Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Какво се мие с пароструйка и какво не може?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:240 « Предишна Страница 10 от 12 8 9 10 11 12 Следваща
dude3075
20 Сеп 2011 13:55
Мнения: 3,462
От: San Marino
hamel,
Ти в град Варна ли си роден или в град Сталин.
Питам аз и отговор не искам
За Родину, за Сталина!
hamel
20 Сеп 2011 13:56
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
Едно подобно обяснение (ако не е подсказано от адвокат), звучи логично.
Даже admirable, даже и да е подсказано
Ти в град Варна ли си роден или в град Сталин.

@dude3075, каква би била разликата в единия и в другия случай?

Редактирано от - hamel на 20/9/2011 г/ 14:01:27

дъртреалист
20 Сеп 2011 14:00
Мнения: 11,678
От: Bulgaria
Хамеле, едва ли е разумно да се спори за числа
Повечето изследователи и историци приемат, че през първите няколко месеца след 9 септември са избити без съд около 30 000 души. През февруари 1991 г. министърът на вътрешните работи Христо Данов обявява пред парламента цифрата от 25 000 за безследно изчезнали.

Мащабите на комунистическите репресии се илюстрират най-добре при паралел с броя на жертвите от периода 1923-1944 г. по време на предишното управление. Според проучване, извършено от избраното през 1945 г. Народно събрание, жертвите са 5632 души – убити, екзекутирани, починали в затворите или вследствие на престоя им там. Между 1941-1944 г. 357 души (не само участници в съпротивата) са осъдени на смърт и екзекутирани. Изследвания на броя на жертвите до 9 ти септември 1944 г. са правени и от Музея на революционното движение в България, създаден и ръководен от БКП.

Натиснете тук
Единият ми дядо се крил 6 месеца по горите, докато спрат да го търсят за арестуване, щото буржуа - държал малка кръчмичка в малко село.

Тоз паметник не е за 34 000 избити на фронта, а за някаква чужда армия.
Или да е за паметта на 30 000 избити будни българи?
traikokitan4ev
20 Сеп 2011 14:04
Мнения: 2,359
От: Bulgaria
Фирмин,
не очаквах да е нужно на теб да се обяснява разликата между Русия (без чиято помощ, да - прав си) и СССР.
Има доста паметници на руски войни, вкл. и, нужаещи се от по-добри грижи, има и Руски паметник в София, срещу който никой не е казал и дума.
При цялото ми уважение към жертвите и решителния принос на СА в ВСВ, случаят с паметника на СА в София е съвсем друг.
Както и с паметника на американските летци
dude3075
20 Сеп 2011 14:05
Мнения: 3,462
От: San Marino
@dude3075, каква би била разликата в единия и в другия случай?

На кратко разликата е като между Димитрово и Перник или Коларовград и Шумен..
По на дълго - друг път при подходяща тема...

Редактирано от - dude3075 на 20/9/2011 г/ 14:06:25

Doctora
20 Сеп 2011 14:05
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Офтопик:

Монументът на Сталин в град Сталин (Варна), се намирал срещу входа на Морската градина. Махнали го тихомълком през нощта. На следващата сутрин вече имало леха с любимите на Иван Костов теменужки. Веднага се родил виц:
- Чухте ли, Бащата на народите нощес го изселили!
- И защо?
- Ми..нямал варненско жителство!
Шломо З.
20 Сеп 2011 14:06
Мнения: 3,562
От: Bulgaria
Виж ти. РеалиШЧе, а на мене единият ми баща износи до смъртта си белези от бой с каиш по пищялките в полицията.


Как да се разберем?
дъртреалист
20 Сеп 2011 14:06
Мнения: 11,678
От: Bulgaria
Аха, разбрах, който не е русофил е патриотар.
И после, Паметника на освободителя е Коня.

Тука говорим за ПСА. 2СВ.
От какво са ни освободили не е ясно.
OLDMAD
20 Сеп 2011 14:07
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Забавих се, щото се рових из архива на газетата...
Оказа се, че по тази Тема сме се кюскали цели 11(единадесет) пъти!

