Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Има ли идея, която да ни обедини?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:249 « Предишна Страница 5 от 13 3 4 5 6 7 Следваща »
Гладиатор
08 Авг 2011 23:09
Мнения: 8,326
От: Bulgaria
Причината заради която семействата на сънародниците ни не искат да раждат няма нищо общо с липсата на средства - това е самооправдание в което всеки се прави че си вярва. Причината е че в ценностните разбирания които обществото има. У нас бе наложен модел, още от соца, според който най-ценно е да си по-голямата работа - и у село и у града. Да имаш кола, вила, къща, да си вишист, да градиш кариера или да си важна обществена личност. И тръгна едно безсмислено състезание. И жените и те взеха да се състезават. Туй състезание бе за сметка на възпроизводството. Тая просташка мода продължи и през демокрацията и удари още по-силно възпроизводството. Сега модела е - да работиш в офис и пак да градиш кариера, да имаш няколко скъпи коли, къща-палат или да живееш у София или голям град и все такива. Децата са оставени някъде между другото - в последна глуха - 1 за мода а 2-то често нежелано (познавам доста еднодетни жени абортирали второто - тоя ужас някой изследвал ли го е.... семействата са заможни и то доста). С две думи причината е "в чипа"...колкото и да ни е мъчно...
Гладиатор
08 Авг 2011 23:10
Мнения: 8,326
От: Bulgaria
И за други модели никой не мисли. Например, че може да продадеш апартамента си за 150 000 и за половината от тези пари да живееш в някое китно село като цар и да се самоизхранваш. (често дават възрасни хора дето я карат трудно но се натискат да живеят като мизерници но в панелка в София, вместо да я продадат и да живеят свободни и волни, като царе, на село сред природата. А ако тръгнеш из природата можеш да събереш зимнина за цяла зима) И да си изкараш вода и да я включиш в мрежата си... може и да самоизучиш децата си и да ги пратиш на изпит за преминаване на ниво на образование. И все подобни работи и безкрайни възможности - светът е голям и възможности дебнат от всякъде... но с тоя чип - едностранчив и страхлив заради т.н. (или така измисленото) "обществено мнение" (викат на стреса "Данък обществено мнение". Всеки намерил смелост да се освободи от оковите на този най-унищожаващ данък ще бъде блажен.
Пошъл Тошев
08 Авг 2011 23:12
Мнения: 2,701
От: Bulgaria
Има ли идея, която да ни обедини?
След НАТО и ЕС България загуби ориентир и вяра в светлото бъдеще
Има идея, която от доста години ни обединява. По едно време даже станаха 2 (две) идеи. Наричат се Терминал 1 и Терминал 2. Съдейки по подзаглавието на материала, авторът нищо старо не е забравил и нищо ново не е научил.
Minderbinder
08 Авг 2011 23:14
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
И за други модели никой не мисли. Например, че може да продадеш апартамента си за 150 000 и за половината от тези пари да живееш в някое китно село като цар и да се самоизхранваш.

Само дето най-близката кардиология е на 100 км. И инфарктът е окончателен и безвъзвратен.

Идеална перспектива за пенсионните фондове, нали ?
Калки
08 Авг 2011 23:15
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Има идея, която от доста години ни обединява. По едно време даже станаха 2 (две) идеи. Наричат се Терминал 1 и Терминал 2.

Мдааа.
И как да има обединителна идея, след като сума ти глупаци ви набиват в главите подобни идиотии ?
OLDMAD
08 Авг 2011 23:17
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Кой тука каза "Долу БКП"?!
Я да си вдигне лявата ръчичка!
Чие "БКП" долу - на Луканов, на Жан и @бан Костов, на
Станишоff, на Саймън, Доган, БоБо, или пак на @бан Костов и...Пиздеров?
Това ли ви е Идеята - БКП компле с Атака?!
Де си бре Йоло Денев, мечтата ти е на път да се осъществи!
Die Hexe
08 Авг 2011 23:18
Мнения: 7,841
От: Bulgaria
Но каквото поискаме - това и ще получим.

Единствено с това изречение на Галя не съм съгласна. И именно там е основният проблем. Каквото и да поискаме досега, все друго получаваме. Заради това виждаме пълната липса на нови и нормални идеи и смислени послания - пълно недоверие, независимо какви са думите.
За съжаление, досега недоверието винаги се е оправдавало.


А Гладиатора е напълно неадекватен, не знам дали изобщо има смисъл да се оборват глупостите, дето е написал.
Brightman
08 Авг 2011 23:19
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
НАТО и ЕС никога не са били национални цели, в смисъл на одобрени и мобилизиращи цялата нация. Особено НАТО, където съотношението бе горе-долу 50 на 50. При ЕС бе някъде към 80 към 20.
-
Те обаче бяха обединителни за т.н. "политическа класа", просто защото тя по стар навик се бе поставила на чуждо ръчно управление и изпълняваше геополитическата стратегия, включително и с умно измислената й пропаганда (измислена от Ленин и Сталин по националния въпрос) - "ние се натискаме, те не ни искат".
-
Ако на национално (масово) ниво влизането в ЕС бе популярно, то е защото се възприемаше, като възможност за подобряване на материалният стандарт. И личен, чрез възможност за работа в Западна Европа, и национален, чрез включването в една по-богата общност.
Калки
08 Авг 2011 23:24
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Но каквото поискаме - това и ще получим.

Единствено с това изречение на Галя не съм съгласна. И именно там е основният проблем. Каквото и да поискаме досега, все друго получаваме.

Не е точно така.
Получаваме не това, което искаме, а онова, което ни внушават, че трябва да искаме - и ние си го поискваме. Нали така получихме Боко - не го искахме, но ни внушиха, че той е правилният и че него трябва да искаме...

