Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Швейцарците гласуваха срещу минаретата
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:182 Предишна Страница 2 от 10 1 2 3 4 Следваща »
BWW
30 Ное 2009 10:41
Мнения: 908
От: Afghanistan
В международните отношения обичайно се следва принципа на взаимността. Ако някоя мюсюлманска държава претендира за строеж на джамии в Европа, следва да осигури на своя територия строеж на християснки църкви. Подобно нещо в ОАЕ, Саудитска Арбаия, Иран, Ирак, та дори Турция е пълна фантазия. Тоест разрешението на за пологоловни строежи на джамии в Европа е хрумване на самите европейски политици. Защо това е така не знам. Предполагам, че и самите европейски политици не знаят. Защото те по-принцип не мислят с главите си, а изпълняват мантри /лозунги/ - права, толерантност, демокрация и други понятия с разтегливо и неясно съдържание. Нищо ново под слънцето същите бяха и нашите социалистически управници-продажници. Та струва ми и тези от ЕС ще се окажат същите. За съжаление
Dinain
30 Ное 2009 10:54
Мнения: 18,280
От: Bulgaria
Айде стига толкова либерализъм...Време е да се уважават корените, традициите и идентичността.

Бени, надявам се разбираш, че ако се тръгне по тая логика, требе и България барабар с Румъния да се изрита скоропостижно от ЕС (надали шопският гастарбайтер, сутеньор или крадец на коли се вписва в европейските традиции и идентичност). Шенген ще видиш през крив макарон по тоя начин.
ПП Оракле
Ако се търси борба с ислямския радикализъм - няма да стане. Тоталната забраната на нови минарета е атака срещу всички мюсюлмани пар екселанс и като такава, изблик на религиозна параноя, който допълнително ще ядоса мюсюлманските малцинства и ще ги тласне към същия този радикализъм. А фундаменталистите не им трябва минаре - те могат да се събират и да си четат тезисите и без минаре.
BOLGAR
30 Ное 2009 11:07
Мнения: 5,074
От: Bulgaria
Това с Референдумите е много готино. И ние трябва да ги въведем - щом се появи проблем от обществен интерес - хоп Референдум, а не да търпим разните му хранртутници и мошенници с години!
Юмжагийн Целденбал
30 Ное 2009 11:50
Мнения: 1,061
От: Mongolia
привърженици на забраната са около 57%, което се смята за голяма изненада

Не виждам откъде идва изненадата. Изненадващо е по-скоро, че само 57% гласуваха за забраната.
По начало в Швейцария е практика различните партии и групи да разлепват плакати с препоръка как да се гласува по даден референдум - и поради това около месец преди всеки вот покрай пътищата, на гарите и където още е разрешено по обществени места висят по-малки или по-големи плакати, на които партията или групата си пишат с големи букви мнението как да се гласува по дадената тема - JA или NEIN. Вчера се гласуваше и по предложение за забрана износа на оръжие за воюващи райони - и по тази инициатива имаше навсякъде плакати както "ЗА" (от инициаторите, Групата за Швейцария без армия), така и за "НЕ" (с текст "Да унищожаваме работни места? - НЕ!). Прочее, инициативата за спиране износа на оръжие беше отхвърлена с над 65%.


