Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
ГЕРБ уби в зародиш пряката демокрация
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:303 « Предишна Страница 15 от 16 13 14 15 16 Следваща
Pavlik Morozov
25 Окт 2012 18:54
Мнения: 15,811
От: Bulgaria
"Кремъл" предложи срещу никакви пари в повече да ни построи Белене и да ни даде 51%.


И ти вярваш на тия, дето 2008-2009-а ни спряха газа и ни пратиха да си търсим правата от Украйна?! Или си голям наивник, или си лъжец.
Pavlik Morozov
25 Окт 2012 18:56
Мнения: 15,811
От: Bulgaria
И друга ценна идея имаме от него днеска, да подкрепим "идеята за референдум" чрез невалидна бюлетина.

А пък аз идеята, още даже по-убедително, си я подкрепям и като си седя в къщи, без да вдигам числото на гласувалите...




Simplified Solutions
25 Окт 2012 19:00
Мнения: 35,462
От: Bulgaria
успешен-неуспешен, Боку (както казват Бармите) се позова на тези референдуми и спря проектите. Същото ще е и с тоя


Ми, Водни, като чета кви ги е приказвал Бо(р)чето днес за пред ИТАР ТАСС, виждам, че е нямал и продължава да няма хабер от проекта Бургас-Александруполис. Може да се позовава на каквото му дойде, щото непрекъснато демонстрира непознаване на законодателството ни, но референдумите и дори успешният нямаха юридическа сила. Това го знаеха и гражданите на трите града. Просто местните власти направиха допитване до местното население и по този начин подкрепиха гражданските протести. Това беше.
Та Бочко отказа проекта по една единствена причина и тя не е опазване на околната ни среда. И да - същото и с тоя.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Simplified Solutions
Nafarr
26 Окт 2012 10:29
Мнения: 2,780
От: 0
Четох из мрежата, по повод ядрените електроцентрали (чентрали елетронуклеари) в Италия, че след три референдума са ги затворили всичките.

Reattori dismessi Centrale Tipologia Potenza netta
(MW) Inizio costruzione Allacciamento alla rete Inizio produzione commerciale Dismissione
Latina Magnox 153 1º novembre 1958 12 maggio 1963 1º gennaio 1964 1º dicembre 1987
Garigliano BWR 150 1º novembre 1959 1º gennaio 1964 1º giugno 1964 1º marzo 1982
Enrico Fermi PWR 260 1º luglio 1961 22 ottobre 1964 1º gennaio 1965 1º luglio 1990
Caorso BWR 860 1º gennaio 1970 23 maggio 1978 1º dicembre 1981 1º luglio 1990

Totale: 4 reattori per 1 423 MW complessivi.

Единият от референдумите дори е касаел забраната ЕНЕЛ да строи ядрени централи в чужбина.

*

Колко ли от читателите и коментаторите на статията са подписали подписката...? Любопитно е.
Съмнявам се дори Кодинова да я е подписала, но може и да греша.
Неверния Тома
26 Окт 2012 10:30
Мнения: 11,681
От: Bulgaria
ПАВКА,(18.54)
За разлика от теб аз не изисквам от партньорите милостиня, а разчитам на взаимен интерес. Убеден съм че "тези които ни спряха газа" за да защитят своя интерес ще изпълнят офертата си ако тя е в техен интерес. Важното е дали това ще е и в наш интерес.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Неверния Тома
бонго-бонго
26 Окт 2012 10:59
Мнения: 26,313
От: Swaziland

А пък аз идеята, още даже по-убедително, си я подкрепям и като си седя в къщи, без да вдигам числото на гласувалите...


Натисни тук
бонго-бонго
26 Окт 2012 11:23
Мнения: 26,313
От: Swaziland
Тука има няколко седесари-маргинали, за които ако Иван Костов вземе 10% комисионна и построи едни замърсяващи ТЕЦ-ове, които са се договорили да ни продават тока си по 130 лв/МВтЧ през първите петнадесет години и по 75 - през следващите петнадесет, с което ще завърши живота им, е добре.

