Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Доколко наклонена е кулата PISA 2009?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:26 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
Туткалчев
15 Дек 2010 20:50
Мнения: 30,781
От: Bulgaria
Сирков, Вие май освен като ученик не сте влизали в училище, а сигурен съм, че хабер си нямате от основни тенденции в европейското образование. Това, че българчетата висят по цели дни пред компютрите, не е положително, а лошо явление. В Европа възрастните СТРОГО КОНТРОЛИРАТ децата в ползването на компютрите и ги ОГРАНИЧАВАТ в зависимост от възрастта.
Данните, които изнасяте като положителни, всъщност са точно обратното. Затова се виждат и такива изкривявания в поведението, неумение на тийнейджърите ни да общуват, масов инфантилизъм, смесване на реалността с въображаемото, и т.н.
И в тази област, както и в много други, се наблюдава явлението "криворазбрана цивилизация".
dedovia vi
15 Дек 2010 21:13
Мнения: 1,185
От: Bulgaria
Имам внук, който в6-ти клас глада като извънземен и не знае как се пише ГЬОЛ!!!! какво да говорим!??
Шломо З.
15 Дек 2010 21:29
Мнения: 3,562
От: Bulgaria
Четохте ли текста под снимката?


Оказва се, че българчетата прекарват много повече време он лайн от западноевропейските връстници, но не само за забавление, а и за обучение.


На снимката - ученици, облечени в национални носии, заради посрещане на Бойко Борисов и Йорданка Фандъкова.






Па на мойта внучка в класа миналата седмица им дошъл на гости Гара Дембеле... Не, децата не били в малийски носии, ама - знаково посещение в просветно учреждение. Носещо името на Васил Априлов.
Туткалчев
15 Дек 2010 21:41
Мнения: 30,781
От: Bulgaria
То пак добре, че Гара Дембеле е отишъл, щото ако беше някой от управляващите дембели, сигурно и лента за рязане трябваше да се набави.
Жана22
16 Дек 2010 01:43
Мнения: 896
От: Bulgaria
Туткалчев, Сирков разглежда статистиката от прословутото проучването не само относно прекараното онлайн време и навици, но и относно навиците за четене за удоволствие и изказване на мнение по прочетеното. Обърна ли внимание и на това какъв процент от бг учениците използват компютрите за образователни нужди?
за статията! Наистина, истериите ни тресат повече от необходимото. Жалко, обаче, че всички медии пяха в хор и ни бомбандираха съзнанието с "доказателства" колко безнадеждни са нашите ученици. Чудя се как родителите не скочат срещу такова едно позорене на децата им.
Зная, че сега някои ще контраатакуват с доводи относно ученическите протести. Аз, разбира се, не съм съгласна с тях /т.е с исканията на протестиращите/. Все пак да спомена тук нещо, което го знае всеки сравнително грамотен педагог: когато на някого стократно втълпяваш колко е тъп и безотговорен, рано или късно той започва да действа според очакванията ти. Не се чудете защо учениците постепенно се превръщат в това, в което възрастните ги обвиняват, че са. Много хора от невежество или гордост (т.е горделивост) си слагат този грях на душата и лично или анонимно "работят" за формирането на подрастващи чудовища.
генек
16 Дек 2010 07:09
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Жана,
не съм убеден, че някой ОТВЪН им руши духовността. Сами си я рутят.
Приятел ми разказа: споменал за книгата на Евгени Константинов "Покръстването" и попитал на шега един за какво се разказва в нея. Оня гледал, гледал, пък казал, че не знае. И друг. И трети. Накрая един се сепнал - аааа, сигурно за покръстването.
Те не щат да се замислят над даденото, някои смятат, че разсъждават върху високото.
----------------------------------------- -
Блогът на Генек
Патиланец2
16 Дек 2010 11:09
Мнения: 259
От: Bulgaria
Съгласен с автора на статията, че се скандализираме прекалено лесно. Моите лични впечатления са, че българските деца са много по-адекватни и по-любопитни от италианските им врастници.

