са заети да се пазят и да нямат време да надзъртат в неговото канче.

проблема на България е, че въпреки, че партиите получават гласовете на милиони хора те представят интереса само на няколко десетки едри играча и свързаните с тях няколко хиляди роднини, ортаци и слугинаж. а дотук я докарахме, защото по времето, когато се създаваше политическата ни каста и економическия елит, който тя да облужва, достъпа беше ограничен до определени "правилни" хора. сега те са утвърдени и окопани и всяко автентично групиране на граждани би попаднало под атака от всички страни - настоящи политици, репресивен апарат, съд, медии, организирана престъпност, работодателите.

Редактирано от - Pavlik Morozov на 05/11/2009 г/ 13:56:52

Една прашинка малка
05 Ное 2009 14:17
Мнения: 682
От: Bulgaria
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2548551
Анализ на ДАНС се появи в германски медии
05.11.2009 10:22
69-страничен анализ на първата половина на 2009 г. е публикуван в spiegel.de и dw-world.
На мен нещо не са ми ясни нещата?! Сигурно съм малоумна, че не мога да разбера какво става?! В тази държава се вършат престъпления от държавни служители, които се описват в някакви тайни доклади.... и сега някои хора ще ги съдят затова, че тези доклади от тайни са станали явни. Обаче нищо не се казва за това дали ще ги съдят за това, че са участвали в извършването на престъпленията, в покровителстването на престъпниците, в прикриването на престъпниците, в престъпно бездействие.... и т.н.т.... Е на това искам отговор от Б.Б. другото е вятър работа. И каква секретна информация може да е вършенето на престъпления?! Защо е засекретена? За да може да мине давност и да няма наказателно преследване? Тогава излиза, че затова толкова хора се стремят и ламтят за власт- защото тя им дава възможност да вършат престъпления БЕЗНАКАЗАНО! Аз пък си мислех, че го правят за да служат на НАРОДА и РОДИНАТА си! Боже, Боже, ....
Сократ-май
05 Ное 2009 14:36
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Вълчо,
вярно че и той май участваше във връщането на имоти.

Митев,
Софиянски не просто участваше във връщане на имоти, а организира (или позволи да бъде организирана) една гениална престъпна схема за прибиране на междублокови пространства и градинки чрез фалшиви документи за реституция.
По негово време беше направен опит да се въведе категорията "изоставени площи" в София с намерението в подобни площи да бъдат превърнати градинките и малките паркове - чисто и просто чрез пълното им занемаряване.
Схемата не успя да се разгърне в пълен мащаб поради масовата съпротива на софиянци по места, включително и чрез граждански протести и живи вериги около местата, предвидени за уж законни строежи.
Една прашинка малка
05 Ное 2009 14:38
Мнения: 682
От: Bulgaria
Pavlik Morozov
Е това е проблема на България е, че въпреки, че партиите получават гласовете на милиони хора те представят интереса само на няколко десетки едри играча и свързаните с тях няколко хиляди роднини, ортаци и слугинаж. а дотук я докарахме, защото по времето, когато се създаваше политическата ни каста и економическия елит, който тя да облужва, достъпа беше ограничен до определени "правилни" хора. сега те са утвърдени и окопани и всяко автентично групиране на граждани би попаднало под атака от всички страни - настоящи политици, репресивен апарат, съд, медии, организирана престъпност, работодателите незнаеш колко си прав!? Познатите начини в историята, по които това може да се промени са все насилствени , за съжаление. Сега в 21 век обаче много хора полагат усилия това да стане по мирен път. Сигурно е, че ще бъде постигнато, но не толкова бързо както по насилствения. Грешката на тези които сега са на власт, че използват точно насилствения начин да се докопат и задържат на власт, но времената са други и точно това ще им изяде главите и никой няма да им е виновен. В Бг е проблем липсата на гражданско общество и свободата на медиите, които непрекъснато да следят какво вършат управляващите и да бият камбаната толкова силно, че нищо да не остава скрито покрито от това което те вършат. Непрекъснато да са на светло, на показ и под контрол. Да има пълна прозрачнос, какво, как и защо се върши от управляващите и на обществото да се поднася ИСТИНАТА . Истината създава енергия във вселената. Затова българския Народ живее зле. Защото е омотан в кълбо от лъжи. Затова и Държавата е зле. Затова и Нацията не може да просперира.
аман бе
05 Ное 2009 14:48
Мнения: 1,735
От: Bulgaria
Аз имам само един два (процедурни) въпроса.
1. Защо отчета за първите 100 дни се прави от началника на кабинета, а не от премиера, който в това време се прави на кмет и открива обекти от квартално значение? Това в релация с уважението към суверена.
2. Завеждането на иск означава ли автоматично уважаването му (на иска)? Не е ли по-добре да не се казва "хоп" преди да скочиш? И в миналото са завеждани искове, провеждани са следствени действия, имало е дори процеси (напомням само Чичибаба), ама ефективно осъдени.... цък. А, пардон, дон Цеци за няколко шамара и едно убито куче...
А "...балансираният бюджет и успешните мерки в областта на фискалната политика..." може да са предпоставки (доколкото реално ги има) за едно БЪДЕЩО подобряване на благосъстоянието, но не са резултати.
И последно - след като ББ не е присъствал на отчета, снимката, макар и хубава, откога и откъде е?