1. Твърдението за комисионната на Костов следва да се подкрепи с някакво доказателство.
2. Тая история със замърсяването може ли да я обясниш малко по-подробно. Марица Изток 1 и замърсяват, а марица Изток 2 - не?
3. През 2001 г. договорената твърда цена е 4.5 и 5 цента на KwH. Как е е станала 130 лв. всички мълчат като бити г*зове. Позовават се на едни формули, които няма как да не включват цените на изкупуването на въглища от държавните мини "Марица" , както и инертни материали. И въпросът е какъв контрол е правила Агенцията по праватизация в периода 2001 - 2012 г. Защото двата частни ТЕЦа, изкупували инернтните материали на завишена цена, според разследването на Бареков.
4. Интересно защо всички договори, не само тези на Костов, но и след това на Ковачев, на Р. Овчаров стават секретни. От предоговарянията на ДЕКВР миналата година стана ясно, че има възможности за предоговаряния. Но никой не обяснява дали подобни предоговаряния са правени при предишните правителства.

Г-н Добрев цитира най-общо договора на Костов и разправя разни неща, но изобщо отказа да проследи сагата с ТЕЦовете при НДСВ и Тройната коалиция. Изобщо това правителство много охотно критикува управвлението на 1997-2001 на ОДС и това на Тройната коалиция, но доста меко подхожда към правителството на НДСВ, а критиките към "Тройната" обикновени визират БСП и ДСП.
checho
26 Окт 2012 15:14
Мнения: 1,050
От: Bulgaria
Едни пътници подмениха волята на 540000..............абе оставете ги да си пътуват.........
Danibus
26 Окт 2012 23:21
Мнения: 4,832
От: Bulgaria
"А и що чинят нашите скромни доводи пред блясъка и могъществото на монтанската правна школа, олицетворявана от Искра Фидосова?"

Фидосовщината погълна България. О, свещена простота!

Иначе, реакцията на гербаджиите по повод на първия в най-новата ни история референдум и подмяната на първоначално зададения въпрос, извършена въз основа на повече от абсурдни мотиви, е очаквана. Всъщност такава недодяланост и непохватност е характерна за тези господа. Ама за всичко се иска акъл и поне малко чувство за мяра. Печелившият за управляващите ход, беше да не променят въпроса и да не разиграват такава гротеска в парламента и то поднесена от още по-гротесната Фидосова. Така щяха да демонстрират поне привидно, че са разумни и умерени и че обичайните обвинения срещу тях са неоснователни. Но какво да се прави - никой не може да избяга от собствената си природа.
PyceB
27 Окт 2012 05:28
Мнения: 100
От: Bulgaria
Тъпата комсомолска активност на БСП във връзка с Референдума за АЕЦ Белене било за Галка "пряка демокрация"! Хе-хе. Когато лъжеш в писанията си винаги излиза , че пишеш глупости. Референдумът е наистина пряка демокрация, но Референдуът за АЕЦ Белене не е пряка демокрация, а еднопартийно манипулиране на хората от страна на БСП. Това е глупост да питаш хората за един толкова сложен проект като АЕЦБелене и хората да отговорят само с Да и Не. Референдумът за АЕЦ Белене е " пряка манипулация" и няма нищо общо с демокрацията. Когато искаш да реализираш един технически проект, не се прави референдум, а се ангажират икономисти, атомни специалисти, финансисти и политици които на базата на анализи подкрепени с цифри трябва да убедят хората за реализирането на тоя проект. Защо БеСеПе-дерасията не направи това , а се впусна в тоя Референдум. Къде са техните финансисти, атомни гурута и икономисти и да направят доклад с обстоен анализ в защита на АЕЦ Белене? Няма! Няма и да има! Щото и те самите знаят, че АЕЦ Белене ще е провал. Некадърниците от БСП пак се показаха, че са тотални непрофесионалисти, неграмотници и шарлатани. Само общи думи и откровенни лъжи.
wreckage
27 Окт 2012 11:09
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
Когато искаш да реализираш един технически проект, не се прави референдум, а се ангажират икономисти, атомни специалисти, финансисти и политици които на базата на анализи подкрепени с цифри трябва да убедят хората за реализирането на тоя проект.


Кой ги ангажира? Правителството(онова квадратното с рапонестата глава), което се извъртя хиляда пъти по темата?
Какво доверие има работодателят на такова правителство? Никакво.
Оттам, какво доверие има работодателят на правителството, в назначените от правителството експерти? Никакво.
Дори парламентарното мнозинство, излъчило правителството му няма доверие, защото иначе щеше да застане зад решението му, а не да се заиграва с референдума.
Дори правителството си няма доверие, защото иначе нямаше да нареди на парламентарното си мнозинство да подкрепи референдума срещу собственото му решение да спре проекта.

