по принцип е така. Но тук те трябва да са успоредни не на посоката на гледната точка на камерата (като ни се предлага), а на напречната линия на терена... |
ами перспективата, бре!? Погледни ивиците на терена...Земи си шублера и премери на снимката колко е широка една ивица в горния край на снимката, и колко е широка в долния край... И тогава чертай "успоредни" линии на екрана... |
onzi, извинявай, ама явно нямаш и понятие какво правиш. Успоредните на снимката НЕ са усоредни на перспективата. И когато си между двете успоредни, те се виждат и така се изобразяват на снимка и картина като НЕуспоредни. Единствено в праволсавното иконописане е позната техниката ОБРАТНА перспектива. |
Успоредните черни линии не вършат работа. Гледайте червената. Минава през съдията и двамата футболери. Съдията не е заел правилната позиция и ако го предвижим виртуално надясно, то "таланта от Ключ" ще се окаже зад линията. За имащите желание още да спорят да начертаят една линия и поставят три точки на нея. След което да сложат чътвърта точка встрани от линията и да пуснат една линия да видят какво ще се получи. За тези, на които ни писна да спорим - Моуриньо каза за Уеб, че е добър съдия и би искал да му свири всички мачове. И една негова грешка не може да промени мнението му. А Шимао каза, че решението на съдията да не даде дузпа за игра с ръка на Шави Алонсо им е навредило, но съдията си е вършил работата и си я вършил по възможно най-добрия начин. |
Както и да е, момци... Век живи, век учись - така казват руснаците още от епохата преди Ленин. Във всеки случай по света като стане дума за клубен футбол в България се сещат за два отбора... Това са реалностите... |
ве, както вече писах, успоредните прави са успоредни от всяка гледна точка. перспективата си е перспектива. на снимката и на мен ми изглеждат неуспоредни (все едно ще се пресекат някъде долу), но са си успоредни. аутокад знае какво прави. ако имаше още една линия (гол-линията например), то можеше да тегля една успоредна и на нея, но няма. - а перспективата за чий я намесваш? ще ми посочиш ли къде точно в правилото за определяне на засадата участва понятието перспектива? |
ве, както вече писах, успоредните прави са успоредни от всяка гледна точка. перспективата си е перспектива. Продължаваш да настояваш на тази глупост. Чуй ме сега. Застани до масата в хола - ако е правоъгълна и я погледни застанал посредата й и на 2-3 метра от нея. Правоъгълния плот пренесен на равнина ще бъде трапец, равнобедрен. И това, което гледанто отгоре и успоредно в този случай не е. Не мога д аповярвам, че се налага да обяснявам това на човек, който явно си служи с аутокад. |
Онзи, я се осъзнай. Въпросът е че ние виждаме изображение в перспектива, а не проект на футболен терен, гледан отгоре. Затова и лините на това изображение трябва да са в перспектива. Това няма нищо общо с правилото за засада, а с това как ние възприемаме визуално изображението. |
Ве, не обезкуражавай човека и не убивай вярата му в аутокада. Я да видим кой освен мен и теб има вяра на Евклид. ; ) |
SerElias, абе аз и на Лобачевски, Ринман и Бояй вярвам. Човекът бърка планиметрията със стереометрията. Нищо де! Прав си - постарал се е, ама да се усети малко като му се казва. А той - не, та не! Шублер, - вика, - вземи! Аман, значи! Сега ако се окаже, че си е взел и матурата, думи нямам! |
На втория линк обърни внимание на снимката на ЖП релсите. Изглежда, че се събират в една точка, но в реалността са успоредни. |
ве, попе, точно за такива като вас двамата тропнах и червената права. като не вярвате на успоредните - ще ползваме ивиците на окосяването на тревата видно е, че от гледната точка на съдията спасчо е на една линия със защитника. а също така е видно, че съдията е по средата на тъмната линия на окосената трева, а спасчо и защитника са по средата на светлата ивица. и ако страничния беше една ивица назад - засадааааа и щеше да има червен рев. - толкоз от мен. |