Аз винаги см твърдял, че във Втората световна война няма "добри" и "лоши", а само лоши и по-лоши и за мен бомбардировките на Дрезден, Хамбург и други немски градове са много по-безспорни примери на варварство, отколкото атомните бомби. Все пак реших, че си струва да се прочете доклада на комисията, създадена специално да се сложи край на спекулацията и използването на тези бомбардировки за разни политически и идеологически дивиденти. Методологията и съображенията са детайлно обсъдени в доклада. Аз лично го намирам за реалистичен. |
Бонго-бонго, благодаря за линка към Дрезден. Има за размисъл, особено личните преживявания за настъпилия ад с бомбардирането! За броя на жертвите - "Смъртта на един човек е трагедия; на хиляди хора - статистика". Не оправдавам военните действия в името на някаква си кауза. Но не оправдавам, да не говоря - приемам, подобна касапница върху собствения си народ (което е било тук след 1944 г.). За жалост касапницата е действала широкомащабно в България.... |
що ми се чини че пишеш че като обичаш родината си не ти пукало за другите и вършиш някакви лоши работи... Не съм сигурен дали те схванах правилно... My country, right or wrong .... |
Бонго-бонго, разминахме се във поставянето на мненията ни. По методиката на комисията - просто и йота не може да се добави - обективна, документирана, изчерпателна. Личният момент - не е застъпен, но така е в такива мащабни начинания. Трагедията на отделните хора - оставена е на настрана. За жалост! Иначе художествената литература е ерзацът на статистиката. Пък и ако е хубава, цена няма. |
Perdekiriz Берия, мн бърз прочит и данни (макар че са от Википедията , но са от немски източници) за изборите през 1932 г. През 1933 г. става друга интифадата... Не знам за какъв бърз прочит става дума. И при бърз, и про бавен прочит през 1933 чисто технически Телман няма как да участва в изборите, защото е арестуван. . И така - ставаше дума за това, че приказките на Фичо как "в 1933 г. над две трети от гражданите ... гласуват ентусиазирано за Хитлер и Телман" просто не са верни. Сега от теб научаваме някаква "интифада" през 1933 г. в Германия. Ами дори да приемем, че "Хитлер" и "Телман" са метафори на НСДАП и ДКП (националсоциалистите и комунистите), на последните условно свободни избори през март 1933 двете партии заедно "вземат" заедно около 55% от гласовете. Да, не е никак малко, но приказките "над от две трети от гражданите", "ентусиазирано", "интифада" са просто поетични спекулации... |
Несъмнено ницшенството е силно, но също така се забелязват и отчетливи отгласи от А. ван дер Брук. Пак от Янко Янев, "Духът на нацията", където (по мое мнение) се забелязват по-отчетливо някои идеологически сходства с нацизма: "Нека се знае, че всяка идея, която не изхожда от националното ни огнище, е противобългарска и реакционна. Противобългарски е болшевизмът, както и хленчът за международно разбирателство, както и наивната престъпност на интегралните софисти или утопията за всеславянската република. Преди всичко необходимо е да проясним себе си и да се развием до самосъзнание. Нашата култура и общественост трябва да изхождат оттук. Ние имаме нужда от национални личности, от национален мироглед. Не можем да бленуваме за далечни неща, когато в собствения ни дом върлува бурята на опустошението и нищетата. Националният дух трябва да бъде отключен от кладенците на нашите села и да залее земята ни. Може би това е романтика. Но всяко възраждане, всеки подвиг е романтичен. Предстои ни да създадем новия тип българин, обусловен от структурата на времето, в което живеем. Затова тоя българин не може да бъде интернационализиран, нито комунизиран, нито интегрализиран. Той е рожба на вечните стремежи на племето ни, горд и вдъхновен, какъвто беше духът на Паисий Хилендарски. С тоя героичен българин трябва да започне и ще започне нашата национална романтика. Не е дума за патриотични добродетели. Тия добродетели са елементарни за всеки гражданин и член на държавата. Важното е да се погледне на нещата от по-високо, от