ГЕРБ ще си отиде, а театрите, оперите и филхармониите са били преди него и трябва да останат и след него. Представям си следния диалог: "Къде отиваш?" (В нормалния свят отговарят: "На театър" или "На опера".) А ние /ще/ отговаряме: "В театрално-музикалния продуцентски център". Боже, боже, що не си прибереш вересиите по върховете на българската държава. |
През 1988 обучавах гръцки студенти. Решихме да ги заведем на "Травиата" (повечето никога не бяха влизали в опера - "Ние не сме много културни. Опера има само в Атина", казаха, а бяха основно от малки градчета). Заведохме ги, плакаха на финала. На другия ден само представлението коментираха. Когато родителите им пожелаха да дойдат на гости, ги заведоха да гледат "Травиата", за да се убедят какво хубаво нещо е операта. Какво да кажа повече... |
Реването на "Травиата" е популярно занимание за "некултурни", но иначе чувствителни индивиди още от "Pretty woman" Сюжетът на Травиата си е класическа мелодрама от рода на днешните сериали, така че не е учудващо. Самата музика може да те разплаче, но трябва много перфектно изпълнение. От нашите сопрани в последните десетилетия като Виолети, които могат да те докарат до рев, се сещам само за Валери Попова и Дарина Такова. Ама трябва и диригент, който да може да направи музиката и оркестър, който поне криво-ляво да свири. За Пловдивската опера - правихме сметки скоро тук, че за година са събрали между 2500 и 5000 посещения общо. Тези 10 000 подписали се, ако бяха отишли барем по веднъж на опера, друго щеше да е положението. А така излиза, че по-голямата част от тях се подписват, ама на опера не стъпват. Калуди да погладува, няма да му се отрази зле - глас за пазене вече няма. Що му е трябвало директор да става, вместо да го запомним като един от наистина добрите наши тенори (ех, какъв Херцог, Каварадоси, дон Карлос беше), да се излага с администрация _______________________ Покажи неуважение към георги първанов (гоцэ), пиши името му с малка буква! Блогът на Манрико |
Manrico, обясни на по-простите хора. Аз, например, си мислех, че един цигулар, например, щом може да свири симфонии, може да свири и опери, така да се каже. И обратното. Какво е това чудо в Русе например? Да не е заради Администрацията? |
Много просто ще си го кажа пак. Закрива се умищлено всичко в което бяхме конкурентно способни. От домати, минавайки през Художествена гимнастика, до култура. Геноцид на един народ. За 500 години и 2 световни войни българия не е загубила толкова колкото при тези майкопродавци от 1-2 десетилетия насам. Народе осъзнай-се те няма как да се пазят от твоята "обич"... |
Мотото на тиквата - гербаджия е дори ГЕРБ да ми напъхат собственият компютър в задните части , това е за да му направят ъпгрейд ! Партията -Тиква - Майка никога не греши. А Калудов - да мре... |
Ми ако трябва да избирам кого да подложа на насилствена диета - Вежди или Калуди, Вежди печели 100 от 100 пъти. |
РИЦАР, Не е ли по лесно с ДДТ, Раундъп и неутронна бомба - България остава гола чиста територия, без нито един българин или циганин. Само Народният съд ще се извисява в края на Виа Долороса, а случаен заблуден пътник ще разглежда кръстовете с разпнати по тях магистрати, политици, депутати, областни управители и пр. Ще чете с интерес обяснителните табелки кой кой е и защо е разпнат. В тихо и усойно място, заградено с високи дувари ще са разположени центровете на властта - къщичката на народното събрание, два-три павилиона за най-важните министерства - МВР, МФ и МЗ. Партийки, съставени от блуждаещи семинаристи ще се разхождат из парка, ще присядат по пейките и ще обмислят поредната реформа. |
Смешен плач му се казва на това горе. Въпросните 10 000, подписали се в защита на операта в Пловдив, колко пъти са отишли на опера? Като е толкова велика таз културни институция, защо чака подаяния от държавата? Нека Славчо си я вземе на общинска издръжка. На тази държава и трябват реформи и този сорт пост соц "културни" средища трябва да стъпят на проектно начало, самоиздръжка и т.н. Там се харчат нашите пари с повече от според ефект и пълна незаинтересованост от живеещото в миналото ни общество. |
Ми защото великите културни институции трудно се борят с нетолкова великите чалга институции на пазара. И е въпрос на избор на обществото, а оттам на държавата - до подкрепя ли тези институции, или да ги остави на пазара да се борят с чалгата. Не е толкова важно, че 10 000 не са отишли, а е важно, че 5000 са отишли. И че 200 000 знаят, че могат да отидат. След като се повтаря като мантра "трябва да минат на самоиздръжка, щото ни харчат парите", да се отговори и защо трябва да минат на самоиздръжка. Само не казвайте, че е така на Запад, защото в ЕС няма страна, която да дава по-малко пари за културни дейности от България. Нито като процент от БВП, нито като пари на глава от населението. И когато става въпрос за полза от културните институции и дейности, тя далеч не се измерва само в прихода от билетчета. Ползата е дълготрайна и ключова, тя е един от ключовите фактори за силата на дадено общество, за силата на дадена цивилизация. Това "на Запад" много добре го знаят, ама на Ганю не му аресва. "Каква опера бе," вика той, "да ми запей циганина "Зелен листец" и поврага ти и опера!". |
Е, то и в Ла Скала не ходят толкова хора, колкото на Сан сиро, ама не съм чул да я закриват. Само в Большой и в Московската консерватория съм виждал баби, дето нямат пари да си купят прилично палто, ама това е друга тема. Манрико, и Мадам Бътерфлай става за реване |
Мнението на Sossa е поредното доказателство за планомерно проведеното през последните 20 години освиняване на народа ! Народът се освини, гужи и гуда и му опера не требе, а чалга, Слави, "иху Гинче", мастика и "Мерцедес"! За жалките останки от тоталитаризма, които все още харесват опера, балет и прочие...простотии, си има плочи и записи - да си ги гледат дома, а у службата да си тананикат!... Редактирано от - Т_Живков на 20/7/2010 г/ 11:50:57 |
Sossa запита: Смешен плач му се казва на това горе. Въпросните 10 000, подписали се в защита на операта в Пловдив, колко пъти са отишли на опера? Чалга културата е вредна не с това, че принизява разбиранията на принизените, а с това че нанася поражения в мисленето и на нормалните хора... Аз не ходя на опера Sossa, просто не си падам по стила... но ще се подпиша срещу закриването й. Защото град като Пловдив, без опера, без симфоничен оркестър, без ... още куп неща... няма да е това което е бил през вековете. Липсата на този културен институт ще превърне градът ни в един ... чалга град... А клоунадата на кмета ни със заплахите с гладна стачка са смешни. Гладната стачка е средство на гладните. Хората без власт и без свобода. След "целуването на ръка" на Първанов, обаче, няма да се изненадам, ако кметът ни опозори града ни и с такова шоу... |
.... елитарно е овое изкуство, ама така е като не се съобразяват с потребностите на новия елит Какво пречеше на Музикалния театър да постави не "Царицата на чардаша", а "Царицата на чалгата"? Със специалното участие на Глория, а балет Арабеск да фърлят класически кючек? Какво пречеше на пловдивската опера да поставят класиката в /днешния/ жанр - "Горе на черешата".. или поне "На т'слата дръжката"? С Азис, Кондю, Мишо Шамара и хор от поне два реда силиконови каки? Да не говорим за русенската опера, която можеше да се бетонира с "Джизус ББ - супер стар"...с Веско Маринов и академичния хор и балет на народната полиция |
Кметът на Пловдив вместо да гладува - да осигури общинска издръжка на местната опера. Иначе е много лесно - искам, ама друг да плаща... |
И защо общината, а не държавата? Да не би общината да прибира приходите от данъците на живеещите в Пловдив, та сама да си плаща масрафите? |
Тоя щурчо нищо смислено и полезно за града не е направил, харчи пари за идиотски билбордове, напълни сметището със софийски боклук, прави скъпи и непрозрачни конкурси за обществени поръчки, сега щял да гладува... Най-добре ще направи ако емигрира. |
Не бива най-старият град в Европа да остане без Опера ... ако и сега да има такъв кмет. Натиснете тук |
Без да съм културтрегер мога да твърдя, че операта е велико изкуство. И без да съм запознат с това колко души у нас са посетили опера в последният четвърт век, мога да твърдя, че те са прекалено малко. Оттук възниква въпросът - колко опери трябва да има в Бг? Говоря не като сгради, а като пълен набор от хористи, артисти, оркестри и т.н.? Нормално ли е и това, че аз гледах "Севилският бръснар" за 15 лева, а само за разглеждането на Виенската опера ми искаха 6.50 евра? Могат ли тези 15 лева да избият цялата инвестиция като заплати за всички тези хора и нормално ли е един човек, който е посветил животът си на това изкуство да получава по, да речем, 500 лева на месец? Ами май не е нормално. И не е ли по-добре да се редуцира броят на хората, занимаващи се с това изкуство, като те ходят по турнета из всички досега съществуващи опери из Бг-то? Колкото и да се говори за чалга култура, ако една постановка наистина е добра, тя винаги ще пълни залата. И обратното. Да споменавам ли "Вражалец" с Рачков и Нейков? Това не е опера, ама я се опитайте да си купите билети... |