Пак ви казвам: трябва да имаме доверие в младите! Да ги оставим на мира, да им дадем свобода (която те и без друго ще си вземат!) Каквото можахме да направим ние, възрастните, направихме. Ред е на младите! Да им помагаме, вместо да ги учим!
Неверния Тома
16 Дек 2010 11:10
Мнения: 11,681
От: Bulgaria
Ако някой твърди "Децата ни са по-лоши от нас", това показва просто че е остарял.
dibo
16 Дек 2010 11:15
Мнения: 2,059
От: Bulgaria
Неверния Тома,
beagle
16 Дек 2010 11:24
Мнения: 20,732
От: Bulgaria
Децата ни не са по-лоши от нас и като затуй им помагам , да попълват личните си библиотеки . Засега ме слушат ...
Туткалчев
16 Дек 2010 11:45
Мнения: 30,781
От: Bulgaria
Жана, и през ум не ми минава да обвинявам децата за това, което са. Те просто са огледалото на нашия грозен образ.
Никак не е хубаво да се изпада в бодрячески настроения. Децата ни са много зле. И отрицателните процеси ще се задълбочават, защото се задълбочават и в обществото.
Патиланец2
16 Дек 2010 11:55
Мнения: 259
От: Bulgaria
Не зная точно какво четат българските ученици, но виждам какво пишат и какво рисуват То ми дава голям оптимизъм за бъдещето ни!
Паисий
16 Дек 2010 12:14
Мнения: 3,940
От: Bulgaria
Вижте сега какво, властта не иска децата да четат, иначе не биха затворили читанката. Тогава какво се чудим, че младото поколение не чете?! Просто спазват повелите на власт имеющите!
Играчка Плачка
16 Дек 2010 12:36
Мнения: 433
От: Bulgaria
Не само на властимеющите. Спазват повелите на цялото общество. Колко от възрастните четат? А какво четат? Свестни са си децата! Някои четат, други- не, както винаги е било.
Четящите сега деца се интересуват от много по-сериозна литература и са много по-знаещи от моето поколение.
Manrico
16 Дек 2010 12:45
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Тази статия не е за този вестник! Показва и позитивни неща, за негативните излиза, че до голяма степен се дължат на семейството, а не на ниските заплати на учителите и не казва нищо лошо за Боко. То затова и не е коментирана, де.

_______________________
АБВ - Аутсайдери Бълнуват за Власт
Блогът на Манрико
л-т Грубер
16 Дек 2010 13:35
Мнения: 1,446
От: France
Вярно, че статията е пусната погрешка. То още снощи си личеше, когато под нея излизаха коментарите от друга тема. Иначе за автора.
Петко Фенерски
16 Дек 2010 13:39
Мнения: 806
От: Bulgaria
"Как да си обясним онлайн превъзходството на нашите ученици? "

Това е голяма глупост.

"Онлайн" уменията, които нашите придобиват за 100 часа висене на компютъра без надзор най-често са достижими за 10 - 20 часа .

Останалите 80 са загубени.

Проблемът който ПИСА поставя е различен:

1) В нея има част за директорите и др. "експерти" - там е истинската трагедия и тя не е коментрана изобщо.

2) Какво като умеем "компютър". Тя и Румито Желева го умее, и чужди езици "знае", и Калинка-Малинка също. Но записите в интернет на техни дейсности (вкл. изслушването) показват че става дума за ПРОФЕСИОНАЛНО НЕДОРАЗВИТИ / НЕИЗГРАДЕНИ дами, бурали се цял живот с връзки на разни топли местенца и бъркащи употребата на ПРОТОКОЛ (поздрав, костюми и т.н.) с професионализъм в дадена област. Нивото на Руми на изслушването е като на средна абитуриентка без трудов стаж!(Неадекватно изказване, на счупен, клиширан английско-немско-български, фрапирал слушателите, които без предупреждение трябваше да сменят слушалки - кич).

