"ранната Машина времени" било върха, а "любеците" било чалга... Защо да се чудим - в продължение на повече от 200 години се намират хора, които твърдят, че Бетовен било истинска музика, а Моцарт - чалга... |
Никога не бих объркала стихотворение на Валери Станков. И да не е написан автор отдолу, щях да позная, че е той, защото наистина от него "словото се лее като планински поток, нашепва като Балкана над родния град, шуми като вълните на морето..." А също, дори да не знаех нито една руска дума и дори никога преди това да не бях чувала руска реч, като чуя песен на Любэ, щях да позная, че пеят за Родина! *** П.С. Интересно, как й е хрумнало на Р.Г. да плагиаторства от поет, чийто почерк много лесно се познава?! Но явно наглостта няма граници. |
Най-яките руски групи са: пънкарите от "Х*й забей", Руските "Бийсти бойс" - "Чугунный скороход", Руските класик-метъл: "Коррозия метала", Руският технопоп - "Дискотека Авария". Фсичко останало е "говнопопсы". А "Любэ" са ансамбл за патриотично възпитание на младежите - занятие некрасиво, но полезно. Въпреки, че имат хубави песни, например: "не валяй дурака Америку". |
А "Любэ" са си съвсем прилична група. Смущаващо е друго. Как да харесваш "Любэ" тук се превърна в ... мода. Има нещо пошличко в това, не знам. Може пък само да ми се струва. |
Има нещо пошличко в това, не знам. Може пък само да ми се струва. Кво ти пука. Важното е ти какво чувстваш. |
Благодаря за информацията, братя Стругацки. Не знаех, че си имаме и частна БАН. Нищо лошо, само се надявам всичките ви бани-джии да не са в научен план на равнището на въпросната Благовеста Касабова. Не мога да споря коя от двете академии е истинската, но смея да твърдя, че БАН винаги е била държавна - от създаването си насам. Що се отнася до "старата" академия на науките, тя не се е наричала БАНИ, а Книжовно дружество, доколкото си спомням, създадено в Румъния много преди българите да си имат държава, преместено в София и преименувано на БАН (държавна). Държавно е било и Висшето училище, преименувано после на Университет (макар че студентите са плащали такси). И Народният театър е бил държавен. И библиотеката... Националните културни и академични институции винаги са били държавни в нова България, по традиция - некомунистическа. |
поне по броя "академици" БАНИ несъмнено превъзхожда БАН... Натисни тук |
Комаре, благодарско за линка. В бая длъжкия списък присъства и: Популярна музика 149. 36. Дописен член Веселин Маринов – певец Впечатляващо с академизма си е. Братята Евлоги и Христо ще се обърнат в гробовете си. |
всъщност, ако се съди по състава му, това прелюбопитно заведение би трябвало да се именува БАМИ , М - за медицина, понеже от Науката няма и помен... впечатляващо е, обаче, колко суетни деятели на изящните изкуства имало в републиката... и то от всякакви "бои" ... не си представях, че в един списък ще видя "академик" Хачо Бояджиев и "академик" Теди Москов, да не говорим за доскорошния "бунтар" (а сега герберски послушник) "академик" Румен Леонидов... |
Дописен член... Дописан? Или праща дописки? А за член...Малко спорно... ----------------------------------------- Блогът на Генек |
РУСКА МУЗИКА? Вкусът на народонаселението често се оформя от "желанието му да бъде в крак с посветените" и да изглежда модерно и напредничево. Това особенно важи в "стадни" общества, при които музикалният вкус се оформя най-вече посредством пропагандата. Захласването по "корифеи" в бранша не е нещо ново и е валидно както на Изток, така и на Запад. Разбира се, личните предпочитания се оформят и на базата на "предишни натрупвания" и много вероятно и на общественна среда и възпитание. Нищо чудно да има и някаква генетична, национална и регионална предразположимост към съответна ритмика или хармонична секвенция. Руските музикални творци са едни от най-блестящите в началото