Редактирано от - аман бе на 05/11/2009 г/ 14:53:38

Сократ-май
05 Ное 2009 14:51
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Прашинке,
Нека бъдем оптимисти.
Отвори вестниците отпреди половин година и прегледай всички коментари на политическите анализатори. Никой не очакваше БСП да падне от власт. Никой.
Свали ги народът, защото се погнуси от тях.
Това също е гражданско общество.
XYZxyz
05 Ное 2009 14:56
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Сократ-май,
чак пък никой.
Обратното е, всички очакваха, това което се случи.
XYZxyz
05 Ное 2009 14:58
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Сократ-май,
забравяш, че това е съдбата на всички правителства след 1989-та. Народът "се погнусява от тях" и на власт идва следващия по ред. Това , ако се усещаш, няма никаква връзка с коя точно партия е била на власт и народа се е погнусил от нея.
Mitev
05 Ное 2009 15:02
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
а ето ти и още една пречка някой управник да се опре на "народа" - народа не е нещо хомогенно и монолитно. примерно аз и ти - и двамата сме обикновени хора, а имаме толкова различни разбирания и интереси. е как може да се угоди и на двамата едновременно?


Павлик Морозов,
ти виждаш разнопосочността на индивидуалните интереси, но не си се замислял, видимо от постинга ти, че има и интереси, които са общи, присъщи ако не на цялата нация, то поне на огромното мнозинство. Ти стигаш до ниво групови /партийни/ интереси и дърпане на чергата към себе си от съответната група. Преобладаващата част от обществото има еднакъв интерес:
1/ да се използват най-рационално ресурсите, с които разполага държавата,
2/ да се ограничи и ако е възможно да се премахне съвсем корупцията,
3/ да се спре контрабандата и да се подкрепя националното производство,
4/ да се носи отговорност за злоупотребата с власт и клиентелизма,
5/ да се ограничи/ликвидира престъпността и в тази връзка съдът да съди,
6/ да се подобри здравеопазването,
7/ да се подобри образователната система и да има еднакъв достъп до нея
Да продължавам ли още в импровизираното изброяване? Ще продължиш ли още да твърдиш, че няма обективно съществуваща база, обективни интереси, които да дават възможност за опиране на "народа"?




Pavlik Morozov
05 Ное 2009 15:04
Мнения: 15,811
От: Bulgaria
Една прашинка малка, забравяш нещо - когато промяната е назряла, наложителна и неизбежна, а не може да се извърши със собствени сили, тя се случва под натиска на външни сили, на чуждестранни "освободители" и "съюзници". Когато управници живеят във открита война с населението на държавата (т.е. когато грубо уронват човешкия капитал и икономическото благоденствие на държавата си) те режат клона, на който седят. Така че може нашинките да не са заплашени от вътрешна конкуренция и хич да не ги е страх, че собствения им народ ще ги натика в затвора и разгони, но външните фактори могат все по-лесно да се намесват във вътрешната ни политика.

Кръста на нашата политическа мафия ще го тури ЕС. Дадоха няколко години на нашите дерибеи сами да скъсат опашката на гущера, нашите отказаха и даже нагло се изсмяха - подхвърлят няколкосотин милиона годишно в евробюджета и мислят, че с това са си откупили спокойствието да я карат като досега. Но чакай малко ЕС да се отърси от собствените си грижи покрай кризата и Лисабонския договор и пак ще се хване да си слага градинката в ред. И тогава идва времето нашинките да си платят, защото такова гнездо на беззаконие в двора си никой няма да търпи дълго.
Pavlik Morozov
05 Ное 2009 15:07
Мнения: 15,811
От: Bulgaria
Mitev, след като прочетох последния ти пост се извинявам, че те заподозрях за скрити мотиви за хвалбите ти към бойко - ти си просто един наивник.
Mitev
05 Ное 2009 15:24
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Аз имам само един два (процедурни) въпроса.
1. Защо отчета за първите 100 дни се прави от началника на кабинета, а не от премиера, който в това време се прави на кмет и открива обекти от квартално значение? Това в релация с уважението към суверена.
2. Завеждането на иск означава ли автоматично уважаването му (на иска)? Не е ли по-добре да не се казва "хоп" преди да скочиш? И в миналото са завеждани искове, провеждани са следствени действия, имало е дори процеси (напомням само Чичибаба), ама ефективно осъдени.... цък. А, пардон, дон Цеци за няколко шамара и едно убито куче...


