Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Храната за децата ще е скъпа, но без гаранция за качество
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:49 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща
VicKing
14 Сеп 2010 09:48
Мнения: 2,058
От: Bulgaria
гъчи, гъчи, гъчи... прууст!
Бай Илия
14 Сеп 2010 09:53
Мнения: 2,234
От: Bulgaria
Valenty,
наденицата на "Тандем", която си купил да не просто марка "Стара планина" без да е произведена по едноименния стандарт? Защото в събота ходих в халите и на щанда на "Тандем" продавачката точно това обясняваше на една клиентка, че наденицата е с марка "Стара планина" и се произвежда още от преди стандарта.
Възможно е да си покрива изискванията на стандарта.
А за министъра нищо няма да кажа. Все пак се старае.
VicKing
14 Сеп 2010 10:13
Мнения: 2,058
От: Bulgaria
нещото което се прави е всъщност изкуствено завишаване на цените. стоките които до вчера бяха уж от месо днес не са, има нови двойно по-скъпи пак от месо...
booob
14 Сеп 2010 10:14
Мнения: 1,768
От: Bulgaria

Джон Ленин--Контрольори има и то пре-дастатъчно, но истината е че те много бързо се ПРЕКВАЛИЦИРВАТ.... а това допринася още и за поскъпването на същия продукт. А моето мнение че продукти трябва да има с всякакво качество, иначе хората с ниски доходи трябва да умрат от глад--но от друга страна плюса им ще бъде че са здрави.
А какво пречи на всеки етикет да пише точно какво съдържа продукта и ако при проверка да се установи разлика--БАЛТИЯТА....
Мурано
14 Сеп 2010 10:34
Мнения: 3,298
От: Nauru
А бе, как викаха германците на техния "Стара Планина" стандарт?
"Alte Wald", ли? Как беше ....?
Ааааа, те нЕмали такъв. От къде 200 годин, нЕмат!!!
Как оцеляват тези хора, бе???

--------------------------------------
На народите с къса памет,
преходите им са много дълги!
- Д-р Тони Филипов
--------------------------------------
Няма да хвърлям жертви на вълците.
- С. Станишев
Наум
14 Сеп 2010 11:11
Мнения: 1,666
От: Bulgaria
Миро Мазното е казал само едно вярно нещо-че хората са отвикнали да ядат нормални храни.Както отвикнаха и от кафето, и се научиха да пият кафе с много топлина. И дървени водки. И салами с боклуци.

Чакай сега. Искаш да кажеш, че няма в Бг един, който иска да продава качествени неща-нали за всеки влак си има пътници-как има Бургас69 и има наливна ракия.

Няма. Защото това не е ракия и си има срок за годност. Ми ще бухаме консерванти-бе бухаме, ама пак не е вечно.

И защото производителят не може да печели само от разликата в цената, на него му трябва оборот, бърза възвръщаемост, за да плаша надолу. Такава няма при скъпи продукти-има при масови. Които трябва да са...евтини.

И защото следствие на обедняването и ниската култура на масовия потребител, масовият вкус се е променил много в посока на налагане на рекламирани евтини и нискокачествени продукти. Както стана с кафето и алкохола. С други думи, по евтино и по печелившо е да дадеш пари за реклама на боклук, вместо да се мъчиш да печелиш с качество. Примерно, имаме два вида кренвирши на една магазинна цена-7 лв. В едните има себестойност и печалба на производителя за 6, в другите за 4 и 50, но в тях има и 1 и 50 реклама, естесвено, се купуват вторите. Така тези, които слагат по-голямо качество увисват, щото ако и той рекламира, ще станат на 9 лв.

Запомнете този пример, когато ще дойде реч за Стара планина.

Какво става всъщност.

Производителят купува мляко. За да е конкурентен, има огромна мрежа-камиони, закупчици, пунктове и пр. На практика купува три язовира с мляко, които всъщност са 2 мляко и един вода. Понеже всички се лъжат-селянина с кравичката най-много, те са станали цели алхимици, сетне всички по веригата, закупчик, шофьор, приемчик и т, н, в завода отива нещо, което е трудно определяемо. Там го разделят, примерно, на три групи, (всеки ден идва различно мляко).-силно мляко, средно и слабо. Няма значение за какво го е платил завода-за овче, биволско, козе, краве-резултатът е тези три групи. Съответно се правят различни продукти.

