П.П. Г-да пазарници, заплатеното на Микеланджело някога от Ватикана, днес се връща хилядократно, ако сте забелязали и носи огромни приходи. А понеже българските "богаташи" са цинцари и невежи по душа и манталитет - техните яхти, самолети, джипчета, басейнчета, замъчета и кулички в перспектива нито на държавата, нито на собствените им наследници няма да донесат подобни приходи никога. Освен ако на някого след време не му хрумне да прави музей на постоталитарния кич и парвенющина, де |
П.П.П. А най-съвременната българска държава ще остави на поколенията най-много гребни канали, самоформирали се на мястото на т.нар. магистрали. А, да, и огромна колекция от лентички за споменатия от мен по-горе евентуален музей (вероятно са от изкуствена материя, та няма да ги изядат молците и ще траят за бъдещото бодро поколение). |
Леле-е-е-е, колко омраза и разрушителна страст има в думите на този, вероятно наричащ себе си ТВОРЕЦ! |
Не съм много съгласен. Я да видим какво казва тук: Това е повече музей на отмъщението, отколкото музей на артефакта. Самата колекция вътре е безобразен карашък. Има автори, покойници, които ако можеха да разберат къде са попаднали произведенията им, ще се обърнат в гроба... или малко по-надолу: Погледнете закона. Вижте какво е написано за неимуществените, т.е. моралните права на авторите: "Авторът има право да реши дали създаденото произведение може да бъде разгласено и да определи времето, мястото и начина, по който да стане това". и т.н. до края на отговора. Нещо невярно да е казал? |
когато министерството на културата се превърна пак в министерство на пропагандата, няма как неговите инициативи да не са натоварени предимно с задачата да възхваляват сегашната най-справедлива власт и нейното гордо потекло |
OLDMAD, ние не знаем какво е положението с авторските права. Може да са уредени (чрез съответните договори и плащания), може да не са. Подозирам, че и проф. Минеков не знае. Вероятно и Веждито, и ръководството на музея не знаят. Който има претенции - да ги предяви, има съд, макар и калпав. Може би на професора не му е приятно, че там е изложена скулптурата на Людмила Живкова от Величко Минеков - може би друго. И това не знаем, да беше говорил конкретно, аман от намеци в това наше псевдообщество... Професорът е свестен и несъмнено интелигентен човек, комуто принципно симпатизирам много (не че би го интересувало), но точно днес нещо не е успял да формулира убедително вижданията си, извън това, което е очевидно - че музеят не го кефи. Много патос, много метафори... |
Добре е и да се види как изглежда - http://vimeo.com/28695463 |
По радиота казаха, че Елена Розберг ще е директорка на музея. Натиснете тук |
Професорът е прав, защото въпросът за социалистическото изкуство е различен от въпроса за личната оценка на Рашидов за социалистическото изкуство. Така "планираният" музей е чисто и просто една стигматизация. Рашидов прави музей на социалистическото изкуство по социалистически. |
Рабби узнал о том, что его любимый сын крестился. Он посыпал голову пеплом, порвал одежду, снял обувь и сел на пол, как принято, когда у евреев умирает близкий человек. Раввин страстно молился и вопрошал небеса: - Готеню, Господь мой. Разве я не учил усердно Тору и не учил ее другим? Разве я не соблюдал усердно Закон Твой? Разве я не делал добрые дела, как заповедано в «Поучениях Отцов»? Так почему же такое горе. Почему же мой сын, мой любимый сын перешел в христианство. - Разве только твой сын? - ответил ему Голос по еврейскому обычаю вопросом на вопрос. |