г-н РусеВ, пряката демокрация не е като да продавате на хората Тикви, щото текстът Ви е точно такъв маркетингов опит.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: wreckage
Неверния Тома
27 Окт 2012 12:04
Мнения: 11,681
От: Bulgaria
се ангажират икономисти, атомни специалисти, финансисти и политици които на базата на анализи подкрепени с цифри трябва да убедят хората за реализирането на тоя проект

Ами имаше доста анализи, ама някои така бяха заети да ругаят червени прашки и амбразури, че не са ги забелязали...
Сократ-май
27 Окт 2012 12:58
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Вижте сега,
Не е моментът да си подмятаме червени прашки и амбразури.
Не става дума дори за АЕЦ "Белене".
Става дума за пряката демокрация.
Добър-лош, въпросът е даден и трябва да се подложи на гласуване в оригиналния вид. Независимо дали примерно аз го харесвам или не. Лично мен ме интересува правото на хората да повдигнат един въпрос и да получат отговор на него. Ако някой се намеси - да бъде потърсено решение от Конституционния съд (или може би Върховният административен съд - това ще кажат юристите).
Ако и това не помогне - да се организират протести. Пак повтарям, не заради Белене, а заради правото на хората да взимат свое решение.
И никоя политическа сила не бива да се опитва да цепи хората на "наши" и "не наши". Въпросът засяга всички ни. Но поотделно няма да го решим. В един роман Станислав Лем беше дал много хубаво сравнение: "Това е като двама души, единият от които има празна кутийка кибрит, а другият - кибритени клечки. Могат да се карат, да се бият, но огън ще запалят само заедно."
Mitev
27 Окт 2012 13:42
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Простичко казано, тъпите герберастски тези тук за кой бил виновен звучат така:
Един малоумник - да речем че това е БСП измисля и слага на масата пистолет с който някой може да гръмне по т.н. "народ".
Герберастската сган го взе и гръмна по т.н. народ.
Естествено - уцели т.н. демокрация.
Точно с което действие даде старта - от тук нататък или другите или те.
Няма смисъл да се кълчотите и усуквате като мокра връв, ако някой е бил луд да остави зареден пистолет - носи отговорност.
Ако някой го е използвал и убил друг - е просто престъпник.
Засега престъпниците държат пистолета.
Засега!
Искам да им припомня стария виц
Един каубой, не с всичкия си връхлитал в салууна и обичал да стреля напосоки.
Запитвали го всеки път дали си е изпилил мушката на пищова.
Понеже си бил гламав, не се интересувал що го питат и продължавал да стреля всеки път като влизал.
Докато на другите не им писнало, взели му пищова и му го наврели в гъзъ.
Общо взето процедурата минала те толкова страшно, но мушката причинила основните поражения.
На няколко пъти бе запитана герберастията дали си е изпилила мушката и бе предупредена да не стреля, въпреки че има пищов.
Времето за питане - свърши.
По желание на същата тази герберастия.


Old Bg,
Зашеметен съм от финеса, толерантността, демократичния дух и просто интелигентността, лъхащи от това, което си написал. Давай приятелю, давай, създавай образци за подражание.
Danibus
27 Окт 2012 23:14
Мнения: 4,832
От: Bulgaria
Всъщност, подмяната на истинският въпрос, който ще бъде зададен на националния референдум ме навежда на мисълта, че управляващите въпреки увереността си, че до урните не могат да отидат над 4 милиона граждани, се притесняват от положителният отговор на тези, които все пак ще отидат. Може би отвъд океанската депеша е била - в никакъв случай да не се споменава наименованието АЕЦ Белене. Да приемем, че ще се развие най--песимистичният за превържениците на Белене сценарий - че в гласуването участват да кажем 200 000 граждани, но от тях 180 000 гласуват положително. Тогава няма да е налице юридическо основание управляващите да се съобразят с резултатите от националния референдум. Но освен юридическа страна, въпроса има и психологическа страна и политическа страна. Именно за това управляващите прибегнаха до тази дърводелска акция с подмяната на въпроса и изключването на "сакралната" и толкова страшна думичка "Белене" и приемането на една твърде обща формулировка, изключваща всякаква конкретност. А всички знаем силата на конкретните въпроси, конкретните отговори и конкретните факти. Именно от това се бяга в момента. Но както пише по-горе Сократ-май, това е огромна грешка, защото по този начин се опорочава единственият акт на пряко участие на българите в управлението на тази окаяна държава, та дори поставения въпрос да е най-глупавият, който може да се измисли. Какво излиза, че българите са лишени от възможността да упражнят едно от най-естествените и свещени права, което в хода на историята на човечеството се е утвърдило при достойните народи - правото на пряко участие в разрешаването на въпрос свързан с управлението на страната.

