естествено, че са изострени, при такъв апетитен залък |
Ако новият патриарх обаче се разграничи с една декларация с тоталитарното минало, това би било полезно. Новият патриарх трябва преди всичко да да помене жертвите за вярата, които пострадаха при безбожния режим. |
Първом нашата църква да се опознае. Да е наясно каква е, що е, откога е. И да не се влачи подир расото на фанариотите: ЗАПАДНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ ЗА ХРИСТИЯНСТВОТО НА БЪЛГАРИТЕ Френските историци - византолога Шарл Дюканж (1610–1688), Льо Киен и други - започват списъка на архиепископите на България с Протоген Сердикийски (Софийски), който живее по времето на Константин Велики – 4 в. В тяхно време още не е била наложена версията, че българите сме късни пришълци в България. Един от първите византолози. И един от най-големите изследователи на историята на България в своята епоха. За Дюканж Българската църква започва поне от 4 в. - с българския архиепископ Протоген Сердикийски (Софийски). Той открива и публикува стар документ: „Списък на българските архиепископи” - за времето от Протоген Сердикийски (4 век) до архиепископ Йоан Комнин (до 1178 г.) Проф. д-р Петър Коледаров: „Дюканжов каталог” - съставен към средата на XII в. „Списък на българските архиепископи”. http://www.promacedonia.org/statii/mp_1991_1_koledarov.html "Дюканжовият списък" е писан от предстоятелите на Охридската архиепископия - от ХІІ в., когато на чело на нея застават византийски духовници. Той е запазен в препис от ХІІІ в. и за първи път е издаден от Дюканж към "Historia Bizantina". / Кирило-Методиевска енциклопедия. Т.1.1985, 627 - 629/ Трудовете на Дюканж: "ИСТОРИЧЕСКИ РОДОСЛОВЕН СПИСЪК НА КРАЛЕТЕ НА БЪЛГАРИЯ" "ВИЗАНТИЙСКА ИСТОРИЯ" Едва ли би могло да се даде по-точно определение за тази личност от това на Волтер: "Човек се плаши от огромните му познания и трудове..." Дюканж се включва в дейността на "Corpus du Louvre" /преводачески корпус/. Той е имал възможност да ползва византийски, латински и други ръкописи от Кралската библиотека. По това време тя съхранявала разнородни документи, донесени по кралско нареждане от мисионери и посланици от Изток. За старо седалище на българското царство Дюканж посочва Юстиниана прима, отъждествена с "българската", т.е. с Охридската архиепископия. (Първа Юстиниана - градът, в който е призната независима българска църква от имп. Юстиниян.) Дюканж също не е намерил титла "кан" и не нарича владетелите ни така. За него те са "крале". Не я е намерил и Пайсий. Нито който и да е наш или чужд историк преди него. В ранните гръцки извори за българската история титлата на българските владетели е РЕГЕС, което отговаря днес на КРАЛ. Българските Възрожденци наричат владетелите ни преди Борис КРАЛЕ, а след него ЦАРЕ, защото са превели титлата РИХ (тракийска титла), РЕКС или РЕГЕС като КРАЛ. ПРОТОГЕН СЕРДИКИЙСКИ (Софийски) Древна Сердика била център на християнския свят "От Сердика близо десетилетие Константин управлявал империята, даже замислял да го превърне в столица на Източната Римска империя. Наричал града „Моят Рим”. Константин бил роден наблизо – само на 150 километра западно оттук, в града Наисус, днешен Ниш. Единият му син бил арианин, а другият – православен. През 343 г. двамата императори Констанций II и Констанс свикали на границата между двете части на империята – в Сердика събор, който трябвало да бъде Вселенски и да преодолее верските различия. Така Сердика станала център на християнството – най-важният град в империята през тези години. Авторитетен участник в събора бил домакинът - епископ Протоген Сердикийски." Колко е бил авторитетен си личи по това, че талибаните от Цариград и Рим малко по-късно обявяват църквата му за еретическа... Днес православните автори се опитват да го изкарат със задна дата православен... |
За Дюканж Българската църква започва поне от 4 в. - с българския архиепископ Протоген Сердикийски (Софийски). Сигурен ли си? |
Айде, да затворя темата. бонго-бонго За сетен път се убеждавам, че "никнейм" болгарский си остава nomen est omen. Това е за щуравите хора, дето всичко знаят. За нищото. |