аман бе,
по т. 1 - премиера най-често е обвиняван от бойкофобите фичобрайтмани, че постоянно е в медиите, постоянно е на преден план. Един път не се появи, ти пък си недоволен. Къде е казано, че началник-кабинета не може да прочете един отчет? И какво не ти харесва в обстоятелството, че един премиер е посветил внимание на квартален проблем.?
2. По т. 2 - кой и къде е казал, че завеждането на иск означава автоматичното му уважаване. Работа на правителството е да заведе иска - завело го е, следователно е скочило и е казало "хоп". Работа на съда е да реши.Правителството скочи. Ред е на съда. Правителството не може да го замести, нито да носи отговорност за действията на съда.


Редактирано от - Mitev на 05/11/2009 г/ 15:52:07

Doctora
05 Ное 2009 15:25
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
***, гуспуджа Петрова...


Както е тръгнало, хората на СерГея ще излезнат шумкари в Царските гори (които още не са изсечени, де ). Ще се прехранват с мляко и кашкавал от фалиращите български мандри, докато паричките им трупат лихви в офшорни банки. А хората на Доганя пролетес ще са фалирали покрай акциза на тутуня и ще са готови да развеят байряка с полумесеца.


И това ще са следващите успехи, за следващите 100 дни...

Редактирано от - sybil на 05/11/2009 г/ 17:59:00

Mitev
05 Ное 2009 15:38
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Mitev, първо благодаря за изчерпателните отговори по моята импровизирана "декларация за конфлит на интереси", щях да съм доволен и на по-кратки отговори. да предположим, че си чист идеалист.


Павлик,
краткостта е присъща на гениите. Аз не съм такъв.

понеже си споменал деца и внуци, аз да те светна нещо - и ти, както и повечето други пенсионери, хуквайки след тоя или оня месия, или поддържайки от носталгия бекапето, успяваш да постигнеш тъкмо обратното - разпиляването на децата, намаляването на внуците.


Изградил си си неправилна представа за мен, ако предполагаш че съм хукнал след някой месия. В случая действах строго рационално и предпочетох от двете злини - дясна, лицемерно представяща се за лява БСП и десния, но все пак по-ляв ГЕРБ - по-малката, т.е. ГЕРБ. Възможно е представата ти, че гледам на ББ като на месия да е възникнала поради това, че многократно възразявах срещу тенденциозни, понякога и откровено клеветнически писания на привържениците на старото статукво с тройната коКалиция. Можеш да си сигурен, че имам натрупан достатъчно житейски опит и квалификация и че никога не разчитам на месии. Погледни по-горния ми постинг и ще разбереш, че много повече разчитам на това, народа да започне да мисли с главата си, да не се примирява и отчайва, а да се бори за интересите си. Това разбира се е продължителен процес, а тук някои припряно искат за 100 дена вече всичко да е ОК.

И последно:
човек като се пенсионира като цяло трябва да гледа да оправи себе си, не да тича да оправя другите, щото обикновено само пречи. нищо лично


Тук решително не съм съгласен с теб. Не мога да приема, че човек като се пенсионира, трябва да стане егоист. Въпросът дали само старите обикновено пречат, е въпрос на съжителство на поколенията и главно на взаимодействие между тях, с цел използване както енергията на младите, така и опита на старите за да живеят и едните, и другите по-добре. Като поостарееш, вероятно ще ме разбереш по-добре.

budhabar
05 Ное 2009 15:42
Мнения: 7
От: Bulgaria
Да му вземат първо горите, после ще им ръкопляскаме. А за имунитета... постижение си е


Опознай България! http://www.bgturist.net
Mitev
05 Ное 2009 15:45
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Mitev, след като прочетох последния ти пост се извинявам, че те заподозрях за скрити мотиви за хвалбите ти към бойко - ти си просто един наивник.


Павлик,
значи ли това, че отричаш съществуването на общи за преобладаващата част от обществото интереси, примери за каквито ти дадох?