Кравето по едновремешната технология (БДС) се прави от силно мляко, което, по подразбиране, е най кът. И до ден днешен болшинството големи заводи си го правят и никога не са спирали-само, че се казва другояче, води се ...не краве...

Обикновеното сирене се прави от слабо мляко. То има марката на завода, който го е правил и не се прави от 5, 5 литра мляко, ами от 3, 5, НЕ зрее 60 дни на топло-а на студено. За разлика от сиренето, произведено по БДС, което колкото повече седи на топло(минимум45-60 дни) по- хубаво става, това, произведено не по БДС колкото повече седи, повече се разваля. И накрая се хвърля или претопява за топено сирене.

Резюме. Взема ли си и досега той парите за сирене по БДС-взема ги. Ако производителят произвежда само по БДС, какво ше стане с основното мляко, масовото, което е платил и не може да реализира бързо-ще фалира. Затова започва да бави плащанията на млекопроизводителите и те...стачкуват. Той пък започва да замества млякото с каквото намери.

***
Бел. на модератора: Моля, не помествайте толкова дълги постинги, които затрудняват зареждането на страниците и четенето от страна на другите потребители.

Редактирано от - sybil на 14/9/2010 г/ 11:34:28

Die Hexe
14 Сеп 2010 12:12
Мнения: 7,841
От: Bulgaria
Никой не може да ме обвини в добро отношение към Найденов.
Но в случая не съм съгласна с повечето коментари - нямало контрол, стандартът се отнася само за крайния продукт, а не на суровините, следователно - по-добре нищо да не се прави. Напротив! Много добре е да има такъв стандарт и това да е просто първата стъпка. Да следват контрола и да следват стандартите за изходните суровини! Не може да отричаме първата стъпка само защото не сме стигнали до третата. Сигурно е възможно и паралелно въвеждане на стандартите, но твърдо смятам, че е по-добре да се ввъвеждат един по един, отколкото нищо да не се прави. Купих си и аз да опитам кюфтета Стара планина (сурови) - за първи път ядох с удоволствие купени кюфтета. От нас зависи да има натиск за самото месо - антибиотици, хормони и т.н. От нас зависят и сигнали за несъответствия на продуктите със стандарта. Стъпката е правилна, просто не трябва да е последна.
durt kozel
14 Сеп 2010 12:21
Мнения: 769
От: Bulgaria
Всеки родител ще аплодира искрената загриженост на Найденов за децата


А драгите родители ще поискат ли обяснение защо до момента, по всеобщо признание, са хранили безценните им отрочета с ла*на? Ще поискат ли поне и тези 20 лева на месец да им върнат, щом са тровили децата? Някой ще поиска ли обяснение защо в бг хората се хранят с ла*на? И ако някой ми каже, че понеже храната у бг е по-евтина като за бедняците на европа, да има да взема. България на три кюфтета.
vetov
14 Сеп 2010 12:22
Мнения: 2,780
От: Bulgaria
Die Hexe: ...От нас зависи да има натиск...

Смислен натиск можете да оказвате най-ефективно с кредитната си карта - не купувайте боклуци.
Другото е ала-бала.

Редактирано от - vetov на 14/9/2010 г/ 12:23:55

Мурано
14 Сеп 2010 12:30
Мнения: 3,298
От: Nauru
Дъртия Козел:
А драгите родители ще поискат ли обяснение защо до момента, по всеобщо признание, са хранили безценните им отрочета с ла*на?


Ами, те на всички избори през последните 20 години го ИСКАТ (обяснението) с гласовете си в урните!!!