В контраст с тези плакати, по инициативата за забрана на минаретата имаше само един плакат - този със забулената булка и минаретата, забучени като ракети на картата на Швейцария, с текст "Забрана на минаретата - ДА!". Пропагандата срещу тази инициатива се водеше, за разлика от стандартния начин, чрез дълбокомислени изказвания по телевизията, хвърлени фрази в интервюта - но нито една партия или група не се ангажира да излезе със собствен плакат, на който да пише "Забрана на минаретата - НЕ". Борбата се водеше по-скоро с подмолни средства - късане на залепените плакати през нощта тук-там (да де, ама веднага ги възстановяваха, а през деня не става да се късат, защото е забранено). Тук-там се опитаха да забранят плаката като "расистки" - и тогава се появи същият по формат плакат, без жената само с картата, отгоре с надпис - "Въпреки цензурата - ДА". Даже май не пишеше за какво точно ДА, защото се знаеше. И, като капак на всичко, в седмиците преди референдума Кадафи се изсра мощно върху вентилатора, като даде старта на един процес срещу двама швейцарци, арестуванио като "отмъщение" за задържането на сина му преди година и нещо. По този случай тук припомниха и случая с нашите сестри. Никой не е свързвал предстоящия референдум с темата Либия, ама то си се получи автоматично. Всичко това даваше основания да се очаква, че традиционна Швейцария ще гласува ЗА - което и стана. Така че "изненадата" в момента е по-скоро измиване на ръцете, защото според мен дори и тези, които се изказваха политически коректно "протие" предложението за забрана вътрешно са си имали едно Schadenfreude от това, което ще се случи.


Е, случи се.
uzur1
30 Ное 2009 12:06
Мнения: 432
От: Bulgaria
А защо швейцарците гласуваха срещу минаретата?Може би защото за разлика от християнството и другите вероизповедания, ислямът е много повече от обикновена религия. Неговите неподлежащи на съмнения и критики повели определят начина на живот и поведение, които мюсюлманинът е длъжен винаги и навсякъде да следва като член на единната верска общност - без оглед на етнически произход или език. “В лоното на исляма народности няма” се казва в Хадиса. При това трябва дебело да се подчертае, че ислямът е преди всичко и най-вече политика! Свещенният Коран възлага на мюсюлманите неотменното задължение да воюват непрекъснато и да разширяват границите на правата вяра докато целият свят бъде уреден в съответствие само с повелите на всемогъщия Аллах.
Там е казано: “А когато вие срещнете тези, които не повярваха, то – удар с меч по шията….


http://yphalachev.blogspot.com/
Benedicta
30 Ное 2009 12:54
Мнения: 17,577
От: Bulgaria
Бени, надявам се разбираш, че ако се тръгне по тая логика, требе и България барабар с Румъния да се изрита скоропостижно от ЕС (надали шопският гастарбайтер, сутеньор или крадец на коли се вписва в европейските традиции и идентичност). Шенген ще видиш през крив макарон по тоя начин.

Хич не си прав, ама хич... България и Румъния може да имат много проблеми. Сутеньори престъпници и крадци на коли обаче има навсякъде и това не са нашенски изобретения, а мнозинството от хората са си европейци като всички останали. Докато прииждащите от Азия и Африка са нещо съвсем различно и абсолютно чуждо на европейските ценности и манталитет. По-лошото е, че бягат от собствените си страни, идват в Европа, а искат да живеят като в арабска кочина...
Примерът ти е неадекватен, Динаин...

Редактирано от - Benedicta на 30/11/2009 г/ 12:54:37

The Spy
30 Ное 2009 12:58
Мнения: 7,400
От: United Kingdom
Вчера при коментарите на събитието по една от телевизиите казаха, че в корана изобщо НЕ се споменавало за минарета...Така че каква дискриминация?

Бени, то и в Свещената Библия не се споменава за свещи, олтари и икони, ама....
Cruella de Vil
30 Ное 2009 12:59
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Тоталната забраната на нови минарета е атака срещу всички мюсюлмани пар екселанс и като такава, изблик на религиозна параноя, който допълнително ще ядоса мюсюлманските малцинства и ще ги тласне към същия този радикализъм.

