Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Какво се мие с пароструйка и какво не може?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:240 « Предишна Страница 7 от 12 5 6 7 8 9 Следваща »
Oraсle
20 Сеп 2011 08:25
Мнения: 15,092
От: Bulgaria
Приятно съм изненадан от този анализ.
дъртреалист
20 Сеп 2011 08:31
Мнения: 11,678
От: Bulgaria
Отличен анализ!
Най-добрия по темата!
NATURAL
20 Сеп 2011 08:33
Мнения: 4,553
От: Bulgaria
Още веднъж за автора. Даже бях леко разочарован от подробните и по точки разяснения по различните аспекти на въпроса що беше това/тези и каква е почвата му у нас и по света. После пъг гледам и тез разяснения не са били достатъчни за всички. За тези, които са си останали с доброто старо образование. За тези, за които автора е доуточнил
а въпросът: "Какво е искал да каже художникът?" е сред фундаменталните глупости на образователната система.
За тези съгласните с коментара на Министър Рашидов. За радост този път не са много.
А и една от редките дискуии в които темата не се отклони към българсйия Батман, пу-пу, да не чува оня горе и оня в центъра

Редактирано от - NATURAL на 20/9/2011 г/ 08:36:31

Сократ-май
20 Сеп 2011 08:49
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
ОлдБг,
Ще те изпреваря преди да си ми отговорил.
В момента хората с леви убеждения берат горчивите плодове на засятото през периода 1944-1989. По-точно - на безумно тъпата пропаганда, способна да накара човек да намрази дори и най-хубавото нещо, щом тя го е поела в недодяланите си лапи.
Който повярвал - повярвал.
Отблъснатият - отблъснат.
Прочети тези размисли на Максим Калашников:
Натиснете тук

Редактирано от - Сократ-май на 20/9/2011 г/ 08:50:07

SvSophia
20 Сеп 2011 08:54
Мнения: 36,140
От: Bulgaria
В момента хората с леви убеждения берат горчивите плодове на засятото през периода 1944-1989.

Сократе, това изречение е безспорно точно, само дето му липсва втората част: в момента хората с "десни" убеждения (извън тесен кръг олигарси и прилежащия им "политически елит" берат горчивите плодове на засятото през периода 1989-2011 г.
Такъв вероятно е тежкият път на българите към познанието, което, както е известно, носи печал.
Сократ-май
20 Сеп 2011 08:55
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Св. София,
Напълно съгласен, само бих съкратил срока на 1989-1997. Нататък вече всичко ставаше по инерция.
SvSophia
20 Сеп 2011 09:08
Мнения: 36,140
От: Bulgaria
Baldur
20 Сеп 2011 09:09
Мнения: 458
От: Bulgaria
За автора .
Ако беше се замислил върху собствените си писаници, щеше да види противоречието в тезата си. Салвадор Дали е нарисувал собствена вариация на Мона Лиза, подчертавам "собствена вариация", не е отишъл да драска върху картината на Леонардо, защитата на една вандалска постъпка ми прилича на оправдаването на цялата престъпност в България.
Генек
Firmin
20 Сеп 2011 09:15
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
Сократ-май,
С текста на Калашников ме провокираш да се включа в "културната ви дискусия". И аз съм от поколението "на 18 през 1985". Българското. Не ми хареса този текст, освен ако не е преднамерено ироничен, разбира се. Особено в края.
Като каза Калашников и се сетих за ... Калашников. През 80-те, млад, зелен, див и красив ( ) сядам аз и написвам една остра дописка до местния комсомолски вестник. Филипиката ми беше по повод това, че в местния универсален магазин продаваха играчки - пластмасови автомати, копия на М16А1. Громях аз прозападната пропаганда и защитавах тезата, че за патриотичното и интернационално възпитание на подрастващите защитници на Родината следва играчките да са копия на АК-47 или най-много на ППШ и ППС. (Като дете имах тенекиен Шпагин с манивелка, Судаев с батерии, после и един Калашников, дето хвърляше искри. Последния, по причина на характера ми, баба ми от АК-47 направи на АКС-47 като строши приклада на задника ми. Но и АКС-47 си беше добре.) Та отивам аз в редакцията и нали съм с "връзки", срещам се с една от редакторките, дето ми беше и учителка по едно време. Прочете го тя писъмцето ми до редакцията, погледна ме, пак го прочете и пак ме погледна. Гледа ме с едни такива красиви очи и ме пита "А защо въобще на децата трябва да даваме автомати в ръцете?". Аз взех нещо там да ломотя, пък тя "Вземи го и помисли още малко". Сгъна ми листчето и ми го върна. Тя го върна, пък аз повече се не върнах.
Rakita
20 Сеп 2011 09:21
Мнения: 22,828
От: Bulgaria
съвършеното отсъствие на сексуалност в женските фигури на този паметник.


Не е точно така. Момата най-отгоре до съветския солдат, която може би е събирателен образ на селското начало на българския народ от онова време, изглежда доста добре.
NATURAL
20 Сеп 2011 09:22
Мнения: 4,553
От: Bulgaria
Громях аз прозападната пропаганда и защитавах тезата, че за патриотичното и интернационално възпитание на подрастващите защитници на Родината следва играчките да са копия на АК-47 или най-много на ППШ и ППС.

Това си е повече от достойно ... на фона на върлите демократи дето крият със сетни сили подобни факти от автобиографиите си. И е достоверно , за разлика от широко прокламираното дисидентство на други.
Old_BG
20 Сеп 2011 09:22
Мнения: 22,342
От: Kiribati
Русофилството е просто в духа на народа ни. Съветофилството се придобива в тясно семейни граници, чрез насочено възпитание от най-ранна възраст.

Обещавам, ще хвърля едно око на Калашников, макар че доста съм му хвърлял, но то е друга тема!
Първо - ако имаше връзка с темата твоето послание - щях да го отмина.
Второ- и да нямаше, пак щях да отмина, ама словоблудстваш бе приятелю!
Не си на тийнейджърска възраст, че да ти повярвам на убеждението за това как се изгражда съветофилство.
Не, че не е имало, ама айде моля те не слагай пак в една торба екстремизма и нормалното русофилство, получено исторически и по естествен път.
Не познавам ни един - НИТО ЕДИН, на който в канчето да му е набивано в семейството съветофилство.Имаше си пропаганда - недъгава, блудкава и нескопосана, която отвращаваше по скоро.А си имаше и нормални връзки с една страна, с мнооого обмен и просто част от "матряла" си формираше възгледите съвсем директно от преки контакти- какво семейно възпитание те гони, какви 5 лева?Пак се опитваш да вменяваш целенасочено вина на едно цяло поколение, във възпитание и "повреждане" светогледа на цяло едно следващо поколение.Е, не си прав, ти не си ли ходил сред хора, от кабинета си ли ги видя тези надъхани съветофили, възпитани безвъзвратно от бащите си.
Карай!
Пак по темата /и твоята/.Съветофилство ли е, неприемането на съмнителни изяви на набедени "творци"?
Първо - паметника е на СА.
Как се възприема у нас - безкрайна тема и явно скоро няма да има точка на дебатите.Освободители или окупатори - да си спорят тези, дето имат време.
---------------
Но паметника е вдигнат от едни българи, тогавашни българи, които са уважили
приноса на СА за премахването на хитлеризма.Основен принос, постигнат с милиони жертви.Може тогавашните българи да са били заблудени относно политическото използване на СА, но от това хич не страда приноса и към човечеството.И е признат.Ама какво сетне Сталин, та режима правел, ама как ни таковал мамата - това войниците не ги е спирало да си дават живота бе.
Има ли на този паметник Сталин, има ли някакъв политически сатрап, има ли нещо потискащо националното ни достойнство, самоуважение, някакъв политически привкус?Какво се търси под вола теле непрекъснато, защо мине не мине някое време и се пръкне някой умник да подклажда пак огъня?
Нарочно сложих чертата - някаква идеология да се вижда в тези редове?
Щом е вдигнат от "онези" българи - поне тяхното мнение да уважаваме.
Добре - да речем му е минало времето /как ли става това за паметник?!?/, прави се внимателно преценка, предлага се, одобрява т.н. общество /дето го няма/, преценява се хладно и международната реакция! и - мести се бе, ако трябва, мести се! Точка!
Но преди това да стане - айде да си уважаваме паметниците, създадени от самите нас.А дори и да не са паметници - постнах по горе за Джокондата и мавзолея и не се отказвам.
Пак стана дълго!
Me4o
20 Сеп 2011 09:23
Мнения: 641
От: Bulgaria
"От общо взето семплите им обяснения, публикувани в някои медии миналата седмица, личи, че творението понякога стои над твореца, а въпросът: "Какво е искал да каже художникът?" е сред фундаменталните глупости на образователната система.