Редактирано от - OLDMAD на 20/9/2011 г/ 14:07:43

Firmin
20 Сеп 2011 14:07
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
traikokitan4ev,
то беше реплика на русофили=българофоби, както е според дъртреалист
hamel
20 Сеп 2011 14:09
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
@дъртреалист, да оставим числата засега, не изобщо. Те ще се уточняват от децата ни и техните деца, ако все още има българска държава. В някакъв смисъл, оповестяването на тези числа, веднага след Десети има същия терористичен привкус, като вакханалията преди Девети и след Девети. Нали е ясно, че тези неща, в които освен идеологическите доктрини, има и много, много други импулси и мотиви и поради това са неконтролируеми. И още нещо, което би трябвало да е ясно - деликатна материя е това и не трябва да се върти шашката. Още повече, че изходът от баталията не е предопределен.
Руританец
20 Сеп 2011 14:13
Мнения: 3,941
От: Bulgaria
Много добър коментар на Ясен Бориславов. Написан с разбиране, каквото в повечето реакции липсват: те се сведоха до официозна тъпота и автоматично разделение по русофобско-русофилска линия, сякаш акцията имаше нещо общо с това.
Обясненията на момчетата пред сп. "Едно" не звучат особено умно. Ама по-важното е, че провокацията им беше умна.

---
Блогът на Руританец - Ruritania Press
Cruella de Vil
20 Сеп 2011 14:17
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Хайде да не намесваме Руско-турската война и паметниците на загиналите руски, а и румънски и финландски войници.
Нашите деди са направили тези пзметници по далеч по-достоен и скромен начин. И да, на Шипка и в Плевен идваха цели семейства с децата си да окажат почит на загиналите, да разгледат експозициите и научат повече за българската история.
Руският паметник в София е едно, паметникът на Съветската армия с българските партизани съвсем друго. Величаенето на един символ на насилственото налагане на тоталитаризма няма нищо общо със загиналите руски войници на територията на България.
durt kozel
20 Сеп 2011 14:28
Мнения: 769
От: Bulgaria
аре стига с тоя паметник, бе!!! как па не ви писна.
dude3075
20 Сеп 2011 14:34
Мнения: 3,462
От: San Marino
В София е оспорван ПСА в Княжеската градина, а не Паметника -костница в Лозенец. Което не е случайно. Защото ПСА в Лозенец няма идеологическа натовареност, а е символ на уважение.

Днес, бесеписти, комунисти, чегеваристи и проч. твърдят, че са генетични „антифашисти”. Само дето тези „антифашисти” нищо не направиха за да има поне един достоен паметник на 35 хил. български войници загинали в битката с нацизма! Над 30 паметника на СА и НИТО ЕДИН за 35 хиляди българи. И това е символ!!
Шломо З.
20 Сеп 2011 14:38
Мнения: 3,562
От: Bulgaria
официозна тъпота



И коя газетка е официозна днес?
hamel
20 Сеп 2011 14:43
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
На кратко разликата е като между Димитрово и Перник или Коларовград и Шумен.
Аз питах, за мен каква би била разликата?
hamel
20 Сеп 2011 14:48
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
нищо не направиха за да има поне един достоен паметник на 35 хил. български войници загинали в битката с нацизма
И него щяхте да осерете
Firmin
20 Сеп 2011 14:51
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
dude3075,
ти си много прав и те подкрепям. Всъщност паметници има много. Практически във всяко българско село или град има паметници на загиналите във войните, включително и на фронтоваците от ВСВ, които се почитат и пазят. Нормално е, там човек чете имената на бащи, дядовци, чичовци, братя, съпрузи ... Това, което пропускаме е, че по този начин ние придаваме едно наше си домашно, местно значение на присъствието ни и трагедията ни, свързани с тези световни събития. Което не е справедливо! Те са се случили и с нашето участие и с кървавата му цена ние имаме право на гордост и пример като творци на историята не по-малко от други в Европа.
dude3075
20 Сеп 2011 14:53
Мнения: 3,462
От: San Marino
И него щяхте да осерете

E това е разликата...Щом можеш това да напишеш.

Редактирано от - dude3075 на 20/9/2011 г/ 14:54:31

Добави мнение   Мнения:240 « Предишна Страница 10 от 12 8 9 10 11 12 Следваща