В този ред на мисли би трябвало тоталната забрана на всички други религии в ислямските държави и забраната за построяване на храмове да се възприема като атака срещу всички друговерци. Плюс изискването на строго спазване на религиозните ислямски традиции в облеклото за всички без изключение.
Да, ама не!
Тези взаимоотношения трябва да се градят на реципрочност и от двете страни.
Между другото, бих запитала дали е възможно построяването на синагога в палестинските територии и какъв отзвук би предизвикало такова желание сред палестинците.
The Spy
30 Ное 2009 13:00
Мнения: 7,400
От: United Kingdom
Тези дето чаткат французойски и немски да попрехвърлят Суис пресата за моумънт и тогава да продължат да пишат.
Ако не мойте съ упрай с французкия, звънете на наш Желю във Веселиново, Шуменски вилает - он е Франкофонь и ке ви помогне с думи, дела и помисъл.

Редактирано от - The Spy на 30/11/2009 г/ 13:02:27

The Spy
30 Ное 2009 13:05
Мнения: 7,400
От: United Kingdom
Круела, съгласен съм с вашето мнение, но искам само да попитам, Вие, лично, имали ли сте контакти с мюсюлмани, но не с ония дето са в България, а с тия намърдали се в Западна Европа - за САЩ не говоря, щото там от 5 човека, 6 са сътрудници на някоя служба!
Hauptmann
30 Ное 2009 13:15
Мнения: 8,010
От: Bulgaria
веднага попрефърлихме неколко цайтунга - пишат примерно това:

Das Ergebnis spricht indes eine klare Sprache. Nicht nur eine Mehrheit der Stimmbü rger, sondern auch der Kantone stimmte fü r das Ansinnen der Nationalkonservativen, in den Artikel 72 der Schweizer Bundesverfassung, der das Verhä ltnis zwischen Kirche und Staat regelt, folgenden Satz aufzunehmen: „Der Bau von Minaretten ist verboten.“ Eine deutliche Mehrheit gab es nicht nur in konservativen Kantonen wie Glarus mit 69 Prozent oder Nidwalden mit 63 Prozent. Auch stä dtische Kantone wie Schaffhausen oder der Aargau im Einzugsbereich von Zü rich meldeten Ergebnisse von 63, 5 Prozent und 64 Prozent fü r die Initiative. Einzig in Basel und drei franzö sischsprachigen Kantonen - in Genf, Waadt und Neuenburg - fand sich eine Mehrheit gegen das Bauverbot fü r Minarette.


The Spy
30 Ное 2009 13:20
Мнения: 7,400
От: United Kingdom
„Der Bau von Minaretten ist verboten.“
Hauptmann
30 Ное 2009 13:24
Мнения: 8,010
От: Bulgaria
като бръмбар в мравуняка: братската германска преса отбелязва пропастта мужду официозното и общественото мнение по въпроса

Im "Hamburger Abendblatt" sagte Bosbach, dass ihn das Ergebnis der Volksabstimmung in der Schweiz nicht wundere. "Ich stelle schon seit vielen Jahren fest, dass es eine deutliche Diskrepanz zwischen der verö ffentlichten Meinung und der ö ffentlichen Meinung gibt", sagte Bosbach. Wä hrend in den allermeisten Kommentaren fü r Verstä ndnis und Toleranz geworben werde, "haben viele Menschen die Sorge vor einer Islamisierung auch in unserem Land". Gegen "spektakulä re Groß bauvorhaben" wie in Kö ln-Ehrenfeld oder Duisburg-Marxloh gebe es allein schon wegen der Dimension der Projekte "viele Widerstä nde". Sie wü rden als "islamischer Herrschaftsanspruch" kritisiert, der sich in der Architektur manifestiere.
The Spy
30 Ное 2009 13:27
Мнения: 7,400
От: United Kingdom
Hauptmann, с дълбоко прискърбие трябва да отбележим, че тези германци не са онези германци.
The Spy
30 Ное 2009 13:33
Мнения: 7,400
От: United Kingdom
Eто какво казуват колегите от женевския Le Temps
L’initiative contre la construction de minarets a é té accepté e par 57, 5% de la population et 19 cantons et demi. Elle est le reflet de craintes qui ne se sont pas exprimé es dans les sondages

И доуточняват:
C’est à Genè ve que le rejet a é té le plus marqué , avec 59, 7% de non.

