Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Икономиката е котка, а не перална машина
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:50 Страница 1 от 3 1 2 3 Следваща
Ankalagonbg
28 Ное 2012 20:04
Мнения: 14
От: Bulgaria
Да, за пореден път г-н Талеб е прав. Тези които искат държавни регулации и спокойствие на пазарите всъщност в дългосрочен план работят срещу себе си. Добрите трябва да се поощряват, а слабите да се оставят да фалират. Няма такова нещо като "твърде голям за да фалира". В интерес на по-бедните хора е да има свободен пазар и реална конкуренция между производителите и търговците, защото по този начин се намаляват цените. Другото му се казва корпоративно-политически интриги и картелиране, което както г-н Дж. П. Морган е казал навремето е идеалната стратегия за правене на пари. Но в този случаи парите са за картелоиграчите, а не за обикновените хора. В този случай държавата се използва с репресивния си апарат да държи олигархията на власт, защото политиците получават под масата от оялите се корпорации.
Чарли Дарвин
28 Ное 2012 20:05
Мнения: 8,816
От: Bulgaria

Да, браво - още един открил..... еволюцията.
Сега ще чакаме някой да открие и селекцията.....

Накъде върви тоя свят, след като посредствен човечец като Талеб е размахван насам натам като някакъв си гуру?!?

Туткалчев
28 Ное 2012 20:37
Мнения: 30,781
От: Bulgaria
Мислете за икономиката като за котка

Анимизмът не беше ли начин на мислене, присъщ на примитивните общества?
Stirlic
28 Ное 2012 20:55
Мнения: 2,275
От: Cape Verde
Ех Чарли, удавникът се хваща за сламка - първо Черния лебед, сега и Нечупливостта - светът и без това беше достатъчно грешил докато се уповаваше на линенйнозаконността, сега се впечатлява силно от противоположността - за едно е прав Талеб - в планетатрен мащаб животът е проба-грешка без памет и поуки, чиято цикличност се повишава поради ускореното развитие.
kaily
28 Ное 2012 21:30
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
ъхъ - котката се рани и по цел ден спи и мърка, използва се от човеците да ги успокоява.
Давайте сега да раним и икономиката, а она да ни мърка, преде и успокоява.
C.S.I.M.
28 Ное 2012 22:03
Мнения: 223
От: 0
....
Редактирано: 6 пъти. Последна промяна от: C.S.I.M.
Ankalagonbg
28 Ное 2012 22:08
Мнения: 14
От: Bulgaria
Както винаги коментарите се свеждат до откъслечни, примитивно забавни в стил сръбски турбо фолк, реплики, почерпени от леко позабравените уроци от средно училище завършено преди 30+ години. Вие не го харесвайте, важното е, че го харесват хората, които се грижат да не останете и без малкото пенсия или заплата-подаяние, която получавате. Хората, които са икономисти и не са учили в БГ, хората, които все още гордо крачат по Уолстрийт и управляват Света!
Apolitichen
28 Ное 2012 22:17
Мнения: 9,749
От: Bulgaria
които все още гордо крачат по Уолстрийт и управляват Света!
И все още не са последвали съдбата на Bernard Madoff.
внимателният
28 Ное 2012 22:45
Мнения: 3,095
От: Bulgaria
"Мислете за икономиката като за котка"
Анимизмът не беше ли начин на мислене, присъщ на примитивните общества?

Беше и е. То и четивото в по- голямата си част е за такова общество, от пролетарии на умствения труд.
Произвеждащият човек никога не би повярвал на подобни "котешки" приказчици. Той не се намира в безобидна пералня, дори...
може да пере, а може и да не пере. Какво толкова...
а между зъбните колела на изключително детерминирани системи на финанси, норми, нормативи, договрни отношения и прочия ограничения, всяко от което може да му откине главата във всеки един момент.
Но има и верни наблюдения, като това за неизбежността на пробите и грешките и за "мащаба".
П.С. А за въпроса ти пиша пет за срока, четири за годината
kaily
28 Ное 2012 22:54
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Хората, които са икономисти и не са учили в БГ, хората, които все още гордо крачат по Уолстрийт и управляват Света!

само 13 мнения и вече манерка?
внимателният
28 Ное 2012 23:09
Мнения: 3,095
От: Bulgaria
само 13 мнения и вече манерка?