В този смисъл Галя е права.
Гладиатор
08 Авг 2011 23:26
Мнения: 8,326
От: Bulgaria
Калки
България вече е преживяла подобно `светло бъдеще` - 1934-44.
Преди време един дърт оттодоксален комунист, на няколко ракии, оглеждайки се плахо около масата, тихичко ми прошепна нещо подобно "Да знайш тай държава дет беше преди 9-ти, не знам фашизъм ли беше ква беше, ама тва е най-здравата държава дет сме имали - всичко беше истинско - и занаяти и занаятчии и полиция и армия и даскали и образование - личеше си кой знай и дипломи не се раздаваха. След 9-ти известно време пак бе така ама сетне взехме да се самолъжим и да се самонадлъгваме и да си вярваме. Вярно, много работи направихме, но духовни работи много развалихме. И някой път туй ши избий някъде да знайш. Не й на добре - тий дет си ги насосваме. " Бях като втрещен - духовното било по-важно...
И важно е да спрем да се дракаме кой бил по-виновен ... като се върви напред се гледа напред, кокото повече гледаш назад толкова повече ще се спъваш...
Шломо З.
08 Авг 2011 23:26
Мнения: 3,562
От: Bulgaria
Аз пък не разбрах защо за съзидателен труд трябва да се обединява цялата нация. Ако ще строим нещо огромно и безсмислено - ясно. Но какво пречи на всеки да си съзидава сам или в по-малка група от съмишленици-съзидатели?... /quote]


И ...по-натам... си прав, ей Богу! :)
Brightman
08 Авг 2011 23:29
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
Що се отнася, до национален идеал, то той не може нито да бъде самоцелно измислен, нито да бъде нещо частично - демография, образование, технологии и т.н..
-
Националният идеал винаги си е бил тук. Малко или повече потискан, малко или повече със спор по пътя му за осъществяване.
-
Българският национален идеал е модернизацията. Модернизацията във всички области, която трябва да доведе и до рязко повишаване на благосъстоянието на всички български граждани. Винаги сме се стремели, а днес повече от всякога имаме нужда от ускорена модернизация. Тя трябва да бъде направена волево и съзнателно на принципа "не е важно дали котката е бяла или черна, а дали лови мишки", като прескочим изчерпаните модели и заложим на перспективните.
Пошъл Тошев
08 Авг 2011 23:36
Мнения: 2,701
От: Bulgaria
Що бе, Калки (много "национален" ник имаш, между другото), идеите, които съм посочил, са даже над-национални, общочовешки дъ ге. Защо? Обяснявам: цялата нация ги споделя, това едно, и второ--цялата нация ги превръща в дела от има-няма дваесе и две години.
Васик
08 Авг 2011 23:38
Мнения: 14,574
От: Bulgaria
Партия "Атака" е спомената с добри думи в издание, което не принадлежи на самата "Атака", съвсем наскоро. Това са олигофренските записки на Андерс Брайвик, масов убиец. Брайвик е изпратил по имейла своя манифест на 1000 адреса, един от които е на партия "Атака". Убеден съм, че Волен Сидеров ще спомене този факт пред своите избиратели по време на своята кандидат-президентска кампания, защото той винаги е казвал и ще продължи да казва на своите избиратели само истината.
Gan(ю)гоТрий
08 Авг 2011 23:38
Мнения: 20,679
От: Bulgaria
На буренясала нива докато не и осечеш бурените, ходи си приказвай за демокрация и модернизация. Почистиш ли по технологията - путища много, кеф ти ум, кеф ти модели и сортове..
VOCI
08 Авг 2011 23:39
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Що така бе Брайти ?
Лично на мене оназ идея за демографията много ми допада. Само требе неколко идейни съмишленички и да отпочваме обединението по темата.
Гладиатор
08 Авг 2011 23:40
Мнения: 8,326
От: Bulgaria
Die Hexe
А Гладиатора е напълно неадекватен, не знам дали изобщо има смисъл да се оборват глупостите, дето е написал.
"Когато нещо ти мине на ум - знай че това е мисъл, само мисъл" Епиктет
Няма да разисквам оценките които раздаваш, макар че може да си 50 и повече години по-млада ... па кой знай - може да си някоя свръх умница - от тия дето не изучават нищо ама знаят всичко
... Или може просто да си се саморазпознала у писанията ми - тя истината боли, разправят. Ама като злобееш по другите и да ти олекне временно ще е и нещата ще са такива каквито са - тези до които си се самодокарала и сега злобееш че ти ги казах.

Редактирано от - Гладиатор на 09/8/2011 г/ 01:02:47

Туткалчев
08 Авг 2011 23:41
Мнения: 30,781
От: Bulgaria
Олде, ами и аз точно същото искам. А ако ми кажеш по кой точно начин ще бъде изперкано ЦЯЛОТО гюбре, за което говориш, освен чрез ПРЯКА ДЕМОКРАЦИЯ, моля, кажи.
Brightman
08 Авг 2011 23:43
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
VOCI,
тая идея за демографията е лесно осъществима, - по всички TV 24 часа порно, 4 дневна работна седмица, и аборта 15 000 лв. с ДДС.
OLDMAD
08 Авг 2011 23:43
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Българският национален идеал е Модернизацията...

Ахъ!
"Ами да потретим тогаз, па дано да е за хубаво"(както казваше Швейк навремето):
Сега вече не се казва да "реализираме" кочина, сега се казва..да "модернизираме" кочина!
С европейски средства!

Мдам.
No comment!
Добави мнение   Мнения:249 « Предишна Страница 5 от 13 3 4 5 6 7 Следваща »