Петрински пък е дал точния извор, който е използвал за конската опашка, ъхъ... като говори за конските опашки сред славяните Петрински казва: Впрочем преходът към платнени знамена, както стана ясно май, е твърде дълъг и далеч не лек. При похода на новгород-северския княз Игор Святославович (1151-1202) описаните знамена са и платнени, и по-консервативни - тъмночервен стяг, бяла хоругва, тъмночервен бунчук ("Слово о полку Игореве", 1185). Ето въпросният текст: "Долго ночь меркнет. Заря свет зажгла, туман поля покрыл, щекот соловьиный затих, галичий говор пробудился. Русичи широкие поля червлеными щитами перегородили, ища себе чести, а князю — славы. Спозаранок в пятницу потоптали они поганые полки половецкие и, рассыпавшись стрелами по полю, помчали красных девушек половецких, а с ними золото, и паволоки, и дорогие аксамиты. Покрывалами, и плащами, и одеждами стали мосты мостить по болотам и топям, и дорогими нарядами половецкими. Червленый стяг, белое знамя, червленый бунчук, серебряное древко — храброму Святославичу! *" Та толкова за за "точния извор, използван за конската опашка" у славяните!! *Това последното си струва да бъде предадено с оригиналния текст: "Чрьленъ стягъ, бѣла хорюговь, чрьлена чолка, сребрено стружие — храброму Святьславличю" - специално за Фирмин | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Фирмин, 20:05: "Ама ние научно ли си общуваме?" Ами като не си общуваме научно, сигурно не е нужно и да изпадаме в крайности в изказванията си, кое точно е вярно и кое не, и защо. |
Бонго, ами ето - ти си си намерил превода, който и Петрински е дал. Прекрасно - значи всичко е наред Извинете ме, момчета, но аз не мога да изкарвам такива дълги студии като вас. Има и други неща за вършене, поне аз имам. Иначе можете да се хващате за която си искате дума от статиите на Петрински и да я държите колкото дълго искате Бъдете здрави | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Herodiada |
"Чрьленъ стягъ, бѣла хорюговь, чрьлена чолка, сребрено стружие — храброму Святьславличю" Фирмине, аз имам подозрението, че тая чолка си е куманизъм* и няма нищо общо със "чело" в славянските езици. В този смисъл забележката ти за конните народи, може би е валидна. Интересно е, че текстът разграничава "стяг" и "чолка" , та за гривата не съм убеден в руските реконструкции, които ни предаваш тук, но нямам силите и експертизата да дълбая. Що се отнася до конете и конните народи, ще се задоволя само да посоча, че конете в предантичната епоха се свързват с индовропеиците, както ти ги свързваш с тюрките в тази епоха. === *т.е. от кумански тюркски произход. |
Бонго, ами ето - ти си си намерил превода, който и Петрински е дал. Прекрасно - значи всичко е наред Нима? Аз не оставам с впечатлението, че Петрински говори за кумански (половски) стяг, хоругва и бунчук, които са пленени от Игор. Или може би руският не е особено популярен в семейството? Като стана дума за изворите, цялата работа със славяните, използващи конски опашки, куца преди всичко откъм извори. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Що се отнася до конете и конните народи, ще се задоволя само да посоча, че конете в предантичната епоха се свързват с индовропеиците Точ така, хипотезата на М. Гимбутас (курганската хипотеза, "ямната" култура), потвърдена и от популационно-генетическия модел на Л. Кавалли-Сфорца. Нашата и руската дума за кон и повечето части на сбруята са славянски, а не прабългарски. Конете и мачизмът са дошли от степите на Дон и Волга, но изкуството на златните дарове от курганите е дошло там от Балканите, от староевропейските жреци-ковачи от Варненския некропол. |
Начи четейки новото откритие на Петрински в началото недоумявах как може тревата у знамето да е зелена след като си спомних че откьснатата пожалтява бьрзо. Начи сядайки на ракийка и обмисляйки стигнах до 2 вьзможни извода. 1) Имало е специална бойна част която се е занимавала с постояно берена на зелена тревица. Ако е нямало такава през зимата не допускам да се е заменяла сьс слама щото така ще стане обьркване и току виж коницата обьрка наште с византийците и отиде конйо в реката. 2) Втория вариянт гледайки салатката кьм ракийката е да се слага вместо трева, маруля. Хем в оранжерий може да се гледа, и така бойното знаме да е на разположение и през есента и зимата, хем за по дьлго остава зелено и нема да се обьрка аскера. После други проблеми с толкова знамена и отрязани опашки, кой гони мухите в конницата? Па 2 вариянта - или пак спецялни сили мухобойци, или в конницата има само кафяви и черни кобилки |
Тимбукту, Явно и ти виждаш, че този Петрински от мухата прави слон. Нашето трицветно знаме е прието в устава на Тайното общество на Раковски от 1853 година, учредено в Свищов...За жалост, къщичката, където е било това събрание събориха преди двадесетина години.Раковски и масон и поради тази причина, ма мен лично ми се струва, е приел предложенията на масоните и приема същите цветовое като италианците. Какво са имали предвид да коалират масоните, нека това да ни обясни Петрински. Имам някои опорни точки, но няма как Петрински да ни изброи всички императори на Япония, като се почне от първия. |
Българското знаме - комбинация от мартеница и стиска трева. Конгениално! С това си прозрение си Петрински доказва по най-убедителен начин не само произхода и цветовете на българските знамена. Ползата от това гениално прозрение е двойна, защото сега като гледам дизайна на днешните мартеници и тези които ги произвеждат, мога да си извадя заключение как са изглеждали в древността и китайските знамена | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Anastass Stasev |
Раковски и масон и поради тази причина, ма мен лично ми се струва, е приел предложенията на масоните и приема същите цветовое като италианците. Колко е масонско българското знаме не зная, но трикольорът "превзема" действително Европа впоследствие Френската революция (за която се твърди, че била предизвикана от масони). В САЩ трикольорът е също популярен - синьо, бяло, червени панделки и ленти присъстват неизменно по Деня за независимостта. |