на предишния ( започвайки да доминират още в края на по-предишния) век. Безспорното величие на Мусоргски, Чайковски, Рахманинов, Римски-Корсаков,Бородин и особено Игор Стравински прави тяхната музика вечна и с положителност след векове хората населяващи земното кълбо ще се вълнуват и от "Картини от една изложба", "Пролетно тайнство" и "Лебедово езеро". За най-голямо съжаление Великата Октябърска Дееволюция обърна плочата и тъй като Новият съветски човек имаше нужда от бойки маршове, песни за Родината, родната армия и тем подобни агит-проп музикални форми на сцената се появиха "новите кроячи на музкален вкус" които наложиха творци и изпълнители според вкуса на Андрей Жданов и Йосиф Васирионович. Когато политиката навлезе в музиката и неминуемо се получава нещо като "Ален Мак" ( неслуешеми конвейрни баналности оцветени с много плам в очите и увереност в победата ). Под водачеството на Тихон Хренников съветската машина за пропагандни продукти бълва "еднодневки", които едва ли някой помни днес. Сиво, бозаво, шаячно творчество на автори чиито най-изявлен атрибут е верността към Партията и водачите и. Всички качественни творци или са напуснали страната и творят на Запад или вегитират под строгото око на съветската цензура и едвам успяват да свържат "двата края" с "промъкнали се през яката цедилка компромисни творби". След като най-яркият представител на музката от онова време е театрален артист-поет, с лимитирани музикални умения, то нормално е в този вакум еднооките да водят слепците. Йосиф Кобзон, Алла Пугачова и плеяда от конвейрно произведени социзпълнители пълнят ефира с леснозабравими произведения с вкус на изветрял квас. Разбира се след толкова дълъг период на тъма и безпрогледност е доста трудно да се излезне и досега руската сцена боксува на инерция и най-много да произведе някой "еднодневка" от рода на "Тату" или пък кичозно-помпозни трубадури от рода на Юлиян и наш Филип. Нормално е, група от рода на "Любе" да намери гореща подръжка всред маси възпитани само на гол музикален нарзан. Разбира се, има хора които си обичат постничко и няма нищо лошо в това, стига да не се опитват да ни обвиняват затова че "блажим". |
Грациан, пишете по-кратко, ако искате някой да прочете блудкажите ви. Аз лично страхотно харесвам БГ и "Аквариум" - нищо общо с това, което сте писал. Не са от перестроечните групи, от които впрочем има също страхотно добри. Що за плитки мисли, изляни на почти страница Явно в Канада сте замръзнал на ниво Кобзон и Пугачова, относно руска съвременна музика | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: nikola_tsanev |
Господин Цанев, никой не ви принуждава да четете блудкажите ми, нали? Просто ги подминавайте и толкоз...а иначе всеки има правото и свободата да се радва на каквато музика той си харесва. Има публика и за кантати, има публика и за частушки. Кой за к'во учил, дето има една дума...а иначе признавам си честно: аз съм от онези тъпите копелета, дето не могат да "хванат" тънката нишка на посланията в съвременната руска музика. Сигурно защо не пия достатъчно водка, предполагам, за да мога да се гмурна истински в дълбините на руската душевност. |
Грациане, ама си се излял - но не като планински поток, а като пералня. Пяна, шум, центрофугата трещи... А прането на парцали... ------------------------------------ Блогът на Генек |
Генек, аз лично ползувам повече пералнята отколкото планинските потоци, та може и заради това да е така, а дрехите са на парцали, защото са от кофти материал, в края на краищата...MADE IN USSR ( разни там телняшки, рубашки и тем подобни...шки)...ами ти какво очакваш и да са изпрани, пък и да са здрави накрая...ами, ами... |
Разбрах те - пазарно-демократичен избор: мръсен в здрави дрехи, чист в парцали... --------------------------------------------------------------- Блогът на Генек |