Не виждам никаква връзка между тези неща. При социализма нямаше ровене в кофите, но не защото е липсвал морален вакуум. Не виждам с какво е ясен паралелът между Брайвик и Юзеиров. Ясен ли е паралелът между Жорж Ганчев и Тимъти Маквей? Не е, това са несериозни неща. |
Кога са зейнали тези дупки на несигурност? Дори без да се напрягам много, се сещам, че през 74 г. Бранимир Делчев уби 10 и рани други 10 студенти в Студентски град. Преди касапницата гледал на кино "Кръстника". Ако се направи подобен паралел с Брайвик, статията щеше да стигне до изненадващи изводи. |
... те сега, Авторе, падна в капана: Който си мисли, че не може да се направи ясен паралел между тяхното шоу и мрачната ексцесия на норвежкия убиец Брайвик, е в дълбоко заблуждение. ... за нещо подобно ме туриха във фризера ... а на теб че ти кинат ушите, щото гледаш на гражданите по каруците и торбите ... |
Не ми е цел с горния елементарен пример да ви притопля порция соцносталгия. Явно соцносталгията се е вкоренила и на подсъзнателно ниво, та и без цел се проявява _______________________ Интеллигент — это тот, у кого ума больше, чем умения, знаний больше, чем ума, сведений больше, чем знаний, а амбиций больше, чем всего перечисленного… Блогът на Манрико |
Вярно е, че в последно време сякаш по улиците има повече ненормални, повече просяци, повече изпаднали отвсякъде хора. Не знам защо е така, но авторът вярно го е забелязал. |
При социализма нямаше ровене в кофите, защото нямаше какво да се извади от там.Храна никой не изхвърляше.Затова нямаше и кучета котки по улиците.А предмети, които можеха да влязат в употреба-съвсем. Казват, че в Сомалия изобщо нямало кофи.. Редактирано от - dude3075 на 15/8/2011 г/ 21:25:17 |
Съществен въпрос повдига авторът. Обаче такива като него и той се бориха срещу Онова и за Това. Гнила интелигенция. |
Върнах се 25 години назад. Пак там. На пейката седяха соцбаби, обсъждаха какво ще готвят за вечеря. (Нездравословни неща, главно пържени, впрочем:)) Наоколо имаше много повече място за паркиране, а возилата бяха москвичи, вартбурзи и лади. И пак щъкаха хора, повечето облечени в не съвсем угледна, но чиста соц. конфекция. Като цяло настроението на минувачите беше по-, как да кажа - може би пълно с повече илюзии. Някак по-еднородно. И доста по-бодро. Бодра песен днес да екне, песен песен на труда На сердца ни да олекне да живей живей труда. |
гащи кодош гъбаркане... Темата е сериозна и пейоративизмите би трябвало да изчакат някъде след четвъртия абзац. Така, плеснати в самото начало на материала, го карат да олеква и предразполагат към съвсем друг тип четене. |
Бе имаше и тогава пияни, имаше и хулиганчета, но като цяло хората не изглеждаха толкова напрегнати и нещастни. Това е истината. |
Абе той другарят Виденов добре си го каза: Чорбаджии и изедници. Чорбаджиите изсърбаха чорбата, изедниците изядоха мръвката, а накрая с общи усилия издухаха и самия Виденов. Пък после - било хубаво едно време. Ако е било хубаво, що самички го катурнаха? А? |
"...Пък после - било хубаво едно време. Ако е било хубаво, що самички го катурнаха? А? " Заради Свободата, Сократе... А? Редактирано от - JJ6 на 15/8/2011 г/ 21:55:54 |
За да дойде още по-хубавото... Дето го гледаме и ние... Авторе, нима това е пример за дупки в общественото съзнание? Няма съзнание там, където мисълта е заета с елементарна мисъл за елементарно оживяване... Целта е постигната и все повече хора се доближават до нея... Тия от кофите няма да отидат да гласуват, няма подпишат някакво възвание, апел, няма да проявят гражданско поведение. За какво е общественото съзнание ако не се трансформира в обществено поведение? |
споделям мнението на васик, че не виждам връзка между описаните в статията примери. също, братята юзеирови искат пантюркизъм, не паносманизъм. разликата е огромна, но не ми се обяснява сега. приятна вечер на всички |
Много повече се набива в очи паралелът между "Атака" и Брайвик, отколкото между Юзеиров и Брайвик. "Атака" е спомената с добри думи от самия Брайвик в неговите манифести и "Атака" е един от 1000 адресати на неговите манифести по имейл. Нима Юзеирови ни заливат с каскада символи, а "Атака" не? С какво символите на Юзеирови са по-страшни от тези на "Атака"? Нима Сидеров не въведе пародийното начало в самия парламент, нима не разиграва циркове в чужбина, нима не гони грухтящи прасета, нима той не се явява със свалени гащи в политиката? Защо тогава наричаме Юзеиров симптоматика, а Сидеров - как го наричаме - състояние на пълно здраве ли? Можело е да се разгледат много повече въпроси, но е най-удобно да се говори за паносманизма. |
Ако Юзеиров каже, че е превъртял Рубикона, журналистите ще се търкалят на земята от смях и ще му се подиграват в очите. Защо тогава не се смеят на Цветанов? Кичът на Юзеиров по-голям ли е от репортажите как Цветанов сменя пелени и тича по шорти с Веско Маринов? Не са ли симптоматика женствените танцьори, които представиха химна на МВР в НДК? Йоло Денев и Юзеирови са удобна боксова круша, но когато човек се замисли по-дълбоко, границата между налудните маргинали и политиците от сутрешните блокове съвсем не е толкова ясно различима. По-скоро тя е наложена на предразсъдъчно ниво. |
Шутовският парад на братя Юзеирови е само симптоматика на болестни състояния в обществото Така, така. Шутовският парад на братя Юзеирови с боксерките е само симптоматика на личностова патология. Редактирано от - потребител,07 на 16/8/2011 г/ 01:17:05 |
Ами и аз винаги съм се чудел къде виждат професионализъм и компетентност иначе образовани хора в Иван Костов или Милен Велчев. Очевидно аз, като човек с икономическо образование и професия, се опитвам да слушам какво говорят, а хора инженери или лекари преценяват само излъчването, жаргона и акцента, без да си направят труда да се заслушат. Така се възприемат политиците, ако някой си направи труда да се задълбочи, забелязва, че тия изобщо не го вземат насериозно или пък те не си струва труда да се приемат насериозно (освен ако, разбира се, не са били прави да мислят за него така). А и на мен ми стана интересно - авторът иска да каже, че откачалките, които е описал са паносманисти или националисти ли? |
При социализма нямаше ровене в кофите Имаше! Тогава ромите още си бяха цигани, а част от тях системно събираше от кофи и бункери изхвърлени храни - сбираха ги за да хранят прасета и друг добитък. Свинарите от неромски произход изчакваха да се бракува и без това евтиният субсидиран хляб и го купуваха за жълти стотинки. Соктратя е задал животрептущ вопрос, чийто отговор е прос: Футболистите и мутрите се движат с манекенки и певици - щото могат. |