Поздражи от Сибир !Налич е пич! А въобще тоя конкурсотдавна не става.... А "България нямала шанс"? А третотомясто преди две години?Иначе явлението "Кефир" в КВН : КВН-2010 Кефир Нягань Песня о Родине : Натиснете тук |
Крюела, какво разбираш под чудо, песента на Миро наистина беше музикален хит в сравнение с останалите, включително парчето на Германия, дето стана първа. Но за съжаление сега музикалните вкусове са форматирани и пролетаризирани, ако хипотетично сега се появят младите Абба и изпея Ватерло, ще получат най-много 12 място. |
Иначе досега сме пратили една песен която ставеше и тя беше оценена. Оценена, но не достатъчно. Не беше забелязана като явление, а си беше такова. От тогава загубих интерес към Евровизия, който беше събуден до голяма степен от "Лане мое "на Желко Йоксимович 2004 |
Много интересни бяха коментарите в туитър по време на изпълненията. За исландката писаха, че била една голяма малина, за сърбина естествено се чудиха "ща е"-мажко или не , за албанката отредиха-" лейди Гага на средна възраст", а за нашата песен един писа , че кучето му лаело по България... Редактирано от - Benedicta на 31/5/2010 г/ 11:42:49 |
Мощен залп на хленчещи американски гаубици откъм Бургаското пристанище! А торпедо снова мимо прошло... На "Евровизия" има аутсайдери, защото сами си стягат багажчетата като такива с песни, за които е ясно, че няма кой и защо да ги хареса. Уо-уо-у-о. А точно руската песен тази година беше в пъти по-добра от онова недоразумение Дима Билан (ако не се лъжа), което спечели. Въобще, тазгодишната Евровизия беше доста читава на пук на всички мрънкащи. |
имало пари за усвояване, имало кой да ги усвои, усвоили ги. имало баламурници дето са гледали и пущали есемеси, значи и догодина ще има пари за усвояване. ама не бил стигнал миро финала, голема работа, нали фонда е ошушкан |
снощи, преди да излезе тази статия за регламента и задкулисните баталии написах тук : "Ако изобщо можем да се абстрахираме от политиката и парите в конкурса, чудя се защо такава семпла песьовка спечели така убедително. Вярно, че е много запеваема, вярно че певицата е по детски чаровна, подкупващо спонтанна и първична /поне в клипа/, но не е ли причината и в това, че много страни /най-вече от бившия соцблок/ залагат прекалено отявлено на физическите данни на дългокоси, дългокраки самодиви? Зрителят едва ли харесва усещането, че е манипулиран доста неприкрито. Затова, мисля, наказателно фаворитизира образа-антитеза." Съгласна съм и с мнението на La Muerte /под моето там/, че в голяма част от другите изпълнения имаше прекалено много бутафория и видима амбиция. Сценичното изкуство трябва да се лее леко и да не е някаква битка; публиката усеща пренапрягането и претенциозността. Трябва да си Фреди Меркюри, за да покориш аудиторията с ефекти, демонстриращи грандиозност. |
Тазгодишната "Евровизия" ми хареса, но не ми хареса победилата песен. Гласувах за Ирландия, жена ми за Исландия. Но пък беше спазен забравения дух на конкурса - за млади изпълнители. За българското участие вече казах, Миро получи гратис шанс за изява, но го пропусна. |
Божков, клети всезнайко: "Разказвам всичко това, за да стане ясно защо страни като България, Словакия, Словения, Чехия, Малта, Андора, Сан Марино, Унгария и още няколко никога няма да имат шанс да преминават във финала на "Евровизия". Когато изпратихме Елица и Стунджи нямаше такъв проблем. Спечелиха 159 точки, а не 17. Малта също имаше страхотни песни миналите години. Геополитическото гласуване е част от проблема. По-съществено е какъв механизъм избира песента, която ни представлява. У нас е музикално-гейски мафиотски механизъм. Не може Драго Чая и Миро да ни гледат влажно и да ни убеждават да сме патриоти. Същото беше още с първото ни участи - Кафе с лобизма на Мелик Пашаев, Дийп Зоун.. , човекът "глас" и пр. Като всичко друго и тук избирането на най-доброто е сбъркано. Точно затова най-талантливите не участват в скапания български избор. |
Гласувах за Ирландия... Леле мале! Ирландия изпратиха една тьотка Ниам Каванах, като стогодишно дърво в снагата и също толкова артистична. А баладата поразително напомняше нещо до болка познато. Никаква оригиналност, но от години се изпращат всякакви самодейци, защото известните певци и групи не си губят времето с подобна пародия на конкурс. |
Пародията е жанр, в който има смисъл, художественост и здрав смях... --------------- Блогът на Генек |
Ми не знам, как искат руснаците да спечелят като "Чугунный скороход" или "Хуй забей" не участват? Кстати эти ансамбли и на руски да изпеят "Пидоры идут" или "Люди охуели", цел свят ше ги разбере и после ше припява: "телегомосеки на телевидение, тебя не пустят на евровидение" или пък "хотели как лучше а вышло ни хуя", пардон |
Май само Мумията не е участвала на Евровизия, а? Време е и тя най-после да се провали с гръм и трясък, защото този конкурс е фарс, който нашите умни глави така и не могат да осъзнаят... |
Който смята, че на този фестивал се оценяват песните (музика и текст), просто дълбоко се лъже. Това няма как да стане, докато се гласува за съседите (по географски зони) или по етнически принцип (турските емигранти в Германия -за турския изпълнител, напр.). Оттук нататък всичко отива на "кестерме" и музиката е последното, което реално влиза в сметката. Фестивалът от много години яко западна и го поддържат "на изкуствено дишане" ... |
Авторът е прав само за това, че англоманията, всъщност американоманията на Евровизия - и въобще на съвременната популярна музика - е ужасна. Но другото са глупости и злобарство. 1. Абсолютно смехотворен русофобски анализ. Няма си друга работа злата Русия да завзема Евровизия. След като и самите новопостъпващи страни, и ръководството на Евровизия искат разширяване и свободен избор на език, да се приписва всичко на Русия е просто смешно. Евровизия и по идея не е ограничена до Европа (ср. Израел), нито пък до демократични държави (ср. Титова Югославия). Да не говорим за това, че Кавказ си се брои за част от Европа, макар и доста условно. Естествено, че Русия печели донякъде от диаспората си и съседите си, но това правят всички, които могат - Турция печели страшно много от диаспората в Германия и другаде, мюсюлманските страни се поддържат, Гърция и Кипър също, за бивша Югославия въобще да не говорим, Скандинавия се подкрепя и т.н.. 2. Ограничението за езика, което между другото е въведено едва през 1965-та, а не при основаването през 1956-та, както твърди авторът, за съжаление НЕ гарантира местен самобитен стил. През 90-тте правилото за езика още важеше, но като музика господстваше блудкав англо-поп - оригиналните неща с местна специфика бяха по-редки и от сега. През по-голямата част от 2000-те се пееше на английски, но същевременно имаше повече етно-фолк елементи от когато и да било. Може да се каже, че и в двата случая авторите компенсираха едното с другото. Има опасност едно връщане към правилото за езика дори да усили музикалния англо-конформизъм. Що се отнася до "музикалния туризъм", той е неизменна част от Евровизия от самото й основаване - вж. представителите на страни като Монако, Люксембург, Швейцария, Андора и Сан Марино. Англия тази година НЕ гласува за уелсеца на Кипър. Русия гласува за Армения, но тя по принцип подкрепя Армения по политически причини. 3. На крива ракета и т.н. Политическият и етническият фактор безспорно винаги е налице, но той си действа горе-долу еднакво и на финал, и на полуфинал и не е вярно, че е невъзможно да стигнеш финал без помощта му. Малта, която според автора била от страните, които "никога няма да имат шанс да преминават във финала", през цялото десетилетие на 2000-те само през три години не е стигнала финала. България има успех през 2007. Вярно е, че имаме по-малко предимства от други, но да се говори за безнадеждност е пресилено, а връщането към език, който почти никой в Европа не разбира, няма да ни помогне особено. 4. Точно песента на Пьотър Налич - не Налчик - беше не "изумително блудкава песничка", а едно от малкото оригинални, интересни и необичайни за Евровизия парчета, което, макар и на английски, запазваше много местна руска самобитност - за разлика от нашия доста банален англо-поп "Ангел". Песента на Налич нямаше никакъв шанс точно заради прекомерната си екстравагантност, даже претенциозност и неприспособеност към конформизма на Евровизия - същото важи и за предишни руски представители като тези от 2009 и 2001. С такива неща Русия дори не се опитва да победи. Да се завижда на жалката й 11-та позиция е просто смешно. |
anonimen44, браво! Мисля, че си напипал същината на нещата. За мен и Красимир Аврамов, и Миро загубиха съвсем закономерно! Не се печели състезание без "отбор", т.е. екип: композитор, аранжьор... А те рекоха да се правят на велики - ще се състезават с "авторски" песни! Е, съжалявам, ама не ставаха песните им! И на мен не ми харесаха, камо ли на зрителите... Миро има много по-добри парчета от този "Ангел". Редактирано от - myrmorko на 31/5/2010 г/ 17:20:44 |
Myrmorko, мерси! А иначе за мен Евровизия е забавен конкурс и мисля, че е хубаво, че го има, въпреки цялата му изначална сбърканост. Човек просто трябва да е свикнал да не го възприема много навътре, да не очаква някаква особена справедливост, още по-малко гъделичкане на националната гордост, а да се забавлява на целия цирк - националната специфика, изцепките, безсрамното етническо и политическо гласуване, спорадичната поява на хубави песни или справедливо оценяване, и т.н.. Целият ни свят е тотално сбъркан, но има и приятни аспекти; няма логика да очакваме нещо различно от музикалните си конкурси. |