Иван Петрински |
срещнали се в пустинята двама водачи на кервани и седнали на раздумка: - какво яде твоята първа камила? - еми фурми. - я-я, какъв съвпадък, какъв съвпадък - и моята! а какво яде твоята втора камила? - еми фурми. - я-я, какъв съвпадък, какъв съвпадък - и моята! а какво яде твоята трета камила? - еми също фурми. - я-я, какъв съвпадък, какъв съвпадък - и моята! ... и така до стотната камила. някой да вижда някакъв съвпадък с историята на съседите? |
...В Гърция изучаването и преподаването на историята на страната след Втората световна война беше на практика забранено за дълги години... Много правилно. Понеже има много фалшификации. Туй нещо требе да се приложи и в България. Изучаването в училищата и тиражирането на псевдо-научната школа на "научните марксисти", требе да се забрани!!! Крайно време е да се започне изучаването на "Българската старина" от великият Георги Раковски!!! |
Хе... Вестникарските измислици са страхотно нещо! Пападопулос страхливец? Къде ги чете тия работи Петрински? Участник в съпротивата, блестящ курсант и офицер, отказва помилване и остава до края на живота си в затвора. Ликвидира политическата проституция, но най-важното, една редица от икономически мерки (опрощаване заемите на дребните и банкова реформа) поставят основата която води до това, че към 80 година съизмеримата с България Гърция, преминала през гражданска война, произвежда в стоково изражение между 2 и 3 пъти повече. Справка - кой да е от справочниците на партиздат от онова време Страны мира.... Погребението му 1999 г.- четвърт век след като си подава оставката (една година преди края на хунтата). Натисни тук |
Мда Г-н Петрински е започнал много актуална тема . Вероятно за да направи намек за един от възможните сценарии за развитие на сегашната българска криза. Податки за подобно нещо има от внушените на протестиращите искания да няма партии в бъдеще примерно, а представителната демокрация да се осъществява от някакви (назначени задкулисно от кого?) инициатори (г-жа Пеловска накара косите на умните и далновидните да настръхнат просто) на протестите. Разбира се, външнополитическата ситуация е такава, че едноличната диктатура е невъзможна в гръцкия си вариант. Но това, на което се нагледахме през недоизтеклия мандата, си беше точно пълзяща милиционерска (няма как да е военна) диктатура, размиване на независимостта на властите, диктат над парламента, ужасяваща пълзяща полицейщина в лицето на тъпанарина ЦЦ и т.н. Този "мек" вариант на еднолична диктатура, ентусиазирано подкрепян от продажни и сервилни медии, е по-страшен от "твърдия", бидейки камуфлиран зад прокламирана демокрация и свободи. Още по-плашещото е мълчанието и неангажираността на българските студенти. Вероятно част от тях участвата в протестите, но като общност на студентите не са заявили себе си. Мигар нямат общи искания, мигар не виждат каква е ситуацията в университетите (тук не говоря за разпарцалосани конфликти с конкретно университетско ръководство или решение на конкретен АС). Няма и да има, дорде на продажните студентски съвети някой не им разпореди. Естествено. Но най-плашещото е, че все още има хора (вж. по-нагоре), за които кървавата диктатура е начин за решаване на социални и икономически проблеми. Чети, говедарче, чети! Но не официозните манипулативни хвалебствия на пиночетовщината, диктувани от СБ, МВФ и цялата онази добре платена шайка от Чикагския университет. Намери си и си прочети - има ги и на български преведени - изследванията за истината около диктатурите, за кукловодите на диктаторите, за фалшификацията на икономическия "разцвет" като резултат от това и пр. Е, вярно, книгите са въздебелшки, но ако човек го мързи или не обича да чете, същите работи ги има и в "смлян" формат в тубата. Вдигането на лозунги в подкрепа на диктатури от всякакъв характер, цвят и формат би трябвало да е забранено и наказуемо със закон. По-строг, отколкото за обикнатия от демократите Холокост. Щото Холокостът е само едно от хилядите последици на диктатурата. |
Ми снощи в "Шоуто на Слави" Академикът Марков, идол на днешната национално мислеща младеж, похвали 19томайците и (впрочем напълно правдиво) намери сходства между исканията на протестите с тяхното дело. "Хлябът е по-силен от свободата" каза той. И в този форум се чуха съжаления, че нямаме армия, която да "извършела необходимото". |
