Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
За Христо Ботев всяка власт е форма на насилие
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:74 Страница 1 от 4 1 2 3 Следваща »
щурчо
09 Яну 2013 20:22
Мнения: 23,365
От: Bulgaria
Христо Ботьов!!!


Така се е казвал, така се е наричал и подписвал!
Kotka
09 Яну 2013 20:35
Мнения: 13,187
От: Aruba
Иван Петрински
paragraph39
09 Яну 2013 22:51
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
Христо БотЙОв!
Meat
09 Яну 2013 22:57
Мнения: 10,675
От: Bulgaria
Всичките хъшове и емигранти от времето на Раковски и Ботйов са били няколко хиляди, през времената на османското владичество.
В "демократичното" владичество на Международната общност и САЩ, на ЕС(ссср) става дума за милиони и милиони.
А такива като Христо във времената на "народната власт" започваха с ТВУ и продължаваха в някое социалистическо общежитие като Белене, Скравена, Куциян и в по-леките случаи заводи, фабрики и многолюдни краища като Панагюрище и Елена.
KaizerSoze
09 Яну 2013 23:02
Мнения: 5,044
От: Bulgaria
А, Чехлю не бил ходел на Изток...Просто не е искал да обърка Ботев с Буров или с Бенковски или с някой друг с подвеждащо сходна фамилия...
wreckage
09 Яну 2013 23:12
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
Ботев!
Благодаря, г-н Петрински. Страхотни текстове.






-------

с една дума до негова [ия;печатна грешка] дълбок социален живот

негова животне е печатна грешка, а нещо което в момента наричаме "архаизъм". Мисля, че този начин на произнасяне на притежателното местоимение още се среща в някои диалекти.
щурчо
09 Яну 2013 23:20
Мнения: 23,365
От: Bulgaria
Пара, понеже Ботьо Петков наричан още даскал Ботю не е носил името БотЙО, нема как Христо Ботьов да се е подписвал и наричал себе си нито БотЙОв, нито Ботев. Все има останали документи с неговия подпис.
OLDMAD
09 Яну 2013 23:27
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Христо Ботьов Петков:
Ще да пия на пук врагу,
на пук и вам, патриоти!
Аз веч нямам мило, драго,
а вий... вий сте идиоти!

No comment!
dabedabe
09 Яну 2013 23:31
Мнения: 19,395
От: Antarctica
Езуитски написано. (за статийката)
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: dabedabe
щурчо
09 Яну 2013 23:54
Мнения: 23,365
От: Bulgaria
Нещо малко странично, което даже Петрински си е позволил да напише: Ботьов е последовател на възгледите на Раковски.
Изобщо Раковски е големият българин-енциклопедист на 19в., от когото са се учили всички. Само, че неговите исторически трудове и идеи, са почти цензурирани и забранени за разпространение и изучаване до ден днешен. Въпреки, че е пряк потомък на Софроний Врачански.
paragraph39
10 Яну 2013 00:08
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
ЩУРЧО,
Ето ти автентичният подпис на Христо БотЙОв- тук Натисни тук
А иначе, Правилото е: след гласни звукове и в началото на думата се пише йо (Йонко, майонеза, район), а след съгласни звукове се пише ьо (шофьор, бульон, треньор)
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: paragraph39
падналотмарс
10 Яну 2013 00:15
Мнения: 2,918
От: Bulgaria
Няма власт над оная глава, която е готова да се отдели от плещите си в името на свободата и за благото на цялото човечество.
— из негово писмо

из "Елегия"

Кажи ми, кажи, бедний народе,
кой те в таз робска люлка люлее?
Тоз ли, що спасителят прободе
на кръстът нявга зверски в ребрата,
или тоз, що толкоз годин ти пее:
"Търпи, и ще си спасиш душата?!"

Той ли ил' някой негов наместник,
син на Лойола и брат на Юда,
предател верен и жив предвестник
на нови тегла за сиромаси,
нов кърджалия в нова полуда,
кой продал брата, убил баща си?!

Той ли? – кажи ми, Мълчи народа!
Глухо и страшно гърмят окови,
не чуй се от тях глас за свобода;
намръщен само с глава той сочи
на сган избрана – рояк скотове,
в сюртуци, в реци и слепци с очи.

из "Към брата си"

Тежко, брате, се живее
между глупци неразбрани,
душата ми в огън тлее,
сърцето ми в люти рани.

