Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Скандалът за Левски между Сърбия и България се разрасна
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:70 Предишна Страница 3 от 4 1 2 3 4 Следваща
pisnami
19 Фев 2011 14:09
Мнения: 1,013
От: Bulgaria
Васил Левски е заловен на 27 декември 1872 г. при Къкринското ханче. Той е отведен в София, където е изправен пред съд. Няколко пъти той заявявал, че е търсил законни пътища за изменение на живота в империята. Смъртната присъда е издадена на 14 и е потвърдена на 21 януари 1873 г. Процесът завършва, а според историците комисията, съдила Апостола, е иззела функциите на съд, което е недопустимо по законите на самата империя. 60 подсъдими са осъдени на затвор и заточение и двама са обесени — Димитър Общи и Васил Левски. Апостолът увисва на бесилото на 18 февруари 1873 г., но традиционно датата се отбелязва на 19-ти тогава той още не е навършил 36 години


Поклон пред паметта на Апостола!

P.S. Дано Каракачановци и Сидеровци се сетят поне едно цвете да сложат на паметника на Левски в София.
Бармалей
19 Фев 2011 14:18
Мнения: 15,926
От: Bulgaria

"НАРОДЕ????"
стр. 115



...А страничката, види се, е мокра...

Какво? Сълза? Кал? Кръв?... Листът мълчи.

Нима е плакал тъкмо той? Жестоко!

Нима е носил кал - тъй чист дълбоко?

Той - чистият, с безсълзните очи?

Чия ли кал - ако е кал? - сребриста

светлее в жълтеникаво клише?

Чия ли кръв е капнала на листа?

Чия ли мръсна болка свети чиста

по пътя му към святото въже?

Какво е питал с този вик, раздърпан

в шест букви с питанки накрая? И плачът

пелин ли жъне с четирите си сърпа,

които карат всеки да изтръпне?

Подир "Народе????" И мълчат! Мълчат!

Какъв "народ"? И кой "народ"? проклето

въже от Къкрина до София виси!

Какъв народ бе племето, което

тъй не успя от двайсет заптиета

единствения - него - да спаси?

Къде се беше изпокрил? Къде бе

се поприбрал на топло и добре,

та не можа на оня вълчи хребет

една потеря малка да издебне?

А тръгнал бе за него той да мре!...

За същия... Един от двайсет воден.

Един измежду цял народ "свещен"...

От четри страшни питанки прободен,

и днес кърви духът ми цял - "Народе????"

Ни глас, ни образ... Питанките - в мен!

И, грях - не грях, ги вадя и се кръстя -

под тях, прости ми, Боже, лик личи:

ни турчин див, ни оня чер поп Кръстьо...

А ти, народе мой, и чист, и мръсен,

на онова въже го окачи!

Ееех...европци..европци...Вчера писахте, че нашите богомили били закваската на възраждането...а днес искате аншлус...Вместо да натискаме Сърбия да влезе в Алиянса и границите да отпаднат от само себе си
P.S. Нъл божем и ний за европци се туряме?

***
Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме>

Редактирано от - Бармалей на 19/2/2011 г/ 14:19:42

Oberstleutnant
19 Фев 2011 14:29
Мнения: 487
От: Bulgaria
србе - на врбе; србоманите - тоже
Даскал Цеко
19 Фев 2011 14:37
Мнения: 7,537
От: Tuvalu
честване на годишнината от обесването на Васил Левски

Не може да се ЧЕСТВА годишнината от обесването на Васил Левски. Може да се ОТБЕЛЯЗВА.
Не се чества, нито се празнува смъртта на велик човек или печално събитие. Чества се нещо хубаво - например Празникът на св.св. Кирил и Методи, Съединението на България и т.н.
lactobacillus bulgaricus
19 Фев 2011 14:46
Мнения: 91
От: Bulgaria
Me4o