Пита се, какво умеят децата по ФИЗИКА, ХИМИЯ, МИСЛЕНЕ, ЛИТЕРАТУРА ....

Та за това е ПИСА. А не за някаква компютърна грамотност.....

Компютърната грамотност е СРЕДСТВО КЪМ НЕЩО.

ПИСА е за НЕЩОТО, не за средството.

Лунатик
16 Дек 2010 14:09
Мнения: 2,959
От: Bulgaria
Статията не е съвсем точна, но е порядъци над воя на оплаквачките досега.



И на Неверния Тома едно палче.
Тръндафилка
16 Дек 2010 14:20
Мнения: 1,086
От: Bulgaria

"Колко често извършвате чрез компютър следната дейност от къщи: теглите музика, филми, игри или софтуер от интернет"? Отговорът "почти всеки ден" са посочили 29% от учениците в Германия, 38.5% от тези в страните от ОИСР - и цели 65% от тези в България.


Хм, дали това е толкова положително . Отделно - доколко е истина.

Че се истерясва и по темата за образованието, е вярно. Ама и все повече родители истерясват още преди децата им да станат първолачета. Понеже най-близкото квартално училище е зверилник, търсят усилено по-добро. А кварталното става още по-зле. Не знам какъв е критичният процент гаменчета в един клас, над който учителят се превръща в звероукротител, но май вече има и такива основни училища, извън "тъмнозелените" махали, в които нормален учебен процес е невъзможен... Вместо да пенсионират полицаите и военните на 45, май по-добре е да ги преквалифицират в помощник-учители

Отделно - повечето родители, които искат децата им наистина да научат английски (а и друг западен език), не разчитат на училището. Лошото е, че децата са заставяни да усвоят лошия и неправилен английски на учителката, изкарала някакъв скоростен курс за преквалификация. Понеже учители с английска филология май не достигат... То и някои учители по математика тотално бъркат задачите. Понякога се чудя, ако учителите се явяват на периодични матури по предмета, който преподават, дали всички ще изкарат поне 5-ци? Ако не - ще търсим ли по-качествени кадри и как?


Даскала
16 Дек 2010 15:27
Мнения: 268
От: Bulgaria
Позволявам си да поздравя автора за анализа или за публикуваната част от него. От нея разбрах, че има за какво да ни е срам, но все пак децата ни имат и заслужават по-добро бъдеще.
Приемам всякакви подобни изследвания, като допълнителни насоки за работата. Държавата вместо да кори учителството да вземе да смени държавната поръчка. Да приемем стандартите на PISSA за държавни образователни изисквания и да се реши проблема... http://matematikasmironov.wordpress. com/ Натиснете тук
Жана22
16 Дек 2010 16:03
Мнения: 896
От: Bulgaria
Отделно - повечето родители, които искат децата им наистина да научат английски (а и друг западен език), не разчитат на училището. Лошото е, че децата са заставяни да усвоят лошия и неправилен английски на учителката, изкарала някакъв скоростен курс за преквалификация.

Абсолютно вярно; и аз се сблъсквам ежедневно в къщи с този проблем. Но въпросът не би трябвало да е: защо набързо преквалифициралата се учителка знае английски по-зле от учениците си, а : защо "избягаха" истинските филолози?! и кому беше нужно след като е немислимо да се създадат толкова лесно и бързо адекватно обучени кадри, буквално във всяка паралелка след 7 клас да се изучава англ ез интензивно /т.е огромният брой часове по англ. изисква армия от филолози, а такъв голям брой нямаше, дори и преди да избягат от училище добрите филолози-англицисти.
На някого това да изглежда бодряшко мислене и настроение?
Добави мнение   Мнения:26 Страница 1 от 2 1 2 Следваща