Отечество мило любя,
неговвият завет пазя;
но себе си, брате, губя,
тия глупци като мразя.

Жив е той, жив е!
Натисни тук
щурчо
10 Яну 2013 00:28
Мнения: 23,365
От: Bulgaria
Пара, този подпис и аз съм го виждал, ама има и други. Инак в традиционната българска именна система, имена започващи с "й" са в началото: Йовчо, Йонко, Йордан и др. След съгласен звук се пише "ь", например: Гиньо, Ганьо, Ботьо и др. Нейсе, не е това най-важното. Но при всички положения не е Ботев.
dabedabe
10 Яну 2013 00:32
Мнения: 19,395
От: Antarctica
Аз съм поклонник на Христо Ботев и го намирам безупречен във всяко отношение. Всеки българин би трябвало да знае стихотворенията му (и не само) наизуст. Те не са много, но са плод на едно жарко сърце, милеещо за България и народа си.
Foton Gyuro
10 Яну 2013 02:55
Мнения: 1,744
От: Bulgaria
Разбира се Христо Ботев в никакъв случай не е произнасял иметоси Ботев, а най-вероятно Ботьов, но днес сме приели мъжките българските имена преимуществено да окончават на "ов" и "ев", та Ботев е логичното изписване и произнасяне на името на един велик българин. Дали ако не беше подписал с кръвта си малкото си на брой стихове и пламенната си публицистика щеше да стои толкова високо на българския героичен небосвод е друг въпрос. Но ние сме щастливци да имаме толкова светъл пример за почит и следване, който може повдигна всякой унил дух и раздумка всяко лениво сърце.
OtvoriO4i
10 Яну 2013 06:01
Мнения: 775
От: United States
С какво Ботев и Левски бъркат власт имащите?
Ботев и Левски са олицетворение на независима България, сама решаваща съдбините си. Власт имащите, обратно – имат за задача да унищожат, омаловажат всичко българско за да ни изкарат педанни НАТОВци и членки на черната дупка наречена ЕС. Искат да подменят българската култура с преданност към западните си господари. В ЕС ние сме като бездомно куче в чужда кочина, подават пари за да не подивее от глад и да смаже амбициите на продажното ръководство. След като националното предателство стана национален спорт, националния нихилизъм – нова идентичност, а невежеството – сила, нищо чудно, че отличниците в унищожаването на българщината ще са и народни избранници. Българите преминаха от гласуване за по-малкото зло в гласуване с/у този, с/у който ги настоят най-много продажните медии. Среден американец за 30 мин може да накара среден българин да си свали гащите за да си покаже маясила. Природната ни простотия кара всеки един чужденец, който говори колко сме страдали незаслужено да има пълното доверие и контрол в/у нас.
Публично разстреляния президент Кенеди беше казал: „Няма смисъл в оцеляването на една нация ако с нея не оцелеят и ценностите и.” Кой не е плюл и пикал по тях?
Ето за това и се плюе по Ботев и Левски: те са последния непревзет окоп на българщината и последната бариера за пълното обезличаване, което е необходимо за боядисването след това в чуждоземни багри. Какво ли би казал Левски ако възкръснеше сега? „Народе, народе, роб си беше и роб си остана! ”

Чичо Фичо
10 Яну 2013 07:06
Мнения: 24,838
От: United States
.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Чичо Фичо
Prophecy
10 Яну 2013 07:45
Мнения: 682
От: Bulgaria
"Кашата с честванията на исторически събития по стар и по нов стил продължава, но няма смисъл сега чак дотам да стигаме - това са непостижими мисловни висини за властниците ни."

