г-н Румене, т'ва дето прикааш са глупости, ни е верну, ний требе да приличами на мириканцити ! Сичката държава на честнити бизнизмени а културата да са остай на културистите. Ни мой държавата да помага на таквизи търтеи кът теби, кът ни моити да напалнити чалга клубъ начи сти нинужни Нивидимата ръка на пазаря ши нъ упрай нас, ако ни верваш питай Адам Смит, той човека писал чалга, ама за "икономисти", мноу и хитар |
Харесвах и все още харесвам ФСБ, както и други групи, които към днешна дата произвеждат претоплени спомени. Претоплени, но спомени - ходех на концерти, събирах автографи и т. н. Но, не харесвам днешното спамене в музиката. Или копиране на безвкусен сръбски или гръцки турбо фолк или опошляване на добри парчета с произход от тези две държави.....или неопределируеми претенциозни напъни, отговарящи на манталитета на старлетките. Трагедия! Натиснете тук Редактирано от - Асол на 03/7/2010 г/ 17:42:20 |
Изпитвам изключително вътрешно омерзение към това, което се случва с културата в България. Никога не е имало такава безпардонност и незачитане на хората на изкуството, на тяхното значение, мнение, позиция и бъдеще. - Отговорността само на Министерството на културата ли е? - Не. На цялата държава. * Ами нали за това пяхте преди 20 г, г-н Бояджиев. Държавата да ви остави намира, да не ви се бърка, всеки сам да се оправя, невидимата ръка на пазара ще сложи всичко в ред. Ето го редът - чалга и простотия. Културните дейци бяхта най-гласовитите в подгъзуването на простаци като ЖЖ и сие банаджийски простаци, за които най-големият проблем беше да унищожат българската индустрия. Вие как искате - да е унищожено селското стопанство, да няма един свестен завод, а държавата да подпомага културата. Няма как да стане, и да иска няма пари. Защото пари се изкарват като човек си размърда мозъка, а не с пиянски кючеци. Не законите са виновни, няма лидери на съзиданието в България, там е проблемът. * Иначе моите уважения към Вас и ФСБ като музиканти. ----------------------------------------- --------- България - мързеливият човек на Европа. |
Културните дейци бяхта най-гласовитите в подгъзуването на простаци като ЖЖ и сие банаджийски простаци, за които най-големият проблем беше да унищожат българската индустрия. Вие как искате - да е унищожено селското стопанство, да няма един свестен завод, а държавата да подпомага културата. Няма как да стане, и да иска няма пари. Защото пари се изкарват като човек си размърда мозъка, а не с пиянски кючеци. Не законите са виновни, няма лидери на съзиданието в България, там е проблемът.(( Идея си нямам дали си живял в България по това време. Просто тези хора тогава се накачиха по погрешка на каруцата на такива като тебе...иронията е, че към днешна дата, точно такива като теб ги обвиняват...това да им е за урок. Не знам дали точно ти си получил урок, но времето е на всички. В твоя случаай най-вероятно ще ти разрешат да продаваш сандвичи, докато местната група те залива с фалшив патриотизъм, към който ти се налага да привикнеш. |
Има основание Булгериънът в УСА. Голяма част от музикантите се бях включили в пропагандаторските екипи, а сега реват. Прав е и за това, че най-напред трябва да се застроят отново заводите и да се оправи земеделието, а след това естрадната музика. Старите естрадни изпълнители трябва да разберат, че онова, което са го имали, никога няма да се върне отново. |
Всички културни дейци трябва да ги пратят да живеят в някое убито българско село (каквито са повечето) за година-две, ама да се изхранват само, каквото си изкарат там. |
Ивчо, ти вместо да се смееш, стягай караванката, и нагоре, нагоре при инжинерите у Шикаго, щот скоро ще те налази катрана. * И тук има нужда от аутоматик кар вош. |
Защо пък трябва да се търсят таланти? В коя епоха са се търсили таланти - освен при социализма. Талантът се изявява в определено време, на определено място, за определено общество, дори ако то се състои от трима души. Не става дума за продуциране на определени модели - Суит, Сузи Куатро, Смоуки, Спайс Гърлс и пр. подобни, нито път за гениалната Джоан Ролингс и близо метър широчина на магическите й романи за Потърчо... Истинска култура пак ще има, няма да се роди днес, нито в копринени дантели... |
Вярно е, че мнозина музиканти пяха в подкрепа на (с извинение) "синята идея" но колцина от тях за знаели какво ни готвят И.Костов и сие? Дълбоко нечестно е да обвиняваме музикантите за разрухата в България. Ние имаме невероятни таланти и те могат много да помогнат при оздравяването на обществото ни, защото всичко от там тръгва. Трябва да търсим нови, млади и най-важното ИСТИНСКИ таланти. Смисъла на изкуството е да прави хората по-добри, любовта към ближния е корена на истинското вдъхновение. Всичко друго е стемеж към корист. Духът води плътта. Поклон към Румен Бояджиев и всички Българи - истински патриоти. Не се чувствайте сами, има много като вас. Да живее Православна България ! |
Некой представя ли си Роджър Уотърс например да клекне пред некой весник и да почне да обяснява, че е велик и да риве за държавна копаня и спонсори. Браян Джонсън на 63 години събра 63 000 души на стадиона и изкъртиха мифките и фаянса до Лъвов мост, Хладилника и Подуене включително. Поиска ми 80 лева и му ги дадох с ГОЛЕМ КЕФ! Публика има! Следователно... |
Пичове, ако не бяха ФСБ и Щурците, Жоро Минчев, Емил, Лили - то нямаше да има не само спомени от прекрасна музика, но и база , на която да отмерим убийствените силиконови ноти, които чалгират обществото. ФСБ/ Румене , действайте, намерете начин било със sms или по друг път , да подкрепим със скромни суми организацията на концертите ви. Сигурен съм, че хиляди хора ще ви подкрепим . "Високо, високо, високо..." |
Страйки, ФСБ не падат по-долу от много от бандите идоли в музиката. Обаче са българи и пеят на български - тоест в периферна държавица с нула влияние върху световните културни и всякакви процеси. Ако се бяха родили някъде по на запад, със сигурност щяха да са известни. И достатъчно богати. А Румен не реве за държавна подкрепа, а констатира тоталния културен упадък. Което си е живата истина. |
намерете начин било със sms или по друг път , да подкрепим със скромни суми организацията на концертите ви. Начинът е известен - концерт се подкрепя с купуване на билет! Или евентуално след това, ако излезе на ДВД, с купуване на диска._______________________ Покажи неуважение към георги първанов (гоцэ), пиши името му с малка буква! Блогът на Манрико |
За всеки влак си има пътници Когато чета такива намусени четива относно култура, стойности, ценности и елитаристична естетика неминуемо започвам да правя сравнения с наличието на подобни проблеми в паралелни общества и да забелязвам, че в България мнозина имат изключително изкривени представи за базични потребности и реалности. Някак си тъжно е да се наблюдава как хора със субстанция, ( по всяка вероятност) подсъзнателно настройват една прослойка от населението срещу друга, на база естетически потребности, като поставят себе си ( елитаристите) срещу другите ( плебеите) и едва ли не желаят унищожението на цели музикални жанрове, само заради това, че лично на тях тази музика не им харесва. Другари и другарки, над 20 години минаха от времената когато вождовете на пролетарията имаха монопол над това какви да бъдат естетическите потребности на народонаселението. Те фаворитизираха дадени жанрове и забраняваха други. Те създаваха комисии за категоризиране на музиканти и на базата на тези категории те получаваха съотвестствуващо заплащане. Ти може да свириш като Паганини или като Джими Хендрикс, но ако си четвърта временна, получаваш толкова лева и толкова стотинки- точка. Може да си "пълно дърво", което само може да свири по ноти и то само даден род музика ( да речем "Кънки-валс", "Чардаш Монти" или "Мъртви листа", но да имаш категория солист-водач и да взимаш почти двойно по-голямо заплащане на база КАТЕГОРИЗИРАНЕ. Всички оркестри трябваше да изпълняват репертоар базиран на една формула: 70% български автори, 20% съветски и 10%-други. Това е. Ако ти харесва. На края на всеки месец ръководителят на всеки оркестър трябваше да представя списък на месечния репертоар на базата на който се отчисляваха пари за агенция "Авторско право". Списъците които аз съм виждал и онези които аз съм правил нямаха абсолютно нищо общо с реалността и бяха правени само за парлама. Забраняваше се, пропагандата на всякаква друга освен официозната музика. По радиото и телевизията се пускаше само "дезинфекцирана" музика ( освен, разбира се, на Великден ) и ти можеше да чуеш в разстояние на два - три часа музикален букет включващ произведения на Салавьов Седой, Има Сумак, Суингл Сингерс, Панчо Владигеров, Гюрга Пенджурова и Робертино Лорети. Попарата беше пълна. Нищо лошо, разбира се, не намирам в наличието на разнообразие, но сравнете тези коктейли на музикална ракия смесена с музикален коняк с профилираността на радиопредаванията днес. Има си станции за всеки вкус и ако ти се слуша ФСБ, врътваш тази станция, ако ти се слуша Азис - онази, а пък ако ти се слуша Онегер...