Моля нашата преса да внимава и доуточнява!
Hauptmann
30 Ное 2009 13:42
Мнения: 8,010
От: Bulgaria
обаче братчедите от Остмарка са на ниво

Das Votum der Schweizer Bevö lkerung fü r ein Minarett-Bauverbot ist von rechtsgerichteten Politikern in Nachbarlä ndern wie Ö sterreich Teil gelobt worden. Die Schweizer hä tten "ein klares Zeichen gegen den radikalen Islamismus" gesetzt, erklä rte der Chef der ö sterreichischen FPÖ , Heinz Christian Strache, am Sonntag in Wien. Das Ergebnis der Volksabstimmung in der Schweiz belege "ganz klar, dass in der Bevö lkerung Minarette nicht gewü nscht sind", sagte BZÖ -Generalsekretä r Martin Strutz. Er forderte, das ö sterreichische Raumordnungsgesetz so zu verä ndern, dass der Bau von Minaretten nicht mehr mö glich sei.

Benedicta
30 Ное 2009 13:44
Мнения: 17,577
От: Bulgaria
The Spy


Бени, то и в Свещената Библия не се споменава за свещи, олтари и икони, ама....

Да де, ама има голяма разлика между едно минаре и воя, който пет пъти се разнася оттам и трябва да бъде понасян от християнското МНОЗИНСТВО и иконите, които никому не пречат, защото кротко си стоят ВЪТРЕ в храма....Да не говорим, че няма никаква реципрочност-например кога ще може да се построи в Мека една голяма църква с много камбани...

Редактирано от - Benedicta на 30/11/2009 г/ 13:44:38

The Spy
30 Ное 2009 13:57
Мнения: 7,400
От: United Kingdom
Бени, браво!
Достоен отговор на един християнин и българин. Изключително съм трогнат, защото това беше ниска топка и ти я отби по най-добрия начин.
Естествено, че християнството е най-благородната религия, тъй като допуска без дескриминация както мъжете, така и жените и децата от двата пола в Божествения храм - ЦЪРКВАТА.
НЯМА друга религия, като нашата!
Юмжагийн Целденбал
30 Ное 2009 13:58
Мнения: 1,061
От: Mongolia
Един познат швейцарец формулира въпроса за толерантността съвсем кратко - "Die Toleranz ist keine Einbahnstrasse" - "Толерантността не е улица с еднопосочно движение". Като оставим настрана баналния въпрос за това кой е в собствената си страна и кой е гост, коя е установилата се култура и коя - примъкналата се, - налице е и факторът на толерантност (или липса на такава) на битово ниво. Имаше преди време по една от немските телевизии едно интервю с мароканец, живеещ на социални помощи в Германия. Та той каза - "През 2040 година това ще е наша страна, ние ще бъдем повече от вас". Журналистката го пита - "Добре де, ама не Ви ли е неудобно да говорите по такъв начин, все пак тези хора тук Ви осигуряват социалните помощи от които живеете". На което пичът невъзмутимо отговаря: "Глупости. Помощите ми идват от Аллах. След като Той е решил да ми ги дава по този начин - това е Неговата воля. Той ми помага, а не вие".
Dinain
30 Ное 2009 14:00
Мнения: 18,280
От: Bulgaria
По-лошото е, че бягат от собствените си страни, идват в Европа, а искат да живеят като в арабска кочина...

За много хора Европа свърша на австрийската граница. Да питам - наистина ли вярваш, че 1 млн. българи, дето са избягали на Запад, са все професори и инженери? В масовия случай говорим за далаверка и алъш-вериш с крадени коли, проституция и сутеньорство, застрахователни измами, бракове по сметка, фиктивни "вечни студенти" работещи на черно, източване на кредитни карти и всякакви други тарикатлъци. Съжалявам да ти разбия илюзиите, ама е така.
Добави мнение   Мнения:182 Предишна Страница 2 от 10 1 2 3 4 Следваща »