От уважение към историческата хронология е НЕОБХОДИМО да се приеме - вероятно от Народното събрание - че всички дати ПРЕДИ приемането на Григорианския календар от БГ-държава (ЗАКОН ЗА ВЪВЕЖДАНЕ ГРИГОРИАНСКИЯ КАЛЕНДАР, Обн. ДВ. бр.65 от 21 Март 1916), трябва да се дават по стар стил (Юлианския календар) - както те са назовани в летописите, хрониките, документите, литературните произведения и др.подобни исторически източници.Вероятно ще е неообходимо време, преди да се коригират книги и учебници, но по-добре е бавно и упорито да се коригират нещата, отколкото да продължаваме да живеем в настоящата календарна суматоха на "преизчисляване" на дати, нямащо нищо общо с историческата истина!
Не бива така - Освобождението на София от турско робство било станало с влизането на руските войски в София на 4 януари 1878, вместо исторически правилната дата "23 декември 1877"; не бива така - Хр.Ботев бил роден на 6 януари 1848 вместо исторически правилното "25 декември 1847"; не бива така - подписването на Сан-Стефанския договор било на 3 март 1878 вместо исторически правилната дата "19 февруари 1878"; не бива така - В.Левски бил обесен на 18 февруари 1873 вместо исторически правилната дата "6 февруари 1873"; не бива така - историческите боеве на Шипка били станали в периода 21-26 август 1877 вместо исторически правилния период "9-14 август 1877"; не бива така - Хр.Ботев бил убит на 1/2 юни 1876 вместо исторически правилната дата "20 май 1876"; не бива така - Илинденско-Преображенското въстание било обявено на 2 август 1903 вместо исторически правилната дата "20 юли 1903"... Примерите са МНОГО, хаосът продължава - историческите личности "се раждат" и "умират" по два пъти, историческите събития "се случват" по два пъти, БГ-безумието продължава.И тук не помага посочването (някой път) на двете дати - просто за каквито и да било събития преди 31 март 1916 НЯМА смисъл от посочване на преизчисленото по Григорианския календар, особено фрапиращо за събития, станали на границата между две години (по-горе случаят със София, Хр.Ботев и други могат да се посочат).
Anthrax
10 Яну 2013 08:06
Мнения: 146
От: Aruba
Каскетите по комунистическо щеха да притворят Ботев, да го обръснат, да му разпорят крачолите на панталоните и да му дадат 14 дена общественополезен труд.
А в Русия даже в днешно време за него не би било безопасно. Заради приказките му срещу поповете. Можеше и две годинки колония да отнесе.
Prophecy
10 Яну 2013 08:57
Мнения: 682
От: Bulgaria
Достойно е, че на този ден Богоявление сме се събрали с родолюбиви сърца да почетем раждането на великия син на България", заяви тя в словото си (...) пред събралите се 20-30 души. (http://news.ibox.bg/news/id_779498571) ЕТО "БЛЕСТЯЩ" ПРИМЕР ЗА ГЛУПЕШКОТО СМЕСВАНЕ НА КАЛЕНДАРНИТЕ СТИЛОВЕ. (Впрочем, на сайта на президента ВСЕ ОЩЕ НЕ Е ПУБЛИКУВАН текста на словото, въпреки, че изминалият период от време след 6 януари е прекалено достатъчен!)

А съществено не съм съгласен с този текст на Петрински:
"Вероятно самата тя е била горда от себе си, че започна не с друго, а с връзката на рождената дата на Ботев, 6 януари по нов стил, с църковния празник на тоя ден. Едва ли може да се измисли пример за по-лош политически вкус. Наистина. И точно в годишнината от рождението на великия ни революционер, който не пропусна нито един повод, за да осмее в гениалните си произведения и християнското духовенство, и средновековните култове...", защото Ботев затова е Христо, защото е роден на 25 декември (Рождество Христово по стар стил !)
valko55
10 Яну 2013 09:16
Мнения: 245
От: United States
И как да го долюбват властите като е казал"Аз вярвам в единний Комунистически ред на обществото..." и не се отметна до последно!!!!...А властите крадат до последно!Като за световно!.....ДЪЛБОК ПОКЛОН!.
СИМВОЛ-ВЕРУЮ НА БЪЛГАРСКАТА КОМУНА!


Вярвам в единната обща сила на человеческий род на земното кълбо, за да твори добро.
И в единний комунистически ред на обществото, спасител на сички народи от вековни тегла и мъки чрез братски труд, свобода и равенство.
И в светия животворящ дух на разума, укрепляющ сърцата и душите на сички хора за сполуката и тържеството на комунизма чрез революция.
И в единното и неделимо отечество на сички хора и обща собственост върху сички имоти.
Изповядвам единний светъл комунизъм, поправител недъзите на обществото.
Чакам събужданието на народите и бъдащий комунистически строй на целия свят.

Галац, 20 април 1871 г.
Хр. Ботйов


Едва ли го има в учебниците!...
ДЪЛБОК ПОКЛОН И СВЕТЛА МУ ПАМЕТ
Добави мнение   Мнения:74 Страница 1 от 4 1 2 3 Следваща »