Ми снощи в "Шоуто на Слави" Академикът Марков, идол на днешната национално мислеща младеж, похвали 19томайците и (впрочем напълно правдиво) намери сходства между исканията на протестите с тяхното дело. "Хлябът е по-силен от свободата" каза той. И в този форум се чуха съжаления, че нямаме армия, която да "извършела необходимото". Бонго-Бонго. |
Май трябва да се опитаме да омъдрим нашата Света Мъдрост. За Божията претенции нямаме. Въпроса не знам до колко занимава Петрински, но е занимавал още Платон. Това, че не ни харесват диктатурите (подчертавам думичката не ни харесвАТ) не означава, че трябва да се изкривява историческата истина през призмата на идеологическите или философските ни разбирания в ущърб на фактите. Та... според Платон, ако леко го профанизираме, демокрацията се изражда в демагогия, което води до тирания. Това е естествения ход на нещата. Не бива да бъркаме тиранията, монархията и диктатурата. Би било като да отъждествим здравословния начин на живот с хирургическото оперативно лечение. Въпросът е - какво е лечението на едно общество достигнало фазата на демагогията и цялостната деградация? Не твърдя, че е диктатурата е единствената алтернатива. Само казвам, че без лечение е много възможно да се стигне до тирания - такива са платоновите наблюдения. И понеже темата е за гр. диктатура да припомним малко фактите. Само фактите! Диктаторът, по дефиниция, е избраник за сравнително кратък период от време (Рим - 6 месеца), при извънредни обстоятелства. Гръцкият преврат от 21 април е резултат от действията на група офицери служещи във службата за предотвратяване на (най-вече комунистически) преврати - малко грубо казано, но не ми се търсят сега материали, а и не ми е работата. Вземат властта със съзнанието, че ще я имат за ограничен период от време, в известна степен и по твърдения на все още живите участници, подтиквани от тогавашните политически партии. Сдават властта с подаването на оставки и назначаване на свободни избори ("страхливеца", според Петрински, Пападопулос напуска властта 1 година преди края на хунтата)... За оставките им допринасят повече кипърските събития, а не толкова студентските вълнения, както днес се внушава - военна хунта не се събаря от митингуващи студенти и то година преди това. Категорично отказват да напуснат страната - едва ли са били такива наивници да не знаят, че ще бъдат съдени. Не е известно, на мен поне не ми е известно, някой от тях да се е обогатил лично. До ден днешен, още живите участници твърдят, че преди тях в гр. нямало демокрация, а партизанщина... За икономическото състояние на страната преди и след тях е безсмислено да се говори. Пак да повторя. Не казвам, че това е единственото и безалтернативно лечение на общество в кома. За чикагската школа... Не е проблем един философски модел сам по себе си. А безалтернативното му прилагане независимо от резултатите. Последното наистина е дивотия! |
Гръцкият преврат от 21 април е резултат от действията на група офицери служещи във службата за предотвратяване на (най-вече комунистически) преврати - малко грубо казано, но не ми се търсят сега материали, а и не ми е работата. Там е работата, че гръцкия народ е много ляво настроен. На тях насилствено, с помощта на английските войски, след войната им беше наложена дясна капиталистическа политика, въпреки, че Гръцката комунистическа партия беше водеща по време на окупацията, както впрочем беше в Италия и Франция. Тук не малка роля изигра и Сталин, който искаше стриктно да изпълнява Московските (погрешно наричани Ялтенски) договорености с Чърчил и Рузвелт, първият го изигра с обявяването на Желязната завеса във Фултън, а от там и Студената война. Чърчил се опита през 50-те, след като СССР имаше ядрената и водородна бомба (последната преди американците), да приключи Студената война, но американците начело с Айзенхауер не се съгласиха. Те провалиха и Хелзинските споразумения в края на 70-те, защото искаха Студената война да приключи с тяхно господство. С влизането на английските войски в Гърция и потушаването на въстанието на комунистите беше проведено етническо и политическо прочистване. Сега в Гърция няма официално ни македонци ни българи, въпреки, че около Солун и Беломорието това е било основното население. Всички знаем колко гърци-политически емигранти имаше у нас, а те бяха и в целия социалистически лагер. Но все пак в населението остана чувството за това насилие. Точно едно такова насилие беше и превратът на полковниците. |