Категорично възразявам срещу сравнението с уважаемия Манрико
Apolitichen
28 Ное 2012 23:12
Мнения: 9,749
От: Bulgaria
Слонът може да счупи крак, ако го спуснете от неголяма височина, докато мишката ще остане невредима
Аз се чудих каква била причината слонът да живее едни 40-60 години, а мишката само 20 пъти по-малко, и то при изключителни грижи кат хранене, движение, контакти. Велик е Насим Талеб, няма що!
Същото е и в ресторантьорския бизнес, където инцидентите след поднасяне на некачествена храна на клиентите водят до подобряване на контрола.
Тая лаф най-много ми хареса. Чака се клиентите да умрат, за да се определи качеството на храната, след което управителят/собственикът изважда от задния си джоб "контрола", сиреч лишава готвачи и келнери от "свободна инициатива и предприемачество".
Вие не го харесвайте
Харесва ме го, макар и да не сме икономисти, също обичаме циркаджийството. Нали за да се оцени "зърното", трябва да е ясно що е "плява".
Апропо, Федералният резерв е частна структура. Следователно изводът е "Намесата/участието на една частна структура с неограничените права на пазара води до неговото съсипване"
Чалз Дарвин, Хенри Кавендиш, Уилям Парсънс, хора, допринесли с иновации, изобретили парната машина, тъкачния стан
Кой от тримата е изобретил парната машина? Дали пък не беше James Watt ? Не разбирам, защо човек, който не може да направи разлика между "иновация", "изобретение" или "откритие" каквото е откриването на водорода от Хенри Кавендиш , се изказва за икономика и изобщо за развитието на цивилизацията. Всъщност, точно Кевендиш е професор в Кембрийджиския университет и бидейки "академик", откриването на водорода не е било на проба-грешка, а системни изследвания, и то не само негови.
Алоо, харесващият Талеб, какво е било хобито на William Parsons? И кой от Пърсънс-ите - баронетите в Англия, генерала, композитора или жп инженера в САЩ?
Туткалчев
29 Ное 2012 00:12
Мнения: 30,781
От: Bulgaria
Той посочва, че някои бизнеси и някои политически системи реагират по-добре на стреса от някои други. Например в авиосектора след всяка самолетна катастрофа самолетите стават по-надеждни, а системите за сигурност се подобряват.

Доколкото знам, разследванията се водят от National Aviation Authorities (NAA) на съответната страна, на чиято територия е станала катастрофата, които са държавни структури. Информацията отива в International Civil Aviation Organization (ICAO), структура на ООН, която кодифицира принципите и техниките на международното въздухоплаване и подпомага планирането и развитието на международния въздушен транспорт. За Европа това го прави структурата на ЕК European Aviation Safety Agency (EASA).
Разбира се, в разследванията участват и производителите. И тук е добре да се каже, че около 30% от ЕАDS, която произвежда Еърбъсите, са собственост на френската и немската държави.
Така че за никаква стихийна котка тук не може да става дума.

ххххх
29 Ное 2012 00:42
Мнения: 824
От: Austria
Вие не го харесвайте, важното е, че го харесват хората, които се грижат да не останете и без малкото пенсия или заплата-подаяние, която получавате. Хората, които са икономисти и не са учили в БГ, хората, които все още гордо крачат по Уолстрийт и управляват Света!


От думите ти излиза, че ти ни даваш заплатите-подаяния и крачиш гордо из Уолстрийт докато ни управляваш
бонго-бонго
29 Ное 2012 01:15
Мнения: 26,313
От: Swaziland
Анимизмът не беше ли начин на мислене, присъщ на примитивните общества?

Туткалчев, анимизмът е свързан с духовното, не със щастливите прасета
Brightman
29 Ное 2012 01:25
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
системата "проба-грешка" е по-добра от онова, което предлага академичната наука

Видно статията е написана без да взема под внимание това, което е написано в нея. Иначе след проба-грешката с пропагандата на комунистическата идеология нямаше да ни предлага отново подобни несериозни пропагандни бози по подобен повърхностен начин.
Brightman
29 Ное 2012 01:29
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
И като стана дума за анимизъм, да си припомним едно велико произведение - Натисни тук .
VOCI
29 Ное 2012 01:31
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Талеб е прав в основното
Особено ми хареса Петото правило:
Петото правило изисква персонална
отговорност за хората, които имат властта да вземат важни решения

Оня патък Грийнспан требеше да увисне на въжето насред Пенсилвания Авенюю та сегашнио тупан Бернанке да не повтаря неговите курвенски номера.
А и за обеца на ухото на сите банкстери по цел свет.
Brightman
29 Ное 2012 02:14
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
та сегашнио тупан Бернанке да не повтаря неговите курвенски номера.

Не знам дали е тупан, но явно е наясно със законите на икономиката. В САЩ, а и навсякъде където собствеността и достъпът до ресурси са прекалено концентрирани, а от там и доходите, то пътищата са три - или преразпределя собствеността, достъпът до ресурси и доходите за да уравновеси размяната и оздрави икономиката (нещо което означава социалистическа революция), или непрекъснато под някаква форма налива пари в потреблението за да върти машината. Третият път е да спре да налива пари, да предизвика с това с ефект на срив на икономиката и да получи социалистическата революция с кърви и бесилки.
VOCI
29 Ное 2012 02:24
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Спиране на паричното цунами. Срив на системата за няколко месеца. Фалит на нефелните тумори и рестарт на чисто Тва е.
Никаква соцреволюция няма да предизвика.
Просто съвсем скоро ще има достатъчно работа за всички желаещи.

Вечер, уморени от цел ден бачканье, на пълен тумбак пред камината и телевизора никакви революции нема да им се меркат даже в мислите.
НО
Има една подробност - нормата на печалбата за банкстерите ще падне. Тва е цената която те не искат да платят.
Brightman
29 Ное 2012 03:43
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
Спиране на паричното цунами. Срив на системата за няколко месеца. Фалит на нефелните тумори и рестарт на чисто Тва е.

Само че, паричното цунами ти компенсира изкривяването на паричното обращение и размяната, вследствие на концентрацията на производствени възможности и достъп до ресурси. Няма как да имаш рестарт без преразпределение на собствеността.
Добави мнение   Мнения:50 Страница 1 от 3 1 2 3 Следваща