Е добре, с какво натруфеното:

"Наивното" съчленяване на образи от две митологии (едната патетично-героична, а другата консумативно-развлекателна) в единно тяло постига взаимното им обезсмисляне, обезличаване и същевременно произвежда нов смисъл. Налагането на пъстроцветни комиксови персонажи от американската масова култура върху героичния тъмен чугун на комунистическата идеология предлага проникновено синтезиран образ на Студената война."

се различава от простичките и лаконично-ясни думи на момчетата?
А и мисля, че нормално разумният човек няма нужда от такива обяснения, всичко е казанао "кристално ясно".
havamal
20 Сеп 2011 09:37
Мнения: 2,630
От: Bulgaria
Едва ли рисувачите на паметника са имали списък с 8/осем/ точки-какво искат да кажат с акта си....Според мен е било леко спонтанно. Моля автора да не ги сравнява с Черни-в неговото изображение на България има толков много истина.....
А инак исторически да не забравяме, че Съветската армия е влязла в България като окупатор(били сме съюзници с Германия).
Сократ-май
20 Сеп 2011 09:40
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Добре де, казах си каквото имах. Не за да споря, а в опит да обясня.
От тук нататък ще почнем да се караме, а не обичам.
dude3075
20 Сеп 2011 09:52
Мнения: 3,462
От: San Marino
Истината е, че тяхната акция постигна ефект, за какъвто много художници са мечтали през целия си живот.

За автора
Firmin
20 Сеп 2011 10:21
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
dude3075,
като си говорим за мечтани ефекти и пърформанс, то сещам се за Херострат, тоз пламенен младеж, и храма на Артемида, така ефектно опожарен.
Gabara
20 Сеп 2011 10:28
Мнения: 584
От: Bulgaria
В бившия град Карлмарксщад, настоящ Кемниц в Германия, в центъра има паметник на Маркс - огромна глава с диаметър около 3 метра. Можете ли да си представите, какво ще случи с някой, който боядиса паметника като Боримечката, да речем?
Който иска да си прави изкуство или "изкуство" да си го прави, но не върху чужди произведения.
За статията
Yantar
20 Сеп 2011 10:32
Мнения: 5,304
От: Bulgaria
Брех - разгръщам "Сега", пък чета "Капитал".
*
Мисля че статията е поредното потвърждение, че каквито и да било устои на морал и достойнство да е имало едно време, вече са напълно пометени. И сме потънали в дълбок анархизъм в който нищо нематериално няма стойност и нищо не е извън обсега на подигравката. Просто сме една пиратска Тортуга, в която само парите и силата имат стойност, слабите са мачкани, а уважението е подигравано. Богатството и силата придават правота, а не разума. Някой може ли по друг начин да обясни, защо български министри откриват паметник на американски бомбардировачи, а същевременно издраскването на паметника на Съветската армия е приет за най-важния порив на култура от Златния Век насам. И тез хора въобще не усещат подигравката - насмешката в любимата им западна преса. Не хващат, че хората ще ни запомнят като драскачи, а не като съзидатели. Празните им глави не разбират защо разбиването на фашизма или пък изграждането на НДК, или пък пращането на хора в космоса са нещата които обуславят авторитет и будят уважение. А не драскането... то буди само умилително снизхождение.
*
Цялата логика на статията може да се приложи на за храм-паметника на Ал. Невски, ако той беше изрисуван - а е само въпрос на време ми се струва. След това ще разправят за наслагването на приветливи образи върху архаичната религиозност. И ще бъде един кеф и радост - и преклонение пред гения на младите художници...
dude3075
20 Сеп 2011 10:35
Мнения: 3,462
От: San Marino
Firmin
Зависи какъв ефект преследваш.Можеше и атомната бомба да дадеш за пример.Мисля, че правиш голяма девиация в посока на разрушения. Защо не даде пример за розовия танк? И там пърформансът е само с боя

Редактирано от - dude3075 на 20/9/2011 г/ 10:48:59

Добави мнение   Мнения:240 « Предишна Страница 7 от 12 5 6 7 8 9 Следваща »