"Онези, които са готови да се откажат от основна свобода, за да си купят малко преходнасигурност, не заслужават нито свобода, нито сигурност" Б. Франклин Това в отговор на любителите на диктаторите. Може би още не сте разбрали, какво сте извършили. |
Марксе, Етнически прочиствания в гр. са били извършвани. Дори гр. помаци (гръко-говорещи, не българи) са били изгонвани в Турция. Но никога не е имало масов характер. Етническата картина на Беломорска Тракия и Македония не се променя, когато пишеш, а 30тина години преди това. След малоазийската катастрофа. По самото крайбрежие гр. населението винаги е преобладавало. По навътре пък се настаняват почти 1 милион малоазийски гърци (при около 4 милионна държава), а и български гърци (примерно от Асеновградско) по бежанските конвенции след ПСВ. Нов приток на емигранти имаме след Константинополските събития и последния е от днешно време. Това, а не етническите прочиствания променят характера на областта - и по мое мнение - правят я по-азиатска... Българи още се срещат, но отдавна са незначително малцинство, а и самите те, объркани от пропагандата от всички страни, не знаят какви са... Една част се самоопределят като славофони гърци, друга - като македонци. |
ELGRECO, малка поправка. Цитатът гласи Those who desire to give up freedom in order to gain security will not have, nor do they deserve, either one. Тоест Тези, които желаят да се лишат от свобода за да придобият сигурност, няма да имат нито едно от двете, нито пък ги заслужават. Има доста хора, които си имат нещо без да го заслужават, но това не им пречи нито на имането, нито да са доволни от това, че го имат. Това, което си пропуснал е, че в края на краищата се губят и двете. |
venstar 21 Фев 2013 10:56 Мнения: 297 От: Germany Скрий: Име,IP ELGRECO, малка поправка. Цитатът гласи Може и да си прав, цитата го преписах дословно от Интернета! П.П. Мисля, че смисъла е същия и при двата варианта. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ELGRECO |
gorro 21 Фев 2013 10:43 Мнения: 128 От: Bulgaria Скрий: Име,IP В общи лини бих се съгласил с теб. Но искам да ти задам един въпрос. Преди време ви писах за един случай в който бях пряк участник. Бях преводач между двама първи братовчеди тук в Гърция. Единият от България и другият от Гърция. Деца на двама братя. И за да няма недоразумение, този брат в Гърция е дошъл от България по ония времена. И сега на въпроса. Какви са те? Аз стигнах за мене до някакво обяснение. |
По кръв са роднини, а по националност са такива, каквито са по убеждение/съвест. Националността се придобива и възпитава. Затова трябва да сме много внимателни към омразата към други националности. Да не забравяме, че сме преди всичко хора, а в някои случаи и роднини. |
venstar 2013-02-21 11:19:27 И аз стигнах до същото. Тука на Балканите сме едно семейство. И сега малко майтап, я си представи след 100г. на наследниците им, да направят от тези изследвания за гените. Ще падне доста смях. П.П. Но най.важното в момента е, че вие изправихте снагата. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ELGRECO |
Някъде четох, че национализмът произвежда расизъм. Ние отделяме нашата нация от другите, милеем за нея, превъзнасяме я и презираме или мразим другите нации. А самият човек няма никакъв принос/вина, че се е родил в някоя страна и е отгледан с дадено национално самосъзнание. Ние трябва да уважаваме дедите си и техните идеали, да се стараем да продължаваме техните дела, но не бива да сме роби на вредни стереотипи, само защото дядо ми е умрял за тях. Всъщност, ако имаме възможност да питаме дядо ми защо е участвал във войните за национално обединение, дали бихме искали да ни каже "За да живеем всички българи заедно (е*и ги другите)" или "Да освободим нашите братя от сръбска/гръцка/турска/.. тирания"? Кое е по-близо до идеите на Левски, който сме обявили за най-великия българин? |
Дедите ни са сражавали за независимостта на Сърбия и Гърция. Раковски, Левски, капитан Петко войвода и още много други. |
Кой беше казал че всички разбират от история... За икономическото състояние на страната преди и след тях е безсмислено да се говори. Безмислено е да се вярва че 3 ма полковници може да оправят икономиката на която и да е страна. Сега в Гърция няма официално ни македонци ни българи, въпреки, че около Солун и Беломорието това е било основното население. Сигурно ли е това марксе . Македонци кой броиш? Макетата около скопие ли? Или сите живеещи в земите македонски? |