културно-философско и културно-историческо гледище. Освен чисто политическите и стопански задачи има и други, много по-съществени и съдбоносни: Критиката на нашето национално съзнание трябва да предшества всички други въпроси. Новото поколение може да бъде спасено само чрез една нова вяра, чрез една нова философия, която да избистри умовете и да впрегне творческите сили за работа. Насилието не е вече никакво средство. Трябва да се въздейства върху българската душа и българската съвест, която се продава за счупени сребърници. Успехът в тая посока може да бъде исторически. Това ще бъде начало на нашата революция, Която тепърва ще има за цел да освободи българския народ и да затвърди съществуването му." |
Затова тия които са били избити след 44 - това в голямата си част е било справедливо възмездие. Въобще не са били някакви невинни душици, както днес се пропагандира, нито пък някаква читава интелигенция. Гледай днешната "интелигенция", такива като Инджев, Сугарев, Дайнов и прочие патологични уроди, всякякво либерастко седерастка сган - такива са били и преди 44. Няма да коментирам съждението за "справедливото възмездие", защото коментарът ми ще ми донесе бан. Но само да попитам, другарите, които бяха клани, както турчин не ги е клал, каква съдба предвиждаха за "буржоазията" в случй на победа - щаха да ги третират по ленински, по сталински или както др. троцки препоръчвал? Апропо, Инджев, Сугарев, Дайнов да формирани именно през епохата на социализма. Тази епоха няма как да бъде отстранена оперативно от тях. Всъщност, сравнението между българската интелигенция 1878 - 1944 и социалистическата (чийто филизи все още съществуват в българската културна нива), никак не е в полза на последната. Само един пример - списанието, от което е препечатана тази статия. В последните 60 години няма издание на такава висота като "Златорог". |
Е те това не мога да разбера у българите. Не си съгласен с нечие мнение или с нечии аргументи, и хайде хоп - епитет. И защо? Та разговорката отпочна от "Философията на Родината"... С две думи - от сий форУМ и изказвания на форУМци доста противоречива дефиниция на Родината произлиза. А тя ни е обща, една за всички ни. Ама нещо разбиранията ни за нея коренно се разминават. И поради что? Бонго-бонго, късно чета отново, но с "My country - right or wrong" ми довя младежки спомени. Даже си бях записал две предавания върху касетофона. Дали ще ги намеря? А за незаслужения епитет - аз ще кажа, че редко ла..но се не настъпя. Ще те оплиска... За откъса от "Духът на нацията" |
бонго-бонго My country, right or wrong .... Е и. Някой, пък бил и такъв дето си спечелил име, нещо казал или написал. Е и. И трябва да се вкопчим за написаното и да правим велики изводи. И да се впечатляваме като малки деца и да си правим кумир от мнението или човека... Що не го раздавате по-леко, свежо и волно а така насериозно... и крайно...Редактирано от - Гладиатор на 14/8/2011 г/ 02:16:49 |
Янков на мене пък ми мирише на армеева чорба, сетих се за Редингота от "Тютюн". Сигурно е носил и подпетени търлъци. |
Май за някой хора хремата е полезно състояние. Барем ще мълчат... ------------------------------- ---------------------------- Блогът на Генек |
На мен Янев ми хареса и мисля да потърся още негови неща да прочета. Хем без да ми е симпатичен, щото аз съм чист продукт на "цивилизацията", не на "културата". Пък вас ви провокира да търсите пак кои са добрите и кои - лошите. Е, какво е виновен човекът за това, даже сега, а още повече приживе |