аман бе
05 Ное 2009 16:03
Мнения: 1,735
От: Bulgaria
Митев, съгласен съм, че мястото на премиера не е непрекъснато пред камерите Но някак си ми е странно, когато лично взема отношение по доста тривиални теми (макар и скандални според някои), а за първите 100 дни дейност на правителството (хубаво или лошо, но все пак е прието за някакъв значим момент, "жалон" така да се каже) скромно оставя да се "отчете" началника на кабинета му. В същото време той открива спортна площадка, където не вярвам някой да си мисли, че е минало без камери.
Искът си е иск, но чак пък успех (преди да има реален резултат от него, т.е. присъда)...
И последно. Относно другия успех - имунитета на Станишев. За какво всъщност му го взеха - за провеждане на вредна за страната политика, за злоупотреба или бездействие с власт, за прикриване и .... на случаи на корупция или ..... за едни "изчезнали" документи, които при по-сериозно разследване може да се окаже дявол знае какво, в т.ч. че не са съвсем "изчезнали" и накрая пешкира пак да го операт "пешките". И тогава обществото доволно ли ще бъде?

Редактирано от - аман бе на 05/11/2009 г/ 16:13:00

Една прашинка малка
05 Ное 2009 16:35
Мнения: 682
От: Bulgaria
Сократ-май, аз съм най-големия оптимист и не защото се надявам, че всичко ще се промени към по-добро а защото го знам. Няма да отварям вестниците защото това което се случи на изборите аз го казах година по-рано и не само за БСП а най-вече за ДПС и Доган / за който една седмица преди изборите изгледите бяха точно обратното на това , което се случи- това ти можеш да го провериш във вестниците / Даже се изпокарах с някои приятели последните дни и ме обявиха за луда !!! И сега казвам някои неща, и пак ме обявяват за луда , , но не мога да се стърпя и си ги казвам на много близки хора, които вече са се обедили, че не се майтапя Голям майтап!!!
into
05 Ное 2009 16:50
Мнения: 3,061
От: Bulgaria
Какъвто ЛИДЕРЪТ, такава и говорителката му. Били налице вече първите резултати в повишаване благосъстоянието на народа, моля ви се. Освен грамада от словесен боклук и повишена активност в смяната на държавните жиновници с "наши хора" това правителство нищо не е произвело досега. Както я кара, няма и да направи нещо повече. Разправата с безпомощния Станишев е успех само в очите на ЛИДЕРА, а корупцията си е характеристика на българското "управление" вече 20 г. За това няма и да има никакъв ефект от тази титанична борба с нея. За реваншизъм не бива никой да говори, защото няма кой на кого и за какво да се реваншира - това е глупост, която повтарят и от БСП, и от ГЕРБ. "Възмездие" е също крайно неуместна дума, твърде библейски звучи, а ЛИДЕРЪТ все пак не е Саваот. Ако може да прави нещо реално и полезно, включително да съдейства за наказание на всички /ВСИЧКИ!/, които разграбиха България. Ако ли не да млъкне и да се постарае да тушира някак си очертаващите се тежки поражения от световната криза и от нашенската си некадърност и корупция. Ако може! Рязането на лентички и правенето на първи копки, придружени с безсмислено дърдорене не помагат нищо в това отношение.
проф. дървингов
05 Ное 2009 16:59
Мнения: 14,308
От: Bulgaria
...повтарям се, ама ще прощавате...Ей ви още едно експертно мнение по темата.
Без коментар, за сега...

Германски експерт: Три месеца пози и шегички
05 Ноември 2009,

"Бойко, а и външната му министърка с танцовото си изпълнение вчера (понеделник - б.р.), се концентрират прекалено много върху пози и шегички, с които забавляват населението."
Това казва в интервю пред Дойче веле германският политолог и познавач на България Хайнц Брам.
Според него такова нещо се наблюдава много рядко в западните демокрации. "Забавлението привлича избирателите само за кратко време, но не и за постоянно", категоричен е политологът.
Брам сравнява поведението на Борисов с това на Тодор Живков и Никита Хрушчов.
Според политолога Борисов се ослушва за дълбочината на проблемите. "Това са само обещания. Борисов се надява, че хората ще забравят онова, което е казал предишния ден", коментира Брам. Според него борбата срещу корупцията заема прекалено голяма част от политиката на новия кабинет, а антикризисната - прекалено малка.
Българите трябва да започнат да гледат на нещата по-трезво, смята германският експерт. "Защото ако вземем предвид факта, че процентът на одобрение на Борисов в страната е почти на равнище, познато от комунизма, то тогава наистина нещо не е наред", заяви още Брам.
Според Хайнц Брам поставянето на борбата срещу организираната престъпност като приоритетна цел на новото правителство е похвално. Но тя ще продължи най-вероятно почти две десетилетия, обясни той. Брам се учудва и на заявеното от Борисов, че ще вкара в затвора престъпниците от предишното управление до два-три месеца, което не е работа на премиера, а на полицията и съда. А и до момента не е направено много по този въпрос, коментира Брам.



Добави мнение   Мнения:47 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща