Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Ще увеличим само ниските съдебни такси
Добави мнение   Мнения:10 1
emacs
19 Юли 2010 21:56
Мнения: 7,577
От: Bulgaria
Всеки път като чуя въпросната по радио или ТВ, чудом се чудя как може човек да плямпоти такива глупотевини. Иначе самочувствие - дал Господ...
Последния бисер от тази неделя - съдебната система не се занимавала с правоналагане, а с правосъдие... Какво я правиш такава умница? Разбирам да тичаше след козичките по баирите и да им викаше "Ррррррр", ама не - тя министърка.
alabala12
20 Юли 2010 09:58
Мнения: 2,417
От: Bulgaria
Таксите ясно, а какво правим с разходите по едно дело? Много често таксите не покриват и 1/100 от истинските разходи? Би трябвало този който губи делото да плати всичките разходи - за хонорар на съдията, деловодителката, зала и т.н. Че то сега за какви ли не глупости се съдят хората. Лошо няма - но и да си плащат когато загубят. И най-вече да се спре с огромният брой безмислени дела. Които, ако човек знае, че има голяма вероятност да загуби - няма и да заведе.
Boianova
20 Юли 2010 11:47
Мнения: 1,138
От: Bulgaria
И нито ред коментар за специалните съдилища. Чувствам се дискриминирана от нововъведението на съдебната система. Значи за големите престъпници, министри, депутати и т.н. бързо правосъдие, по-квалифицирани съдебни състави и прочие екстри. А за мен - дела, протакани с години заради претоварените съдии! Не съм съгласна, ще се жалвам, да знаете!!!
л-т Грубер
20 Юли 2010 12:10
Мнения: 1,446
От: France
Без дебати беше приет бюджетът на съдебната власт. Заложените приходи са в размер на 95 000, 0 хил. лв., а разходите - 387 705, 0 хил. лв. и по трансферите (нето) - 292 705, 0 хил. лв. При изпълнението на бюджета на съдебната власт Висшият съдебен съвет (ВСС) при необходимост може да прави изменения в бюджетните разходи на органите на съдебната власт, които не водят до промени на показателите в частта за заплати и възнаграждения за персонала.
alabala12, щом предлагаш съдебните такси за гражданите да покриват изцяло разходите по делата, сигурно няма да имаш нищо против да отпадне бюджетната субсидия от 292 млн и 705 хил. лв. Иначе ще стане двойно заплащане за едно и също нещо. Не ми се вижда справедливо такова нещо. А на теб?
Sultan
20 Юли 2010 12:20
Мнения: 1,478
От: Bulgaria
Диспропорция е фактът, че фирмете плащат по 50 лева, вместо по 10, за да има равенство пред законите. Това диференциране е противокоституционно.Най-добре е да се създаде фонд "Съдебна Грешка" че да влизат пари от върнати определения или решения. да се наказват веднага сгафилите магистрати по 200 лева за този фонд, от който държават да плаща дела срещу нея.Не е никак справедливо данъкоплат; ците да запрлащат за грешките на другите, а ние да приемаме, че магистратите са безпогрешни, както е било досега?!
Колкото до специализирания съд, той ще заработи само праведно една година, после ще се научат ня гяволиите и нищо няма да излезе-само добри пожелания.Необходима е нова система за определяне на магистратите, без този ВСС, защото той ни повече ни по-малко футболен отбор от 22 играчи и трима рефери-главният прокурор и двамата председатели на ВКС и ВАС.
Заплатите на магистратите са прекалено големи за стандарта на живот в България. Щом не има харесва, да се махат.
alabala12
20 Юли 2010 14:13
Мнения: 2,417
От: Bulgaria
л-т Грубер - съгласен съм. Предполагам, обаче никой няма да се съгласи. Може обаче бюджета на съдебната система да се намали наполовина, а плащанията по делата да покриват да речем половината от реалните разходи. Идеята на плащанията е не-толкова да се пълни бюджета на съда, а да няма съдене за щяло и нещяло. Например съд за 50 лева, или за 500 лв. Щото ако човек знае, че ще го осъдят и вместо 500 ще трябва да плати и за разноски още 1000 - веднага ще намери парите и няма да занимава съда с глупости.

Всъщност не всичко е съдебни дела, така, че все някакъв бюджет трябва да има съдебната система.

Интересно би било - прокуратурата да си плаща за загубените дела от нейния бюджет и при спечелване да има някакъв бонус. Че то сега там всичко е концерт по желание.
alabala12
20 Юли 2010 14:17
Мнения: 2,417
От: Bulgaria
Да допълня отделните заседания също да се плащат - 5 заседания по еди колко си лева, 10 заседания и т.н. даже и лихви може да се начисляват - че то сега едно дело може и 10 години да се точи. Може и бонус за много заседания да дава съда - по-ниска цена, като мобилните оператори )))
л-т Грубер
20 Юли 2010 15:15
Мнения: 1,446
От: France
Аз съм съгласен. Но при някои условия. Ти ставаш "Районен съдия alabala12" ЕТ. Другите съдии и те така. Честна конкуренция между съдиите, без минимални такси, несменяемости, имунитети, съдебни ваканции, заплати и др. отживелици. Колкото изкараш- толкова. Като не ти се съди, не съдиш. Прокуратурата се премахва като ненужна. А ние, останалото народонаселение, запасваме калашниците и караме на традиционно правораздаване, защото съдебните такси са високи и не си струва да се съдим.
гошо
20 Юли 2010 15:41
Мнения: 4,631
От: Bulgaria
Покачването на таксите е равносилно на отказ от правосъдие.

Просто процедурата за много от делата трябва да се опрости максимално, и, както сме гледали по американските филми, в едно заседание да се гледат по много дела. Излагат се фактите и съдията решава на място, удря с чукчето, и толкова. Мотивацията -- устно и веднага, стенографката записва.

Прави много лошо впечатление, че в голямата си част съдиите гледат буквата на закона, и изобщо не преценяват решението си в контекста на върховенство на закона, обществена полза и т.н.

Например, ДНСК спира строеж на някакъв строителен бабаит (зорлем, след хиляди жалби вкл. до МРРБ), с порочна заповед (най-вероятно нарочно). Административният съд, вместо да прецени ситуацията откъм върховенство на закона и обществена полза, възможно най-късогледо се взира в пороците на заповедта и я отменя. И какво следва? Върховенство на подкупите.

Редактирано от - гошо на 20/7/2010 г/ 15:42:18

u
24 Юли 2010 19:49
Мнения: 322
От: Bulgaria
Ще увеличим само ниските съдебни такси
за да се откажеш сам да търсиш справедливостта
дали я има е друг въпрос
Днес Проф. Вучков / да се свети името му / в сеизмограф спомена само два случая
Добави мнение   Мнения:10 1