Фичо май нещо бърка за връзката на Ницше с фашизма или поне не знае на каква основа е поставен конфликта Ницше-Вагнер /когото Ницше първоначално боготворял/, а той е заради шовинизма и антисемитизма на Вагнер, които Ницше отрича. Теорията за подчовека като противовес на Ницшевия свръхчовек / като понятието свръхчовек Ницше е измислил, за да характеризира човека-творец/ е създадена от американския писател Лотроп Стодард в заглавието на неговата публикация от 1922 г. „Бунтът срещу цивилизацията: Напастта „подчовек“. Ето и най-пресните известия за Легендата за Ницше и фашизма - Според Нимайер Ницше никога не е бил фашист, а е бил иконоборец, който дълбоко е презирал както антисемитизма, така и национализма. Въпреки че в по-късните издания на съчиненията на Ницше фалшификациите са били в голяма степен коригирани, те са помогнали да се затвърди репутацията му на фашист, отбелязва Нимайер.БТА Натиснете тук Аз самата винаги съм възприемала Ницше /обосновала съм го във форума надълго и нашироко с специална тема, посветена на Ницше/ по-скоро като блестящ литератор-филолог, отколкото като философ. Той няма завършено философско образование, но затова пък има много сериозно класическо филологическо и със задълбочените си знания по латински и старогръцки езици дори е бил преподавател в престижен университет и професор на 24 години - един от най-младите. Амбициите на Ницше винаги са били в областта на филологията - със Заратустра той се вдъхновява от идеята да издигне немския език до небивали и непостигани досега висини и до голяма степен успява. Затова и има такова голямо влияние върху световното, а и тогавашното българското литературно общество - заради постигането на езиково-стилово съвършенство, музикалност на фразата, пластичност, изисканост на изразните средства, експресивна метафоричност. Ницше е най-вече индивидуалист и самотник - страдалец бунтар срещу вече установени за света морални постулати. Затова е и Богоборец и противник на подчинението, което държавата изисква / "Студено чудовище - това е държавата"/, а това никак не се връзва с идеологията на фашизма, за когото основният идеологически лозунг е: "Всичко в държавата, нищо извън държавата, нищо срещу държавата.“ |
А че от участниците във Втората световна едни са лоши, а други по - лоши - съгласна съм с Бонго. Ето и нещо на вниманието на Данил за любимия му Чърчил: В продължение на двайсетина години през 20 век, т.е. до края на Втората световна война, фашизмът се налага като водеща световна обществено-политическа и икономическа идеология. Сред поддръжниците му се нареждат видни световни политици като Уинстън Чърчил, койти никога не е крил този факт, но по ред причини от геополитическо естество, и най-вече поради съюза на Мусолини с Хитлер, се нарежда постфактум сред върлите му противници. Чърчил на обща пресконференция с Мусолини през 1927 година определя със следните думи фашисткото движение: „ Вашата триумфална борба срещу зверските страсти и апетити на ленинизма “ , както и „ средство против руската отрова и движение оказало услуга на целия свят |
Не виждам нищо фашистко, национал-социалистическо, или интернационал-социалистическо в хубавата статия. Сългасен съм със всичко, освен броя на анихилираните в Дрезден, мноооооого повече са. Покойният вече Курт Вонегут е бил военопленник в Дрезден по него време и е описал доста в Кланица 5 и другаде, вкл. и касапницата в Зоопарка. Ако войната предполага ликвидацията на мирно население както в София, Дрезден, Берлин, Хирошима, Югославия '99 и т.н. - това е мръсна война! А инсценировките СТЦ и Пентагон 9/11 - двойно по-мръсна война, на собствена територия. с/у собствено население, пожарникари, полиция и военослужещи. |
А номадите балтаят гузни-негонени, като пробутват анализи на Пенчо§Петко, Страшимиров и Филанкишията. Намесен е дори Пудел Сидеров и Капката му, не е хубаво така да се отвлича вниманието от една стегната и вярна статия, като философът Янко Янев е 100 пъти по-философ от социалистическите издънки на ФФ! |
Предвидимо единодушие на каманяките с фашистката " Философия на Родината". И стига сте весили цифки и саполе за ония в Дрезден. Преди тях за 6 години германците са изтрили от лицето на Земята хиляди градове и села. За тях що не ривете ? Хубавото след Дрезден Е , че сега германците ( заедно с японците - познайте защо ) са най- миролюбивите нации с най- добър имидж в света. Вече имах повод да спомена че RAF и USAF изглежда са най- добрите имиджмейкъри . |
Някой знае ли откъде мога да изтегля филма "Дрезден"-2006. Търсих го по бг торентите, ама не го намерих |