Според Герги Раковски: "...Коя благочувствена българска душа, а и въобще всяка славянска не ще усети едно българско подбуждане, кога отвори листове повестности и види, че то място някогаж, освен като е дало на свят толкова велики мъже, кои са били императори във Византион и най-славни пълководци, както е бил Управда (Юстиниян) Великий и негов сестрич Юстиниян П. Величар славний и други? А кога отворим черковная история и видим, че тамо се е съставило първое независимо свещеное славянско седалище еще от времени Управда Великаго; оттамо са били спомощници и съподвигатели Св. Кирила и Методия в кръщения преславского двора и в преписвания свещенного писания за новокръстивших се преславцев. Тии възпоменаеми в наши древности "велми бързописци българи попове" Сава, Ангеларий, Наум, Климент и друг. у тях места са били! А кога смислиме в какво положение днес са ги докарали злобни фанариоти, изгнавши матерний им език из черкви и училища и старавше се да изгладят и най-малкое възпоменание от старого и славного прошествия, как трябва да гледаме на тях фанариоти? Разумява се, че с най-голямое презрение да ги гоним и чистим съвсем от тях наши святи места, кои са тии осквернили със злобное и развратное си поведение!" |
Подтискането на християнската вяра обикновено я свързваме с комунистите. Обезлюдени манастири, забрани и пречки пред свещениците, непрекъснат натиск върху населението. Безбожието сякаш тръгва по нашите земи от комунизма. Миналата година ходих в Кукленския манастир. Видях църква- част от нея реставрирана, друга част не. В нереставрираната част стенописите бяха просто унищожени от надписи на богомолци, които са си написали имената и датата на посещение на манастира. Огромната част от надписите бяха от началото на миналия век, много преди комунистите да дойдат на власт. Питам се- а къде са били калугерите и калугериците по това време, та са допуснали подобни вандалщини, вършени десетилетия наред? Комунистите не ги е имало още, манастирите са били пълни с калугери, но последните явно са се натискали по долапите, вместо да си гледат работата. С две думи, проблемите на българската християнска църква не започват с комунистите. И явно няма да свършат с тях. |
НКВД/КДС се е изплъзнало некакси от интервюто. Иначе възникват МНОГО СТРАШНИ проблеми. Според любимия ромейски канон би требвало всичките "владики" да са завинаги ВЪН от Християнството... |
Ако новият патриарх обаче се разграничи с една декларация с тоталитарното минало, това би било полезно. Да , ама не се разграничава никой. Щот водещио офицер дръпа ушенца. Скубе брАди... |
Много по-зле! ------------------------------ Агентът на ДС, наред с много други полезни неща, може при благоприятни обстоятелства да донесе в страната дори паисиевата история, а сороския - най-много да я върне. И ако последното е правилното, ще бъде правилно също да закрият Британския музей. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Zmeja |
Агентът на ДС, наред с много други полезни неща, може при благоприятни обстоятелства да донесе в страната дори паисиевата история, а сороския - най-много да я върне. Подобни разсъждения показват духовната нищета на лумпениадата, изживяваща се като "прогресивна класа". |
"обостриха" Както правилно е отбелязъл колегата в първия постинг, точната българска дума е "изостриха" ! Няма нужда от чуждици, които замърсяват езика ни ! |
То, пък едно богатство на бонгониадата ..... Този - Желев, е един от виновниците за разкола , с пристрастната си позиция към разколниците на Максим и проблемите , които създаваше на искащите промяна свещеници около дядо Инокентий. Както става често - крадеца вика : "дръжте крадеца" и затова побързаха да обявят Инокентий за разколник Кончината на дядо Максим / благ човек беше, Бог да го прости / само свали пердето и лъсна разкола между търговците в храма около дядо Максим. Сега разколниците на Максим са в три лагера, а алтернативния синод се разцепи на два - Инокентий и няколко свешеника около него и другият- мнозинството от свещениците му - около 150-200 човека , които искат регистриране на нов синод, поради компрометирането на разколниците около Максим. В тази позиция те вече имат нов лидер - Годечкият епископ Кирил и не приемат за правилна постъпката на Инокентий. Всъщност Инокентий е нужен за преоформянето на лагерите сред разколниците на Максим, те търсят неговата подкрепа , но морално , като качества, излъчване и сила, Инокентий е най-достойният между митрополитите. Доктор е по теология от Русия. Той остава с уважение към руската църкава, при върховенство обаче на интересите на българската . Това е разликата между разколниците на Максим и него. Избирателният събор за патриарх може да поднесе изненади и преструктурира изцяло църквата , стига между избираемите трима да не бъде допуснат Гавриил , който дебне в засада, и който е скритият любимец на руската църква . Времето разботи за Инокентий и крачката му назад днес ще доведе след години до две крачки напред- булото на патриарх. |