--------------------------------------
На народите с къса памет,
преходите им са много дълги!
- Д-р Тони Филипов
--------------------------------------
Няма да хвърлям жертви на вълците.
- С. Станишев
durt kozel
14 Сеп 2010 12:39
Мнения: 769
От: Bulgaria
от което следват само и единствено недоразумения като попипващото салама на снимката, в общи линии. или една хубава гъбена чорба.
Die Hexe
14 Сеп 2010 12:43
Мнения: 7,841
От: Bulgaria
vetov, натискът, който предлагаш, работи само когато имаш ясен избор. Ей ти щанда с "млечните" продукти с растителни мазнини, ей ти го с киселото мляко. И мисля, че хората ясно показват какво предпочитат.
За месото - освен пилетата Дюк не знам къде може да имаш ЯСЕН избор. Фактът, обаче, че хората масово си мелят сами кайма в къщи, показва, че са готови да платят повече за по-качествена стока, стига да са сигурни в етикетчетата.
Обаче има толкова места, където има 2-3 магазина, които предлагат едно и също - изборът не е между качествено и некачествено, а между нещо за ядене и нищо за ядене. Ама тази ситуация за пазарните фундаменталисти също е пример на свободен пазар, на който можеш да влияеш като потребител. Липсата на избор означава липса на пазар и всички пазарни теории не работят.
vetov
14 Сеп 2010 12:55
Мнения: 2,780
От: Bulgaria
Hexe, в Карфур от две години има четири тави с кайма - 'натурална' за 8 и нещо лева, 'кайма за печене' за 4.50 и другите са между тия двете за допълване на асортимента.
Кюфтетата на 'Бай Течо' също отдавна ги има, сега вече са с надпис 'Стара планина', ама са същите и стават за ядене ...
Всъщност марката (щото това не е стандарт) не пречи никому, ако не почнат да рекетират производителите при издаването й.
Мурано
14 Сеп 2010 13:00
Мнения: 3,298
От: Nauru
Ветов:
..в Карфур от две години има четири тави с кайма..


Що си мисля, че Карфур отвори преди 6 месеца???
vetov
14 Сеп 2010 13:01
Мнения: 2,780
От: Bulgaria
Извинявам се, за Кауфланд говоря.


И за София.
В Бургас Карфур отвори по-отдавна.

Редактирано от - vetov на 14/9/2010 г/ 13:06:37

ohubohu
14 Сеп 2010 13:35
Мнения: 4,837
От: Bulgaria
Напротив! Много добре е да има такъв стандарт ...
Съгласен!
Но може ли някой от тук присъстващите да обясни къде отиде БДСтандарта, които си беше и добър? Някой отмени ли го?
Защо този плондер, набеден за министър, трябва да създава нови стандарти?
Мурано
14 Сеп 2010 13:51
Мнения: 3,298
От: Nauru
До колкото разбрах ОхуБоху,
някъде 91-92 са го отменили, а след това са го направили "пожелателен"..
Гадост, някаква!!! Ама защо ли не ми е чудно?? Като гледам какви "бизнесмени" се развихриха след това - кеф ти Гергов, кеф ти Арабаджиев, кеф ти Диневи... нЕмат изброяване тези "чудеса" на българския Ентърпрайз!!!

--------------------------------------
На народите с къса памет,
преходите им са много дълги!
- Д-р Тони Филипов
--------------------------------------
Няма да хвърлям жертви на вълците.
- С. Станишев
valenty
14 Сеп 2010 14:02
Мнения: 125
От: Bulgaria

Дали ще го има БДС, или ще има Стара планина, или някакъв стандарт с каквото и да е име, няма значение. Контрол трябва да има , но и контролът няма да даде гаранция за качество. Ние, потребителите можем да бъдем истинският контрол. Но как да стане това, като нашият потребител има изкривено мислене за всичко, което потребява. Ще ни продават това, което предпочитаме да купуваме, а то е евтиното. Не стига че е вредно, но и не засища. Хората около мен , приятели и колеги ( не близките ми) масово се хранят с готови кайми , евтини колбаси и сирена. И не го правят от липса на пари. Правят от начин на мислене изграден от предишните поколения. Единствено нещо, което може да застави търговците да не продават боклуци , е това, никой да не им купува некачествената стока. Тук на тази територия не ми се вярва да се получи.
ohubohu
14 Сеп 2010 14:03
Мнения: 4,837
От: Bulgaria
Добре де, направили са го "незадължителен" (каквото и да значи това за един стандарт). Защо сега просто не го направят "задължителен" и готово? Или стандарта за храна не е бил достатъчно "демократичен"?
Мурано
14 Сеп 2010 14:08
Мнения: 3,298
От: Nauru
ОхуБоху,
уцели пирона точно по главата!!!
За българите всичко "задължително" е недемократично!!!
И резултата .... е пред очите ни!!!

--------------------------------------
На народите с къса памет,
преходите им са много дълги!
- Д-р Тони Филипов
--------------------------------------
Няма да хвърлям жертви на вълците.
- С. Станишев
Добави мнение   Мнения:49 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща