Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Пенкилерът на далаверата
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:39 Предишна Страница 2 от 2 1 2
Old_BG
08 Ное 2011 10:48
Мнения: 22,342
От: Kiribati
Ремонтите на техника все по малко си заслужават, освен може би на автомобилите.
черната техника е вече толкова усъвършенствана и специализирана, че освен в съответен сервиз не става за друг вид ремонт /любителски/
Бялата е въпрос на части. По простите неща се намират и може всеки средно умел човек да си смени плоча на печка, термостат на хладилник и други елементарни неща.Опре ли се до по специализирани части - като програматора на пералнята например, смисъла от смяна почва да става съмнителен. Преди години на пералня BOSH се повреди програматора /механичен/ и се оказа, че струва доставката му ~200 лева, при цена на пералнята 500.Отделно, ако се вика техник и той струва пари.Друго е и с компресора на хладилника - без техник не става.Прахосмукачката може да се бърника, но и тя до време.Не знам колко хора са способни да сменят четки.За ремонтите на жилището е малко по друго.Всеки човек който не е от партидата "две ръчички Бог ми даде, да се чешем изотзаде" би трябвало да може сам да си смени крановете или водомера, да си инсталира или поправи бойлер, да китоса, боядиса стени, да лепи тапети, да сложи ламинат /макар че често това влиза в цената/, да оправи нещо дърводелско.Искат се и инструменти разбира се, с тел само канал се отпушва.
Разлях се нашироко, щото не съм много съгласен с тезата на автора, че това са неща които искат тясноспециализирани професионалисти.Има си други области - в науката, проектирането, инсталирането на сложни съоръжения и т.н. - ТАМ се искаше и смея да твърдя че имаше професионализъм.Друг беше въпроса за организация, финансиране, изисквания, пазари, коопериране и т.н. - все неща които ограничават "полета на щенията"
Но за "домашен майстор" - какво му е лошото да си пенкилер?То освен да "оправяш" се налага и да оправяш.
Heat
08 Ное 2011 10:55
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
вдигнаха цените на тока и се нуждаех от по-икономичен вариант

Засичал ли си колко ток е използвал старият модел и колко отиват за новия при еднакви условия?
инсп.Мегре
08 Ное 2011 11:03
Мнения: 2,810
От: Bulgaria
Heat, да всъщност. Икономията в новите модели идва от използването на по-малко вода - тоест по-малко ток за затоплянето и. И също възможността да загряваш водата до по-ниски температури (в перлата 60 и 90 градуса само).
Ефекта е по-некачествено пране и по-лошо изплакване, което частично се компенсира с уж по-качествени прахове за пране.
Тъй като прането ни често е съвсем леко замърсено, то компромиса ме устройва. Но ясно осъзнавам, че съм заменил качество срещу икономия.
OLDMAD
08 Ное 2011 11:26
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Май пак сте запецнали на дъртия брадясал виц - "Колко Манерки са необходими за смяната на една ламба?"
Heat
08 Ное 2011 11:27
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
Икономията от по-малкото загрявана вода е около 5 лева годишно (при 150 пълни пранета), а има и модели дето не са толкова "икономични" на вода. По-малко шум, по-малко вибрации, малко по-лесно обслужване, всичко това е по-добре при новите, но икономията на енергия (при равни условия!) е илюзия. Все пак има и рекламисти дето си вършат работата професионално.
Michael_P
08 Ное 2011 12:00
Мнения: 1,767
От: Bulgaria
Всичко си е така, както в статията така и в коментарите, но според мен има една още по драстична промяна - от производители на нещо си (дори и не толкова качествено и съвременно) се превърнахме в тотални потребители. Не случайно в статията става дума само за услуги (дори и високо професионални - каквито са медицинските), но услуги. Не искам да бъда разбран неправилно. Няма нищо лошо в услугите когато са базирани на високи технологии, друг въпрос е, че вече нямаме нищо общо с тези технологии и дори вече не разбираме за какво става дума.
А иначе сервиза на цифрова техника е анекдотичен. Момиченцата и момченцата дето се обаждат по телефона до Будапеща да питат какво става.
Meteora
08 Ное 2011 12:34
Мнения: 591
От: Bulgaria
Препоръчвам да се ползват услугите на специализирани фирмени сервизи. Така ще спестите време, нерви и пари.
Gabara
08 Ное 2011 13:02
Мнения: 584
От: Bulgaria
Благодаря, инспекторе! До сега не знаех, че Циолковски и Вапцаров са си лепили тапетите и за това са били гениални
инсп.Мегре
08 Ное 2011 13:31
Мнения: 2,810
От: Bulgaria
Габара, като четеш, мисли малко. И иди прочети биографиите на споменатите.
Вапцаров освен гениален поет е бил по специалност корабен механик - и доколкото знам съвсем не лош механик. Човек от народа, едва ли се е затруднявал с тапетите. Циолковски е бил селски учител, гениален ум, прозрял и дори проектирал космическото бъдеще на човечеството по време в което транспорта е бил с каруци. Едновременно с това сам с двете си ръце е изработвал сложни физични прибори за лабораторията си. Предполагам, че да си налепи тапетите (не особенно популярни в Русия) или да си вароса къщата не му е представлявало голям проблем.
..
Въобще широкият специалист трябва да има огромни знания и най-вече умения във възможно най-много области и още повече знания и умения в своята "тясна" област.
И изобщо не е задължително един специалист да си лепи сам тапетите. Но той трябва да може да го прави, защото е смешно човек с висше образование да не може да върши това, с което един човек с основно образование си вади хляба.
Дорис
08 Ное 2011 13:48
Мнения: 28,933
От: Bulgaria
Почитаеми г-н испектор Мегре, за разведряване на атмосферата и за лека поправка във вашето становище за непопулярността на тапетите в Русия, едно стихотворение от Козма Прутков:


Доблестные студиозусы


Как будто из Гейне


Фриц Вагнер, студьозус из Иены,
Из Бонна Иеронимус Кох
Вошли в кабинет мой с азартом,
Вошли, не очистив сапог.