p.s. Така наложената обща формулировка от управляващите им дава поле за опростенчески трактовки и еквилибристики по отношение на резултатите от референдума. Което и ще се случи.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Danibus
PyceB
28 Окт 2012 01:31
Мнения: 100
От: Bulgaria

Не ни върви с референдумите, особено като е замесен руски интерес











27.10.2012 11:03; 24 Часа; 1056; 1;








ДИМИТЪР ИВАНОВ, енергиен експерт

Две действия, свързани с най-значимото събитие на последното столетие, винаги ще бъдат пример за човешкия дух и отговорност. Те бяха много кратки, едното шест минути, а другото шест минути и половина. Речите на заекващия крал Джордж VI пред английския парламент през септември 1939 г. и речта на парализирания американски президент Франклин Делано Рузвелт през декември 1941 г. пред Конгреса на САЩ.
Пред радиоапаратите ги слушаха десетки милиони британци и американци и разбраха, че светът е във война. Кралят, който трудно успяваше да говори гладко, и президентът, който едвам премина тези няколко десетки метри до трибуната на Конгреса, трябваше да мотивират своите народи, целия свят, с издръжливост и воля за победа. Те успяха и чудовището беше унищожено.

Седем десетилетия по- късно в нашата страна изключително силни физически, червенобузи, здрави мъже и жени говориха стотици часове, спориха и направиха две действия, свързани с едно събитие. Направиха две предложения за референдум за изграждане на ядрена централа. Направиха го по безумен начин, защото им липсваше дух и отговорност. Лошата демокрация е като лошото здравеопазване - или те превръща в инвалид, или в труп. Много е кратък пътят от демокрацията до диктатурата, просто трябва да тъпчеш законите и конституцията, и институциите да се държат страхливо и подло, а медиите да се правят, че нищо не разбират. Управляващата партия и най-голямата опозиционна партия водиха безумни, безкрайни дебати. Кой е по-виновен за съдбата на АЕЦ "Белене"? В крайна сметка нарушиха конституцията и потъпкаха законите. Тези хора хиляди пъти споменаха за суверена, без дори за миг да си спомнят, че в България има представителна демокрация, която избира върховния орган, а той, парламентът, избира правителство. Властите в България са разделени по конституция и това трябва да се пази. Толкова опитни юристи като Янаки Стоилов и редица други да не правят разлика между прекратяването на един проект и изграждането на ядрена централа. В закона и дума не се споменава за прекратяване, но е ясно кой решава за изграждане - Министерският съвет.


България има сложна и противоречива история, но определено не ни върви с референдумите, а когато е замесен и интересът на Русия, макар и като СССР, референдумите ни са демократична пародия.


Този, който беше определен от Народното събрание на 24 октомври 2012 г., няма да прави разлика. Очевидно е, че и управляващи, и опозиция имат желание да построят АЕЦ "Белене", като не си дават сметка, че това е лош проект и няма да стане. Разбирайки, че единствено това може да стане с руски пари, ще се опитват да се оправдават с народната воля.

Страната е зашеметена от кризата и на тях им се струва, че моментът е много удобен. Много пъти говориха за 500 000, 700 000 и не знам още колко хиляди подписа. И до ден днешен съм убеден, че подписката не е извършена така, както предвижда законът. Но ето, че имаше парламентарна инициатива , мнозинството наложи своя въпрос и вече няма значение какви и колко са точно въпросите. Така или иначе те бяха неколкостотинхиляди, но шепа депутати като едни истински спартанци пречупиха волята на хилядите.


Тази комедия, разбира се, че щеше да бъде забавна, ако не ни носеше огромни загуби в пари, супер корупция, унижение пред света и рушене на демократичната система.
Всички обаче с уникална твърдост се правят, че върховенството на закона не ги засяга, а демократичните принципи са само за глупаци и наивници. Те образуват широко мнозинство, два пътя - една цел, така обикновено започват диктатурите.
Най-интересното представление, което предстои да гледаме, е как тези, които притежават властта, парите и медиите, ще симулират конкурентна и справедлива борба за народното решение. Едните искат страстно АЕЦ "Белене", а другите нямат нищо против.