е мисля че трябва да си слушаш диска в колата, тъй като за неговия влак няма достатъчно пътници и не е комерсиално изгодно да се пускат произведения отблъскващи слушателите. ФСБ, в интерес на истината произведоха и продължават да произвеждат произведения в свой уникален стил, който намира доста широк диапазон от слушатели. Разбира се, те бяха на времето едно от малкото изключения на уникалност в родните музикални среди и правеха музика с различен от "главния поток" привкус. Както знаем, обаче те бяха монополизирали студиото на "Балкантон" и имаха неограничен достъп до студия, инструментариум и най-вече студийно време за да осъществят своите визии. Неща за което стотиците други музиканти мечтаеха, те го имаха на тепсия. Положителното е, че освен да реализират своето творчество, те бяха и изпълнители на инструменталната част барем на 50% от творбите на българската естрада (в качеството си на "придворни музиканти"...самото им име е Формация Студио "Балкантон" нали? Предполагам, че горчивината на Румен в момента е именно поради този факт. От главен ФАКТОР в българската звукозаписна индустрия да се превърнеш в редови изпълнител е доста голямо понижаване и предполагам, че от там е и тази ненавист към другите хорица изкарващи прехраната си с изпълнение на далеч по-скромни от естетична гледна точка творби. Румене, музиката е онова изкуство което позволява на твореца да създава аурални склуптори на базата на своите умения, чувства и настроения. Негово Величество Непредубения Слушател избира онова което желае да слуша и да възприема като красиво. Това не може да бъде наложено с декрети, заповеди или постановления. ТОЙ САМ СИ ИЗБИРА КАКВО ДА СЛУША! За едни това е Щокхаузен, за друг- Албен Берг за трети- Дзапа, четвърти ще слуша Дио, пети - Армстронг, а шести - Амет. Десетки, ако не и стотици хиляди изпълнители и милиарди слушатели. Едните творят това което им се твори, а другите пък си слушат онова което им се слуша. Естественни процеси, неподлежащи на регулация. Най-натуралното отношение би било хората занимаващи се с музика, независимо каква, да уважават своите колеги, дори и да не одобряват тяхната естетична платформа. Всеки има правото както да твори онова което му идва од сърце, така и всеки да слуша онова което той смята за красиво и въздействуващо. Ето виж, тук на Североамериканския континент аз никога не съм забелязвал такъв род дискриминация от страна на един бранш спрямо друга. Ето да речем, погледни "Кросроудс" -на фестивалите организирани от Ерик Клептън можеш да видиш както рок звезди от калибъра на Джеф Бек, така и джазови светила като Джон МакЛъфлин, блуз легенди като Б.Б.Кинг, кънтри артисти като Винц Гил и т.н.т. Никой не нарича никой с унизителни имена, никой не пренебрегва естетиката на другите. Толерантността е нещо което е задължително в нащите среди. Дали някой ще е втора виола в оперетата, дали ще е кларинетист на свадба, дали е елитарен джаз музикант или силиконово обогатена красавица - няма никакво значение. След като доставя радост някому със своето творчество, то само трябва да му се възхищаваме и да не се опитваме да го ритаме по кокалчетата само защото не е от нашата "кохорта". Пожелавам на всички хора занимаващи се с музика в България много нови творчески успехи и добронамереност в общуването с колегите си. |
"Некой представя ли си Роджър Уотърс например да клекне пред некой весник и да почне да обяснява, че е велик и да риве за държавна копаня и спонсори". Орльо, А ти представяш ли си Роджър Уотърс, творящ в условията на "развитото соц.-общество" под мъдрото ръководство на Тато и постановките на не знам кой си конгрес на Партията, и какво би могъл на направи ? Аз лично - не ! Не може да се сравнява феноменът Флойд и ФСБ по никакъб друг параметър, освен по талант, а това и двамата го имат ! |
Феноменът ФСБ изобщо неможе да бъде сраняван с никакаъв друг Феномен по простата причина , че Феномен ФСБ просто няма.Има едни добри за онова време Бг-стандарти музиканти и нищо повече, а ако Феномен в БГ има то това е Бг публика.Ако бяха някаква "Западна група", може би нямаше да направят и това което са направили сега, затова ФСБ трябва да са доволни от постигнатото макар и никога да не са били от калибъра на други оркестри от онова време от т.н."Соц.лагера"- Омега, Локомотив GT, Брекаут, Тайм, Сити и т.н. и никога немогат и да се вместят в категория от Прогресивното направление в рок музиката, колкото и да ни се иска-освен ако няма някакъв нов техен стил за който поне аз незнам ...Източно Балкански Нео Реалистичен Eлектронен Фюжън примерно .Но Може би кой знае..и а дано. |