«Здорово, наш старый товарищ!
Реши поскорее наш спор:
Кто доблестней: Кох или Вагнер?»
Спросили с бряцанием шпор.


«Друзья! вас и в Иене и в Бонне
Давно уже я оценил.
Кох логике славно учился,
А Вагнер искусно чертил».


Ответом моим недовольны:
«Решай поскорее наш спор!» —
Они повторили с азартом
И с тем же бряцанием шпор.


Я комнату взглядом окинул
И, будто узором прельщен,
«Мне нравятся очень… обои!» —
Сказал им и выбежал вон.


Понять моего каламбура
Из них ни единый не мог,
И долго стояли в раздумье
Студьозусы Вагнер и Кох.



Редактирано от - Дорис на 08/11/2011 г/ 13:49:58

инсп.Мегре
08 Ное 2011 14:07
Мнения: 2,810
От: Bulgaria
Дорис мерси, весело е! А относно тапетите, просто не съм се изразил съвсем точно - ясно е, че в Русия е имало, има и ще има тапети.
Съмнението ми беше, дали примерно в Калуга, където Циолковски е преживял по-голямата част от живота си, са били популярни. За това наистина нямам информация...
Капитан Немо
08 Ное 2011 14:49
Мнения: 4,073
От: Papua New Guinea
Old-e, моят личен опит с пробивните консумативи от двете страни на океана и под водата е приел 2 марки "без грешка" - BOSCH и RIDGID (говорим за оригинални). Влизат кат' пирон в кисело млеко.
Абе, момчета, з@хебете кое колко струва и че немали смисъл да се произвежда здраво. Занете ли за картела с ел. крушките от 21-ва година, дето им ограничиха живота на 1000 чАса на световно ниво?
Тук говорим за отвратителното явление "консуматорство", налагано и утвърдено от банките и корпорациите чрез масмедиите като най-"прогресивния" начин на живот!
Ама не е!
Я гледайте това филмче: Натиснете тук
Там е обяснено защо нищо свястно УМИШЛЕНО не се произвежда. Поради тази причина и не се поправя - щото е въпрос на "чест" и "ранг" да го сменяш.
Да вземем за пример колите. Аз НЕ ИСКАМ нова кола - и никога няма да си купя, не че не мога. Защото са безсмислено и ненужно оскъпени. А тук е прието да ги сменяш всеки 4-5 години. За което време, въпреки умишлените старания на приоизводителите (северно-американските успяват!) - те даже не могат да ръждясат. Имам кола, коят е оригинална японска, с всички екстри, които са реално нужни, на почти 15 години. Никога не се е разваляла. Няма ръжда, няма даже пробито гърне, никога не е седяла в гараж. На почти 300К е. За последните 7-8 годинки поне 5 дилъра ми предлагаха да я сменям ("благородно" предлагайки ми към 1000 кинта). Откакто си намерих Майстор - един филипинец, който има собствен семеен сервиз, сертифициран и лицензиран от моята марка - никога колата не ми е била по-добре. Както се вика - намерих си майстора. Плащам за поддръжка при него по-евтино, отколкото за нова кола при дилър. И така ще я карам, докато си ми върши работа както сега - като нова.
Айде, че и аз като олдето се разприказвах...
Old_BG
08 Ное 2011 16:57
Мнения: 22,342
От: Kiribati
Еее, благодаря за съветите или съчувствието, мъ аз не се занимавам професионално с "правим дупки секкви", просто споделих мъките на домашния майстор, на който му се налага освен "оправяне" и оправяне.

А иначе съм съгласен, че то трябва да си идва и малко отвътре.
Джером Джером има подходящ разказ за целта. Не си спомням заглавието но по смисъл - лорда окачва картина...
Смял съм се от сърце.
Кльомба
08 Ное 2011 17:03
Мнения: 328
От: Bulgaria
Дааа, 'секой гледа да те наведе и да почерпи с един Клатенберг :о(
Дорис
08 Ное 2011 17:12
Мнения: 28,933
От: Bulgaria
Уважаеми Old Bg, позволете да вметна, че не е лорд, а чичо Поджър. Глава трета от "Трима мъже в лодка".
Old_BG
08 Ное 2011 17:26
Мнения: 22,342
От: Kiribati
Дорис, благодаря. Май така беше - чел съм го това чудо преди около 40 лазарника и вече изпускам кое откъде.
Затова и така уклончиво го именОвах.
Спомням си, че камериерката накрая уведоми най учтиво, за в бъдеще ако чичото реши пак да окачва картина - да бъде така добър да осведоми, че да си вземат отпуск потърпевшите...
Виж, че е било от "Тримата..." въобще не си спомням, въртеше ми се че е от разказ.
Звън®
09 Ное 2011 09:55
Мнения: 711
От: Bulgaria
***



Бел. на модератора: Не помествайте еднакви постинги в различни теми, това е спам!


Редактирано от - sybil на 09/11/2011 г/ 12:50:25

paragraph39
09 Ное 2011 13:06
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
ИНСП. МЕГРЕ,
Дефиницията (от времето преди Демокрацията е!) за "тесен специалист" е: "Тесен специалист е човек, който знае все повече за все по-малко неща!"
Добави мнение   Мнения:39 Предишна Страница 2 от 2 1 2