Защо ни е да отговаряме на този въпрос: "Да се развива ли ядрената енергетика в Р България чрез изграждане на нова ядрена електроцентрала?" Този въпрос е решен положително в Енергийната стратегия на България, която е приета през месец март от правителството и утвърдена от парламента през месец юни миналата година и това се случи според всички законови процедури и правила. Въпросът защо трябва да харчат пари и да тормозят хората с този референдум остава неясен, освен ако не е причината, която изтъкнах по- горе. Който иска да строи АЕЦ "Белене", да бъде така добър да сформира правителство, да си поеме отговорността и да спазва законите и конституцията на страната. Да, но това не е лесно и е по-добре да се криеш зад широкия народен гръб и да правиш най-различни маймунджилъци.

И поради факта, че и в най-лошите пиеси може да се види добра идея, то идеята за референдумите е действително добра. Референдум обаче в полза на демокрацията, законен и ясен, а не както обичат да правят много от диктаторите чрез референдуми да си узаконяват непопулярните намерения.

С така формулирания въпрос ще бъде действително много любопитно как гражданите
ще определят какво точно искат и какво точно следва от тяхното решение. Това ще бъде забавно българско гласуване,ъдето всеки ще гласува за това, което си е намислил. И тъй като в цялата тази история единственото добро е референдумът като обществен феномен, нека да си представим следното. Следващата година на парламентарните избори успоредно с тях да решим някои важни за обществото ни въпроси, например: да се свика Велико народно събрание, което чувствително да подобри поизносената ни конституция; да се провежда пряк избор на магистрати, съдии и прокурори от определено ниво нагоре; дали да предоставим територията си за тръбите на “Газпром” (проекта “Южен поток”, и да загубим преимуществата на географското си положение и много приходи за страната; да добиваме ли шистов газ, или пак ще бъдем последни, когато в света тече шистова революция; да въведем ли двустепенна система на местно управление.

Има сигурно и други важни въпроси - в здравеопазването, подземните богатства и т.н. Вместо да оставим познатите ни парламентарни герои, а има и нови такива, да ни
баламосват със своите програми как ще направят реформи в съдебната система, администрацията, здравеопазването и т.н., как ще преборят икономическата криза, как организираната престъпност, на която са пречупили гръбнака, ще я разчленят, а
корупцията ще я изтрият от лицето на страната, как ще превърнат духовния упадък в морален подем, а високообразованите българи ще изградят високотехнологичен рай, да отговорим умно и според волята си на няколко важни въпроси, да вземем съдбата в собствените си ръце, и тогава политическото задкулисие, организираната престъпност, която ни определя пазара, магистратите, които често пъти правят каквото си искат, и чиновниците, които се чувстват като властелини, ще бъдат извадени от играта. Така бъдещите избори ще се превърнат в най-важните и най-интересните. Това ще бъде решителната и съзидателна воля на суверена. Ето това е алтернативата на диктатурата.
Bacho Кольо
28 Окт 2012 11:45
Мнения: 24,761
От: Bulgaria
ДИМИТЪР ИВАНОВ, енергиен експерт


Как ще и върви на България с референдумите, как ще и върви с демокрацията, как ще и върви с енергетиката, когато един лекар със специализация "Вътрешни болести" повече от десет години го играе енергиен експерт?!?

П.С. виж му само "експертизата" па му крой капата !
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Bacho Кольо
PyceB
28 Окт 2012 15:48
Мнения: 100
От: Bulgaria
Тъпанарите като няма какво да кажат коментират писачите, а не писаното от писачите. Злословието и обидите са основно оръжие на БСПедесарията, а истината е твърде далеч от кухите им глави. И така народът се манипулира и ограбва от 70 години, а България е на дъното.
Bacho Кольо
28 Окт 2012 20:27
Мнения: 24,761
От: Bulgaria
PyceB

Тъпанарите като няма какво да кажат коментират писачите, а не писаното от писачите

Лъжец примитивен! Я прочети моя П.С.! Там е целият коментар на "писаното от писачите"! Пък ти ако можеш да изкоментираш експертизата на "експерта" - давай, пиши!
fierce
28 Окт 2012 21:00
Мнения: 10,605
От: Bulgaria
къде видяхте експертиза в това писание!?!?
баси експерта!
П.С. ако някой си мисли, че зелената енергия може да е
алтернатива на ядрената да ходи да се прегледа!
Добави мнение   Мнения:303 « Предишна Страница 15 от 16 13 14 15 16 Следваща