Абе, щом играе в тия вкиснати бози... А за искането на публиката на по-леки неща - можем да спорим хората ли искаха, или театралите им предлагаха. Защото се съмнявам някой да е искал оная поеврейчената д апикае на сцената. Или някой да си мандахертца мандалото. Или... Щом театърът стана бизнес - има потребители и производители, търговци и купувачи. Някак си търговците да критикуват морала на купувачите...А? ------------------------------- ------------------------------- ------------- Блогът на Генек |
Родният зрител свикна с евтин хумор Ах, евтим хумур - скъп хумур. Що за глупост е това? Различните прослойки се смеят на различени неща. И В България винаги е преобладавало простолюдието, демек и хуморът ще е за простолюдие, та дано го разбере и се засмее. При соца, преобладаващият хумор бе тип Г.Парцала и Т.Колев - от селски тип и манталитет. Пошла работа. Сега е същата работа, но пак има повече избор от колкото преди... така че няма какво да се оплаква уважаемата. |
Дамата говори, и то с право, за евтиния хумор в театрите - постановки с едничката цел зрителите да се забавляват и превиват от хилеж. Друг е въпросът, че и по телевиденията е същото - то и оттам идва, както е отбелязала самата актриса, при това в съответния катастрофален мащаб - 20 г. само смешки на диалект и пълни мъже, облечени като жени, цигани и/или пубери-псевдохулигани. |
Ах, евтим хумур - скъп хумур. Що за глупост е това? Без коментар... ПП Все пак явлението води имено до обуславяне на изцепки като горното възклицание, с извинение! Редактирано от - Езоп на 11/6/2011 г/ 00:20:32 |
При евтин живот - евтин хумор. Добре, че има Интернет, сателитни телевизии, необятен брой книги, и най-важното - интелигентни хора, с които човек може да общува. Иначе, масовата култура, масовите средства за забавление, и масовия вкус не бива да ни изненадват - те са отражение на живота на масите. |
Женският еквивалент на "лоши момчета" в живота са такива като Масларова, Мургина, Калинка, Цецка, Фидоошу, Цветелина, Татяна и още поне стотина. По-гадни са от мъжките мутри, защото няма НИКАКЪВ шанс да станат добри, дори да изкарат заедно 10-20 години в местата за лишаване от свобода, където дори персоналът ще бъде изцяло от жени, не по-добри от тях самите. Нека, ще! |
В Ревизор, доколкото си спомням, героят се казваше Хлестаков. Христаков звучи много "Елински" Чия е грешката? Н вестника или.... |
В условията на "демокрация"(виж ми окото) глупостта и пошлостта се възпроизвеждат в геометрична прогресия! Доказателство - последните 22 години от историята ни!... |
А не желаете да признаете, че и културата у нас, и бизнеса, и политиката, и кое ли не, години наред, повече от 50, не е нищо друго освен имитация. И когато понякога се ядосвам и гласно изричам мнението си за прехвалените учени, актьори, поети и какви ли не - намират се хора да се възмущават. Където и да погледнеш положението е отчайващо. Излизал съм от театър, от изложба и от кино с яд и псувни! И за това съм казвал много пъти, че глупакът винаги те заварва неподготвен. Не ми се дават примери. Но и не съм съгласен, че хубавите неща са повече от пошлите - не са. На пръстите на ръката се броят добрите спектактли, актьори или талантливи поети, примерно, в тази наша държава. |
"Г.Парцала и Т.Колев" са висока летва в сравнение със сегашните "комици". Ама нали са от соц времето-бух в казана ! Как беше-"махаш два куплета от биографията" |
Да ме прощава господина/жата по-долу, но по времето на соца имаше много по-духовит и сатиричен хумор. Разликата е от земята до небето. Заедно с идването на чалгата и хуморът в България почна да опошлява и да се превръща в чалга, но отва е защото той е отражение на манталитета и битието на обществото. Колкото до селския хумор на Парцалев - вижте "Случая Пенлеве", "С деца на море" и още много други. Ако искате вижте и филми като "Щурец в ухото", "Двойникът", "Опасен чар" и ....айде стига, че са много. |
Хуморът в България наистина е далече под нивото което му се полага. Аз лично познавам изключителни образи които не само че могат да изиграят бляскави хумористични етюди, но и да ги облагородят и поднесат както се полага да се поднесе рафиниран хумор. За най-голямо съжаление, те си работят като таксиметрови шофьори, месари и т.нт. Медийна експозиция придобиват "професионалните шоумени", които да си кажем честничко са изключително постни, но с изключително високо самочувствие. Като че ли самата традиция у нас изисква онези които би трябвало да предизвикат спонтанен смях или да се дерат до прегракване или да си модифицират гласа до някакво уж гротескно звучене. Да де, ама си кухо, та кухо. Един от днешните български комедиотворители и интерпретатори не успя да ме разсмее...максимум да придърпа за момент устната ми настрани, но толкова. Да си призная честно, даже тук, в този форум, съм намирал много по-смехотворителен материал отколкото във всичките онези нарочно изфабрикувани за целта шоута с "ужким професионални" смехотворци. Ако сте нов и не ви мързи, преровете "архивите" и ще намерите много сполучливите попадения на звън и Шантобриан. Има и разбира се и други сполучливи попадения с "второетажен" хумор, но тези двамата ми идват на прима виста в главата ( явно са ми оставили най-силно впечатление). Докато се разчита на разни нахакани тарикатчета, практикуващи трудовашки хумор( като Иван и Андрей) и урбанизирани селяндури с пет тона самочувствие и не кой знае колко субстанция ( сещате се, нали за кои става дума) да бъдат флагманите на масовия шоубизнес у нас, нещата няма да се изменят кой знае колко. Разни Гацопацовци ще дефилират по големия, малкия и "средния" екран и ще доставят радост на "низините" и ще отекчават хората с "малко по-така" изисквания. |