paragraph39
19 Фев 2011 14:52
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
Навсякъде по Света, където живеят българи(по етнос или по национално самосъзнание) трябва да има паметник на Васил Левски! И няма нищо лошо в това, ако българи-патриоти от България посещават своите етнически или национални "събратя"("националисти" там!), при и по повод Васил Левски- това повдига духа на българите(по етнос или по национално самосъзнание), живеещи извън България! И е проява на национално духовно Обединение, независимо от държавните граници и различната юридически(!) Национална принадлежност(Гражданство)!
Ерго, нормално е властите извън България да имат отрицателно отношение към духовните връзки на техни Граждани с Нацията, към която те се самоопределят, че принадлежат духовно- защото всеки Национализъм е опасен за целостта на Нацията и държавата, в които се пропагандира и практикува! Но историческата съдба на българите (по Етнос и по Националност) е такава, че, в резултат на двете световни войни, България е свила, а не е разширила територията си- и големи компактни маси някогашни български Граждани са останали, против волята им, извън територията на България, но запазвайки българското си национално Самосъзнание! И българската Нация е в правото си (и в задължението си!) да милее за своите бивши сънационалници, останали извън територията на държавата на българската Нация- България, колкото и това да не се харесва на управниците в държавите, в които живеят компактни маси бивши български Граждани и поколенията им, но останали с българско национално Самосъзнание!
П.П. "Нацинализмът" е Патриотизъм, който обаче се пропагандира и практикува от Граждани на друга държава в самата тази държава- в полза на Нация и държавата й, към която те не принадлежат юридически, но се самоопределят, че принадлежат духовно и фактически! Т.е., например, атакистите-български Граждани в България са "патриоти", но в друга държава, ако са нейни Граждани, те са там "националисти" за в тази държава! Така и, например, българските Граждани-членовете и симпатизантите на ДПС в България, ако(които!) се чувстват духовно и фатктически принадлежащи към турската Нация, са "националисти" в България- защото пропагандират и практикуват в полза на турската Нация и държавата й Турция!
Ерго, за българската Нация е добре да има български патриоти в България и български "националисти" извън България! Което не е добре, обаче, за Нациите, в които има български "националисти"! Но за българската Нация е по-важно какво е добро за българската Нация, нали- и държавата на българската Нация-България е длъжна да отстоява и защитава интересите на българската Нация! Казах!
Doctora
19 Фев 2011 16:38
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Oracle
Hugin
19 Фев 2011 17:39
Мнения: 8,461
От: Bulgaria
Очебийно е, че Србия не се справя дори и
с тези подарени и след 1918 територии.
voivodata
19 Фев 2011 18:33
Мнения: 3,135
От: Bulgaria
искам да доразвия добрия коментар на колегата Параграф. Навсякъде по света където има българи , требе да има паметници на ББ и ЦЦ.
valeri59
19 Фев 2011 19:36
Мнения: 3,592
От: Spain
Лъв ли? Български лъв? Нееее! Хипопотам!
Мечо, много точно. Напълно съгласен. В 21 век това е пълна глупост. Особено в Европа. А на Фичльо и Струмица му се приискала. А бе философе, а хората които живеят там , дали искат да са в България.
Да празнуваш на тази злокобна дата си е гавра с Апостола. Да празнуваш обесването му!
america1332002
19 Фев 2011 20:45
Мнения: 5,137
От: Bulgaria
разбира се не е никак уместно да се празнува смърт.
все пак от всички изказали се знае ли някой защо е издадена и изпълнена смъртната присъда?
Meto ot Interneto
19 Фев 2011 21:04
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
Защото е искал свободна България и в процеса неизбежно е затрил един-двама поганци. Толкова по въпроса.
П.П: Въпросът не е нов. Задаващите го - също. Определението към тях - също: немит, долен добитък.
america1332002
19 Фев 2011 21:21
Мнения: 5,137
От: Bulgaria
не. смъртна присъда е издадена не за затриването на двама поганци, а за убийство на човек , който дори не е познавал-момче българче чираче от ловеч. подробности в писмото му до каравелов. във всяка държава по онова време за такова нещо присъдата е една.
а това че било за революционна дейност е художествена измислица на ботев, подета от вазов, и после от следващите поколения, та до днес.
не е първата легенда неотговаряща на истината. спомнете си крали марко, иван шишман и т.н.
Meto ot Interneto
19 Фев 2011 22:19
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
Нали ви казвам, че са немити?
Присъда на османски съд за убийство на чираче-гяурче? За неверник? Моля? Такъв прецедент няма. Съд? Криминален престъпник? Ела ме ритни. По-скоро за некви кадъни дето онождал. И всеки би признал квото му кажат, за да избегне мъчения.
Не, нещастно просветени животни, Васил Левски е убит, защото на дело се е борел срещу омразната турска тирания. Просветата ви е хем куца, хем срамна.
RumenS
19 Фев 2011 22:52
Мнения: 6,895
От: Bulgaria
Оставам с впечатление че си присъствал лично на процеса. Що не раздуеш по-подробно с повечко факти и по-малко емоции, а Мето?
Meto ot Interneto
19 Фев 2011 23:05
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
РуменС, на български се пише присъствувал, не присъствал. Когато се научиш, ще ти отговоримС.
RumenS
19 Фев 2011 23:09
Мнения: 6,895
От: Bulgaria
Епс, е извинявай, ма аз нали затова те моля да ме поограмотиш. Бъди така добър плз. /а това за присъствУвал е новост за мен , давай нататък/
Meto ot Interneto
19 Фев 2011 23:18
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
На връх 19 февруари? Епс, плз.
RumenS
19 Фев 2011 23:22
Мнения: 6,895
От: Bulgaria
Па задръж малко тогава, е след 40минути е 20 февруари. Таман ше можеш да избликнеш по-мощно
belalov
20 Фев 2011 00:03
Мнения: 153
От: Bulgaria
Скандалът си е скандал. Ясно е, че групата от България го е търсила умишлено! В същото време е ясно, че сърбите са забранили, подобна изява, което /меко казано/ никак не е демократично! Когато знаем, че Левски е участвал в борбите за освобождение на Сърбия, фактът изглежда още по-странен. Сърбите се престарават и подкрепям натискът на външно министерство!
Добави мнение   Мнения:70 Предишна Страница 3 от 4 1 2 3 4 Следваща