Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Ох, на Батя наследниците
Добави мнение   Мнения:3 1
селяк
05 Апр 2011 10:55
Мнения: 1,041
От: Bulgaria
На лов за ноусърчета. Ноусърчетата са дребнички, чернички и като вдигнеш пушката, тичат насреща ти и крещят "ноу сър, ноу сър!"
Големият Лебовски
05 Апр 2011 12:36
Мнения: 3,126
От: Antigua and Barbuda
Абе, да попитам членовете на ВС на БСП, верно ли някои от ръководството помежду си в кулоарни разговори наричали президентина "Гоце" и се подсмихвали?
Мерси в адванс!
anonimen44
05 Апр 2011 18:10
Мнения: 180
От: Bulgaria
Вчера Първанов говори и за вълчето Зорница, което отглежда в "Бояна" - общо взето там дискусията е, законно ли го отглежда, трябвало ли да вземе разрешение от екоинституциите и т.н. А се пропуска най-важното - че вълче се взема в плен, след като се ликвидира майка му. Как може да се нарича домашен любимец животно, на което си убил кърмилницата му?! Как може човек да си приписва хуманни качества след това? И ББ е робовладелец на кучета, но поне не ходи по горите да пуца по невинните. Никога няма да се съгласим, че е допустимо по животни да се стреля за удоволствие. Каква, освен юридическа, би била разликата, ако същото забавление се организираше със стрелба по хора? Има толкова паразитно съществуващи хора и цели социални групи - защо да не станат материал за забавление на по-достойните?! Хем ще има стимул за интеграция - който не ще да се социализира - в гората и на прицел!


Вълците, доколкото разбирам, в България към момента официално се смятат за вредители, чиято численост се нуждае от ограничаване чрез лов; за съжаление такива неща понякога се налагат в този свят, друг въпрос е дали това наистина е необходимо сега или, което ми се струва по-вероятно, става дума за натиск от тесногръди частни интереси на селски стопани и ловци - но до такива подробности дървото Първанов вероятно не е стигнал. Така или иначе, докато официалният консенсус е такъв, не може да се каже, че е етично необосновано вълците да се убиват, а ако някой между другото извлича и един вид спортно удоволствие от тази работа, това от една страна е лошо, но пък някаква мотивация е нужна; в идеален свят, разбира се, отстрелът би бил разрешено само за професионални лесничеи, обучени специално за възможно най-хуманно умъртвяване на животните, но все още сме далече от подобни стандарти. Обратно, като домашно животно вълчето не може да представлява вредител, така че няма причина да не се отглежда - въпросът е само доколко Първанов може и знае как да му осигури подобаващо добър живот като алтернатива на зоологическата градина (отново, ако трябва да се басирам, не бих заложил на това). Това, че П. е убил майка му, вълчето нито може да го схване, нито го интересува.

По въпроса за етичната - а не юридическа - разлика между убиване на животни и убиване на хора, и за разликата между стойността на животински и на човешки живот въобще няма и да коментирам.

Най-много ме впечатли обаче "тънкият" намек на автора, че му се струва също толкова добра идея се отстрелват ромите (ако и да не ги споменава поименно), колкото вълците. Аз лично мисля, че преди всичко би трябвало да се отстрелват расистите. Иначе е абсолютно вярно, че едно и също тъпо, егоистично и невежо селско тесногръдие характеризира хората, които по цял свят и у нас напук на екологията тровят и агитират за отстрел на хищниците дори и при минимална популация, защото се случвало да им откраднат по някое агне, и тези, които ратуват за възможно по-сурови мерки срещу ромите, виновни и невинни, възрастни и деца, заради кражбите на някои от тях. Но това, че някой приравнява самите роми с дивеч откъм стойност на живота е наистина показателно за равнището на хуманизъм, до което сме стигнали в обществения си живот. Тази комбинация между преувеличена милозливост към животните и безчовечно отношение към хората (ср. Хитлер) всъщност също не е нелогична - ако размиваме границата между хора и животни, то неизбежно сме склонни не само да третираме животните, като че ли са хора, но и, което е по-зловещо, да третираме хората, като че ли са животни. И двете идват от едно неразбиране или отказ да се разбере какво прави човека човек, в какво се състои ценността му и какво определя правилното отношение към него - подсказвам: някои ключови думи са разум, съзнание и свобода. Разбира се, без сериозна необходимост убиването и причиняването на страдания на животни е недопустимо.
Добави мнение   Мнения:3 1